Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
20260305_050205.jpg

@Marsku Onnea plussasta. 🤩🥰 Toivottavasti mini pysyy matkassa!

Monet kirjoittelette mm. tosta gelee royalista. Täytyy varmaan perehtyä siihen ja muihin tuotteisiin, joista voisi olla apua.. Toki, tulinhan mä syksylläkin raskaaksi, et ei kai sillein valtavan isoa ongelmaa siinä... Kun vaan saisi minin pysymään matkassakin.

Eilen illalla oli niin kiva ku mies kulta kyseli, että haluanko Stidiä enää.. ❤️Oltiin siis nimetty keskenmennyt noin.. Kerroin tietenkin, että haluan. ❤️ En silti viitsinyt hänelle sanoa, et odottelen tässä kokoajan, et tuleeko ne menkat vai ei.. En halua hänen stressaavan turhaan..

Dpo 12 nyt tänään. Testailen myöhemmin tänään vasta.. Hyvin varma oon, ettei mitään näy, mut katsellaan... Eilen oli selkeitä menkkaoloja melkein koko päivän, mut tänään ei oo viel ollut mtn kovin kummosta. Salee ku meen kohta vessaan, ni menkat onkin alkanut, hope not..

❤️❤️❤️

@Marsku no tuossa ei tarvi arvailla kyllä mitään! Hirmuisesti onnea. ❤️❤️

Täällä kp10, eilen töissä hieman ovulaatiotuntemuksia mutta arvioitu ovulaatiopäivä näkyy osuvan keskiviikolle. Täytyy alkaa tikutella kun oireet oikeasti tulee eikä vaan nipistele. Pitäis hakea apteekista mamavitamiineja kun töiltäni ehdin, eilenkin tein ~13h vuoron niin eipä näillä pikkukylillä ole enää apteekit illalla auki. 😄 Oma projektini ruuan ja painon suhteen sujuu oikein hyvin, oikeasti yllättävän hyvin - en ole kertaakaan "repsahtanut" mihinkään itseltäni rajaamaan, vaikka se on aina ollut ongelma. Heräsin siis tosiaan siihen, että en haluaisi olla näin huonossa jamassa raskaana, varsinkin kun edellinen raskaus oli fyysisesti vaikeampi supistelujen ja aivan mahdottomien lonkkakipujen takia.

Jatkakaahan keskustelua, mä luen missä mennään ja kommentoin kun ehdin. 😄

Onnea plussasta @Marsku !
Keskustelu on ihanan vilkasta, hyvä kun kyydissä pysyy! 🤩

Onpas jännä, oon metsästellyt ovista poikkeuksellisesti rfsulla kun pregcheckiä ei ollut kaupassa. Ovisajankohta ja selkeät oireet tuli ja meni, mut testit jäi ihan vaaleiksi koko ajan. Oon aika varma että ovis on ollut mutta nää testit ei näytä mulle sitä 🤷‍♀️ tää oli ihan mielenkiintoinen kokeilu, ens kerralla sit taas pregcheckiin👍

Oma kokemus nyt näistä testeistä on se, että onestep tai rfsu ei näytä mulle ovista, pregcheck näyttää ja clearbluen pinkki digi näyttää yllättävän aikaisin ja vähän aiemmin kuin pregcheck. Jossain hoitokierrossa olin myös aamulla ihan varma oireista että tää on ovisplussapäivä, tein pinkin digin ja se oli nega, tein silti toisen puolen tunnin päästä ja se oli posi 😅 ehkä mulla hormonipiikki on matalampi kun on näin vaihtelua. Ovis on kuitenkin todennettu ultralla.

@Marsku ihana plussa, onnea ja tarrasukkia! <3 <3

@Round2❤️ alkuraskauden ja pms-oireethan voi muistuttaa toisiaan, joten sun tilanne kuulostaa oireineen ihan positiiviselta! Tuu sit kertoon, mitä testi näytti. <3

@Kali mikä tilanne siellä? Miten lämmöt? Vuoto? Luget? Kerroitko miehelle? Millä mielellä ootte kumpikin?

@pienirakas sun projekti kuulostaa etenevän hyvin. Tsempit ovulaatiobongaukseen!

@Pikkuviikuna ovistestit on kyllä sen valtakunnan salatiedettä, että niistä ei ota Erkkikään selvää! Mulla tosiaan viime kierrossa CB:n lila näytti ihan omiaan, täs kierrossa toimi puolestaan hyvin. PC:n testejä käytin yrityksen alussa vähän sillai fiilispohjalta, joten ei ihme, etten bongannut ovista niillä. Tässä kierrossa tikutin PC:llä sen jälkeen, kun CB:n lila oli antanut pysyvän hymyn – ja löysin lh-huipun. Pe-aamupäiväl oli viel nega, mutta iltapäivällä jo posi. Tuntuu siltä, että testit on tosi käyttäjäkohtaisia jotenkin, että mikä toimii yhdelle, ei toimi toiselle. Vaikka toimintaperiaate on kaikissa sama, niin silti ne on erilaisia keskenään.

Omanapa: kp 27, dpo 12. Niin FF, Oura kuin Apple Health ennustaa menkkojen alkavan tänään. Kohdunsuu edelleen alhaalla ja tuntuu jotenkin pehmeähköltä ja vähän avonaiselta. Ehkä se tuntui eilen olevan enemmän kiinni kuin tänään, en oikein osaa sanoa. Menkkaoireita ei ole, mutta lämmöt tosiaan tippui tänä aamuna, vaikka niin kovasti toivoin, että olis olleet ylhäällä. Vaikka tosiaan täs luteaalivaiheessa on ollut suunnilleen joka toinen päivä korkeet lämmöt ja joka toinen päivä matalat. Ihan ihme juttu tosiaan. Myöskään mitään menkkaoireita ei ole vieläkään, jos kohta äsken vessassa käydessä saatoin bongata aavistuksen vaaleanpunertavaa vuotoa. Eli eiköhän ne menkat sieltä tuu.

En oo varsinaisesti pettynyt, koska en ole tässä kierrossa missään vaiheessa edes uskonut olevani raskaana, mutta silti tympii ja kyllästyttää. Olisi ollut niin ihanaa saada omana 39-vuotispäivänä synnyttää oma lapsi, ja vielä viikonpäiväkin olisi ollut sama kuin minä mä oon syntynyt. Vaikka turha sitä on murehtia, oli ja meni. Ja joo, tiedän, ettei lapsen syntymäajankohtaan voi itse vaikuttaa, mutta tästä kierrosta alkaneessa raskaudessa sille olisi ollut suht korkea todennäköisyys.

Alkaa jotenkin tympiä koko homma, kun toistetaan vaan samaa kierrosta toiseen ja mikään ei muutu. Ei auta manifestointi eikä rukoileminen, ei gelee royalet, ei ubikinoni q10:t, ei greippimehut, ei monipuolinen ruokavalio ja riittävä ravinto, eikä talletukset ovulaation ympärillä joka päivä.

Odottelen, että yk 8 pyörähtää käyntiin. Varmaan viimeistään huomenna kp 1.

Toinen asia tuli mieleen, Viimeksi kun kesken meni kaksosraskaus, ekan ultran jälkeen seuraavana yönä siitä näin unta poika vauvasta joka vähän niin kuin hyvästeli mut. Ajattelin silloin että oli varmaan se jo kuollut kaksonen. No 10 päivää myöhemmin selvisi että lähes heti ekan ultran jälkeen oli toinenkin lopettanut kasvunsa, joten tuli mieleen se uni että ehkä se oli se elossa oleva vielä joka hyvästeli unessa että ei jaksa sittenkään hänkään kasvaa enään. 😭 Miksi mainitsin tästä oli että samanlainen uni viime yönä vauvasta taisi olla taas poika vauva josta jouduin tässä unessa luopumaan väkisin. 🥺 Hänet vietiin tässä unessa väkisin multa... 💔 Tuntuu kyllä erittäin pahalta nyt varsinkin tuon unen jälkeen. Ja huomaan kyllä että ei normi kuukautiset ole kun yleensä neljäntenä päivänä olisi jo helpottamaan päin vuoto ja nyt aika paljon tulee taas yön jäljiltä, vaikka eilen näytti loppumassa olevan jo.

Siis joillekin voi tulla näistä geleistä epäsäännöllisiä kuukautisia, tiputteluvuotoa tai muutoksia vuodon määrässä. Mutta joo pitää jättää nyt väliin ja testaa myöhemmin uudestaan ni siinä sit näkee onko näistä vai kroppa vaan sekaisin.
Jaahas, johtuukohan sitten mullakin geleistä kun nyt jo kp 31 eikä vuoto ole vieläkään alkanut kunnolla. Tuhruttelua on jo tullut kuudetta päivää, mutta sitä mulla muutenkin tulee aina ennen kunnon vuotoa. Kunnon vuoto yleensä vaan tuppaa alkamaan joskus kp 25-27 paikkeilla. No, ei haittaa jos menkat nyt viivästyy, kunhan seuraavat vaan menee huhtikuun puolelle niin päästään ilmoittautumaan vikaan hoitoon. Kiva jos jo heti alkukuusta pääsee ilmoittautumaan!

Moikka! Liityn uutena mukaan tänne raskautta yrittävien keskusteluun. Onko muita joilla on lyhyt luteaalivaihe ja joka olisi saanut siihen lääketukea? Kävin lääkärillä keskustelemassa raskaustoiveesta ja kierron seurannan jälkeen voisi olla mahdollisuus saada Letrozolia kokeiluun ultraseurannalla. Lääkäri kuitenkin sanoi että puolison siemenneste pitäisi tutkia ennen "hoidon" aloitusta vaikka se olisi vain Letrozol luteaalivaiheen tukena. Meillä on yhteisiä lapsia ennestään, nuorin 2v.

@Lanaka 😻🤩 onnee plussasta, viiva näkyy!

Ja arvatkaa mitä. 🙈❤️ Mäkin sitten plussasin kääks, vaikka olin aika satavarma, että ei mitään. Tein tunnin pidättelyn jälkeen pc:n liuskan, jossa jtn hailakkaa näkyi, kuten ehkä edellisinä päivinäkin. Laitan tohon kuvan, josta ylhäältä alas dpo 10 aamu, dpo 10 iltapäivä, dpo 11 aamu (joo en kertonut täällä, et testasin, ku tuntuu, et oon ihan neuroottinen). Jotain hailakkaa näkyy. Alin on tosiaan nyt dpo 12, tunnin pidätyksellä.

Sit ajattelin, et nyt kyl uhraan kaapista digitestin, jota oon pantannut pitkään ja voi vitsit. 🥰 1-2 viikkoa näyttää. Tänään ois 3+4. Tää sitten muutaman tunnin pidätyksellä.

Ehtiihän tässä vielä tapahtua mitä vaan, ei parane siis iloita liikaa, mutta voi apua miten hyvä mieli tästä tuli.. ❤️ En kerro miehellekään nyt vielä.. Odotan ees ens viikkoon. Mulla toinen digi viel kaapissa, ni jos sais ees sen 2-3 viikkoa tuloksen.

@Maana Mannila toivon niin, et sielläkin tulis se plussa testiin. On ollut kivaa mennä sun kanssa tässä samassa tahdissa. ❤️🥰🌈

Liitteet

• IMG_20260305_122317.jpg
    IMG_20260305_122317.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 26
  • IMG_20260305_144802.jpg
    IMG_20260305_144802.jpg
    323.1 KB · Katsottu: 26
Moikka! Liityn uutena mukaan tänne raskautta yrittävien keskusteluun. Onko muita joilla on lyhyt luteaalivaihe ja joka olisi saanut siihen lääketukea? Kävin lääkärillä keskustelemassa raskaustoiveesta ja kierron seurannan jälkeen voisi olla mahdollisuus saada Letrozolia kokeiluun ultraseurannalla. Lääkäri kuitenkin sanoi että puolison siemenneste pitäisi tutkia ennen "hoidon" aloitusta vaikka se olisi vain Letrozol luteaalivaiheen tukena. Meillä on yhteisiä lapsia ennestään, nuorin 2v.
Hep! Täällä liian lyhyt luteaali! Tosin vasta prosessissa saadakseni sopivaa lääketukea, terolut ja lugesteron ei toimineet. Kuukauden päästä seuraava puhelu niin ehkä sitten tapahtuisi taas jotain.

Takaisin