Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta!
Siis en oikeesti tiedä pitäskö tässä itkee, nauraa, kiljua vai huutaa. Oon ihan hämilläni ja hädissäni.

IMG_4756.jpeg

Keskimmäinen on tänään tehty. Oon näkevinäni siinäki jotain hailuraa🫣
En mä jaksa. Miks nää tekee mulle näin. Mullahan pitäis olla uus kierto ja ovulaatio tällä hetkellä 😳

Mulla näemmä vaan tällä kertaa vittuilua teki ne ya testit ja ne loppu siis niin tein rsfu herkän ja pregcheckin testit aamulla ja niin negatiivisia kuin olla ja voi. Ellei tosiaan ollut joku kiinnittymisyritys. 😵 Ja näemmä ne "merkit" vaan vittuilua myös universumilta... Kunpa en niitä olisi edes nähnyt. Niitä paria haikaraa ja monia sammakoita.... 🙄 Eihän tästä varmaan enään mitään tule, ensi kierron aikana puoli vuotta kulunut joulukuun alun keskenmenostakin. Ja ei näin kauan ole kestänyt koko yritysaikana raskaaksi tulla uudestaan. Ja juu onhan nyt "vasta" dpo12 että toisaalta voisin toivoa, mutta ei tässä vaiheessa toivoa kyllä oikeasti ole kun herkätkin testit negaa näyttää.

Huomenta!
Siis en oikeesti tiedä pitäskö tässä itkee, nauraa, kiljua vai huutaa. Oon ihan hämilläni ja hädissäni.

View attachment 155332

En mä jaksa. Miks nää tekee mulle näin. Mullahan pitäis olla uus kierto ja ovulaatio tällä hetkellä 😳
En nyt näe kuin tuossa ylimmässä jotain hailuraa. Nyt kyllä pitäisi näkyä jo selvästi plussa, jos plussa olisi. Jotkut testit saattaa jättää viivanpaikkoja, eikö niitä tulisi koittaa lukea jälkikäteen. Mä sanoisin, että kannattaa keskittyä tähän olemassa olevaan kiertoon. ❤️

@Toiveikas odottelija mä en valitettavasti tossa keskimmäisessä nää mitään. Mut onpa sulla jännä tilanne, luulis, että ovista ei tulis ja siten ovistestit vahvistuisi, jos hcg:ta kehossa. Varmasti stressaava tilanne 😓 paljon tsemppiä sulle!

@Kali sullakin aika jännä tilanne, kyllähän noissa testeissä selvät hailurat näkyy. Toivottavasti lähtee vahvistumaan 🌈muoks. ja luinkin sun uusimman viestin, pahoittelut negasta 😢 aikaiset päivät kuitenkin vielä

ON: Täällä on tänään dpo 9 ja semijännät paikat. Eilen tuli pyyhkiessä tippa vaaleanpunaista paperiin ja tänään aamulla lämmöt droppasi. Ja illalla ja tänään ollut alavatsalla nippailuja ja lieviä kipuja. Viime kierrossa, jossa plussa lämmöissä myös selvä droppi dpo 6 ja siitä kipusi takaisin ylös. Yritän nyt olla liikaa innostumatta, koska voi yhtä hyvin enteillä myös vaan menkkojen ennenaikaista alkua. Ja vaikka olisi kiinnittymisyritys, voi se tulla liian myöhään, kun mulla luteaali vain sen 10 päivää normaalisti.

..mutta miten sieltä ammeesta pääsee mitenkään turvallisesti pois, jos aivan kaikki on liukkarissa? 🤔

Kuulostaa kiinnostavalta konseptilta, mutta mä oon satavarma että vähintään toinen, todennäköisesti molemmat meistä onnistuisi telomaan itsensä tavalla, jota olisi todella noloa selittää työterveydessä/päivystyksessä/hätäkeskukselle. 🤣
Kieli keskellä suuta ja rauhallisesti 🤣 meillä on kohtuu aggressiiviset liukastumisen esto matot kylppärissä, niin ne oli huolella hyödyllisiä. Mutta oli kyllä tosi liukasta menoa.

Huomenta!

View attachment 155332

Jos sulla kuuluisi olla ovulaatio tällä hetkellä, niin LH saattaa aiheuttaa pieniä hailuroita. HCG ja LH muistuttaa toisiaan, minkä takia ovulaatiotesti saattaa ehkä näyttää plussaa jos on raskaana. Se saattaa toimia myös päinvastoin, mutta paljon epävarmemmin.

En nyt näe kuin tuossa ylimmässä jotain hailuraa. Nyt kyllä pitäisi näkyä jo selvästi plussa, jos plussa olisi. Jotkut testit saattaa jättää viivanpaikkoja, eikö niitä tulisi koittaa lukea jälkikäteen. Mä sanoisin, että kannattaa keskittyä tähän olemassa olevaan kiertoon. ❤️
Joo siis noita viivoja on vaikee saada kuvaan, mutta jopa mun puolisokee mieski näki noi ja kaikissa on kyllä väriä🫣

IMG_4751.jpeg

IMG_4761.jpeg

Nää on tehty ylhäältä alas
9.4.
13.4.
Ja kaks alinta tänään 20.4. eri aikaan ja eri virtsasta.
IMG_4762.jpeg

Tää voi nyt mennä vähä yli ja ympäri aiheen tai järjen, mutta tässä neuvolan soittoa odotellessa rupesin googletteleen. Ja i know ihan hiton iso virhe! Mutta jos tää nyt jollain jumalan ihmeellä olis alkanu viimmekierrosta niin nyt olis siis rv 8 (7+1). Ja google heitti tälläsen vaihtoehdon, ku ”hook effect”. Eli hormoonit olis jo niin korkeella ettei normi kotitesti pysty sitä enää havaitsemaan.

Jos sulla kuuluisi olla ovulaatio tällä hetkellä, niin LH saattaa aiheuttaa pieniä hailuroita. HCG ja LH muistuttaa toisiaan, minkä takia ovulaatiotesti saattaa ehkä näyttää plussaa jos on raskaana. Se saattaa toimia myös päinvastoin, mutta paljon epävarmemmin.
Tätäkin vaihtoehtoa mietin, mutta google oli sitä mieltä et ei oo mahdollista. Et ovistesti voi reagoida raskauteen mut toisin päin ei olis mahdollista. Mullahan noi mun viimmevklla tehdyt ovis testit oli tosi tummia ja lähellä plussaa/plussia siis melkeen 2.5pv.
Että joko mulla on joku ihan mega ovulaatio ja irtos joku 50 munasolua samalla kertaa tai sit mulla on joku piiloraskaus. (Tää jälkimmäinen olis vittu niin mun tuuria🤣)

@Toiveikas odottelija Mä varauksella suhtautuisin googlettelun perusteella löydettyihin juttuihin, sieltä voi mitä vaan tulla vastaan. Oon kyllä tosta hook effect ilmiöstä kuullut, mutta luulisin että silloin jossain vaiheessa olisi näyttänyt todella selkeää plussaa kumminkin eikä koko ajan vaan tuollaisia hailuroita.
Joo emmä noita ihan kauheen tosissaa otakkaa. Kunhan omaksi kiusakseni googlettelin, että mitä vaihtoehtoja vois olla. Luotan mahdolliseen verikokeeseen tai ultraan.
Ja siis toi 13.4. on kyllä tummempi/selkeempi kun tuo 9.4. tehty. Mutta ei kyllä mikää leffaviivat niin seki on vähä tollanen en uskalla luottaa, vaikka väriä siinä on ihan selvästi.

Ehkä mulla vaan sit oli joku supermega ovulaatio tässä kierrossa. Mutta päivittelen, kun ehkä jossain vaiheessa neuvolasta soittelevat🫣

Joo emmä noita ihan kauheen tosissaa otakkaa. Kunhan omaksi kiusakseni googlettelin, että mitä vaihtoehtoja vois olla. Luotan mahdolliseen verikokeeseen tai ultraan.

Ehkä mulla vaan sit oli joku supermega ovulaatio tässä kierrossa. Mutta päivittelen, kun ehkä jossain vaiheessa neuvolasta soittelevat🫣
Juu varoitin vaan kun omalla kohdalla kokemuksesta joskus sain ties mitä eri sairauksia keksittyä itselleni kun löysin googlen kautta jonkun oire sivuston ja laitoin sinne oireita mitä mulla kaikkia on. 🤣 Ja sen perusteella olisi ollut ties mitä.... Loppuen lopuksi taisi olla vaan mega kuukautiset. Tämä siis oli joskus vuosia sitten kun en edes miestäni tuntenut ja lapset ei ollut haaveena. 🫣 Toivottavasti neuvolasta soittavat ja tilanne selviää!

Joo siis noita viivoja on vaikee saada kuvaan, mutta jopa mun puolisokee mieski näki noi ja kaikissa on kyllä väriä🫣

View attachment 155336

View attachment 155337

Nää on tehty ylhäältä alas
9.4.
13.4.
Ja kaks alinta tänään 20.4. eri aikaan ja eri virtsasta.
View attachment 155338

Tää voi nyt mennä vähä yli ja ympäri aiheen tai järjen, mutta tässä neuvolan soittoa odotellessa rupesin googletteleen. Ja i know ihan hiton iso virhe! Mutta jos tää nyt jollain jumalan ihmeellä olis alkanu viimmekierrosta niin nyt olis siis rv 8 (7+1). Ja google heitti tälläsen vaihtoehdon, ku ”hook effect”. Eli hormoonit olis jo niin korkeella ettei normi kotitesti pysty sitä enää havaitsemaan.
Mä sanoisin kans, että jos nyt olis jo hormonit niin korkeella, että ei näy testissä, niin luulis, että kuitenki viikko sitten tehty testi olisi ollut kirkuvan punainen, kun silloin pienemmät viikot, mutta kuitenkin olisi ollut jo hcg taso korkealla. Oon itse kerran tehnyt testin rv 7 ja testi näytti samantien kun kastui kirkuvan punaista, että ei tarvinnut epäillä sitä. 🤭
Sillon, kun plussasin itse Pregcheckillä, niin se testiviiva oli eri näköinen, kun näissä sun ja mietin onko osunut nyt vaan huono testierä ja antaa selkeetä viivanpaikkaa. 🤔🫣 Me @Kali kanssa ollaan niitä testejä taidettu vähän liikaa nähä ja kokea. 😮‍💨😅

Toivottavasti pääsisit Neuvolan kautta, vaikka hcg verikokeeseen, niin saa sen myötä tietää onki sitä kehossa vai onko vaan huonoja testejä 🙏😌

Omaa selitystä taas tähän väliin. Tuntuu kyllä, että mitkä voisi normaalisti olla raskauteen liittyviä oireita, mutta koska ne on myös lugesteronien sivuvaikutuksia. Niin tuntuu että ne voimistuneet tässä viime päivinä. Liekö sitten tuo lääke aiempaa tehokkaammin toiminut mulla tässä kierrossa, kun ekoina kahtena kertana vähän tuli muutaman tunnin eroja välillä niiden laitossa. 🤣 Nyt tasan 9 aamuin illoin laittanut +-10 minuuttia max. Eilen meni 10 yli 9 esim aamulla kun en olisi välttämättä halunnut enään laittaa, samoin tänään meni noin 10 minuuttia yli sen klo 9.

Mutta päätä särkee, alaselkä kipeä, alavatsaa ja alapäätä nippailee ja vihloo sekä nyt kaiken lisäksi tuntuu että ilmaa vatsa täynnä. Sekin todennäköisesti lugesteronista johtuvaa?? Vaikka kahtena ekana kertana ei tuota oiretta ollutkaan.... Ja rinnat jo ovulaatiosta asti olleet enemmän tai vähemman arat. 🙄

Mä muuten käytän raskauden testaamiseen pc:n herkkiä tikkutesteja (ei liuskoja), ja mun mielestä ne on luotettavia.

Sit kun suutuin noihin onestepin ovistesteihin, niin olen hassannut niitä oikein urakalla. Pari huomiota voisin kuitenkin antaa niihin liittyen:

- Premom sovellus pystyy tunnistamaan ne automaattisesti sopivalta etäisyydeltä, joten ne ilmeisesti vertautuu premom-testeihin.

- Vaikka os-testejä on hankala tulkita paljaalla silmällä, antaa premom aika usein saman tuloksen luotettavaksi todetulle pc-testille (kun liuskat on dipattu samaan pissaan).

- Mikäli valaistus/kuvan laatu on heikohko, saattaa premom tulkita samaa tikkuakin eri tuloksin.

Valitettavasti menin joku kk sit tilaa noiden onestepin ovistestien kanssa myös r-testejä. Niitä taitaa olla kaapissa "vain" joku 20. 😅 Täytyy varmaan alkaa täs lähipäivinä kusee niitäkin pois, kun tosiaan muistin vasta tilattuani ne, et nehän tais olla kaikista surkeimpia. Niihin pissiminen ei kuitenkaan auta mitään, kun ne tuskin näyttää edes oikeaa raskautta. 🤭

One stepin herkkiin liuskaraskaustesteihin liittyen on pakko kommentoida, että ne toimivat itsellä ainakin hyvin ja rupesivat vahvistuvaa haamua näyttämään ensimmäisenä kemiallisessa. Toisaalta taas Pregcheckin liuskat eivät vaan toimi mulla herkkinä, se on nyt tullut useamman kerran kokeiltua. Varmasti aika yksilöllisiä juttuja nääkin 😅

Omia mietteitä: Kp 5 ja vuoto alkaa selkeästi loppumaan. Huomenna täytyisi jo testata CB-hedelmällisyysmonitorin mukaan ovista ekan kerran, joten pääsee taas pissimään tikkuun. Ei ole hirveästi mietteitä/odotuksia tälle kierrolle, kunhan nyt siihen oviksen tienoille talletuksen saisi 🙏

@Toiveikas odottelija Voi vitsit miten raastavaa! Toivottavasti saat selvyyden pian.

@Kali lähetän virtuaalisen halauksen 🫂 Ootko muuten sitä ferritiiniä kontrolloinu et onko se noussut ja miten paljon?

Mä kävin tänään kp11 ultrassa katsomassa miten letrot on vaikuttanut. Siellä oli oikealla puolella kaksi 17 mm rakkulaa. Hieno homma! Mies on jo toiveikas et kaksoset saadaan 😂 Lääkäri toki sanoi, et riski siihen on pieni ja olis se kyllä varsinainen plot twist jos näin kävis. Toki kaikkien riskien takia toivon ihan yhtä vauvaa vaan.

Kysyin sit lääkäriltä samalla, et suosittelisiko hän mulle aukkaria. Totes, et toki sen voi katsoa ja katsotaanko heti. En ollut ottanut mitään kipulääkettä etukäteen, kun en osannut arvata, että se onnistuisi nyt heti 😬 Vähän hirvitti. Päätin kuitenkin et toki tehdään, ni tietää sit onko nää kevyet hoidot kaikki ihan turhaa jos ne tuubat onkin tukossa.

Onneks oli mies mukana, niin sain puristaa hänen kättä. Kyllähän se kipeältä tuntui, mut kovimmat kivut onneks vaan hetken. Huono olo tuli kuitenkin, mut siitäkin selvittiin vähän lepäilemällä. Jännästi kipu tuntui ensin voimakkaasti vasemmalla, vaikka oikeaan tuutattiin nestettä, et tää selittää just sitä et en tiiä kummalla puolella oikeasti oviskaan tapahtuu kun kipu säteilee. Noh, enivei, oikea tuuba oli oikein kivasti auki, kun purskahti oikein nestettä. 👏🏻 Vasen luultavasti auki kun siellä jotain nestettä näkyi, mut ei samalla lailla tursunut ulos kuin toisella puolella.

Nyt sit tänään ekaa kertaa aloitan digiovistestien teon. Ovis voi olla jo huomenna tai sit ke-to lääkärin arvion mukaan. Jotenkin taas vähän toiveikkaampi olo tän yrityksen suhteen kun aukkarista ja letroista hyviä uutisia 😌 Toisaalta ei olla onnistuttu tähänkään mennessä, vaikka tuubat ilmeisesti auki olleet, mut jos sieltä nyt sit hämähäkinseittien jämät on huuhdeltu menemään ja jopa kaksi munasolua tyrkyllä. Toivottavasti olis ihan kelvolliset/kelvollinen vuorossa 🤞🏻

Edit. Tyhmä kysymys: Clearblue digitaalisen (pinkki) ovistestin ohjeissa lukee, et pitää testata joka päivä samaan aikaan. Nyt tänään olis tarkoitus vielä testata joskus klo 14 aikaan viimeistään, mut huomisesta alkaen haluaisin kyl testata ihan aamusta. Ei kai näissä mitään "muistia" ole mikä menis sekaisin jos testaankin eri aikaan? Jossain hedelmällisyysmonitorissa se on vissiin tarkkaa, mut näähän on eri juttu.

Muokattu viimeksi:
@Pakkanen Juu mulla samanlainen mielikuva että yksilöllistä toimiiko ne pregcheckit herkkinä vai ei. 😅 Mä en kyllä tästä lähtien kun ajoissa kumminkin jatkossakin testaan niin niillä testaa, no paitsi ehkä sitten niillä voisi olla hyvä seurata mahdollista vahvistumista jos tulen vielä raskaaksi, kun ne kumminkin halpoja. Koska tiedän siinä tilanteessa olisin varmasti aivan neuroottinen jos joskus tulen vielä raskaaksi edes. 🫣

@Zebra Ei oo testattu viime vuoden kesän jälkeen uudestaan, varmaan hyvä olisi. Muutenkin pitäisi ottaa itseäni mun niskasta kiinni ja soittaa ensinnäkin että saan täällä jos saan terapiaa. Kun edellinen paikka oli keusoten alueella ja nyt asutaan Vantaalla. Toiseksi meinasin koittaa onneani päästäänkö johonkin tutkimuksiin täällä, vaikka varmasti samat kriteerit täällä kuin keusotella. 🙄 Mies nyt ei välttämättä halua hoitoihin, mutta jos tutkimuksiin päästäisiin edes niin tiedettäisiin kannattaako yritystä edes jatkaa. Mutta toivottavasti seuraava kierto olisi teidän kierto! Kuulostaa lupaavalta! 🤞

Ai niin tilasin nyt woltilla (taas) apteekista tällä kertaa niitä apteekin ultra testejä (3 pakettia joissa 2kpl testejä), vaikka ne vähän epäselkeitä tuloksia mulle antaneet.. Mutta luulen että silti luotettavampia kuin herkät rfsu puikot. Tilasin tosin myös muuta sieltä, nenäsumutteen ja särkylääkkeitä.. 🤣

Takaisin