Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis mitä ihmettä täällä tapahtuu?? Tein ihan vain "läpällä" viimeisen raskaustestin joka pyöri kaapissa, koska menkat myöhässä (oletin itselleni kemiallisen). En nyt jaksa uudelleen selittää tilannetta, mutta mun edellisistä viesteistä voi päätellä että aika sekava kierto ollut. Ja nyt tää näyttää haaleaa posia? Oon ihan shokissa. Laitan kuvan, toinen kuva muokattu mustavalkoiseksi. Näkeehän joku muukin jotain? Täytyy tänään kipaista hakemaan Digi jolla varmistaa asia.??? Whaaattt
Digitesti näytti "raskaana" 😭❤️

@Maana Mannila mullahan tässä kierrossa romahti myös ehkä dpo5, ja olin ihan maani myynyt. Ja pysyi matalana aika pitkään, ennen kuin sit nousi uudelleen.

Ps. Sainpa nyt huolen, kun huomasin et mulla on laskenut vähän lämpö viime yönä 😣. En tiedä, miten pitkään näiden pitäisi pysyä ylempänä.
En muista mistä, mut jostain just luin et lämmöt tuli aika pian normaaliin raskauden alettua, ja raskaus silti jatkui ihan normaalisti. Ehkä noita lämpöjä ei kannata mittailla pidemmän päälle, ettei tuu turhaa huolta. 🙄

Mä en oo jaksanut mitata lämpötiloja heti aamusta koska se sotkee aamurutiinit mutta jotenkin itseäni ärsyttää myös se, että jokainen aamu alkaisi tällä projektilla tai oman hedelmällisyyden määrittelyllä. Tuntuu että menisi mulle liikaa stressin puolelle. Ymmärrän, että se olisi tarkinta dataa ja ehkä ihan hyödyllistä, mutta voi olla että päivitän vaan älykellon sellaiseen, joka mittailut suorittaisi ilman pohdintaa, vaikka tietysti nekin lämpötilat voi olla sitten vähän mitä sattuu.
Tämäpä oli itselläkin syynä siihen, että päädyin hankkimaan ouran.

Muutaman viikon kokeilin ja silloin vielä esikoinen nukkui lähes koko yön vieressä ja unet oli muutenkin aika pätkiä. Ja sitten kun oli ollut pätkiä, niin osittain jätti mittaamatta, kun "ei se kumminkaan pidä paikkaansa" ja osan aikaa vaan unohti mittailut, ennen kuin vähän heräsi paremmin.

Mutta kiertoa seuratessa näin laitteen avulla automaattisesti ihan kätevää, mutten kyllä itse omaa ehkä tarpeeksi tahtoa ja mielenlujuutta, että ottaisin ihan mittarin aktiivikäyttöön. 🙈

Täällä kp 4, vuoto niukkenemaan päin eli toivottavasti on normaalipituiset menkat. Oon järjestellyt töihin palaamiseen ja lapsen hoitoon liittyviä asioita, mikä on ollut melko stressaavaa. Lisäksi kirjoittelen gradua ja suoritan viimeistä paria kurssia opintoihin liittyen. Välillä on toiveikas ja välillä surullinen olo, kun mietin, saammekohan kokea raskauden ja vauva-arjen vielä.

ON: Itse just järkeilin aikajanani että tänään pakko olla dpo2 ja oletettavasti eka kierto kun ovis oli ajoissa 🎉 Lämmöllä en oo ovista todennut, mutta positiivinen ovistesti tuli oikeaan aikaan ekaa kertaa.

En tosin usko että tätä kiertoa tuli hyödynnettyä millään tavalla, koska meillä oli tasan yksi talletus Dpo 0 päivän iltana ja mun kuukautiset loppui vasta kp8 (terolut aiheutti tän) ja LH huippu iski jo kp13 eli ei luultavasti oo ehtinyt kohtuun kehittyä tarpeeksi paksuja seinämiä. Sit tää talletus oltiin toteutettu käyttäen tuota kylpyamme hommelia ihan vain jotta miehelle saadaan tuoreempi satsi valmiiksi, kun ei tiedetty oviksen olevan etuajassa 😅 mutta toivotaan että jatkuu tää kierron normalisoituminen ja kuukautiset ei meinaa alkaa tässä kierrossa jo kp20 😵‍💫

Btw slube niminen kylpyammetavara menee jatkoon ja vinkkinä muillekin. Oli hauska 😂 vaikka en usko että on siittiö ystävällistä millään muotoa, mutta teki hyvää hassutella välissä kun useamman vuoden yritys meilläkin menossa.

Digitesti näytti "raskaana" 😭❤️
Onnea ja tarrasukkia! :red-heart::smiling face with heart-eyes:

Kirjoitit tuonne aiemmin että oletit kuukautisten olevan myöhässä kemiallisen raskauden takia. Miksi siis näin ajattelit? Kemiallinenhan näkyy myös plussana raskaustestissä, kunnes alkaa haalistumaan pois.

ON: Mulla jäi kuukautiset pelkäksi tuhruvuodoksi, eli ei varmaan tapahtunut edes ovulaatiota. Toivottavasti tämä kierto olisi normaalimpi. Seuraavasta kierrosta olisi tarkoitus mennä ottamaan labroja lääkärikäyntiä varten sekä varata follikkeliultra.

@Moosee mä oon jostain lukenut, että 18 päivää yläilmoissa huitelevat aamulämmöt olis aika luotettava merkki rasaudesta. Mut en tiedä sit, miten se käytännössä menee, ja varmaan poikkeuksia on, kuten joka asiassa. Jännä kyllä, että sulla tulee Ourasta noin nätti käyrä, melkein yhtä tasainen kuin @Kumpare pimppilämmöt – kun siis mulla tosiaan huitelee ylös alas kuin paraskin vuoristorata.

Mutta oot oikeessa, niinhän se menee, että ei voi vielä tässä vaiheessa tietää, kun jos munasolu on edes hedelömittynyt, ei alkio vielä ole edes jakautunut loppuun asti. Mitään vaikutusta sillä ei siis vielä voi olla muhun, kun ei yhteyttä ole, mutta jotenkin toivoin, että noi luget pitäis tosiaan lämmöt ylhäällä. No ei auta kuin katsella, ja ehkä parempi odottaa menkkoja, niin ei tuu ehkä syynättyä niin tiiviisti joka mahdollista rasahdusta ja risahdusta.

Jotenkin vaan tuli sellanen intuitio, että miksipä me oltais nyt onnistuttu, kun ei aiemminkaan onnistuttu. Ja ei mulle ole muutkaan kikkakolmoset auttaneet, niin miksi aukkari ja lugesteronit auttais...

@Tiramisu89 kiva kuulla, että viestini hälvensi huoltasi ja että kävit ostamassa kuumemittarin aamulämpöjen mittaamiseen. Mä varmaan ostan kans, jos ei meil pian tärppää — vaikka Oura on kyl onnistunut ainakin mulla ajoittamaan ovulaation tosi hyvin.

ON: Itse just järkeilin aikajanani että tänään pakko olla dpo2 ja oletettavasti eka kierto kun ovis oli ajoissa 🎉 Lämmöllä en oo ovista todennut, mutta positiivinen ovistesti tuli oikeaan aikaan ekaa kertaa.

En tosin usko että tätä kiertoa tuli hyödynnettyä millään tavalla, koska meillä oli tasan yksi talletus Dpo 0 päivän iltana ja mun kuukautiset loppui vasta kp8 (terolut aiheutti tän) ja LH huippu iski jo kp13 eli ei luultavasti oo ehtinyt kohtuun kehittyä tarpeeksi paksuja seinämiä. Sit tää talletus oltiin toteutettu käyttäen tuota kylpyamme hommelia ihan vain jotta miehelle saadaan tuoreempi satsi valmiiksi, kun ei tiedetty oviksen olevan etuajassa 😅 mutta toivotaan että jatkuu tää kierron normalisoituminen ja kuukautiset ei meinaa alkaa tässä kierrossa jo kp20 😵‍💫

Btw slube niminen kylpyammetavara menee jatkoon ja vinkkinä muillekin. Oli hauska 😂 vaikka en usko että on siittiö ystävällistä millään muotoa, mutta teki hyvää hassutella välissä kun useamman vuoden yritys meilläkin menossa.
Onko teillä joku isompikin amme? En nimittäin usko, että mahduttais mieheni kanssa kovinkaan mukavasti meidän ammeeseen. Ja jos sullouduttais, niin ei sinne meidän jälkeen mahtuis kuin varmaan joku 5 l slubee/vettä. 🤣

Sanoit muuten tos monelle mielestäni aika tärkeän asian. Yritän nimittäin myös itse ajatella, että "lasti" olisi kohtalaisen tuore. Jostain olen lukenut, että ohjenuorana kannattaa pitää sellaista 2-5 pv. Miehen olisi siis ihan hyvä tulla muutaman päivän välein, jotta lasti olisi tuore. Jotkut lääkärit sitten kehoittaa puuhailemaan hedelmällisen ajankohdan ympärillä jokatoinen päivä, mutta mulle lääkäri neuvoi ryhtymään toimintaan päivittäin, eli ei kai siitäkään haittaa olisi. Meillä ei kyllä nyt toteudu ihan päivittäin.

Mahtavaa, @Valonsäteitä 💗. Minne sun laskettu aika menee?

Mä en tiedä, pitäiskö mun laittaa Oura hetkeksi pois, koska mulla on niin surkeat statsit. Ajattelin et ne raskaana ollessa laskee, mut c’mon. Mulla on hrv 8 💀. Siltä kyllä tuntuukin. Nyt on alkanut etova olo. Oon työreissussa ja menin pyytämään entisen työkaverin aamiaiselle, ja mulla on aika heikko olo. En haluaisi vielä sanoa mitään kuitenkaan. Toivotaan et syöminen auttaa..
21.12. osuu mun laskettu aika. Ollaanko aika samoissa? 😄 Mulla on ollut olo vielä aivan hyvä. Ainut kiusa on väsymys vielä...

Onko teillä joku isompikin amme?
Kaippa tuo on keskiverron kokoinen amme, mutta mä ja mun mies ollaan "maltillisen kokoisia henkilöitä" kuten yks terveydenhoitaja joskus kuvaili meitä 😂 itse oon suomalaista keskivertoa pienempi ja mies varmaan keskiverto, mutta laiha.

Itse joskus viritin aikoinaan isompaan kylpyhuoneeseen lasten kahluualtaan ja siihen heitin erit kylpysoosit. Ihan hyvin toimi ja saatiin tyhjennettyäkin ilman ongelmia.

Kaippa tuo on keskiverron kokoinen amme, mutta mä ja mun mies ollaan "maltillisen kokoisia henkilöitä" kuten yks terveydenhoitaja joskus kuvaili meitä 😂 itse oon suomalaista keskivertoa pienempi ja mies varmaan keskiverto, mutta laiha.

Itse joskus viritin aikoinaan isompaan kylpyhuoneeseen lasten kahluualtaan ja siihen heitin erit kylpysoosit. Ihan hyvin toimi ja saatiin tyhjennettyäkin ilman ongelmia.
😄👍 Mä siis jopa epäilen, ettei mun mies mahtuis edes yksin ammeeseen. 🤣

Eiku nyt mä ehkä S E K O A N!!!!!!
MIKSI NÄÄ NÄYTTÄÄ PLUSSAAAA??????
Onko niissä väriä vai nähäänkö me miehen kans ihan harhoja. Oon ihan hädissäni, koska oon eläny niin huoletonta elämää ja käyny yksillä ja vknlpna käytin muutaman nikotiini pussin🥹

Ylempi on se minkä löysin myöhemmin tekemisestä ja tuon alemman oon tehny maanantaina
IMG_4749.jpeg

Tässä ylempi on tuo maanantaina tehty ja alempi se minkä löysin.
IMG_4748.jpeg

Tässä samat testit mut kuva otettu minuutti tekemisen jälkeen. Ja onhan tossa alemmassaki joku viiva?
IMG_4750.jpeg

Soitan maanantaina neuvolaan ja varaan verikokeet mut auttakaa nyt naista hädässä, näenkö ihan harhoja🥹 AHDISTAAAA

Muokattu viimeksi:
@Toiveikas odottelija , jotain noissa näkyy, mutta kannattaa vaan hakea apteekista uutta testiä. Mikäli ma on tullut näkyviin jotain haamuviivaa, niin nyt kyllä pitäisi näkyä jo vähän selvemmin. 🙂
Haettiin miehen kans uus paketti pregcheckei aamuksi ku apteekki ei enää oo auki. Mut ihan sama mitä siihen tulee soitan neuvolaan et mitä ihmettä.

Mulla eilisestä asti ollut helvetinmoinen migreeni. En tiedä uskaltaako toista päivää putkeen ottaa sitä lääkettä. Tuntuu vaan toisaalta että jitain tapahtunut tai yrittänyt tapahtua, kun alaselkä kipeä, rinnat vaan entistä aremmat ja alavatsaa ja alapäätä vihloo ja nippailee. Tai sitten kuukautiset alkamassa lugesteroneista huolimatta.... 🙄 En yhtään ihmettelisi kuukautis vaihtoehtoa.

Tosin ei mulla kyllä näin pahana mahdolliset lugesteron sivuoireetkaan oo ollut kahdella edellisellä kerralla kun niitä käyttänyt. Joten jotain erilaista nyt kyllä on. En silti aio päästää itseäni toivomaan yhtään mitään hyvää lopputulosta. Yritän toppuutella itseäni, että max joku kiinnittymisyritys tapahtunut ja epäonnistunut ilmeisesti ja siitä ne haalean vaaleat viivat testeissä vaan johtuu. 😑 Yritän valmistautua että huomenna suurimmalla todennäköisyydellä testissä ei näy yhtikäs mitään.

Mulla eilisestä asti ollut helvetinmoinen migreeni. En tiedä uskaltaako toista päivää putkeen ottaa sitä lääkettä. Tuntuu vaan toisaalta että jitain tapahtunut tai yrittänyt tapahtua, kun alaselkä kipeä, rinnat vaan entistä aremmat ja alavatsaa ja alapäätä vihloo ja nippailee. Tai sitten kuukautiset alkamassa lugesteroneista huolimatta.... 🙄 En yhtään ihmettelisi kuukautis vaihtoehtoa.

Tosin ei mulla kyllä näin pahana mahdolliset lugesteron sivuoireetkaan oo ollut kahdella edellisellä kerralla kun niitä käyttänyt. Joten jotain erilaista nyt kyllä on. En silti aio päästää itseäni toivomaan yhtään mitään hyvää lopputulosta. Yritän toppuutella itseäni, että max joku kiinnittymisyritys tapahtunut ja epäonnistunut ilmeisesti ja siitä ne haalean vaaleat viivat testeissä vaan johtuu. 😑 Yritän valmistautua että huomenna suurimmalla todennäköisyydellä testissä ei näy yhtikäs mitään.
Toivotaan parasta🤞🏻 mulla kans tällä hetkellä vähän samanlaisia oireita, mutta en uskalla vielä testata ku en halua pettymystä🥹

Täällä on hirveä itseinho päällä. Yleensä tää iskee vasta joskus kuukautisten aikaan (dpo11 ->), mutta nyt on vasta dpo7 ja oon vaan niin vihainen itselleni, että ihan tuntuu että happi loppuu. Melkein teki mieli jo lyödä itseäni, mutta tyydyin taas vaan tamppaamaan patjaa. Toivon, että tää olisi todella vain jotain korkeampaa progesteronia tai vaikka varhainen raskausoire, mutta en usko kumpaankaan.

..mutta miten sieltä ammeesta pääsee mitenkään turvallisesti pois, jos aivan kaikki on liukkarissa? 🤔

Kuulostaa kiinnostavalta konseptilta, mutta mä oon satavarma että vähintään toinen, todennäköisesti molemmat meistä onnistuisi telomaan itsensä tavalla, jota olisi todella noloa selittää työterveydessä/päivystyksessä/hätäkeskukselle. 🤣

..mutta miten sieltä ammeesta pääsee mitenkään turvallisesti pois, jos aivan kaikki on liukkarissa? 🤔

Kuulostaa kiinnostavalta konseptilta, mutta mä oon satavarma että vähintään toinen, todennäköisesti molemmat meistä onnistuisi telomaan itsensä tavalla, jota olisi todella noloa selittää työterveydessä/päivystyksessä/hätäkeskukselle. 🤣
Sori, mut mä luulen et niit vähän kerrankin naurattais töissä. 😂🤣

Takaisin