@Tuutikintytär kiitos, että kiehahdit puolestani. <3 Onneksi itsellä jo vähän tunteet tasoittuneet ja tosiaan ymmärrän tietysti, ettei kukaan tarkoita pahaa ja jokainen meistä katsoo maailmaa omastaan (eli hyvin kapeasta) viitekehyksestään käsin. Onneksi must ystävistä kumpikaan ei oma-aloitteisesti esim. ota meidän raskausyritystä puheeksi vaan vain silloin, jos itse vien keskustelun siihen. Eli muutamista tölväisyistään huolimatta ovat kyllä hyvin kannatelleet vaikeiden aikojen keskellä. Silti se toisen ihmisen maailman tavoittaminen voi joskus olla yllättävän vaikeaa, ja sitten tulee sanoneeksi asioita, jotka toisesta tuntuvat pahalta. Kuittaan tosiaan useimmiten asiat huumorilla enkä edes näpäytä kenellekään mitään takaisin.
Mä ajattelin pitkään, että en kerro kenellekään, kun aletaan yrittää lasta. Sitten harkinnan jälkeen päätin kertoa kahdelle ystävälleni, jotka oli just samaan aikaan raskaana sekä lisäksi äidilleni. Ajattelin, että kenet haluaisin rinnalleni, jos saisimme vaikka keskenmenon, ja nuo ovat ne ihmiset. Siksi päätin heille kertoa yrittämisestä.
Mutta kyllä siinä on paljon varmasti useimmilla sitä, että ihmiset ei oikein malta kuunnella, mitä toinen sanoo, kuten
@Rouva W osuvasti sanoi.
Nyt, kun tässä on kestänyt niin kauan, luulen, että olen kuitenkin tarkka siitä, kenelle kerron plussasta, jos se joskus saadaan. Varmaan aika pitkään pidän asian ihan minun ja miehen välillä, koska en tiedä, uskaltaisinko iloita raskaudesta sen pelossa, että menee kesken ja uuden raskauden alkamisessa menisi sama aika kuin ensimmäisen.
Toivottavasti saisit nopeasti verensokerit vaaditulle tasolle ja saisitte raskausluvan lääkäriltä. <3
@Kali voisiko koholla oleva hcg vielä näkyä ovulaatiotesteissä? Toivottavasti olisi kuitenkin lähestyvä lh-piikki ja pääsisitte yrittämään uudessa kierrossa. <3
@Noora992 jännät paikat siellä, kun pääsette testaamaan letroja. Onko tuo hyvä juttu, että sulla ei terojen kanssa ole kovin pitkä kierto? (En siis tiedä näistä lääkkeistä mitään, niin siksi kysyn.)
@Toiveikkaana täällä toinen introvertti, jonka on lisäksi vaikea lukea muita ihmisiä. Ootko jo tilannut tai ostanut ovulaatiotestejä?