Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En nyt tämmösiin raskausryhmiin oikein ole uskaltanu enää vuosiin liittyä. Mutta nyt yllärinä dpo 11 kp 25 sain haaleet viivat ja digi näytti 1-2. Tää on ihan utopistista kun taustalla lähes 12 vuoden lapsettomuus ja luomuplussa tullut viineksi vuosia sitten. Meillä syksyllä oli eka ivf kierros ja tuoresiirrosta plussa mutta meni kesken ja sen jälkeen oli pakastealkionsiirto tammikuussa mutta siitä nega. Mulla siis keskenmenotausta, lähes 20 keskenmenoa takana ja niiden syitä ollaan myös tutkittu, vielä odotellaan kromosomitestien tuloksia. Joten nyt on pää aika sekaisin että olisi kiva jotain vertaistukea saada kun ei tästä vielä läheisille viitsi puhua.
Tässäpä osa testiarsenaalista, piti monella testillä varmistella että oikeestikko näin on 🥹

Liitteet

• IMG_20260221_204700.jpg
    IMG_20260221_204700.jpg
    214.5 KB · Katsottu: 48
  • IMG_20260221_195125.jpg
    IMG_20260221_195125.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 50
  • IMG_20260222_122107.jpg
    IMG_20260222_122107.jpg
    318.9 KB · Katsottu: 48
  • IMG_20260221_195055.jpg
    IMG_20260221_195055.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 48
@Mami91~ Toivottavasti tää ois teidän pysyvä plussa!:red-heart: En voi kuvitellakaan mitä ootte käyneet näinä vuosina läpi! En keskenmenoja ole kokenut, joten en hirveästi sympatioita enempää osaa antaa. Mutta sitäkin enemmän pidän sormia ristissä!

@Mami91~ Toivottavasti tää ois teidän pysyvä plussa!:red-heart: En voi kuvitellakaan mitä ootte käyneet näinä vuosina läpi! En keskenmenoja ole kokenut, joten en hirveästi sympatioita enempää osaa antaa. Mutta sitäkin enemmän pidän sormia ristissä!
Kiitos, toivotaan kovasti ❤️ Onhan näihin vuosiin mahtunut kaikenlaista. Meillä on esikoinen vm 2013 että ei ihan tyhjä syli ole onneksi ollut.
Jospa sielläkin olisi pian marraskuinen tulossa 🤞🏻

En nyt tämmösiin raskausryhmiin oikein ole uskaltanu enää vuosiin liittyä. Mutta nyt yllärinä dpo 11 kp 25 sain haaleet viivat ja digi näytti 1-2. Tää on ihan utopistista kun taustalla lähes 12 vuoden lapsettomuus ja luomuplussa tullut viineksi vuosia sitten. Meillä syksyllä oli eka ivf kierros ja tuoresiirrosta plussa mutta meni kesken ja sen jälkeen oli pakastealkionsiirto tammikuussa mutta siitä nega. Mulla siis keskenmenotausta, lähes 20 keskenmenoa takana ja niiden syitä ollaan myös tutkittu, vielä odotellaan kromosomitestien tuloksia. Joten nyt on pää aika sekaisin että olisi kiva jotain vertaistukea saada kun ei tästä vielä läheisille viitsi puhua.
Tässäpä osa testiarsenaalista, piti monella testillä varmistella että oikeestikko näin on 🥹
Toivotaan että pysyy matkassa! 💜 Itsellä keskenmenneitä raskauksia myös monta, ei noin montaa mutta tiedän miltä ne tuntuvat. Aivan hirveää että olet noin monta joutunut kokemaan. 💔

Tarrasukkia matkaan! 😍 Oikein toivon sellaista tulevan kevään plussatulvaa tänne meidän ketjuun. 🤞🏻✨

Ratkaisin oman ongelman joojoomiehen kanssa eilen toteamalla, että jos ei vauvat nyt kiinnosta niin varaan ajan heti maanantaina ehkäisyneuvolaan, koska en halua tätä menkka-ovulaatiokipusirkusta hormonimyrskyineen ja PMS-oireineen kuukaudesta toiseen jos miehen haaveissa ei vielä hetkeen olekaan kolmas lapsi. Mies katsoi mua kuin tyhmää ja sanoi että et soita mihinkään. 😁 Nyt sitten tänään on taas keskustellut että jos ja kun se kolmas lapsi tänne saataisiin. Piti selvästi herättää hänetkin tähän omaan tilanteeseen, tai oikeastihan tämä on yhteinen tilanne, että alkoi saamaan taas vastauksia omiin ajatuksiin. Joskus pitää olla hieman turhankin suorasanainen, että asiat alkaa selviämään. 🤷🏻‍♀️

Meillä ei vielä ole aktiivisesti yritys päällä, mutta kun esikoista yritettiin niin ihan avoimesti kerroin milloin ovulaatio on. Ja meillä se toimi jo virikkeenä 😆👌

Pari viikkoa sitten tikuttelin jo ahkerasti päivittäin ovista. Tikut haaluroita, eikä tosin ollut kauheasti odotuksia kun pillerit niin vasta lopeteltu. Yhtenä päivänä sit ärsytti koko homma, enkä tehnyt testiä. Seuraavana päivänä oli lähes posi.

Tuon lähes-posin jälkeen lähti haalenemaan ja tuli niiiin selkeet luteaalioireet. Vahvasti veikkaan, että tikku ois näyttänyt positiivista just sillon kun en testannut 💩 Noh, jos siitä lasketaan, niin tänään ois dpo 9. Mun luteaali on vaan 10 päivää, eli ekat menkat alkaisivat tiistaina. Katsotaan oonko oikeassa ja luenko kroppaani oikein :D

Heippa,
En ole kirjotellut täällä pitkään aikaan saatika lukenut viestejä. Ainakin on paljon uusia nimimerkkejä ilmestynyt. Meillä ollut yritystä nyt jotain 7kk eikä ole tärpännyt. Kolme lasta ennestään jo (-15, -18 ja -23). Mulla on nyt marraskuun kierrosta alkaen ollut kierto 27pv. Tänään kp29 eikä menkkoja ole kuulunut. Viisi päivää ollut sellanen olo, et nyt ne menkat alkaa. Tässä kierrossa ja olossa nyt se eroavuus, että kolme päivää ennen oletettua menkkojen alkupäivää ollut menkkamaisia kipuja. Välillä tullut ja mennyt pois. Mulla ei yleensä ole menkkakipuja ennen kuin menkat alkaa eikä aina edes koko kierrossa ollenkaan. Toinen eroavaisuus on, että muutama päivä (parikolme ehkä) ennen menkkoja alkanut valkovuoto kellertää/rusehtaa, mutta tässä kierrossa ei ole niin käynyt. En oo vielä testannut, kun oon ollut ihan varma, et ne menkat alkaa. Jos ne ei nyt yön tai huomisen aikana ala niin teen huomenna varmaan testin.

@Kali ja @Rouva W Pahoittelut negoista, se on aina yhtä musertava hetki jos toiveet on ollu jo korkealla 🥲

@pienirakas Hyvä jos sait miehen viimeinkin samalle sivulle sun kaa! 🙌

Täällä on dpo4. Yleensä tässä vaiheessa jo piinailisin mut nyt meille iski vkonloppuna ihan kamala vatsatauti, liekö noro. Ei oo ihan hirveesti jaksanut piinailla kun ollut sellaista selviytymistaistelua nämä päivät. Toki mielessä kävi voiko tää tauti vaikuttaa negatiivisesti mahdolliseen kiinnittymiseen 🫣

Täällä on dpo4. Yleensä tässä vaiheessa jo piinailisin mut nyt meille iski vkonloppuna ihan kamala vatsatauti, liekö noro. Ei oo ihan hirveesti jaksanut piinailla kun ollut sellaista selviytymistaistelua nämä päivät. Toki mielessä kävi voiko tää tauti vaikuttaa negatiivisesti mahdolliseen kiinnittymiseen 🫣
Kuten joku mulle sanoikin aiemmin niin ei se sikiö ulos tule paskomalla tai oksentamalla. Korkea kuume voi tietääkseni vaikuttaa, mutta en usko noron vaikuttavan muihin kuin ovulaation tapahtumiseen EHKÄ. Kiinnittymistä varten keho on kuitenkin tehnyt valmistelut ennalta niin en usko että vaikuttaisi.

Täällä tämmönen jo 41-vuotias vailla ekaa lasta. Yritystä jo takana kohta 4 vuotta, sis. 2x luomusti raskauden alkaminen ja niistä kkm. 5xivf-hoitoa, ja nyt pp6 viimeisen alkiomme siirron jälkeen. Koskakohan vois jo testata… Testipäivä vasta lauantaina. Eilen olin vielä cool, nyt alkaa ahdistaa. Eilen kiukuttelin miehellenikin. Tukilääkkeet varmaan vaikuttaa mielialaan, niitä on paljon piilevän endon takia.😩

Eilen illalla taas olin sitä mieltä, että no tuskinpa tämä kierto on se meidän kierto, ja lämmötkin tippui tänä aamuna (vasta dpo 8 tosin, kuukautisiin melkein viikko), MUTTA kun käännyin sängyssä tänä aamuna, niin nännien osuminen lakanaan tuntui ikävältä. Siis ei niinkuin mitenkään kipeältä, mutta ihan kuin nännit ois tosi herkät kosketukselle tms., ja tätä ei ole muissa kierroissa ollut 😵‍💫

Yritän muistuttaa nyt itselleni että ei saa innostua, kun sitten kuitenkin tullaan taas korkealta alas.

Pääsenpä heti päivittelemään edellisen jälkeen, tänään kp 1! Tässä kierrossa päästään siis testaamaan onneamme ensimmäistä kertaa 😍

Toki vähän mietityttää että luteaali oli nyt vain 9 päivää, ellei ovulaatio tapahtunut huipun kanssa samana päivänä. Se rupeaa olemaan jo vähän liian lyhkäinen.. jospa luteaali tasaantuu edes takaisin siihen 10 päivään.

Alkaispa täälläkin kp1 mutta ei, kun kierto jatkuu vaan ja menkat loistaa poissaolollaan. Kp32 menossa. Mulla on myös joku tappotauti päällä, epäilen influenssaa, niin ei tiedä onko päänsärky menkkajomotusta vai tätä tautia. Pitää mielenkiinnosta tehdä tänään se kaupan kotitesti, joka näyttää kaikki kiertotaudit. Ja varmaan pissata kohta tikkuunkin, kun ei tapahdu mitään. 😵‍💫 En kyllä hetkeäkään usko kahden raskauden jälkeen, että voisin olla raskaana ilman oireita, mutta nyt kun tämä kierto taas venyy niin negatiivinenkin testitulos tuo mielenrauhaa. Sama tyhjentää lähikaupan kaikki kotitestit hyllystä mukaan. 😆

Eilen illalla taas olin sitä mieltä, että no tuskinpa tämä kierto on se meidän kierto, ja lämmötkin tippui tänä aamuna (vasta dpo 8 tosin, kuukautisiin melkein viikko), MUTTA kun käännyin sängyssä tänä aamuna, niin nännien osuminen lakanaan tuntui ikävältä. Siis ei niinkuin mitenkään kipeältä, mutta ihan kuin nännit ois tosi herkät kosketukselle tms., ja tätä ei ole muissa kierroissa ollut 😵‍💫

Yritän muistuttaa nyt itselleni että ei saa innostua, kun sitten kuitenkin tullaan taas korkealta alas.
Tuolta ne minullakin tuntui edellisessä raskaudessa ja tässä viime kierrossa. Ei nyt varsinaisesti kipeät kipeät alkuun, mutta selvästi tosi herkät ja teki mieli suojella (saatoin toki silti herkkyydestä huolimatta hipelöidä, koska fiilistelin että no nytkö tärppäs :tears: ). Ja sit toki raskaudessa lopulta niin herkät jostain viikosta 6 eteenpäin että en edes itse halunnut koskea ja suihkussa ollessa pakko peittää "suorilta" osumilta. Pidetään sormet ja varpaat ristissä :red-heart:

Mä nyt jotenkin sisuunnuin tästä viime kierrosta kun jotain selvästi yritti tapahtua. Aion kiertää miestä kuin kissa kuumaa puuroa, härnään niin että ei voi muutakun tehdä talletuksia varmasti tarpeeksi :Cat Face With Wry Smile: itse olen tällä hetkellä kotona ja mies tulee sopivasti puoli tuntia ennen esikoisen hakuaikaa, hyvin siinä ehtii niin ei ainakaan pitäisi väsy olla jos illalle joutuis jättää :Face With Tears Of Joy: Ja toki onhan se hankala nukkua kangen kanssa jos niikseen tulee :Smiling Face With Halo: Kyllä me marraskuisiin vielä päästään! :Smiling Face With Sunglasses:

Täällä vielä vaan negaa testattu. Dpo11 ja kyllä sinänsä kiinnostaa vielä vähemmän laittaa kohta lugesteron tänäänkin. 😒 Vaikka onhan joku pienen pieni mahdollisuus kai? Ei kyllä sinänsä nega yllättänyt... Eli marraskuistakaan ei taida meille tulla... 🙄

Näin kyllä yöllä unta että plussa tuli... Nähtävästi ei ollut enneuni.

@Rouva W pahoittelut uudesta kierrosta ja valtavasta pettymyksestä :sad-face: Mutta suunnitelma tähän kiertoon kuulostaa hyvältä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@pienirakas ootko tehnyt yhtään testiä? Olisko raskauden mahdollisuus kuitenkin olemassa? Toivottavasti ei oo vaan kierto sekaisin. Ja hyvin oot saanut puolison samalle sivulle. Jos tässä kierrossa sit pääsisitte jo yritykseen.

@Mami91~ paljon onnea plussasta ja tuhottomasti tarrasukkia! Teillä on ollut pitkä ja raskas tie, toivottavasti tämä tapaus pysyy matkassa loppuun asti :red-heart:

Onnea myös muille plussanneille ja sympatiat uusiin kiertoihin joutuneille!

Täällä tapahtunut taas valtavasti parissa päivässä. Luin kaiken läpi kyllä. Tallettelu sanana ei omaankaan sanavarastoon tän palstan ulkopuolella kuulu. Mutta kuten sanottua ihan kuvaava. Ja ainakin omaan suuhun nimenomaan sopivan kliininen, seksi on sit mun ja puolison välinen asia, ni täällä tuntuu itselle sopivammalta puhua siitä kliinisemmin. Meillä on suht säännöllisesti seksiä, mutta tällein pikkulapsiarjessa ei aina energia riitä, ni ovulaation ympärillä pitää kyllä erikseen yrittää. Puoliso toistaiseksi on vaan mielissään, kun tapahtumaa vähän useammin :tears:

On: Mulla kierto nyt kyllä seilaa kunnolla :disappointed-face: Viime viikolla aloin tikuttaa ovista ja testit oli ihan hailuroita. Perjantaina vähän enemmän väriä, kunnes lauantaina aamulla tosi tumma viiva, mutta ei ihan plussa. Sen jälkeen lähti taas haalistumaan. Nännit kipeytyi perjantaina ja lauantaina ihan jäätävä turvotus. Eli ovis varmaan oli sit yllättäen jo pe tai la. Perjantaina onneks oli seksiä ja sit viikonloppuna vielä lisää. Mut saas nähdä, miten tänkin kierron kanssa käy. Tarvii ehkä ens kiertoon ostaa jotkut uudet ovistestit, noi sofit ei nyt ainakaan vielä vakuuttaneet.

Takaisin