No niin, kun kuitenkin haluatte lukea, niin kerron heti päivitystä lääkäristä, jonka luona siis kävin äsken toisen kerran.
- follikkeli on puhjennut, mikä viittaa ovulaation tapahtuneen, kuten pitää
- kohdun limakalvon paksuus on hyvä ja riittävä alkion kiinnittymiseen
- sain lähetteen uusiin labroihin, tällä kertaa mitataan ”kuppa ja kuus muuta” (ei siis oikeasti seksitauteja) vaan ferritiiniä, d-vitamiinia ja pitkä litania muita arvoja
- näihin labroihin varaan ajan, kun vuoto on alkanut (kp 2–7 välillä tais olla)
- jos vuoto alkaa, tehdään aukkari alkukierrosta, kun vuoto on loppunut
- jos ei, teen raskaustestin, ja jos se on positiivinen, kurkataan tästä 4 viikon kuluttua ultralla kohtuun
Toin myös esille huoliani koskien munasoluja, kohdun limakalvon paksuutta ja emättimestä ulos valuvaa siemennestettä. Lääkäri kuunteli mua ja suhtautui huoliini vakavasti. Hän sanoi, että mun ei kannata tässä vaiheessa huolehtia mun munasolujen laadusta ja että usein lahjasoluhoitoja annetaan pareille, joissa nainen on pitkälle yli 40. Näin ollen raskauden jatkumiseen vaikuttaa tosi moni asia, joihin mun munasolut ei liity. Tämä helpotti huolta paljon. Lisäksi lääkäri sanoi, että on hyvä, että ollaan nyt aktiivisesti liikkeellä, niin todennäköisyydet on meidän puolella.
Kohdun limakalvon paksuus on riittävä alkion kiinnittyä, ja ei haittaa, vaikka siemennestettä valuu ulos. Näin käy kuulemma kaikilla, mutta se ei haittaa, sillä siittiöt on siinä vaiheessa jo tarttuneet kohdunkaulan limaan ja alkaneet pitkän uintimatkan kohti munanjohtimia, missä hedelmöittyminen sitten tapahtuu. Ei tarvi makoilla jalat ylhäällä, jos kohta ei välittömästi kannata pompata pystyyn.

Siittiöitä päätyy munanjohtimiin lopulta 10–1000 eli tosi pieni osa siitä kymmenistä tai sadoista miljoonista, jotka matkan aloittaa.
Näin ollen ainakin itse haluan, että kaikista vikkelimmät ja parhaat uimarit pääsee ns. pelimestoille, joten en liian kauaa aio jatkossa pötkötellä.
Ja siis tämä on mun kokemus ja mun ja lääkärini kanssa käymä keskustelu eikä mikään objektiivinen totuus. Jokainen tekee omalla tavallaan.