Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kali Tutulta kuulostaa! Muistan myös nuoruudesta, kun yritin koemielessä myös ohjata keskustelun aina itseeni, saattoi hän parin päivän päästä kilahtaa että "aina vaan puhutaan susta!" ihan kuin olisi jo pitkään joutunut pidättelemään. Oh boy. :Upside Down Face: Miten kehtasin olla niin itsekäs.
Siskoa on kyllä hankalampi sulkea elämästä täysin, mutta kertonee jotakin hänestä ihmisenä jos välit menneet vähän kaikkiin perheessä. :disappointed-face:

Törkeästi nyt omanapailen mutta naistenpäivän kunniaksi alkoi naistenpäivät. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta tosiaan kauan odotettu kp1 saapui ja pääsee nyt sitten tässä kierrossa vihdoin ja viimein testaamaan letrot. Terojen kanssa kierto oli 35 päivää, eli mulle sieltä lyhyemmästä päästä. Laitoin klinikallekin jo tänään viestiä, vaikka vastaavatkin vasta huomenna. Optimistisin mielin nyt tähän kiertoon :Smiling Face With Halo:

Minä en jaksa avautua ystäville/sukulaisille mistään vauvatoiveista. Menetysten jälkeen en myöskään uskaltaisi varhain kertoa, jos raskautuisin. Itse introverttina en välttämättä osaisi myöskään oikealla tavalla vastata/keskustella, jos joku läheinen tai ystävä kertoisi lapsettomuudestaan. Menetyksiin olen saanut vaikka minkälaista kommenttia, mutta en ota niistä itseeni, koska ymmärrän, ettei kukaan tarkoita loukata, vaan sanoo minkä ajattelee auttavan tai ei oikeasti vain tiedä mitä sanoa.

Täällä alkoi kuukautiset eilen, eli nyt pääsen seuraamaan kiertoa ja tässä kierrossa sitten testailemaan ovulaatiota. Tilanteen epäsäännöllisyyden takia lääkäri ohjeisti odottamaan kaksi kiertoa ennen labrojen ottoa ja follikkeliultraa. Odotus tuntuu todella pitkältä, vaikka kyllähän tässä voi sillä aikaakin yrittää luonnollisesti. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Kävin kortsukaupoilla tänään ja pakkohan niitä ovulaatiotestejä oli ostaa. Vielä negatiivinen, vaikka haaleaa viivaa tulikin. Nyt vaan painoa alas niin päästäis tositoimiin touko-kesäkuussa. Toukokuun kierrosta ei ”viittis” aloittaa, jos tärppää niin sitten saattaa mennä esikoisen synttäreiden lähelle ja en haluis ottaa ”riskiä” että tulis sama/lähes sama syntymäpäivä.

Oon hämilläni.

Mulla on joka kierrossa siis varmaan toisista-kolmansista menkoista tullut ovulaation jälkeen rinnat todella kipeiksi, siis ihan joka kerta.. nyt tässä kierrossa rinnoissa ei ole mitään kipua vaikka kuukautisten pitäisi alkaa 2pv:n päästä.. toki ainahan se vaihtelee, mutta mun kohdalla outoa koska näin ei ole missään kierrossa koskaan ollut😅🤣

@Tuutikintytär kiitos, että kiehahdit puolestani. <3 Onneksi itsellä jo vähän tunteet tasoittuneet ja tosiaan ymmärrän tietysti, ettei kukaan tarkoita pahaa ja jokainen meistä katsoo maailmaa omastaan (eli hyvin kapeasta) viitekehyksestään käsin. Onneksi must ystävistä kumpikaan ei oma-aloitteisesti esim. ota meidän raskausyritystä puheeksi vaan vain silloin, jos itse vien keskustelun siihen. Eli muutamista tölväisyistään huolimatta ovat kyllä hyvin kannatelleet vaikeiden aikojen keskellä. Silti se toisen ihmisen maailman tavoittaminen voi joskus olla yllättävän vaikeaa, ja sitten tulee sanoneeksi asioita, jotka toisesta tuntuvat pahalta. Kuittaan tosiaan useimmiten asiat huumorilla enkä edes näpäytä kenellekään mitään takaisin.

Mä ajattelin pitkään, että en kerro kenellekään, kun aletaan yrittää lasta. Sitten harkinnan jälkeen päätin kertoa kahdelle ystävälleni, jotka oli just samaan aikaan raskaana sekä lisäksi äidilleni. Ajattelin, että kenet haluaisin rinnalleni, jos saisimme vaikka keskenmenon, ja nuo ovat ne ihmiset. Siksi päätin heille kertoa yrittämisestä.

Mutta kyllä siinä on paljon varmasti useimmilla sitä, että ihmiset ei oikein malta kuunnella, mitä toinen sanoo, kuten @Rouva W osuvasti sanoi.

Nyt, kun tässä on kestänyt niin kauan, luulen, että olen kuitenkin tarkka siitä, kenelle kerron plussasta, jos se joskus saadaan. Varmaan aika pitkään pidän asian ihan minun ja miehen välillä, koska en tiedä, uskaltaisinko iloita raskaudesta sen pelossa, että menee kesken ja uuden raskauden alkamisessa menisi sama aika kuin ensimmäisen.

Toivottavasti saisit nopeasti verensokerit vaaditulle tasolle ja saisitte raskausluvan lääkäriltä. <3

@Kali voisiko koholla oleva hcg vielä näkyä ovulaatiotesteissä? Toivottavasti olisi kuitenkin lähestyvä lh-piikki ja pääsisitte yrittämään uudessa kierrossa. <3

@Noora992 jännät paikat siellä, kun pääsette testaamaan letroja. Onko tuo hyvä juttu, että sulla ei terojen kanssa ole kovin pitkä kierto? (En siis tiedä näistä lääkkeistä mitään, niin siksi kysyn.)

@Toiveikkaana täällä toinen introvertti, jonka on lisäksi vaikea lukea muita ihmisiä. Ootko jo tilannut tai ostanut ovulaatiotestejä?

Hyvää naistenpäivää! 🥰

Täällä on menossa dpo 8 ja alan käydä taas kärsimättömäksi, kuten yleensäkin tässä vaiheessa. Alavatsassa on jomotellut eilen ja tänään. Tänään jomotukset ovat kyllä yltyneet niin, että arvelen niiden varmaan kuitenkin olevan ihan vain kuukautiskipuja... Pitäisiköhän testata aamulla vai jaksaisikohan sitä odottaa. Ehkä pitää yrittää sinnitellä. Aikahan sen näyttää, että kuinka kävi, mutta oon niin malttamaton.

@Syyskukka mä itse yritän aina taistella testaamishimoja vastaan, koska negatiivinen testi on niin masentava näky. Jotenkin testaaminen tuo ikään kuin konkreettiseksi sen, että testaan tässä nyt mahdollista raskautta. Mutta monelle sopii se, että haluavat mahdollisimman aikaisin tiedon ja sit osaavat odottaa joko menkkoja tai sitten tietävät jatkaa testaamista ja katsoa, vahvistuuko viiva. Eli jos tuntuu siltä, ettet malta odottaa, niin ei muutako tikut ja pissat töihin! Mutta jos maltat, niin varmemman tuloksenhan saat, mitä pidempään sinnittelet. Dpo 8 on kait viel melko aikainen vaihe, ettei välttämättä näkyisi mitään testissä vielä? <3

@Maana Mannila Yleensä mulla ainakin kemiallisissa viivat jo hävinneet tässä vaiheessa kokonaan. Osassa jo alkoi haalistumaan selkeästi ennen kuin vuotokaan edes alkoi niin osasin epäillä että kaikki ei kunnossa. 😖 Nyt toki eri asia kun perjantaina vielä näkyi testissä selkeä viiva. Tosin todella haalea siihen nähden mikä dpo olisi esim pitänyt olla. Nyt en oo kyllä edes testannut kun kyllästyin noihin hailakoihin viivoihin. Toisaalta se voisi selittää jos vielä hcg:tä kehossa miksi ovulaatiotestit näyttää vahvistuvan jo. 🥴 Pitänee huomenna tehdä 1 raskaustesti samalla kun teen ovulaatiotestin. Mutta sitä en kyllä ymmärrä kun vuoto loppunut aamun jälkeen että miten raskaustesti näyttäisi vielä positiivista huomenna jos niin on.

@Maana Mannila ilmeisesti vuoto alkaa yleisemmin 2-6 päivää pillereiden lopetuksesta. Mulla meni 10päivää, en tiiä miksi mutta pääasia että alkoi. Mulla oli viime kierto yli 50 päivää niin tää 35 tuntuu ihan pikakelaukselta siihen verrattuna.

Tällä kertaa kerroin kahdelle kaverille hoidoista kun oltiin suunniteltu yhteistä reissua mutta hoitojen takia en nyt haluakaan lähteä.

Vitsit kun tikkukuume iski niin ankarasti. Nyt on suorastaan epätoivoista matikkaa jo...

Aiempi kemiallinen
Klo 11 oli kivut 6.2.
Klo 18 oli haamu 8.2.
Välissä on 13+24+18=55 tuntia

Nykyinen kierto
Klo 17 oli kivut 7.3.
Välissä 55/24=2+6
mahdollisuus haamuun 9.3. klo 23

En taida valvoa testatakseni... Mutta mulla on vain yksi 10 herkkyyden testi. Olisipa selkärankaa jättää se odottamaan tuonne 10.3. asti 😅

Vitsit kun tikkukuume iski niin ankarasti. Nyt on suorastaan epätoivoista matikkaa jo...

Aiempi kemiallinen
Klo 11 oli kivut 6.2.
Klo 18 oli haamu 8.2.
Välissä on 13+24+18=55 tuntia

Nykyinen kierto
Klo 17 oli kivut 7.3.
Välissä 55/24=2+6
mahdollisuus haamuun 9.3. klo 23

En taida valvoa testatakseni... Mutta mulla on vain yksi 10 herkkyyden testi. Olisipa selkärankaa jättää se odottamaan tuonne 10.3. asti 😅
Varmaan kannattaisi siihen 10.3 odottaa koska eihän se hcg aina nouse samanlailla edes samalla ihmisellä. Tosin en todellakaan oo paras sanomaan, kun itse varmaan valvoisin 23 asti huomenna ja testaisin. 🤣 Mutta toivotaan parasta milloin sitten testaatkaan! 🤞

Itsekkin jotain laskelmia tein tässä kun testeissä näkyy vielä viiva vaikka kävin alle tunnin jälkeen vessassa. 😂 Toki mä en täysin luota noihin pregcheckin tai nyt edes valmedin testeihin enään. Tämä kun viiva tuli vieläkin vuodon loputtua jo toki selittää miksi niin vahva viiva ovulaatiotesteissä jo. 🙄

Varmaan kannattaisi siihen 10.3 odottaa koska eihän se hcg aina nouse samanlailla edes samalla ihmisellä. Tosin en todellakaan oo paras sanomaan, kun itse varmaan valvoisin 23 asti huomenna ja testaisin. 🤣 Mutta toivotaan parasta milloin sitten testaatkaan! 🤞

Itsekkin jotain laskelmia tein tässä kun testeissä näkyy vielä viiva vaikka kävin alle tunnin jälkeen vessassa. 😂 Toki mä en täysin luota noihin pregcheckin tai nyt edes valmedin testeihin enään. Tämä kun viiva tuli vieläkin vuodon loputtua jo toki selittää miksi niin vahva viiva ovulaatiotesteissä jo. 🙄
Onko mahdollista että olisit edelleen raskaana?

Onko mahdollista että olisit edelleen raskaana?
Olisi kai se tavallaan mahdollista jos kiinnittyminen olisi ollut todella myöhään tai ovulaatio olisi päivää paria myöhemmin ollut. Mutta epäilen ainakin vikaa vaihtoehtoa. 🤔 Lueskelin kyllä että kiinnittyminen voi joskin todella erittäin harvinaista olla dpo12 jälkeenkin. Mutta pitänee jatkaa testailua... Sinänsä outoa on että myös lämmöt laski muutamana päivänä ja tänään nousi taas aika paljon. 🤯

Pakko kai neuvolaan soittaa jos huomenna näkyy jotain testissä aamulla selkeämmin vielä.

Olisi kai se tavallaan mahdollista jos kiinnittyminen olisi ollut todella myöhään tai ovulaatio olisi päivää paria myöhemmin ollut. Mutta epäilen ainakin vikaa vaihtoehtoa. 🤔 Lueskelin kyllä että kiinnittyminen voi joskin todella erittäin harvinaista olla dpo12 jälkeenkin. Mutta pitänee jatkaa testailua... Sinänsä outoa on että myös lämmöt laski muutamana päivänä ja tänään nousi taas aika paljon. 🤯

Pakko kai neuvolaan soittaa jos huomenna näkyy jotain testissä aamulla selkeämmin vielä.
Oliko se testi tän päivän testi tummempi vai haaleampi ku perjantain testi? 🤔

Oliko se testi tän päivän testi tummempi vai haaleampi ku perjantain testi? 🤔
Ei ainakaan haaleampi, en osaa sanoa oliko vahvempi varmasti kun en aikaisempaa testiä säästänyt niin en voi edes vertailla. Ainakin oli punertava selkeästi. 🤔

@Maana Mannila Oon kokeillut molempia strategioita (testaamista ja odottamista), enkä oikein osaa sanoa, kumpi on itselle parempi. Huonoja ovat molemmat olleet, kun ei tähän mennessä ole tullut mieleisiä uutisia 🤣 Ja sehän siinä juuri onkin, että olen malttamaton tietämään nimenomaan sen, saanko lapsen marraskuussa, mutta siitä ei mitään takeita ole vaikka testissä näkyisikin toinen viiva... Joka tapauksessa täällä foorumilla on nähty paljon dpo 9 haamulaisia, mikä juuri houkutteleekin miettimään, pitäisikö sittenkin testata aamulla 🤭 Tää on tällaista itsensä kanssa painimista

Normaali PC 25 raskaustesti nega, ei varjon varjoa. Huomenna näkee sit saisinko haamujen haamun tai alkaako kuukautiset oikeasti. Edelleen tiputtelee, mutta niin vähäisesti että selviäisi pikkuhousun suojalla.

Hei kaikille,

Varovasti ilmottaudun tänne jakamaan ajatuksia/odotuksia….ihan kaikkea samassa tilanteessa olevien kanssa 😊

Olen kuuden lapsen äiti ja haaveissa olisi iltatähti ❤️.
Olen yrittäjä ja nyt on hieman työelämä rauhallisempaa ja vauva olisi tervetullut.
Iltatähden yrittämistä aloiteltiin kesäkuussa 2025 ja yksi varhainen keskenmeno tuli.

Tänään tein aamupissasta tuollaisen testin, mutta katsotaan nyt vahvistuuko viiva vai ei. En vielä uskalla yhtään vielä iloita. Nyt olisi menossa kp 23 ja testin tein herkällä testillä.

Sopiiko, että liityn joukkoonne ?
Kaikille paljon plussatuulia ❤️
Perehdyn ryhmään paremmin myöhemmin.

Liitteet

• IMG_4028.jpeg
    IMG_4028.jpeg
    198.2 KB · Katsottu: 11
Takaisin