Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten te puhutte siitä, että olis hyvä tallella? Itse huomasin tässä näiden muutamien kuukausien aikana, että jos otin itse puheeksi ovulaation ja sen että nyt olis hyvä yrittää raskautua, niin jotenkin se vei pois vähän siitä hetken nautinnosta. Jotenkin se hommien aloittaminen tuntui itsellä aavistuksen takkuavan ja aiheutti tietynlaisia suorituspaineita.
Mä yleensä ilmoitan muutama päivä ennen oletettua ovista, että mies saa tyhjennellä itse jos muistaa. Viimeistään kun limat alkaa, niin molemmilla on vain mindset, että nyt on "pakko" yrittää joka päivä siihen ovikseen asti. Vaikka me tykätään seksistä, niin ilman tätä vauvaprojektia meillä olisi seksiä 1-4 kertaa vuosi, tosin muuten meillä on kyllä läheisyyttä paljon.

Ja siis en tiedä miten kehtaan edes kirjottaa tätä tänne mut ne meidän seksiehdotukset on kyllä niin Ö-luokan jynkkyleffasta, eli kysyn mieheltä tasoa "milloin haluat huudattaa mua niin et naapurit tulee kateelliseksi" ja sit ko mies on valmis, niin kattoo mua sellaisella ilkikurisella ilmeellä ja menee makkariin ja mä kipitän perässä 🤣

Meillä on muutenkin tosi paljon huumori mukana petipuuhissa ja joskus ollaan kesken esileikkien ulvottu kyyneleet silmissä jollekki tyhmälle jutulle 😅

Mä yleensä ilmoitan muutama päivä ennen oletettua ovista, että mies saa tyhjennellä itse jos muistaa. Viimeistään kun limat alkaa, niin molemmilla on vain mindset, että nyt on "pakko" yrittää joka päivä siihen ovikseen asti. Vaikka me tykätään seksistä, niin ilman tätä vauvaprojektia meillä olisi seksiä 1-4 kertaa vuosi, tosin muuten meillä on kyllä läheisyyttä paljon.

Ja siis en tiedä miten kehtaan edes kirjottaa tätä tänne mut ne meidän seksiehdotukset on kyllä niin Ö-luokan jynkkyleffasta, eli kysyn mieheltä tasoa "milloin haluat huudattaa mua niin et naapurit tulee kateelliseksi" ja sit ko mies on valmis, niin kattoo mua sellaisella ilkikurisella ilmeellä ja menee makkariin ja mä kipitän perässä 🤣

Meillä on muutenkin tosi paljon huumori mukana petipuuhissa ja joskus ollaan kesken esileikkien ulvottu kyyneleet silmissä jollekki tyhmälle jutulle 😅
Kuulostaa ihan samalta ku meillä 🤣

@Maana Mannila nää on kyllä vaikeita juttuja, kun sitä seksiä tosiaan pitäisi olla riittävästi, mutta se ei saisi olla paineistettua. Hyvä, että saitte miehen kanssa puhuttua ja tallettelutkin sitten onnistui vielä tänään. Toivon, että teillä nyt tärppää!🤞🏻🤞🏻

@Syssymyssy ihanan rento suhtautuminen asiaan teillä ja mahtavaa huumoria😄 Mun mies ottaa herkästi paineita, joten mun on varmaan parempi pitää ovikset omana tietona. Täytyy vaan pyrkiä tekemään itse aloitteita ja toivoa, että toinen lähtee hommaan mukaan😅 Tänä aamuna tosin talleteltiin ihan miehen aloitteesta ja tuli hyvä fiilis!🤗

Kuinka paljon ennen ovulaatiota muilla tulee kipuja, jos tulee? Mulla menossa kp10 ja on pientä alavatsakipua ja oikealla puolella tuntuu nipistelyä. Ovistestailut aloitin jo kp6, kun ei mitään hajua ajankohdasta. Olen testannut illalla kahdeksan maissa ja nyt tänään aamupäivällä testasin, kun näitä tuntemuksiakin on. Käytössä rsfu:n testit ja ihan haalea hailura tullut vaan joka päivä🤔 Ei mitään vahvistumisen merkkejäkään havaittavissa.

Onnistuin olemaan testaamatta tänään aamulla herättyäni. Dpo9 siis tänään... Olin kyllä melkein tekemässä testin, otin ihan esillekkin clear choicen testin mutta sitten laitoin takaisin tietty avaamatta sitä pussukkaan jossa raskaustestit ja ovulaatiotestit ovat. 😅 Nyt jos päivällä sortuisin niin tuskin näkyisi edes mitään vaikka olisi tärppi käynyt kun en osaa olla juomatta päivällä. Vettäkin menee päivässä se 2 litraa.... 🤣 Siihen plus kahvi. Ja nyt juon pepsi maxia niin ei kerkeä olla rakossa varmaan kovin paljoa se virtsa että näyttäisi välttämättä tarkkaan. Toisaalta tällä tapaa kun juon niin yritän välttää tekemästäkin testiä kun tiedän ettei voi kun ei näytä välttämättä mitään vaikka olisi plussa tuloillaan.

Luulen, että jos ja kun meillä alkaa aktiivisesti yritys, pidän ovulaation omana tietonani. Mulla on sellainen olo, ettei mies oikein ymmärrä mikä ovulaatio edes on, enkä jaksa alkaa pitää biologian tuntia hänelle. Mieluummin siis ehkä ns. kannan itse vastuun (ja stressin) siitä, että osutaan oikeaan aikaan yrittämään. Sen näkee sitten, voihan se olla että häntä alkaakin kiinnostaa enemmän kun asia on ajankohtainen ja varsinkin, jos ei onnistuta heti.

Meillä ei peitto heilu mitenkään kovin usein, mutta eipä kumpikaan toista torjukaan. Joten olen optimistinen, että saadaan kyllä "tallettelut" sitten onnistumaan (kop kop...)

En muuten osaa oikein päättää, mitä mieltä olen tuosta tallettelu sanasta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Se on kyllä kuvaava, mutta tuntuu samalla jotenkin etäännyttävältä, kliiniseltä.

Tänään verensokerinmittaussovellus näytti, että pitkäaikaissokeri olis 7 vrk:n perusteella vaadittu 7%. Nyt vaan samalla vireellä jatko, kun se "oikea" luku heijastaa karkeasti n. kolmea edeltävää kuukautta. :folded: Ollapa malttamaton...

Pitää varmaan kaivaa kristallipallo kohta jostain, että ymmärtää miestä. 😂 Töissä työkaverit härnää aina miestä, että jokos sitä kolmatta on tehty, ja kuulemma hän itse oli naurahtanut että ei vielä. Kiva että töissä kyllä keskustellaan vauvajuttuja, mutta kotona ei edelleenkään saa mitään tuosta irti. Lisäksi tarvin kristallipalloa oman kierron kanssa, kun nyt on kp
30 ja normaali on se 28 tai 29. Menkkakivut oli tiistaista perjantaihin, nyt ei enää mitään tietoakaan menkoista. 😑 Turhauttaa. Ei olla vieläkään keskusteltu mitään aiheeseenliittyvää miehen kanssa, pitänee tänään ennen suomen peliä ottaa mies hellään käsittelyyn ja kaivaa se vastaus ulos.

Alkoi sitten äsken vatsaa kramppaamaan, ei kai kuukautiset nyt voi mulla kp22/dpo9 alkaa?? Varsinkaan kun lugesteronit käytössä ja lyhin kierto aiemmin ollut joskus 25 päivää.... Ja sekin oli vain yhden kerran viime keväänä. 😭 En tiedä mitä tämä nyt on muutakaan kun tuntuu kuukautismaiselta kivulta hämäävän paljon. 🙄 Paitsi että enemmän sijoittuu oikealle puolelle. Ellei sitten ole lugesteroneista johtuvaa?

@Kali nyt kun oon ite aloittamassa cyclot huomenna ja oon tietenkin googlaillut niin luteaalituki voi kyllä aiheuttaa kaikenlaista tuntemusta ja ihan kramppejakin. Ja tietenkin positiivisin yllätyshän olisi se raskaus. Mulla ennen esikoisen plussaa pli kovia kipuja ja vihlaisuja, jopa niin että kaaduin fillarilla niiden takia. 🫣

Talletteluihin (itsekin täältä pominut sanan, ei ehkä luonnollisin mutta toimii) liittyen: Me ollaan aktiivisia oltu aina sängyn puolella, mut tosiasiahan se vaan on että jos ei ovulaation aikaan tuu harrasteltua niin mahdollisuudet raskaudelle on olemattomat. Ja lapsiperhearjessa harrastusten ja kaiken kera niin ei sitä aikaa ja jaksamista aina ole. Ja sit on usein käynyt niin, että kun ite oon luonnostaan tavallista innokkaampi ovulaation aikaan ja teen aloitteita (meillä myös tuota viestittelyä yms ollut aina mut silti nykyään sit illalla ei tapahdukkaan mitään välttis) niin toinen on väsynyt, tmv niihin aikoihin ja mitään ei tapahdu. Siks oon nyt ruvennut sit puhuu siitä et okei, voitasko nyt vaan sopia et hedelmällisyysjakson aikana pyrittäis harrastelemaan/yritettäs ennalta kattoo se ajanjakso niin et on aikaa, eikä siihen sovittas ekstrapaljon menoja että ei väsytä ja ois haluja. Koska tosiasia on et miulle on sitten rankkaa se, että mahdollisuudet raskautua jälleen kerran jää vähiin/on olemattomat. Niin ku nyt, tänään ovulaatiokivut, viimeeksi harrastettu 17. päivä vaikka ite oon ollut halukas ja innokas mut toinen väsynyt ja työvuoroja sovittu niin, että ei siinä kukaan jaksa/kerkeä. Ja joo, itsellä tänään sit juhlat ja oon ite sit vasta myöhään yöllä kotona että ei nyt sit toki vaan miehen piikkiin, kuka ties hän ois tänään töiden jälkeen sit ollut illalla innokas mut oon ite poissa 😂😅

Ja siis miulla oviskivut kestää yleensä yhden päivän, en sit oo sata varma missä suhteessa ne ovulaation suhteen menee kun en tikuttele. Kalenterin/kierron mukaan ovulaatio ois tässä 21.-22. päivä todennäköisimmin (miulla ovis joskus jo kp 12, kierto 26-27 päivää)

Tsemppiä kaikille jännittelyihin ja turhautumistenkin keskelle ❤️

Mielenkiintoista kuulla, miten muiden puolisot reagoi yrittämiseen ja haluavatko tietää ovulaatiosta vai ei! Meitä on tosiaan moneen junaan, ja kaikki eri reaktiot on tietysti ymmärrettäviä. ☺️ Mun puoliso haluaa aina tietää, milloin on hedelmällinen ajanjakso ja milloin ovulaatiotesti näyttää plussaa. Hän ei onneksi ole ottanut liikaa paineita yrittämisestä (talletus ei ole kertaakaan ns. epäonnistunut). Hän on tosin sanonut että seksiin tulee vähän omituinen vivahde siitä, että on "pakko" päästä tiettyyn suoritukseen. Hän myös ehdottelee tai saattaa vain sanoa, että voidaan illalla rakastella jos haluan. Ehdotan kyllä itsekin kun olen aika motivoitunut saamaan sen vauvan 😅 Yritän kyllä myös vihjailla hänelle, miten kivalta tuntuu olla lähekkäin jne, jotta hän ei kokisi olevansa vain väline. Ja tottahan se on, että se tuntuu kivalta!

@Kali nyt kun oon ite aloittamassa cyclot huomenna ja oon tietenkin googlaillut niin luteaalituki voi kyllä aiheuttaa kaikenlaista tuntemusta ja ihan kramppejakin. Ja tietenkin positiivisin yllätyshän olisi se raskaus. Mulla ennen esikoisen plussaa pli kovia kipuja ja vihlaisuja, jopa niin että kaaduin fillarilla niiden takia. 🫣
Juu mäkin aloin nyt lukemaan tosin vasta nyt kun 7 päivä menossa jo lugesteronien ottoa. 🤣 Ja kaikenlaisia oireita kyllä voi tulla joita voisi myös luulla raskausoireiksi. Omalla kohdalla tosin tuli heti mieleen ei kai kuukautiset ole alkamassa! 😱 No varmaan kyllä sen lääkkeen sivuvaikutuksia. Nyt tosin tuli kramppien (jotka jatkuu välillä vieläkin) lisäksi alaselkä särky ja kahvi maistuu oudolta myös jostain syystä. Ja varmaan asunto kylmä kun nännit sojottaa. Rinnat ei kyllä arat ole... 😂

Itsellä kans tallettelut nimenomaan tän foorumin sanavarastoa. En muuten käyttäisi. Toki tykkään tässä kontekstissa kun ihan kuvaava, mutta silti sellainen ”kahvipöytä” ilmaisu. Oikeassa elämässä mennään sit makkarapiirakan nautiskeluilla tai kemiallisen kokeen toteutuksella tai muulla vastaavalla :rolling:

Täytyy tähän kommentoida oma kokemus, kun minä tosiaan plussasin heti aukkarin jälkeen, noin 1,5v yrittämisen jälkeen! (Muoks. Siis raskauduin, mutta meni myöhemmin kesken) Paikat oli kyllä ihan ok. Se olikin sitten ainoa plussa minkä olen saanut tässä pian 3v yrittämisen aikana.

Jännä homma, et näitä välillä kuulee. Oisko siellä sit kuitenkin jotain pientä estettä, joka sit sillä suihkutuksella avautuu? Mene ja tiedä. Mut rohkasevaa, kiitos jakamisesta!

@Maana Mannila Käväistiin julkisen enskäynnillä, mut ei ne ottaneet meitä sinne, joten yksityinen on sit ainoa vaihtoehto. Mitä nyt vähän googlailin niin periaatteessa niitä putkia voi leikata, mut tulos olisi epävarma ja merkittäviä haittojakin voi olla. Et yleensä se ois sit IVF jos putket tukossa.

En nyt löydä kuka sen sano, mutta mäkään en yleensä testaa etukäteen vaan maltan oottaa menkkoja. Mun mieli on sellanen että mikään negatulos ennen menkkoja ei ole vielä nega vaan ”liian aikasin testattu”. Ja sit taas en usko että kestäisin tietoa kemiallisista. Ja tämän sanottuani, tekis kyl niin mieli juosta kauppaan ostaa herkkä testi. Tänään siis vois olla dpo6 mutta eilen/tänään oirekimara (lievä etova olo ruuan/kahvin jälkeen, itkuherkkyys, poikkeavan suuri nälkä, kohtu/munasarjat kipeet, hirvee väsy) on saanu kohtuuttoman toiveikkaaksi. Kelasin jo et vois olla kaksoset minkä takii olis oireita näin aikasin. Sanokaa pliis että muillakin karkaa ajatukset tällä lailla käsistä 😂

Kuinka paljon ennen ovulaatiota muilla tulee kipuja, jos tulee? Mulla menossa kp10 ja on pientä alavatsakipua ja oikealla puolella tuntuu nipistelyä. Ovistestailut aloitin jo kp6, kun ei mitään hajua ajankohdasta. Olen testannut illalla kahdeksan maissa ja nyt tänään aamupäivällä testasin, kun näitä tuntemuksiakin on. Käytössä rsfu:n testit ja ihan haalea hailura tullut vaan joka päivä🤔 Ei mitään vahvistumisen merkkejäkään havaittavissa.
Parhaimmillaan alkanut jo viikko ennen irtoamista, voimakkaimmat tuntemukset yleensä 1-2 päivää aiemmin

Takaisin