Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tästä talletus-sanasta vielä, hihittelin eilen itsekseni kun täytin illalla ristikkoa ja siellä oli "talletus" - vastaukseksi tuli tottakai "pano".
Onhan se kyllä monellakin tasolla aivan nappisana :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
Mä en yhtään tykkää tuosta talletus-termistä ja olen karttanut sen käyttämistä täälläkin, mutta tällaisella ajatusketjulla voin yrittää sen hyväksyä. :tears:

Kyseessähän on nimenomaan pano, jonka toivotaan kasvavan korkoa.

Toivotaan että pysyy matkassa! 💜 Itsellä keskenmenneitä raskauksia myös monta, ei noin montaa mutta tiedän miltä ne tuntuvat. Aivan hirveää että olet noin monta joutunut kokemaan. 💔
Kiitos, toivotaan parasta ❤️ Todella harmi että sullakin ollut useampi keskenmeno, niitä ei soisi kyllä kellekään 💔

Mä en itse käytä sanaa talletus, mutta tykkään kyllä termistä. Periaatteessa voisi tarttua käyttöön nimenomaan täällä palstalla, mutta ei puhe-elämässä, kun en näistä yrityksistä ym puhu ystävien tai perheen kesken muuten kuin vain mieheni kanssa ja hänen kanssaan puhutaan englanniksi :)

Mä en aamulla vielä tehnyt testiä, koska en pystynyt tilanteen vuoksi ja nyt tässä vain pohdin kuinka monta minuuttia pitää vielä ootella, että pääsen testaamaan. Vissiin 3-4h olisi hyvä odotella ja nyt mennyt vasta 2h 45 minaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Jänskättää, kun menkat on myöhässä, mut ollut koko ajan 100% varma, että ne menkat alkaa. Kyllähän se olis voinut mennä kierto sekasin tai muuttua myöskin. Palaan testin tuloksesta asiaan vielä tänne tänään.

@Lanaka Kiitos paljon, toivotaan parasta ❤️

Mulla on parhaiten toiminu pregcheckin ovistestit ja sit digit. Joskus toimi myös raskauskeijun one stepit mutta ei enää. Noita pc: n testejä kannattaa koittaa kun on suht edullisiakin :)

Ärsyttävää kun noihin apteekin ultra testeihin kuivuneena tulee selkeitä viivoja aina välillä. 🥴 Eilen tuli iltapäivän testiin ja tänään tuli aamun testiin myös. Mistä lie johtuu...

Miestä yritin jo varoitella että lopettelen lugesteronit keskiviikkona kun ei näytä plussaa tulevan. Hän sitä mieltä kun oli lukenut joskus että eikö ne testit voi näyttää positiivista kun kuukautiset myöhässäkin? Toki onhan hän oikeassa kun kiinnittyminen voi tapahtua ihan normaalisti dpo6-10. Ja onhan se voinut tosissaan tapahtua dpo9 tai dpo10 vasta. Tuntuu vaan typerältä ajatella että jos se on silloin tai jos se on tällöin.... Vaikka aivan biologisesti mahdollista. Varsinkin kun mulle on ennenkin käynyt niin että myöhään tulee plussa.

Onkohan silti aivan hullua pitää toivoa vielä yllä? Vai pitäisikö vaan luovuttaa toivomisen suhteen?? 😵‍💫 En tiedä, mies ainakin vielä toiveikas... Toivottavasti teillä muilla parempi tuuri kiertojenne suhteen. ❤️

En oo tehny yhtään testiä, pitää käydä iltapäivällä tekemässä jos ei nyt puoliltapäivin ala menkat. Raskauden mahdollisuus on toki olemassa, vaikkakin pieni sellainen. Epäilen että kierto se vaan sekoilee omiaan, mutta jos sitä sattuisi ihan hullun tuuri ja jotenkin ihmeellisesti olisin raskaana, niin tällä dpolla se kyllä jo näkyisi eli samapa tuo testata. 😊

Inhottava kun mulla ei oo oikeen mitään annettavaa näihin lääkekeskusteluihin. Myötäelän mukana. ❤️‍🩹

Hei,

Tein nyt rfsu early testin ja sain kyllä haamun näkymään 😍 noi kuvat on samasta testistä. Siis en olis ikinä uskonut, että tän kierron yrityksillä olisi onnistunut!

Liitteet

• IMG_2247.jpeg
    IMG_2247.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 73
  • IMG_2248.jpeg
    IMG_2248.jpeg
    853.6 KB · Katsottu: 73
@Kali mä sinuna kyllä jatkaisin vielä lugesteronia ainakin dpo 14 tai jotain asti. Mulla ei ole kokemusta siis kemiallisista raskauksista eikä tietääkseni kiinnittymisyrityksistä, joten en voi sen perusteella puhua, mutta luulen, että jos olisin sun tilanteessa, jatkaisin vielä. Varsinkin, kun sulla on aiemminkin tullut myöhään plussa ja kiinnittyminen on voinut tapahtua vasta ihan hiljattain, ja siitäkin menee vielä aikaa, että hcg-pitoisuus nousee niin paljon, että näkyy testissä. Mulle ei ole koskaan tullut noihin Apteekin Ultra -testeihinkään edes haamua tai viivanpaikkaa, ei testiajalla eikä sen jälkeen. Hyvä, ettei ole kontrolliviivakin vaalentunut käytössäni...

@Mäntymetsä no on kyllä ihan selkeä haamuhaamunen! Tiukkaa velcroa ja kakskomponenttiliimaa, että pysyy kaveri matkassa. <3

Samoin @Mami91~ kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että pikkutyyppi pysyy mukana. <3

@Lanaka mä oon tosiaan käyttänyt vähän ristiin Ouran ennusteita + oireidein tarkkailua sekä DB:n lilaa digitestiä ja PC:n tikkuja. Näiden avulla sain nyt tässä kierrossa ovulaation kiinni ekaa kertaa varmasti, joskin tässäkin oli omat haasteensa, kun sitä tietysti haluaisi tietää munasolun irtoamishetken mahdollisimman tarkasti. No, ehkä sitä ei ole mahdollista sen tarkemmin selvittää kuin 24 tunnin aikaikkunan puitteissa.

@Rouva W hyvä taktiikka, ei muutako isompaa viettelyvaihdetta silmään! ; )

@pienirakas hyvä, että sait miehen joojoiluun ryhtiä ja hommat etenee. Joskus se on pakko olla tiukkana ja latoa faktoja pöytään, jos ei muukaan auta. Toivottavasti sulla tulis vuoto pian (paitsi jos kuitenkin olet raskaana!), niin pääsisitte kohti seuraavaa kiertoa.

@Syyskukka mä sain CB:n lilaan tälle kiertoa pysyvän hymyn vasta kp 14 (vilkuttelua oli kp 11–13), ja kp 15 ap PC:n tikkuun korkean ja ip puolella positiivisen tuloksen. Eli voi hyvin olla, että lh-huippu vielä antaa odottaa itseään. Toivotaan parasta!

@Westo ootko testannut vain kerran päivässä? Mä luin täältä palstalta, että joku oli tehnyt perinteisiä ovulaatiotestejä jopa kolmekin per päivä lh-huipun lähestyessä, joten jos testaa vain kerran päivässä, niin huippu voi mennä ohi. Samoin kuuntelin joskus Kätilön kahvitunti -nimistä podcastia, niin siinä kätilöt neuvoi, että ainakin kahdesti päivässä olisi hyvä testata noilla perinteisillä testeillä. CB:n digitesteissä taitaa olla vähän eri ohjeet (ainakin lila tehdään vain kerran päivässä aamun ekasta pissasta).

@Syssymyssy !!! Maailman isoin peukku ja sormet ja varpaat ristissä, että kyseessä olisi raskausoire! <3 <3 <3

@Sandra84 aika pitkä matka teilläkin jo kuljettu ja kaikenlaista olette saaneet kokea puolison kanssa. 💔 Tähän hommaanhan kuuluu kyllä kaikenlaiset tunteet ja se, että ne heittelee, pyörii, kiertää kehää ja tulvii yli äyräiden. Muuta en oikein voi tarjota paitsi myötäelämistä ja henkistä tukea täältä etäältä.

Omanavan suhteen ei kerrankin ole juuri päivitettävää. Odottelen, että tulee aika mennä labroihin ottaa näyte progesteronitasoja varten sekä toinen käynti Felicitas Mehiläisessä katsomassa ultraäänellä, onko follikkeli puhjennut. Kovasti toivon, että tää olisi nyt meidän kierto ja pääsisin muuttamaan marraskuisiin – tästä kierrosta laskettu aika olisi viikko mun synttäreiden jälkeen. Olisihan se ihanaa, jos sais omat synttärit viettää synnärillä. Äidilläni alkanu kaikki synnytykset etuajassa, vaikka eihän ne välttämättä mene tyttären kanssa samallailla. No, ei mennä asioiden edelle. Mies käy myös omissa tutkimuksissaan tällä viikolla – se, miltä siellä näyttää, vaikuttaa tietysti paljon siihen, miten innokkaasti piinailen loppukierrosta.

@Kali mä sinuna kyllä jatkaisin vielä lugesteronia ainakin dpo 14 tai jotain asti. Mulla ei ole kokemusta siis kemiallisista raskauksista eikä tietääkseni kiinnittymisyrityksistä, joten en voi sen perusteella puhua, mutta luulen, että jos olisin sun tilanteessa, jatkaisin vielä. Varsinkin, kun sulla on aiemminkin tullut myöhään plussa ja kiinnittyminen on voinut tapahtua vasta ihan hiljattain, ja siitäkin menee vielä aikaa, että hcg-pitoisuus nousee niin paljon, että näkyy testissä. Mulle ei ole koskaan tullut noihin Apteekin Ultra -testeihinkään edes haamua tai viivanpaikkaa, ei testiajalla eikä sen jälkeen. Hyvä, ettei ole kontrolliviivakin vaalentunut käytössäni...

@Mäntymetsä no on kyllä ihan selkeä haamuhaamunen! Tiukkaa velcroa ja kakskomponenttiliimaa, että pysyy kaveri matkassa. <3

Samoin @Mami91~ kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että pikkutyyppi pysyy mukana. <3

@Lanaka mä oon tosiaan käyttänyt vähän ristiin Ouran ennusteita + oireidein tarkkailua sekä DB:n lilaa digitestiä ja PC:n tikkuja. Näiden avulla sain nyt tässä kierrossa ovulaation kiinni ekaa kertaa varmasti, joskin tässäkin oli omat haasteensa, kun sitä tietysti haluaisi tietää munasolun irtoamishetken mahdollisimman tarkasti. No, ehkä sitä ei ole mahdollista sen tarkemmin selvittää kuin 24 tunnin aikaikkunan puitteissa.

@Rouva W hyvä taktiikka, ei muutako isompaa viettelyvaihdetta silmään! ; )

@pienirakas hyvä, että sait miehen joojoiluun ryhtiä ja hommat etenee. Joskus se on pakko olla tiukkana ja latoa faktoja pöytään, jos ei muukaan auta. Toivottavasti sulla tulis vuoto pian (paitsi jos kuitenkin olet raskaana!), niin pääsisitte kohti seuraavaa kiertoa.

@Syyskukka mä sain CB:n lilaan tälle kiertoa pysyvän hymyn vasta kp 14 (vilkuttelua oli kp 11–13), ja kp 15 ap PC:n tikkuun korkean ja ip puolella positiivisen tuloksen. Eli voi hyvin olla, että lh-huippu vielä antaa odottaa itseään. Toivotaan parasta!

@Westo ootko testannut vain kerran päivässä? Mä luin täältä palstalta, että joku oli tehnyt perinteisiä ovulaatiotestejä jopa kolmekin per päivä lh-huipun lähestyessä, joten jos testaa vain kerran päivässä, niin huippu voi mennä ohi. Samoin kuuntelin joskus Kätilön kahvitunti -nimistä podcastia, niin siinä kätilöt neuvoi, että ainakin kahdesti päivässä olisi hyvä testata noilla perinteisillä testeillä. CB:n digitesteissä taitaa olla vähän eri ohjeet (ainakin lila tehdään vain kerran päivässä aamun ekasta pissasta).

@Syssymyssy !!! Maailman isoin peukku ja sormet ja varpaat ristissä, että kyseessä olisi raskausoire! <3 <3 <3

@Sandra84 aika pitkä matka teilläkin jo kuljettu ja kaikenlaista olette saaneet kokea puolison kanssa. 💔 Tähän hommaanhan kuuluu kyllä kaikenlaiset tunteet ja se, että ne heittelee, pyörii, kiertää kehää ja tulvii yli äyräiden. Muuta en oikein voi tarjota paitsi myötäelämistä ja henkistä tukea täältä etäältä.

Omanavan suhteen ei kerrankin ole juuri päivitettävää. Odottelen, että tulee aika mennä labroihin ottaa näyte progesteronitasoja varten sekä toinen käynti Felicitas Mehiläisessä katsomassa ultraäänellä, onko follikkeli puhjennut. Kovasti toivon, että tää olisi nyt meidän kierto ja pääsisin muuttamaan marraskuisiin – tästä kierrosta laskettu aika olisi viikko mun synttäreiden jälkeen. Olisihan se ihanaa, jos sais omat synttärit viettää synnärillä. Äidilläni alkanu kaikki synnytykset etuajassa, vaikka eihän ne välttämättä mene tyttären kanssa samallailla. No, ei mennä asioiden edelle. Mies käy myös omissa tutkimuksissaan tällä viikolla – se, miltä siellä näyttää, vaikuttaa tietysti paljon siihen, miten innokkaasti piinailen loppukierrosta.
Niin kai sitä on suositeltu, että kahdestikin päivässä voisi. Aikaisemmin riitti, että teki kerran päivässä ja sain sillä aina oviksen kiinni 🤗 Ja tosiaan tällä kertaa jätin yhden päivän välistä kokonaan ketutuksen takia, ja meni sit sen vuoksi ohi 😁

Tällä kertaa ei oo ehkä ihan niin hötky tän yrittämisen kanssa (vielä), että lähtisin niin aktiivisesti testailemaan. Pyritään olemaan aktiivisia vällyjen välissä alkukierto ja katsotaan mihin se vie ❤️

@Maana Mannila Mä toivoisin ettei mullekkaan tulisi noita hämääviä vääriä viivoja. 😭 Ahdistaa kun kerkeää jo vähän innostua että jospa mutta sitten onkin että eipä sittenkään.... En ymmärrä mistä nuo hailurat mulla johtuu, ei nyt luulisi näin usein jotain kiinnittymisyrityksiäkään olevan?? 🤣 Tiedä sitten... Meinasin kyllä dpo12 tiistai illalla ottaa lugesteronin ja sitten testata vielä dpo13 aamulla jos on nega niin en usko että jatkan silloin enään lääkitystä.

Onnea plussanneille 🩷🙏🏻

Kirjoittelenkin tänne aiemmin siitä, ettei tullut sitä ovulaatiokipua, mutta kyllähän se tuli. Paria päivää myöhässä tosin. Mulla tuli rinnat kipeiksi todella aikaisin, reilu viikko ennen oletettuja kuukautisia. Yleensä ne siis kipeytyy muutama päivä ennen. Nyt on ollut pitkään kierto 26pv. Koska oletin ovulaation olleen paria päivää myöhässä, en tehnyt testiä. Kp30 alkoi kevyt vuoto ja sitten illalla alkoi aivan kamalat synnytyskipuja muistuttavat poltot. Siis supisti/kramppasi aaltomaisesti aina sen minuutin, jonka jälkeen muutaman minuutin tauko ja taas taas sama supistusmainen aalto.. Minulla ei ole ollut kuukautiskipuja vuosikausiin eikä ne ole koskaan olleet tuollaisia, joten oletin tämän olevan varhainen keskenmeno 💔🙏🏻 Silti positiivinen ja toiveikas olo. Raskautuminen kun ei ole minun käsissäni 🙏🏻🤲🏻 Iloitsen tästä elämän jaksosta kun ei tarvitse käyttää mitään ehkäisyä! 🤭

Kiitos kaikille onnitteluista ja tykkäyksistä mun haamukuville ja viestiin :red-heart:

Mä teen myöhemmin tällä viikolla toisen testin, että nään vahvistuuko viiva, mut nyt ajattelen täysillä, että kaikki hyvin 🤞

Tosiaan aiemmin kerroin, että neljäs lapsi toiveissa ja yritystä ehti olla 7kk. Mä en tiedä onko sattumaa vai onko merkitystä, mutta muistin aloittaa extrafoolihapon syömisen tän kuun alussa ja tammikuun alussa sain rautainfuusion, kun mun ferritiin oli 20-30 luokkaa. Mulla on colitis ulcerosa suolistosairaus, joten sitä kautta sain tuon infuusion. Tiedän, et se on hyvin hankalaa perusterveelle saada. Mutta muistakaa syödä lisärautaa, jos vatsa kestää, ja tuota foolihappoa, ne on tärkeitä. Mä olen koko tän yrittämisen ajan syönyt mama multivitaaminia ja siinä on noita myös. Mun sairauden vuoksi, mulle suositus, että foolihappoa syö lähemmäs tuplana sen määrän mitä mama multivitamiinissa. Siksipä muistin taas vihdoin aloittaa sen syömisen.

Väärät positiiviset on kyllä inhottavia, sain itsekin ennen viimeisintä raskautta sellaisen rfsun liuskatestiin. 😬

Mulla on tänään ollut kahden testin taktiikka - ostin kaupasta sellaisen kotitestin josta näkee kaikki nämä kiertävät kulkutaudit ja myös raskaustestejä. No, raskaustesti oli negatiivinen mutta viiden kulkutaudin suorasta osuin koronaan. 🙄 No, eipähän ole ihme miksi on välillä niin pystyynkuollut olo. Ja positiivista sekin että uskaltaa syödä särkylääkettä ihan kunnolla, kun ei sitä vauvaakaan ole kyydissä. 😅

Tiedättekö kun joissain kierroissa on niin sinut sen kanssa, ettei ole raskaana. Alkaispa vuoto ja uusi kierto pian.

Tässä mietiskelin, missäköhän vaiheessa kannattaisi testata, kun ei ole ns. normaali kierto eikä ole tietoa tarkasti ovulaatiosta. Eli 4.2. km, vuoto loppui 11.2. Milloin testaisitte tilanteessani?

Onnea plussanneille! 😍

@Pakkanen onko mitään arviota edes ovulaatiosta, limoja, tuntemuksia, mitään?

Jos keskiverto kierto on luokkaa 30 päivää niin odottaisin sen ehkä? Tosi vaikea sanoa.

ON: Nyt illasta alkoi särkeä nännejä? Mun kohdunsuu oli myös jotenkin oudossa asennossa, kun varsin kokeilin. Valkovuotoa tulee suht runsaasti, mutta tätä on ollut jo parissa viime kierrossa.

En anna itselleni siltikään lupaa innostua.

Vitsit mä pohdin pitkään mitä toi tarkottaa, kun porukka laittaa ”ON” 🤣 mut tajusin vihdoin!

Haha itsekin ekassa ryhmässä luin viestejä ja samalla googlailin "mitä tarkoittaa DPO???" 😂 Hetken sai olla ihan kujalla ennen kuin oppi sanastot.

Omanapailen taas tähän alle, ja tähän väliin vielä onnittelut plussanneille jos en muistanut aiemmin onnitella!! mutta siis mun kierto on kyllä ihan sekaisin nyt. Huomenna alkaa kp32, ei merkkiäkään menkoista, testi negatiivinen ja kokoajan märkä/vuotava olo. Ihan jatkuvasti saa olla tarkastamassa eikö vieläkään oikeasti oo kuukautiset, vaikka ihan kokoajan tuntuu märältä. Mitähän tää mun kroppa taas touhuaa?

Onnea plussanneille! ❤️

Kalille erityishalaus! ❤️❤️❤️

Täällä tuli tuhrua paperiin, joten huomenna lienee kp1! Jotenkin kaikista nihkeimpiä nämä dpo12-14 -päivät, jolloin nega on varma ja odottelee pms-oireissa vaan menkkoja. Toinen ärsyttävä aika on dpo1-6, jolloin ei tapahdu mitään, mutta kehoa kyttää koko ajan. 😬

Takaisin