Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi tiedän täysin tuon ajatusten sekamelskat, tänne vaan purkamaan niin eiköhän ne ajatukset asetu taas aloilleen. ❤️

Malttamista sinne. Testaat hieman myöhemmin. Se on aina ikävä kyllä joko tai, itse yritän asennoitua pettymyksiin siten että en voi itse oikeasti vaikuttaa sen enempää. 😔
Kiitos tsempeistä 🤎 Nythän siinä sitten kävi nii , että menkat alko tänään aamulla 😞 Noh uusi kierto uusi mahdollisuus 💁🏼‍♀️

@Maana Mannila no juuri tämä. Munasarjat ei nuorru eikä mun hedelmällisyysongelmat ratkea odottamalla. Esikoistakin tehtiin vuosia niin on pakko varautua että tässäkin kestää.
joo mä katsoinkin tota sun listaa, että ei tosiaan taivaasta tipahtanu vavvaa eikä haikara tuonu sunkaan syliin. <3 Sitä voi tehdä vain parhaansa (eikä aina sitäkään, ja silloin sen on pakko riittää) sillä, mitä on käytettävissä. Ihanaa kuitenkin, että olette päässeet muuttamaan omaan kotiin, jossa on moderneja ja ekologisia ratkaisuja, kuten maalämpö – sekä tilaa perheelle, mikä teidän lapsiluku sitten ikinä lopulta onkaan.

Vaikka tietää faktat ja demografiset tilastot, niin kai jokainen uskoo, että raskaus alkaa luonnollisesti omia aikojaan, kunhan ehkäisyä ei ole ja yhdyntöjä on säännöllisesti. Jos itse olisin tiennyt, miten vaikeaa raskaaksituleminen on, en tiedä, olisinko edes poistattanut kuparikierukkaa ja ruvennut hommaan. No ainakaan en olisi ollut ehkäisyn kanssa ihan niin tiukkis kuin olin siihen asti, että siitä puolison kanssa päätettiin luopua. 🥲

@Mur joo, mä luulen, että toi on varmaan just aika yleistä, että haluais saada tiedon raskaudesta heti, jotta voi suunnata ajatukset ja energian oireiden tarkkailusta seuraavaan kiinnekohtaan raskaudessa. Ehkä se on just ihan hyvä opetus meille ihmisille, että on asioita, joihin emme voi vaikuttaa ja asioita, joista emme saa tietoa, vaikka miten kaivaisimme. Vanhemmuudeessa odottamista varmaan riittää ja epävarmuutta myös. Tää on ehkä hyvää harjoitusta siihen. xD

Teilläkin varmaan aika hässäkkää, jos/kun lapsi saa hampaita. Tsemppii sinne kaiken keskelle ja toivotaan, että jos vuoto sulla on alkaakseen, niin alkaisi pian, jotta voisit sitten keskittyä muihin asioihin – kunnes ovulaation kyttääminen alkaa taas alusta. Tätähän tää on, pissatikkujen ja limojen kanssa räpeltämistä.

@Selmiina mullakin traumoja lapsuudesta ja nuoruudesta, nimenomaan omien vanhempieni kanssa sekä sisarusten ja isovanhempien + isäpuoli ja äitipuoli vielä kuviossa mukana. Sisaruksia ei sentään ole kuin sellaisia, joilla on molemmat vanhemmat mun kanssa saman, mutta sanotaanko vaikka näin, että aika moni asia on omissa herkkyysvaiheissa mennyt niin kovalla paineella viemäriin, että kannan sitä kuonaa mukanani varmaan loppuikäni. Tosin mä en ole ollut yhtä fiksu kuin sä ja käsitellyt asioitani terapiassa. Toivottavasti joku päivä on siihen mahdollisuus. <3

Mun loppulasku tuosta ensikäynnistä oli n. 250 euroa, vähän alle. Sain gynekäynnistä kelakorvauksen, mutta tutkimuksista en eli niistä maksoin täyden hinnan. Verikokeisiin varaan varmaan ajan HUSlabista, niin saa vähän halvemmalla ne kuin Mehiläisestä.

Suosittelen käymään tarkastuttamassa oman tilanteen mieluummin vähän aiemmin kuin vähän myöhemmin. Oli kaikki kunnossa tai ei, niin ainakin mua helpottaa faktatieto ja sen mukana tuoma mielenrauha.

@Maana Mannila suosittelen kyllä terapiaa, jos siihen on mahdollisuus❤️ Eihän se tapahtuneita pois pyyhi, mutta saa vähän perspektiiviä asioihin. Ilman terapiaa olisin luultavasti edelleen yhdessä eksäni kanssa ja antaisin kohdella itseäni huonosti. Työterveyden kautta sain aikanaan lähetteen psykiatrille, joka sitten teki lähetteen Kela-terapiaan.

Tekisi melkein mieli varata se gyne heti, mutta pillereiden lopetuksesta on vasta 2 kk niin yritän vielä hetken malttaa mieleni😅 Faktatietoa kaipaan kyllä omasta tilanteesta. Epätietoisuudessa vellominen ahdistaa. Hyvä merkki lienee se, että menkat on tullut jo kahdesti. Edellinen kierto oli 25 päivää. Tästä kierrosta aion yrittää tikuttaa ovulaation, jos sitä ylipäätään tapahtuu. Nyt menossa kp6. Jännä nähdä, millainen tästä kierrosta muodostuu.

@Maana Mannila suosittelen kyllä terapiaa, jos siihen on mahdollisuus❤️ Eihän se tapahtuneita pois pyyhi, mutta saa vähän perspektiiviä asioihin. Ilman terapiaa olisin luultavasti edelleen yhdessä eksäni kanssa ja antaisin kohdella itseäni huonosti. Työterveyden kautta sain aikanaan lähetteen psykiatrille, joka sitten teki lähetteen Kela-terapiaan.

Tekisi melkein mieli varata se gyne heti, mutta pillereiden lopetuksesta on vasta 2 kk niin yritän vielä hetken malttaa mieleni😅 Faktatietoa kaipaan kyllä omasta tilanteesta. Epätietoisuudessa vellominen ahdistaa. Hyvä merkki lienee se, että menkat on tullut jo kahdesti. Edellinen kierto oli 25 päivää. Tästä kierrosta aion yrittää tikuttaa ovulaation, jos sitä ylipäätään tapahtuu. Nyt menossa kp6. Jännä nähdä, millainen tästä kierrosta muodostuu.
Juu on mulla terapiatarve tunnistettu jo yli 20 vuotta sitten, mutta tässä sitä vain sinnitellään ilman. Syksyllä 2024 aloitin jo selvityksen, että miten sinne vois päästä, työterveyden kanssa juttelin, mutta homma jäi sitten erinäisistä syistä.

Jos kierto on säännöllinen, niin se on jo hyvä merkki! Mä kävin Mehiläinen Felicitaksessa Helsingissä Kari Ratsulalla, ja voin kyllä lämpimästi suositella häntä.

Tuun taas horisemaan tänne omiani, mutta kun tässä kierrossa ei ole mitään jännitettävää niin minkäs teet. Katoin just että nyt on kp 26/en edes tiedä, normaali kierto on ollut 29 päivää mutta selvästi edelleen keho sekoilee kun ovulaatiokin venyi normaalia myöhempään.

Tänään viimeinkin aloitin jo pitkään haaveilemani operaation, eli vauvasukkia synnärille. Siinä toivossa siis, että sinne itsekin mennään vielä potilaan roolissa. 😊 Aloin neuloa kerienlopuista vauvasukkia, niin on aina jokin pieni välityö isompien projektien keskellä. Onpahan myös ajankuluksi jotakin oikeasti hyödyllistä ja toivon mukaan saan kasaan mukavan nipun vietävää, jos ja kun ensikerran taas mennään. ❤️ Saa nähdä pysynkö valitsemallani tiellä jos plussa tässä keväänmittaan tulee, vai alkaako siinä vaiheessa vauvanhaalarit ja muut asut kutkuttelemaan enemmän.

Tosi mielenkiintoiset @Maana Mannila gyneterkut. Sait kelakorvauksen kuitenkin, miten se homma nyt siis siltä osin toimii?
- Kuitenkin, mun ikäisillä naisilla, kun suojaamattomassa yhdynnässä ollaan hedelmällisinä päivinä, raskauksia alkaa 7–8/100 naista.

Karuahan tuo on, toisaalta kun laskeskelen omalle kohdalle niin en nyt kuitenkaan vaivu vielä ihan epätoivoon että mitään ei ole vielä tapahtunut; tilastollisesti se on ihan todennäköistäkin että näin on. Mietin kuitenkin, että taidan itsekin varailla jonkinlaista vastaanottoaikaa, julkisen suhteen voin jo heittää kirveen kaivoon. Itse asiassa tajusin, että osaltani voin tehdä jo muistutuksen hyvinvointialueelle, koska mitään sieltä suunnasta ei ole kuulunut.

@Selmiina
Samat turvaverkkopohdinnat on myös täällä. Luotan että jotenkin selvitään, mutta selvää on, että mistään ylläritreffi-illoista ei tarvitsisi enää haaveilla, ja on kenties myös kaivettava kuvetta. Todella sääli, että MLL:n lastenhoitokuviot ajettiin alas. Mutta oikeasti aika kaksin sitä sitten oltaisiin, ei ole isovanhempia tai sukulaisia ottamassa koppia meillä.

Mitähän ihmettä, nyt jo tosi vahvat ovisoireet päällä mut plussaa ei näy testissä 😶 ei kai se nyt niin äkkiä oo voinu mennä, et ois päivällä jo tullu huippu. Kp9 lähtien ollu suht tumma viiva koko ajan, tänään testannu aamulla ja äsken. Jotenki vaan jännä jos plussa tuleekin testiin myöhemmi, ku jos siitä kuitenki menee vielä se vähintää 24h ennen varsinaista ovista 🙃 ja tänään siis kp12 meneillään

Voi kun sen vauvan vaan saisi.. ❤️ Seurailen näitä keskusteluja suht aktiivisesti, ihana huomata, et on niin monia, joilla samat unelmat. ❤️ Ryhmiä täällä on niin monia, etten tiedä mihin pitäisi kirjoittaa. 😅

Yk 3 oisko nyt sitten täällä vai pitäiskö laskea vasta tyhjennyskierron jälkeisistä kierrosta. Eka päättyi keskenmenoon 12+0, toinen oli tyhjennyskierto ja nyt meneillään sitten kolmas. Tänään kp 10 ja vilkkuva hymynaama toista päivää ovulaatiotestissä.. Vähän bongasin ovislimojakin. Voi kun vaan tärppäis. Tekis niin hyvää elämälle kaiken kaikkiaan.

Tuun taas horisemaan tänne omiani, mutta kun tässä kierrossa ei ole mitään jännitettävää niin minkäs teet. Katoin just että nyt on kp 26/en edes tiedä, normaali kierto on ollut 29 päivää mutta selvästi edelleen keho sekoilee kun ovulaatiokin venyi normaalia myöhempään.

Tänään viimeinkin aloitin jo pitkään haaveilemani operaation, eli vauvasukkia synnärille. Siinä toivossa siis, että sinne itsekin mennään vielä potilaan roolissa. 😊 Aloin neuloa kerienlopuista vauvasukkia, niin on aina jokin pieni välityö isompien projektien keskellä. Onpahan myös ajankuluksi jotakin oikeasti hyödyllistä ja toivon mukaan saan kasaan mukavan nipun vietävää, jos ja kun ensikerran taas mennään. ❤️ Saa nähdä pysynkö valitsemallani tiellä jos plussa tässä keväänmittaan tulee, vai alkaako siinä vaiheessa vauvanhaalarit ja muut asut kutkuttelemaan enemmän.
Jos tuo on positiivinen ennen, itse nimittäin aloitin joulukuun alussa tuon sukkaprojektin ja vuodenvaihteessa plussasin😂

Takaisin