Karuahan tuo on, toisaalta kun laskeskelen omalle kohdalle niin en nyt kuitenkaan vaivu vielä ihan epätoivoon että mitään ei ole vielä tapahtunut; tilastollisesti se on ihan todennäköistäkin että näin on. Mietin kuitenkin, että taidan itsekin varailla jonkinlaista vastaanottoaikaa, julkisen suhteen voin jo heittää kirveen kaivoon. Itse asiassa tajusin, että osaltani voin tehdä jo muistutuksen hyvinvointialueelle, koska mitään sieltä suunnasta ei ole kuulunut.
No näinhän se on, ja tosiaan demografia on demografiaa plus 40-vuotiaillakin alkaa kuitenkin 6 raskautta per sata naista, joten mahdollisuuksia on, vaikkakin vähemmän. Niin kauan, kun on kuukautiskierto, voi tulla raskaaksi, vaikka todennäköisyydet laskeekin iän myötä. Itsekään en ole toivoani heittänyt, vaikka viime kierto katkesikin kuin kananlento, ja veti mielen matalaksi jäädessään normaalia lyhyemmäksi.
Lisäys: Ai niin,
@Tähtiin tuijottelija taisit kysellä kelakorvauksesta, että miten meni, niin kassalla suoraan vähennettiin gynekologin vastaanoton hinnasta kelakorvauksen osuus 70 e. Kelakorvauksen osuus vaihtelee vähän sen mukaan, mitä tehdään, mutta ainakin Felicitas Mehiläisen hinnasto löytyy erikseen pk-seudulle ja muualle Suomeen heidän nettisivuilta. Siellä on myös kelakorvaukset esillä niiltä osin kuin kelakorvauksia saa. Oli tosi helppo homma ainakin mun näkökulmasta. En muistanut kysyä, saako mies omista tutkimuksistaan kelakorvaukset. Pitääpä kilauttaa tänään sinne ja kysyä.
Lisäys: Soitin äsken ja kysyin, niin hoitaja sanoi, että mies saa kelakorvauksen tutkimuksesta. Eli tällöin maksettavaksi tulee omavastuu + kanta- ja poliklinikka ym. maksut. Omavastuu taisi Mehiläinen Felicitaksen verkkosivuilla olla 40 e.
Tosin katselin mun aiempia kiertoja, niin on mulla ollut 24-päiväisiä kiertoja aiemminkin. Tässä yrityksen aikana vaan on sattunut pidempiä, joten siksi varmasti lyhyempi kierto sai elättelemään toiveita kiinnittymisvuodosta.
Laskeskelin noita laskettuja päiviä, jos kierrot menee ennusteiden mukaan (mulla Oura kyl aika hyvin osaa ne ennustaa), ja paras mahis joulukuun vavvaan olisi tästä kierrosta eteenpäin sitä seuraava. Silloin kyllä laskettu aika menee tammikuun ihan alkuun, mutta oma äitini on saanut kaikki lapsensa etuajassa, joten se voi mullakin olla mahdollista, vaikka esikoinen yleensä meneekin yli. Jos taas menisi yliajalle, niin sitten tätä kiertoa seuraava kierto vois olla mahdollinen jouluvavva.
Eipä näitä voi tietää, eikä välttämättä mene samallain kuin omalla äidillä, joten ei senkään varaan voi laskea – jos tässä nyt voi laskea yhtään minkään varaan...
Nyt odotellaan ovistestiin pysyvää hymyä, ja kun se tulee (oletettavasti huomenna), niin sit otan PC:n liuskat käyttöön ja yritän vielä tarkemmin löytää LH-piikin. Toivottavasti mies innostuu tallettelemaan ahkerasti nyt tässä lähipäivinä.
@Rouva W ooh kuulostaa jännittävältä! Kertokoon sun oireet alkuraskaudesta ja piirtyköön testiin tumma viiva sitten kun sen teet! <3 Tuu kertomaan, miten asiat etenee.
@Blueberr ja
@pienirakas kiinnostavaa! Mitähän mä voisin aloittaa, että plussaisin... teen jo gradua kokopäivätyön ohella. En oo mikään käsityöihminen. Ehkä haen kouluun, kun yhteishaku alkaa, niin josko se plussa sieltä tulisi hakupapereihin ja raskaustestiin samalla kertaa. xD
@Round2❤️ kiva kuulla kuulumisiasi. Osahan täällä kirjoittelee ahkerammin ja osa harvemmin. Mä aloitin kirjoittelun, kun alettiin yrittää elokuussa 2025, mutta sit olin pitkään hiljaa. Viime kierrossa aktivoiduin taas, ja nyt porttiteorian takia tää yhteisö on vienyt mun koko käden. xD
Omanapa: Täällä kp 12 ja ovislimat alkaa muodostua, koostumus on eggisten ja voidemaisen väliltä, sellaista "räkää". Eilen hiipi ensimmäinen toivonpilkahdus tälle kiertoa, että josko tää olis se meidän the kierto, josta plussa tarttuisi matkaan. Ei tarvis tehdä aukkareita tai muita vaan voisin suoraan varata ajan alkuraskauden ultraan. Samalla kuitenkin yritän malttaa mieleni, olla liikaa toivomatta ja luottaa prosessiin.