Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Syssymyssy Siis apua, minkĂ€laisia kommentteja! 😭 En osaa edes kuvitella, miltĂ€ tuollainen tuntuu. 😱 Onneksi asia on teidĂ€n itsenne pÀÀtettĂ€vissĂ€. ❀ Uskoisin, ettei se huono asia ole, ettĂ€ tunnet ovulointipuolen.. Itse myös tuntenut viime kierroissa ennen ovulaatiota juilimista aina vuorotellen eri puolella. Eikö siellĂ€ silloin ole hyvĂ€n kokoinen folli kasvamassa, kun alkaa venytellĂ€ kudoksia. 🙂

MielestÀni eilen oli oviskipuja, vihloi ikÀvÀsti pitkÀÀn alavatsassa oikealla puolella. Natural Cycles arvaili ovulaatiota huomiselle, tÀnÀÀn aamulla lÀmmöt tosi alhaalla. Alkuviikosta oli myös kauhea pÀÀnsÀrky ja turvotusta.

Mamavitamiinit aloitettu, mutta ovistestejÀ en löytÀnyt. MistÀköhÀn sais sellaisia liuskatestejÀ kunnon paketin edullisesti? LÀhinnÀ vaan tohon kierron seurannan tueksi nyt alkuun.
Tilasin ensimmÀistÀ kertaa Pregcheckin liuskoja (olen aiemmin kÀyttÀnyt Clearbluen digiÀ) ja nÀyttÀisi toimivan itselleni hyvin! :smiling-eyes: TÀnÀÀn tuli plussa, pari pÀivÀÀ ennen tÀtÀ on ollut hitaasti tummeneva viiva, olivat selkeÀsti haaleampia, kuin tÀmÀ tÀmÀnaamuinen. Eli helppo tulkita :thumbs-up:

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 56
@Suskikitten onpa tosi tökeröÀ kommentointia sukulaisilta đŸ˜± ja miksi se toisten imetys on muille vĂ€lillĂ€ niin vaikeaa 😠 eihĂ€n 1,5 v vielĂ€ edes ole mitenkÀÀn "erityisen pitkÀÀn", who suosituskin on kuitenkin 2 v asti. Tosi kurja, ettĂ€ joudut kuulemaan tuollaista.

@Syssymyssy ja onpa sunkin anopilla kamalaa kommentointia 😹 siis mitĂ€ ihmettĂ€ oikeasti... Helppo ymmĂ€rtÀÀ, jos ei halua jakaa asioita. Testamentti asiat sinĂ€llÀÀn varmasti ois monellekin hyvĂ€ miettiĂ€, mutta ei sitĂ€kÀÀn noin pitĂ€isi miettiĂ€, saati ilmaista ja esittÀÀ 🙈 ja toivotaan, ettĂ€ oikea on hyvĂ€ enne đŸ€ž

MÀ tilasin nyt kotitestin.fi sofin ovistestit. KÀyttökokemusta ei vielÀ oo. Esikoisen yrityksen aikana tilasin raskauskeijusta jotain liuskoja.

Jos/kun joskus raskaudun, niin tulee ainakin miehen puolelle sukua olemaan jÀrkytys, anoppi kun kertoi ilmoittaneensa mahdollisesta perheenlisÀyksestÀ uteleville sukulaisille, ettÀ hÀnen mielestÀÀn me miehen kanssa ollaan pari, jotka ei tee lapsia. Justiinsa juu... Eilen illalla hÀn soitti, ettÀ muistakaahan sitten hoitaa testamenttiasiat kuntoon, koska miehellÀ on huonot geenit, ja koska tahansa voi ajaa kolarin, kun ajaa paljon työkseen. En oo sitten hirveÀmmin hÀnelle halunnut yrittÀmisestÀ kertoa.

Mun puolelta aika moni sukulainen tietÀÀ, ettÀ yritetÀÀn, eivÀtkÀ onneksi ole kyselleet asiasta kummemmin.

Omanapaa: EnsimmĂ€istĂ€ kertaa yrityksen aikana tuntuu, ettĂ€ munasolu olisi irtoamassa oikealta. Onko tĂ€mĂ€ sitten hyvĂ€ enne, en osaa sanoa 🌈
Sulle kyllÀ samat jaksuhalti kuin @Suskikittenille. Ihmiset osaa olla sitten hirveitÀ. Testamentti- ja muut asiat nyt on tietysti muutenkin ihan hyvÀ hoitaa kuntoon, mutta ehkÀ se ei kuitenkaan noin lÀhtökohtaisesti kuulu anopille.

Ovulaatio-oireet kuulostaa positiiviselta merkiltÀ. Jos on voimakkaat oireet, niin ainakin kuvittelis, ettÀ ovulaatio tosiaan tapahtuu. Let's hope for the best.

Mun isÀpuoli kyselee ÀidiltÀni meidÀn vauvasuunnitelmista, mutta Àitini ei kerro sille mitÀÀn, ja hyvÀ niin.

@Olive joo mÀ tilasin niit CB:n dual hormone -testejÀ kans raskauskeijulta, kun saa samaan hintaan tuplamÀÀrÀn niit tikkuja verrattuna ainakin työmatkan varrella olevaan apteekkiin, josta hain ensimmÀisen paketin. Joskus löysin tÀÀlt foorumilt keskustelun siitÀ, ettÀ joku oli tilannut Ruotsista testejÀ, koska ne on siel halvempii. Nyt en kuollaksenikaan löydÀ sen paremmin keskustelua kuin verkkokauppaakaan.

Mulla pitÀis Ouran mukaan huomenna alkaa hedelmÀlliset pÀivÀt, niin saa nÀhdÀ, kÀykö samoin kuin viimeksi CB:n testin kanssa, ettÀ heittÀÀ pysyvÀn hymiön heti hedelmÀllisen ikkunan alkuun. JÀnnityksellÀ odottelen muuten Ratsulan vastaanoton lisÀksi sitÀ, vaikuttaako nuo aloitetut lisÀravinteet (Gelee royale ja Ubikinon q10) ovulaatio-oireisiin.

Jotenkin taas jonkin sortin rauha laskeutunut sen viime viikon pettymyksen jÀlkeen. Asiat tapahtuu tai ei, enkÀ mÀ lopulta voi niihin vaikuttaa kuin hyvin rajallisesti. Toivon, ettÀ tÀn kierron kanssa löydÀn sisÀisen stoalaiseni ja katson kokemusta tyyneyden lÀpi. Saapa nÀhdÀ, mitÀ todellisuus lopulta on.

(Muokkaus: korjasin vÀhÀn epÀselvÀÀ ilmaisua ovistikkujen mÀÀrÀstÀ)

MĂ€ en siis haluaisi tĂ€hĂ€n hĂ€tÀÀn vielĂ€ mitÀÀn kauhean kalliita tikkuja kun tarkoitus vĂ€hĂ€n useammin/enemmĂ€n kun kierto vielĂ€ vĂ€hĂ€n epĂ€selvĂ€. Ostan sitten vasta ”parempia” kun oikeasti aletaan yrittĂ€mÀÀn

TÀÀllĂ€ ilmeisesti ovulaatio ollut tosiaan toissapĂ€ivĂ€nĂ€. LĂ€mmöt eilen vĂ€hĂ€n nousi ja tĂ€nÀÀn sitten paljon. Eli ilmeisesti se keskiviikon pregcheckin ovulaatiotesti kun oli vahvimmillaan oli plussa. đŸ€” Vaikka premom antoi vahvuudeksi vaan 0,82. Sen jĂ€lkeen eiliseen asti testasin jolloin lukema vaan jotain vĂ€liltĂ€ 0,30 taisi olla. Joten nyt kai dpo2? Huomenna jos ei lĂ€mmöissĂ€ mitÀÀn muutosta hirveĂ€n paljon alemmas ole niin aloitan lugesteronit.

Ilmoittelin itseni tuonne tĂ€n vuoden listaan jo, vaikka ihan just tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ raskautuminen ei ole ajankohtaista vielĂ€ đŸ€­ MeidĂ€n esikoinen tĂ€ytti tammikuussa vuoden ja mulla on tĂ€ssĂ€ kĂ€ynnissĂ€ projekti saada hĂ€nestĂ€ jÀÀneet raskauskilot pois ennen kuin haluan uutta pullaa uuniin. Ja mielellÀÀn enemmĂ€nkin, kun tuota liikapainoa on jonkun verran. Raskaudesta jÀÀneitĂ€ kiloja ei ole montaa, mutta olen laiska ja tykkÀÀn herkutella 😄 Nyt on kuitenkin lĂ€htenyt hitaaseen, mutta tasaiseen laskuun vihdoin đŸ’ȘđŸ»

Olen ajatellut, ettĂ€ tuossa kevÀÀn/kesĂ€n mittaan voitaisiin alkaa yrittÀÀ toista lasta. En halua synnyttÀÀ tĂ€mĂ€n vuoden puolella ja haluan, ettĂ€ esikoinen ehtii tĂ€yttÀÀ kaksi ennen kuin toinen tulee. Toivon kuitenkin raskautuvani tĂ€mĂ€n vuoden puolella, onneksi aikaa vielĂ€ on đŸ€žđŸ»đŸ˜Š

Mullakin ollu tÀÀltĂ€ viikon ajan taukoa, kp1 oli jotenkin henkisesti raskas mut nyt taas ovista kohti. Viime kierrossa tikutin ovista rfsu ovistesteillĂ€ ja en saanut sitĂ€ ikinĂ€ kii, koko ajan tuli vaan tosi haaleaa viivaa. Nyt tĂ€hĂ€n kiertoon ostin PC ovistikut (ne toimineet mulla aiemmin) ja kas kummaa, jo kp9 nĂ€yttÀÀ paljon vahvempaa toista viivaa kuin ne rfsu missÀÀn vaiheessa đŸ«Ł ehkĂ€pĂ€ siis tĂ€ssĂ€ kierrossa onnistuisi bongata se oviskin oikeasti.

Mullakin ollu tÀÀltĂ€ viikon ajan taukoa, kp1 oli jotenkin henkisesti raskas mut nyt taas ovista kohti. Viime kierrossa tikutin ovista rfsu ovistesteillĂ€ ja en saanut sitĂ€ ikinĂ€ kii, koko ajan tuli vaan tosi haaleaa viivaa. Nyt tĂ€hĂ€n kiertoon ostin PC ovistikut (ne toimineet mulla aiemmin) ja kas kummaa, jo kp9 nĂ€yttÀÀ paljon vahvempaa toista viivaa kuin ne rfsu missÀÀn vaiheessa đŸ«Ł ehkĂ€pĂ€ siis tĂ€ssĂ€ kierrossa onnistuisi bongata se oviskin oikeasti.
TÀÀllÀ kp 8 tÀnÀÀn, joten perÀssÀ tullaan. Tavoitan hyvin henkisen taakan kp 1 kohdalla, olin kans itse vielÀ kuluvan viikon puolivÀlissÀ ihan maani myynyt.

HyvĂ€ltĂ€ kuulostaa sun tikutttelut PC:n testien kanssa – toi on vĂ€hĂ€n sellasta salatiedettĂ€ kyllĂ€, ettĂ€ mikĂ€ tikku kenellekin parhaiten toimii. MĂ€ en tiedĂ€, mitĂ€ teen, jos en tuu raskaaksi nyt nĂ€iden 21 jĂ€ljellĂ€ olevan CB:n dual hormonen testitikun aikana. En varmaan ainakaan niit kalliita enÀÀ osta vaan kokeilen kans PC:llĂ€.

Takaisin