Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@unikomentaja mikäs meininki siellä? 👀 Onko oireita? Sullahan oli vissiin aikomuksena testailla huomenna, vieläkö suunnitelma pitää? 😄

Mä jätin raskaustestit kauppaan, kun ei yhtään tunnu että ainakaan vielä mitään olis tapahtunut. Perjantaina saatan testata, koska silloin on jo dpo11 ja olen aika varma että silloin jo näkyy jos on näkyäkseen. 😊

@Pohjolanemma onnea ja tarrasukkia! 😍❤️

@Maana Mannila onpa harmi, jos tämä kierto jää hyödyntämättä sairastelun takia. 😞 Uuteen kiertoon sitten toivottavasti uudella innolla. ❤️

Miten olette laskeneet kierron aloituksen, jo heti vähäisen ruskean vuodon alusta, vai vasta runsaamman vuodon alettua?
Sit vasta, kun hanat aukee. Näin mulle neuvottiin, kun joskus lahjoitin munasoluja ja piti laskea kierron alku. Kiitos empatiasta, yritän pitää viel toivoa yllä, jos mies huomenna innostuis — ja ovis olis vaikka vasta tuloillaan. 🙏

Kuinka "hyödyllinen" ovulaation jälkeinen päivä on hedelmöityksen kannalta? Tiuha tahti sai sekä miehellä ja mulla aikaan pienen uupumuksen, ja ei jaksettu tänään enää hommailla, vaikka ovulaatio on luultavasti ollut eilen. Itse uskon, että ovis on joko osunut sunnuntaille tai maanantaille (sunnuntaina sain ovulaatiotestiin tumman viivan, mutta Cluen mukaan tosiaan ovulaatio olisin ollut vasta maanantaina). Ei oikein pakollakaan jaksa, mutta totta kai nyt sitten huolehdin, että menikö tämä nyt tässä, vaikka peittoja on heiluteltu viimeiset kolme päivää.

Kiitos ihan mielettömästi kaikille onnitteluista! ❤️ Lomamatkan varaaminen tehosi näköjään saman tien 😅

Paljon onnea sinnekin @Pohjolanemma ! 😍 Kovin epäuskoinen olo täälläkin, kävin myös ostamassa uusia testejä huomisaamua varten. Tiedätkö mikä dpo sulla on?

@Maana Mannila Ihan älyttömän huono tuuri tuon sairastumisen kanssa, harmittaa teidän puolesta. 😔 Oletteko jutelleet miehen kanssa olisko esim. koti-inssi mitenkään mahdollinen?

Kovasti sympatiaa ja tsemppiä myös muille joilla on vaikeaa, toivon niin paljon plussatuulia tänne kaikille. ❤️

@Pakkanen Mä kävin ultrassa kp8 ja silloin näkyi, että yhdessä follikkelissa oli muita parempi verenkierto ja että todennäköisesti siitä tulee johtofollikkeli. Varmemmin olisi osannut sanoa vielä lähempänä ovista joka oli kp15. Uskoisin siis, että näkee jotain viitteitä ainakin!

Kuinka "hyödyllinen" ovulaation jälkeinen päivä on hedelmöityksen kannalta? Tiuha tahti sai sekä miehellä ja mulla aikaan pienen uupumuksen, ja ei jaksettu tänään enää hommailla, vaikka ovulaatio on luultavasti ollut eilen. Itse uskon, että ovis on joko osunut sunnuntaille tai maanantaille (sunnuntaina sain ovulaatiotestiin tumman viivan, mutta Cluen mukaan tosiaan ovulaatio olisin ollut vasta maanantaina). Ei oikein pakollakaan jaksa, mutta totta kai nyt sitten huolehdin, että menikö tämä nyt tässä, vaikka peittoja on heiluteltu viimeiset kolme päivää.
Jos on täysin varma että munasolu on irronnut niin ei tarvi enää stressata. Tuo "ovulaation jälkeinen" päivä hommailu suositus johtuu siitä että LH huipun tarkkaa ajanhetkeä ei yleensä oo tiedossa ja sit sen jälkeenkin voi mennä hetki ennen kuin munasolu oikeasti irtoaa. Eli jotta siellä olisi varmasti siittiöitä valmiina niin siks toi on varalta jos munasolu vaikka irtoaisikin odotettua myöhemmin.

Mutta jos ei oo tiedossa siittiöiden tai munasolun irtoamisen kanssa ongelmia niin rehellisesti ei se oo mitenkään hirveän tärkeää positiivisen LH testin jälkeen jatkaa hurjan montaa päivää.

Kiitos kaikille onnitteluista! 😊

@Anni123 oletettavasti dpo 11 ei ainakaan enempää. Mekin varattiin just syyskuulle Norjan reissu ja lisäksi tilasin hirveen kasan ovulaatiotestejä. 😅 Jos tää jatkuu, niin saattaa olla aika rauhallista vaellusta luvassa silloin syyskuussa. 🤣

Tässä kierrossa -6, -4, -3, -1x2, 0 ja dpo1 tuli pupuiltua et, jos tämä tahti ei riitä ni sitten ei mikään 😅 tänään dpo5 menossa. Jokoha sitä kehtais la tai su pistää testit tulille 🫣 nää päivät vaan matelee.
Mullakin dpo5 kai menossa. 🤣 Meillä tosin talletteluja vaan dpo0 ja 4 päivää ennen ovulaatiota. Et sen puolesta ei ainakaan korkealla ole toivo tämänkään kierron suhteen.. 😅 Itse meinasin tosin vasta ensi viikolla testata ehkä. Yritän ainakin sinne ensi viikon alkuun pitkittää.

Tosta lomamatkan varaamisesta. Riittäsköhän että tärppi käy kun katsottiin vaan tulevalle kesälle ulkomaan matkoja tänään. 😂 Ei vaan varata uskalla kun miehen työtilanne epävarma tosin...

@unikomentaja mikäs meininki siellä? 👀 Onko oireita? Sullahan oli vissiin aikomuksena testailla huomenna, vieläkö suunnitelma pitää? 😄

Mä jätin raskaustestit kauppaan, kun ei yhtään tunnu että ainakaan vielä mitään olis tapahtunut. Perjantaina saatan testata, koska silloin on jo dpo11 ja olen aika varma että silloin jo näkyy jos on näkyäkseen. 😊
Testasin tänään ja eilen, useammalla testillä. En malttanut odottaa keskiviikkoon. Testit niin negatiivisia kuin vain mahdollista 😩 Turhauttaa ja ärsyttää. Toki nyt on tosi aikaista, mutta aiemmissa raskauksissa plussasin dpo9.
Ärsyttää myös kuinka seuraavan kuun ovulaatio menee hukkaan, kun ollaan miehen kanssa molemmat reissussa toisella puolen Suomea.
Fiilikset on nyt tosi plääh...

Mullakin dpo5 kai menossa. 🤣 Meillä tosin talletteluja vaan dpo0 ja 4 päivää ennen ovulaatiota. Et sen puolesta ei ainakaan korkealla ole toivo tämänkään kierron suhteen.. 😅 Itse meinasin tosin vasta ensi viikolla testata ehkä. Yritän ainakin sinne ensi viikon alkuun pitkittää.

Tosta lomamatkan varaamisesta. Riittäsköhän että tärppi käy kun katsottiin vaan tulevalle kesälle ulkomaan matkoja tänään. 😂 Ei vaan varata uskalla kun miehen työtilanne epävarma tosin...
Olishan se toki järkevää vasta ens viikolla mutta saa nähdä riittääkö maltti 🤣
Pitäis vissiin varata lomamatka itsekin tai edes katella 👌🏻😁

Olishan se toki järkevää vasta ens viikolla mutta saa nähdä riittääkö maltti 🤣
Pitäis vissiin varata lomamatka itsekin tai edes katella 👌🏻😁
Voi kyllä olla että testaan viikonloppuna itsekkin, oon niin huono odottamaan vaikka olisi kyllä järkevää. 🤣 Onneksi nyt ei ole edes raskaustestejä kotona valmiina niin pakko käydä ekaksi ostamassa edes ennen kuin voi testata. Tolla nyt yritän pitkittää testausta itse tällä kertaa edes vähän. 😆

Jos on täysin varma että munasolu on irronnut niin ei tarvi enää stressata. Tuo "ovulaation jälkeinen" päivä hommailu suositus johtuu siitä että LH huipun tarkkaa ajanhetkeä ei yleensä oo tiedossa ja sit sen jälkeenkin voi mennä hetki ennen kuin munasolu oikeasti irtoaa. Eli jotta siellä olisi varmasti siittiöitä valmiina niin siks toi on varalta jos munasolu vaikka irtoaisikin odotettua myöhemmin.
Varmaksi en osaa kyllä sanoa, mutta saa nyt nähdä. Tämä on meillä vasta eka yrityskerta. Olen jo vähän asennoitunut siihen, että kyllä tätä "harjoittelua" on vielä paljon edessä. Vaikka raskaushaaveita on aikaisemmin jo ollut, mulle oli (naiviisti) vähän yllätys, että ovulaatiotesti ei sitten välttis olekaan se ovulaation merkki 😅😆 pitääpäs sitten seuraavalla kierrolla ottaa mukaan kaikki muutkin oireet, jotka voisivat siitä kertoa.

Onnea plussanneille, annatte tsemppiä omaankin taipaleeseen♥️

Onnea plussanneille! ♥️ Ihania juttuja!

Ja tsempit kaikille jotka ovat edelleen täällä yrittämässä. ❤️‍🩹

Oli vaan pakko tulla sanomaan @Äitineljälle että kunnioitettavat talletukset monilapsisessa perheessä! 😁 Otetaan vinkkejä vastaan. 🤭 Meillä molemmat aikuiset nukahtaa sohvalle klo 21 kun lapset ovat nukkumassa vaikka usein yritetään vielä kömpiä viettämään parisuhdeaikaa lasten nukutusten jälkeen 🤣

Ja seurailen taustalla vielä(kin) koska kierto ei ole startannut... Olen mielestäni 2 kertaa bongannut ovis oireita mutta ei ole varmaan sitten mennyt "loppuun asti" koska vuotoa ei ole kuulunut. Mies näyttää nyt vihreätä kolmoselle ja itse olen haaveillut joulu/tammikuun vauvasta mutta kun tuo prkl kierto ei palaudu niin taitaa jäädä haaveeksi... 🥲

Onnea plussanneille! ♥️ Ihania juttuja!

Ja tsempit kaikille jotka ovat edelleen täällä yrittämässä. ❤️‍🩹

Oli vaan pakko tulla sanomaan @Äitineljälle että kunnioitettavat talletukset monilapsisessa perheessä! 😁 Otetaan vinkkejä vastaan. 🤭 Meillä molemmat aikuiset nukahtaa sohvalle klo 21 kun lapset ovat nukkumassa vaikka usein yritetään vielä kömpiä viettämään parisuhdeaikaa lasten nukutusten jälkeen 🤣

Ja seurailen taustalla vielä(kin) koska kierto ei ole startannut... Olen mielestäni 2 kertaa bongannut ovis oireita mutta ei ole varmaan sitten mennyt "loppuun asti" koska vuotoa ei ole kuulunut. Mies näyttää nyt vihreätä kolmoselle ja itse olen haaveillut joulu/tammikuun vauvasta mutta kun tuo prkl kierto ei palaudu niin taitaa jäädä haaveeksi... 🥲
Onhan se tosiaan sitä et saa odotella et muksut nukahtaa ja kieltämättä monesti on tasaraha ja kuitti siinä kohtaan. Itse tykkään mennä ajoissa nukkuu mutta toinen osapuoli on yökukkuja ni se helpottaa hommia siinä mielessä paljonkin 😁

• Hauska
Reaktiot: Mur
Takaisin