Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan järkyttävät kivut varmaan suunnilleen munasarjojen kohdalla molemmin puolin! Oisko ovulaatiokipuja? Jotka vaan heijastuu toiselta puolelta toisellekkin puolelle?? Sanoinkin miehelle että edellisen kierron superkuukautisten jälkeen jolloin todella runsasta vuotoa nyt joku superovulaatio. 🤣 Mies vitsaili että sieltä nyt tulee kumminkin kuutoset. 😂 Mieskään ei myös muista että olisin ovulaation lähettyvillä tälläisistä kivuista valittanut. Että jospa se ovulaatio nyt olisi meneillään tai pian. En ihan tiedä missä vaiheessa näitä ovulaatiokipuja on kun ei ennen näin selkeää kipua ole ollut. Vähän vaan jotain ohimenevää ennen ei läheskään tälläistä tosin.

@Syksynlapsi ❤️‍🩹 Voimia tilanteeseen ja otat sen ajan minkä tarvitset!

Koska itsehillintäni on nolla niin tein tänään oletetulla dpo 8 testin joka oletetusti puhdas nega. Käytän siis taktiikkaa niin kuin joku muukin täällä ketjussa, että pienin askelin kohti pettymystä 😅 Josko nyt jaksaisi odotella edes viikonloppuun. Tänään ei ole särkenyt niin kovasti vatsaa ja selkää kuin eilen, mutta rinnat ovat mielestäni hieman aremmat, mutta meillä on vauvalle tullut yksi uusi hammas mikä varmaan vaikuttaa imuotteeseen nyt aluksi vähän ärsyttää rintaa ja voi tehdä herkkyyttä. Nyt yritän asennoitua että ei tärpännyt ja teen vain varmuudeksi testin sitten parin päivän päästä uudestaan. Suurin harmituksen aihe tässä sitten on jos kierto ei olekaan alkanut eli silloin ei jää muuta mahdollisuutta kuin odotella sen alkamista ja täytyy naksauttaa aivot pois yritysmoodista. Ja sitähän ei tiedä milloin kierto sitten alkaa...

@Hailey kyseli labrapaketeista ja muillekin kiinnostuneille tiedoksi: Puhdissa on nyt sunnuntaihin asti kampanja, jossa kaikki labrapaketit -20% koodilla SYDAN20. Paketin kylkeen saa yksittäisen testin -40% koodilla YKSI. Siellä on esim. raskautta suunnittelevan labrapaketti ja raudanpuutteen tutkimuspaketti.

Aika usein siellä on noita kamppiksia, jos ei nyt just ole ajankohtaista. Paketin voi myös ostaa etukäteen ja käyttää myöhemmin, muistaakseni joko 6 kk tai 12 kk sisällä.

Halaus @Syksynlapsi ja @Suskikitten ja voimia kovasti. ❤️‍🩹

Joudun ehkä testaamaan huomenna dpo10, koska olen nyt ollut melkein 3 viikkoa kipeänä ja nyt on sit kunnon hevoskuurit antibioottia sun muita lääkkeitä menossa.. Osa vissiin sellaisia, joita ei raskauden aikana suositella otettavan. Niin voin sitten paremmin mielin vetää lääkkeet, jos on nega. Olisi se kyllä ihme jos siellä joku on kyydissä pysynyt tän taudin kanssa. Tällä hetkellä mieli on aika vahvasti jo alkanut asennoitumaan kohti uutta kiertoa.

Myös minulta rutistukset @Syksynlapsi ja @Suskikitten sekä muille uuteen kiertoon joutuneille ja flunssien parissa kärvisteleville! ☹️

Täällä on menossa kp13. Ekat ovulaatio-oireet alkoi tuttuun tapaan kp11. Vielä ei ole ollut vatsan turvotusta/kipuja ja liuskatestit näyttää vain haaleaa viivaa. Yleensä ovis on kp14-15, joten sitä kohti! 😊 Otin tähän kiertoon myös aamulämpöjen mittaukset mukaan, kiva seurailla niitäkin!

Tää mun elämäni toinen plussa sai tosiaan surullisen lopun, kemiallinen oli varmasti. Nyt kattelen että yltyykö tää vuoto vai ei, aamulla raskaustesti oli nega. Olipahan vuoristorata tämäkin viikko, en kyllä suosittele oikein kellekään kun veti aika loppuun henkisesti että fyysisesti kun kaikki mahdollinen osuu yhtä aikaa. Eka yön läpi matkustus, sit yön läpi noroisen taaperon hoito, sit eka plussa testiin, sit yrjötään yö läpi taaperon kanssa samaan sankkoon, sit heräsikin jo epäilyt kun verenvuoto jatkuu ja sit kaikki tää jatkuva testailu ja stressaus omasta ja lapsen kunnosta.

Näköjään mä tarvin sellaisen lähes päivystystä vaativan ripulioksennustaudin plussatakseni, viimeksikin kaikki meni suoraan läpi kun plussasin. Nyt alkaa olla ihan hyvät olot kun eilen käsittelin pahimmat tunteet ja oon tänään saanut järjestettyä uusiksi paluumatkan ja aloitettua vitamiinit. Ainakaan mies ei myöhästy seuraavasta ovulaatiosta kun oon kerrassaan yllättynyt jos saan ovulaatioplussaa jo ens viikolla tän shown jälkeen.

Tää mun elämäni toinen plussa sai tosiaan surullisen lopun, kemiallinen oli varmasti. Nyt kattelen että yltyykö tää vuoto vai ei, aamulla raskaustesti oli nega. Olipahan vuoristorata tämäkin viikko, en kyllä suosittele oikein kellekään kun veti aika loppuun henkisesti että fyysisesti kun kaikki mahdollinen osuu yhtä aikaa. Eka yön läpi matkustus, sit yön läpi noroisen taaperon hoito, sit eka plussa testiin, sit yrjötään yö läpi taaperon kanssa samaan sankkoon, sit heräsikin jo epäilyt kun verenvuoto jatkuu ja sit kaikki tää jatkuva testailu ja stressaus omasta ja lapsen kunnosta.

Näköjään mä tarvin sellaisen lähes päivystystä vaativan ripulioksennustaudin plussatakseni, viimeksikin kaikki meni suoraan läpi kun plussasin. Nyt alkaa olla ihan hyvät olot kun eilen käsittelin pahimmat tunteet ja oon tänään saanut järjestettyä uusiksi paluumatkan ja aloitettua vitamiinit. Ainakaan mies ei myöhästy seuraavasta ovulaatiosta kun oon kerrassaan yllättynyt jos saan ovulaatioplussaa jo ens viikolla tän shown jälkeen.
Voi ei oon pahoillani, kokemuksesta noi kemialliset on kyllä ihan hirveitä. 😭

Täällä joko ei ovulaatiota ollenkaan tai sitten myöhässä. Nyt jo kp14 ja mitään varmaa plussaa en ovulaatiotesteillä ole saanut, en edes niillä pregcheckin. 🥴 Ja lämmötkään ei käyttäydy niin että ovulaatio olisi ollut. Toki vasta eka päivä sen jälkeen se olisi ollut, kun ovulaatio ehkä eilen jos on ollut? En tiedä... Eiliset kipuilut kyllä antoi toivoa jospa olisi ollut mutta en nyt tiedä yhtään. 🤷‍♀️ Nyt kun lämmöt ei nousseet tarpeeksi...

Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon 🙏

Mulla näyttäisi loppuneen km-vuoto kokonaan. Ensi viikolla tai sitä seuraavalla voinee olla ovulaatio, sitä metsästämään. Mä seurailen lähinnä omia oireita ja Clue-sovellusta, ne ovat aika hyvin kertoneet oviksesta. Täytyy nyt kokeilla myös tikkuja 😊

Plussatuulia kaikille uuteen kiertoon ♥️🫶

Siis kuinka paljon ihminen voi itselleen uskotella ja luoda toivoa? Viime yönä ei nukuttanut niin keskustelun tekoälyn kanssa 🤣 Onko muut harrastaneet samaa? Tekoälylle syötettyjen oireiden mukaan munasolu olisi irronnut 6.2. ja eilen illalla tunsin pari hassua pistoa alavatsassa - aiempien päivien jomotus oli jo eilen aikalailla loppunut. Jos leikitään että eiliset pistot olisivat jotain niin ne sopisivat aikatauluun kiinnittymisestä (4.2. 💞 6.2. ovulaatio ja siitä 6 vrk kiinnittyminen 12.2.). Tällä laskukaavalla olisi siis nyt vasta dpo 7.

Kidutan siis itseäni ja elättelen toivoa 🤣😅

@Kali mulla alkoi limat just (myöhässä) joten me ovuloidaan varmaan sunnuntaina tai maanantaina 🤣

Voimia @Suskikitten ja @Syksynlapsi ❤️
Mulla kyllä limoja ollut jo monta päivää vetisiä sellaisia ja tänään muuttui jo vähän "creamy" kaltaiseksi. 🤣 Toki ovulaatiotesteillä en mitään ovulaatiota ole löytänyt eikä lämmötkään viittaa että olisi ollut. Voi hyvinkin olla että ovulaatio vasta tulossa täälläkin. 😂 Ehkä mennään tosissaan samoissa päivissä taas!

@Suskikitten ja @Syksynlapsi Olen pahoillani, voimia kovasti 💔❤️‍🩹 Suskikittenillä kuulostaa kyllä olleen aivan kamala kokemus sairastumisineen kaikkinensa.

Täällä dpo5, eilen oli useaan otteeseen kirvelyä ja nippailuja kohdun kohdilla. Vähän aikaista olis kiinnittymiseen sopien, joten varmaan vaan joku pieru siellä eksyksissä. Flunssa on todella lieväoireinen, joten ainakin se on positiivista, vaikka täysin puolikuntoinen olo jatkuu.

Ihan tyhmä juttu, mutta jaanpa silti. Eilen ilalla olin sängyssä makuulla ja laittamassa Cyclon sisään. Väsymys painoi jo aikalailla, lieneekö se vaikuttanut jotenkin asiaan, mutta yks kaks kun olin puikkoa työntämässä sisään, se hävisi. Yleensä se tuntuu sormeen sisällä ja sit yritän työntää sen niin syvälle kuin mahdollista. Ei löydy mistään, sormella yritän etsiä sisältä mut ei mitään tunnu. Sit seuraavaksi toisella kädellä etsin sitä takapuolen alta ja sängystä, ei jälleen mitään. Hetken jo mietin, et ei helekutti se voi virtsaputkeenkaan sujahtaa ainakaan huomaamatta. Tai sinne kolmanteen reikään.

Noniin, vedetään syvään henkeä ja tarkistetaan vielä ettei se tosiaan hengaile missään anuksen tienoilla. Ei mitään. Tässä kohtaa jo vähän hermostuin, et mitä helekuttia nyt! Sitten nousin sängystä ja kopeloin vielä takalistoa. Tadaa! Sieltä se löytyi, persposkissa kauniisti ja höyhentäkin kevyemmin nököttämässä. 😂Mitään en tuntenut, mikä tuntui hassulta. En tiiä mitä johtopäätöksiä tästä pitäisi tehdä, ahterin koosta ja tuntoherkkyydestä ainakin voisi jotain vääntää. Loppu hyvin, kaikki hyvin, se Cyclo lensi roskiin ja uusi päätyi sinne minne pitikin.

@Hailey kyseli labrapaketeista ja muillekin kiinnostuneille tiedoksi: Puhdissa on nyt sunnuntaihin asti kampanja, jossa kaikki labrapaketit -20% koodilla SYDAN20. Paketin kylkeen saa yksittäisen testin -40% koodilla YKSI. Siellä on esim. raskautta suunnittelevan labrapaketti ja raudanpuutteen tutkimuspaketti.

Aika usein siellä on noita kamppiksia, jos ei nyt just ole ajankohtaista. Paketin voi myös ostaa etukäteen ja käyttää myöhemmin, muistaakseni joko 6 kk tai 12 kk sisällä.
Vertailin tuota Puhdin raskautta suunnittelevan pakettia Synlabin vastaavasti nimettyyn, ja Synlabilla siihen kuuluu myös AMH. Jos Puhdilla haluaa kasata vastaavan setin, niin sen taitaa nyt noilla tarjoushinnoilla saada samaan rahaan, mutta normihinnoilla tulee kalliimmaksi. Toki Puhdilla taitaa olla enemmän toimipisteitä, mutta kannattaa siis tsekata se Synlab myös ja valita sen mukaan, mitä itse tarvitsee/haluaa kattaukseen.

Menkat alkoi päivän myöhässä, pari päivää vielä oli sellaista jota olisi voinut ajatella kiinnittymisvuodoksikin, mutta nyt ei kyllä enää voine huijata itseään. HRV, syke ja lämmöt ihan sekaisin, ei olisi ihme tietysti jos tulisi vaikka kipeäksikin.

Paljon voimia @Syksynlapsi

Ja voimia myös @Suskikitten , kuulostaa kyllä ihan kamalalta viikolta 😓

Mä en oo tällä kertaa halunnut kertoa yrittämisestä juuri kenellekään. Sisko ja yksi ystävä tietää. Tosi avoimesti oon omasta vauvakuumeesta puhunut kyllä, että jos raskautuisin, se ei varmasti kellekään läheiselle olis yllätys. Olen analysoinut tän yksityisyyden tarpeen enimmäkseen ehkä niin isoksi epävarmuudeksi/peloksi, ettei vauvahaave toteudu enää ja sen haluan toistaiseksi pitää itsellä. Uskon, että voisin ns. jälkeenpäin kertoa, että yritettiin, mutta ei onnistuttu. Ja en tiedä, ehkä koen jotain epävarmuutta myös siitä, että lähtee vielä "tässä iässä" yrittämään vauvaa 😅 varsinkin, kun edellinen vauvavuosi oli jo silloin tosi raskas. Ja ymmärrän, että en nyt oikeasti ole niin vanha, enkä esim mieti muiden ihmisten suhteen samoja keloja, niin en osaa sanoa, mistä tää ikäjuttu kumpuaa 🙈

Itse oon valinnut olla kertomatta yrittämisestä sukulaisille. Muutama kaveri, joista tiedän etteivät puhu eteenpäin, tietää. Jotenkin mun perhe suhtautuu vähän ikävällä tavalla siihen että haluan lapsia, niin jätän mieluiten heidän kommenttinsa kuulematta. Hyvää tarkoittavat, mutta ne kommentit silti tökkäisee tosi huonoihin paikkoihin mulla niin en kerro. Aluksi olin kannalla etten kerro yhtään kellekään, mutta oon alkanut pehmetä kun yritys kestänyt.

Joskus jotkut kommentit on vain liikaa... Kuten "sun lapsesi vaatii niin paljon ettei olisi edes aikaa muille" tai "ei sun keho jaksa muita raskauksia" jne tuon tyyppisiä kuulen jo nyt vaikkeivät tiedä että yritän lisää lapsia. Puhun avoimesti siitä että haluan useita lapsia, mutta en oo paljastanut yrityksen olevan käynnissä. Saan myös ikävää reaktiota siitä että imetän taaperoani, joka on yli 1,5 vuotias ja siitä etten itketä lastani jos voin valita olla itkettämättä 😅 tosi vanhanaikaisia ajatuksia taustalla.

@Lanaka
Mun raskaus taas olisi varmasti yllätys tai jopa järkytys osalle, joten siksikään ei ole hirveästi tehnyt mieli huudella. Yksi ystävä tietää, eikä kysele tai paineista, tietää että kerron jos on jotain kerrottavaa tai siltä tuntuu. Monet läheiset olisi varmaan alkushokin jälkeen ihan innoissaankin, mutta olisivat varmaankin liiankin mukana ja kun omissakin pettymyksissä on ihan riittävästi käsiteltävää, en halua olla tilivelvollinen kellekään muulle.

Varmaan siis vähän sama, että kun ei tiedä vielä miten käy, helpompi kun muut ei tiedä.

Eräs tuttu kiitti joskus vuosia sitten lapsia jo saatuaan että kiitos kun et koskaan kysellyt. Kuulemma olin harvoja, ja kun kukaan ei ollut tiennyt että olivat käyneet hoitoja läpi (eivät olleet kertoneet kellekään), olivat kaikki "eikös teille jo" tai "miksette"-kyselyt tuntuneet todella pahalta, kun olisi tehnyt mieli huutaa että 🤬kun tietäisitte miten kovasti yritetään. Tällä hetkellä aika helppo ymmärtää miksi.

Itse oon valinnut olla kertomatta yrittämisestä sukulaisille. Muutama kaveri, joista tiedän etteivät puhu eteenpäin, tietää. Jotenkin mun perhe suhtautuu vähän ikävällä tavalla siihen että haluan lapsia, niin jätän mieluiten heidän kommenttinsa kuulematta. Hyvää tarkoittavat, mutta ne kommentit silti tökkäisee tosi huonoihin paikkoihin mulla niin en kerro. Aluksi olin kannalla etten kerro yhtään kellekään, mutta oon alkanut pehmetä kun yritys kestänyt.

Joskus jotkut kommentit on vain liikaa... Kuten "sun lapsesi vaatii niin paljon ettei olisi edes aikaa muille" tai "ei sun keho jaksa muita raskauksia" jne tuon tyyppisiä kuulen jo nyt vaikkeivät tiedä että yritän lisää lapsia. Puhun avoimesti siitä että haluan useita lapsia, mutta en oo paljastanut yrityksen olevan käynnissä. Saan myös ikävää reaktiota siitä että imetän taaperoani, joka on yli 1,5 vuotias ja siitä etten itketä lastani jos voin valita olla itkettämättä 😅 tosi vanhanaikaisia ajatuksia taustalla.
Olispa tääl tällainen reaktio: 😬 Koska sun sukulaisten kommentit kuulostaa ihan hirveiltä suoraan sanottuna. Miks ihmiset kuvittelee, että heidän mielipide kiinnostaa ketään tai että heidän toivotaan sanovan ne ääneen? Mielipide ja pyllynreikä, kaikil on, mut ketään ei kiinnosta. Tsemppii ja yritä kestää niitä — sukua ei voi valita. Teet just niiku sun perheelle ja sun vanhemmuudelle sopii ja mikä toimii teille parhaiten. 🫶

Noin muuten oot menny aikamoisen mankelin läpi viime päivinä. Ei oikein muuta voi sanoa paitsi hattua nostaa, että oot täysissä järjissä ton savotan selvittäny. ❤️

Omanapa: Täällä kp 7, ei ovulaatio- tai muitakaan oireita (ei pitäis kyl viel ollakaan). Fiilis tasainen, aika välinpitämätön. Vaikea innostuu tästä kierrosta, mutta odotan ihan uteliain mielin Ratsulan vastaanottoa. Mietin, pitäiskö aika siirtää loppuviikolle lähemmäs oletettua ovulaatiota vai mennä alkup. ajalla. Hoitaja sanoi puhelimes, että jos haluaa nähä, onksiel joku johtofollikkeli kasvamas, niin aika lähel ovista vois mennä, mut kuulemma voi mennä myös ihan missä tahansa kierron vaiheessa. Poteitto, potaatto siis.

Miettiny kans noit verikokeit, että kannattaisko mennä jo etukäteen, että Ratsula vois sit kommentoida tuloksia, vai mennä vasta, jos hän suosittelee ja tekee lähetteen mulle sinne. Amh-arvo kiinnostaa, vaikka ei sekään mikään raamattu ole.

Kassellaan.

Muuten rauhallisin mielin. Oon haaveillu marras—joulukuun vavvasta, joten mul on viel kaks kiertoo tän lisäksi mahdollisuus sen haaveen toteutumiseen. Jos ei ala maaliskuun toisesta kierrosta (mul sattuu maaliskuulle siis kahdet menkat), niin sen jälkeen oikeastaan ihan sama, koska alkaa.

Mielestäni eilen oli oviskipuja, vihloi ikävästi pitkään alavatsassa oikealla puolella. Natural Cycles arvaili ovulaatiota huomiselle, tänään aamulla lämmöt tosi alhaalla. Alkuviikosta oli myös kauhea päänsärky ja turvotusta.

Mamavitamiinit aloitettu, mutta ovistestejä en löytänyt. Mistäköhän sais sellaisia liuskatestejä kunnon paketin edullisesti? Lähinnä vaan tohon kierron seurannan tueksi nyt alkuun.

Jos/kun joskus raskaudun, niin tulee ainakin miehen puolelle sukua olemaan järkytys, anoppi kun kertoi ilmoittaneensa mahdollisesta perheenlisäyksestä uteleville sukulaisille, että hänen mielestään me miehen kanssa ollaan pari, jotka ei tee lapsia. Justiinsa juu... Eilen illalla hän soitti, että muistakaahan sitten hoitaa testamenttiasiat kuntoon, koska miehellä on huonot geenit, ja koska tahansa voi ajaa kolarin, kun ajaa paljon työkseen. En oo sitten hirveämmin hänelle halunnut yrittämisestä kertoa.

Mun puolelta aika moni sukulainen tietää, että yritetään, eivätkä onneksi ole kyselleet asiasta kummemmin.

Omanapaa: Ensimmäistä kertaa yrityksen aikana tuntuu, että munasolu olisi irtoamassa oikealta. Onko tämä sitten hyvä enne, en osaa sanoa 🌈

Mamavitamiinit aloitettu, mutta ovistestejä en löytänyt. Mistäköhän sais sellaisia liuskatestejä kunnon paketin edullisesti? Lähinnä vaan tohon kierron seurannan tueksi nyt alkuun.
Itse oon tilannut ovistestejä raskauskeijulta ja kotitesti.fi:sitä. Niiden liuskatestit ei oo yhtä herkkiä kuin esim pregcheckin, mutta itseä miellyttää että se viiva on helpompi tulkita silloin kun se joko on tai ei oo. Ei tarvi arvioida värin vahvuutta.

Takaisin