Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Syssymyssy Siis apua, minkälaisia kommentteja! 😭 En osaa edes kuvitella, miltä tuollainen tuntuu. 😢 Onneksi asia on teidän itsenne päätettävissä. ❤️ Uskoisin, ettei se huono asia ole, että tunnet ovulointipuolen.. Itse myös tuntenut viime kierroissa ennen ovulaatiota juilimista aina vuorotellen eri puolella. Eikö siellä silloin ole hyvän kokoinen folli kasvamassa, kun alkaa venytellä kudoksia. 🙂

Mielestäni eilen oli oviskipuja, vihloi ikävästi pitkään alavatsassa oikealla puolella. Natural Cycles arvaili ovulaatiota huomiselle, tänään aamulla lämmöt tosi alhaalla. Alkuviikosta oli myös kauhea päänsärky ja turvotusta.

Mamavitamiinit aloitettu, mutta ovistestejä en löytänyt. Mistäköhän sais sellaisia liuskatestejä kunnon paketin edullisesti? Lähinnä vaan tohon kierron seurannan tueksi nyt alkuun.
Tilasin ensimmäistä kertaa Pregcheckin liuskoja (olen aiemmin käyttänyt Clearbluen digiä) ja näyttäisi toimivan itselleni hyvin! :smiling-eyes: Tänään tuli plussa, pari päivää ennen tätä on ollut hitaasti tummeneva viiva, olivat selkeästi haaleampia, kuin tämä tämänaamuinen. Eli helppo tulkita :thumbs-up:

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 59
@Suskikitten onpa tosi tökeröä kommentointia sukulaisilta 😱 ja miksi se toisten imetys on muille välillä niin vaikeaa 😠 eihän 1,5 v vielä edes ole mitenkään "erityisen pitkään", who suosituskin on kuitenkin 2 v asti. Tosi kurja, että joudut kuulemaan tuollaista.

@Syssymyssy ja onpa sunkin anopilla kamalaa kommentointia 😨 siis mitä ihmettä oikeasti... Helppo ymmärtää, jos ei halua jakaa asioita. Testamentti asiat sinällään varmasti ois monellekin hyvä miettiä, mutta ei sitäkään noin pitäisi miettiä, saati ilmaista ja esittää 🙈 ja toivotaan, että oikea on hyvä enne 🤞

Mä tilasin nyt kotitestin.fi sofin ovistestit. Käyttökokemusta ei vielä oo. Esikoisen yrityksen aikana tilasin raskauskeijusta jotain liuskoja.

Jos/kun joskus raskaudun, niin tulee ainakin miehen puolelle sukua olemaan järkytys, anoppi kun kertoi ilmoittaneensa mahdollisesta perheenlisäyksestä uteleville sukulaisille, että hänen mielestään me miehen kanssa ollaan pari, jotka ei tee lapsia. Justiinsa juu... Eilen illalla hän soitti, että muistakaahan sitten hoitaa testamenttiasiat kuntoon, koska miehellä on huonot geenit, ja koska tahansa voi ajaa kolarin, kun ajaa paljon työkseen. En oo sitten hirveämmin hänelle halunnut yrittämisestä kertoa.

Mun puolelta aika moni sukulainen tietää, että yritetään, eivätkä onneksi ole kyselleet asiasta kummemmin.

Omanapaa: Ensimmäistä kertaa yrityksen aikana tuntuu, että munasolu olisi irtoamassa oikealta. Onko tämä sitten hyvä enne, en osaa sanoa 🌈
Sulle kyllä samat jaksuhalti kuin @Suskikittenille. Ihmiset osaa olla sitten hirveitä. Testamentti- ja muut asiat nyt on tietysti muutenkin ihan hyvä hoitaa kuntoon, mutta ehkä se ei kuitenkaan noin lähtökohtaisesti kuulu anopille.

Ovulaatio-oireet kuulostaa positiiviselta merkiltä. Jos on voimakkaat oireet, niin ainakin kuvittelis, että ovulaatio tosiaan tapahtuu. Let's hope for the best.

Mun isäpuoli kyselee äidiltäni meidän vauvasuunnitelmista, mutta äitini ei kerro sille mitään, ja hyvä niin.

@Olive joo mä tilasin niit CB:n dual hormone -testejä kans raskauskeijulta, kun saa samaan hintaan tuplamäärän niit tikkuja verrattuna ainakin työmatkan varrella olevaan apteekkiin, josta hain ensimmäisen paketin. Joskus löysin täält foorumilt keskustelun siitä, että joku oli tilannut Ruotsista testejä, koska ne on siel halvempii. Nyt en kuollaksenikaan löydä sen paremmin keskustelua kuin verkkokauppaakaan.

Mulla pitäis Ouran mukaan huomenna alkaa hedelmälliset päivät, niin saa nähdä, käykö samoin kuin viimeksi CB:n testin kanssa, että heittää pysyvän hymiön heti hedelmällisen ikkunan alkuun. Jännityksellä odottelen muuten Ratsulan vastaanoton lisäksi sitä, vaikuttaako nuo aloitetut lisäravinteet (Gelee royale ja Ubikinon q10) ovulaatio-oireisiin.

Jotenkin taas jonkin sortin rauha laskeutunut sen viime viikon pettymyksen jälkeen. Asiat tapahtuu tai ei, enkä mä lopulta voi niihin vaikuttaa kuin hyvin rajallisesti. Toivon, että tän kierron kanssa löydän sisäisen stoalaiseni ja katson kokemusta tyyneyden läpi. Saapa nähdä, mitä todellisuus lopulta on.

(Muokkaus: korjasin vähän epäselvää ilmaisua ovistikkujen määrästä)

Mä en siis haluaisi tähän hätään vielä mitään kauhean kalliita tikkuja kun tarkoitus vähän useammin/enemmän kun kierto vielä vähän epäselvä. Ostan sitten vasta ”parempia” kun oikeasti aletaan yrittämään…

Täällä ilmeisesti ovulaatio ollut tosiaan toissapäivänä. Lämmöt eilen vähän nousi ja tänään sitten paljon. Eli ilmeisesti se keskiviikon pregcheckin ovulaatiotesti kun oli vahvimmillaan oli plussa. 🤔 Vaikka premom antoi vahvuudeksi vaan 0,82. Sen jälkeen eiliseen asti testasin jolloin lukema vaan jotain väliltä 0,30 taisi olla. Joten nyt kai dpo2? Huomenna jos ei lämmöissä mitään muutosta hirveän paljon alemmas ole niin aloitan lugesteronit.

Ilmoittelin itseni tuonne tän vuoden listaan jo, vaikka ihan just tällä hetkellä raskautuminen ei ole ajankohtaista vielä 🤭 Meidän esikoinen täytti tammikuussa vuoden ja mulla on tässä käynnissä projekti saada hänestä jääneet raskauskilot pois ennen kuin haluan uutta pullaa uuniin. Ja mielellään enemmänkin, kun tuota liikapainoa on jonkun verran. Raskaudesta jääneitä kiloja ei ole montaa, mutta olen laiska ja tykkään herkutella 😄 Nyt on kuitenkin lähtenyt hitaaseen, mutta tasaiseen laskuun vihdoin 💪🏻

Olen ajatellut, että tuossa kevään/kesän mittaan voitaisiin alkaa yrittää toista lasta. En halua synnyttää tämän vuoden puolella ja haluan, että esikoinen ehtii täyttää kaksi ennen kuin toinen tulee. Toivon kuitenkin raskautuvani tämän vuoden puolella, onneksi aikaa vielä on 🤞🏻😊

Mullakin ollu täältä viikon ajan taukoa, kp1 oli jotenkin henkisesti raskas mut nyt taas ovista kohti. Viime kierrossa tikutin ovista rfsu ovistesteillä ja en saanut sitä ikinä kii, koko ajan tuli vaan tosi haaleaa viivaa. Nyt tähän kiertoon ostin PC ovistikut (ne toimineet mulla aiemmin) ja kas kummaa, jo kp9 näyttää paljon vahvempaa toista viivaa kuin ne rfsu missään vaiheessa 🫣 ehkäpä siis tässä kierrossa onnistuisi bongata se oviskin oikeasti.

Mullakin ollu täältä viikon ajan taukoa, kp1 oli jotenkin henkisesti raskas mut nyt taas ovista kohti. Viime kierrossa tikutin ovista rfsu ovistesteillä ja en saanut sitä ikinä kii, koko ajan tuli vaan tosi haaleaa viivaa. Nyt tähän kiertoon ostin PC ovistikut (ne toimineet mulla aiemmin) ja kas kummaa, jo kp9 näyttää paljon vahvempaa toista viivaa kuin ne rfsu missään vaiheessa 🫣 ehkäpä siis tässä kierrossa onnistuisi bongata se oviskin oikeasti.
Täällä kp 8 tänään, joten perässä tullaan. Tavoitan hyvin henkisen taakan kp 1 kohdalla, olin kans itse vielä kuluvan viikon puolivälissä ihan maani myynyt.

Hyvältä kuulostaa sun tikutttelut PC:n testien kanssa – toi on vähän sellasta salatiedettä kyllä, että mikä tikku kenellekin parhaiten toimii. Mä en tiedä, mitä teen, jos en tuu raskaaksi nyt näiden 21 jäljellä olevan CB:n dual hormonen testitikun aikana. En varmaan ainakaan niit kalliita enää osta vaan kokeilen kans PC:llä.

Mä en ole kokeillut muuta kuin PC liskoja oviksen bongailuun, mut tykkään kans niin ettei tarvi vaihtaa. ☺️
Repesin niin hyvin tälle typolle, kun näin mielessäni miten dippailen sisiliskoja pissaan ja tulkitsen niiden kiemurtelusta onko ovis käsillä 🤣

Järkyttävää kommentointia täällä kyllä jotku saa sietää. Sympatiani ❤️

Omanapa: kp12, piti lähteä reissuun veljen perheen kanssa, mutta veljentytöllä onkin noro. Ehkä tää on merkki Jumalalta, että ovis oiski tulossa jo vaikka kp14 tyypillisen kp18 sijaan. Aina saa toivoa 🤞

Repesin niin hyvin tälle typolle, kun näin mielessäni miten dippailen sisiliskoja pissaan ja tulkitsen niiden kiemurtelusta onko ovis käsillä 🤣
Mä muistelen, että joskus waaay back naiset olis käyttänyt jotain sammakoita raskaustesteinä, korjatkaa jos olen väärässä 🤣

Osaisko joku auttaa Premomin kanssa? Sekoilee jotain omiaan, väittää että jopa 0.79 olisi low 🧐 Mihinkään asetuksiin en ole koskenut.

206005.jpg

Takaisin