Itse oon valinnut olla kertomatta yrittämisestä sukulaisille. Muutama kaveri, joista tiedän etteivät puhu eteenpäin, tietää. Jotenkin mun perhe suhtautuu vähän ikävällä tavalla siihen että haluan lapsia, niin jätän mieluiten heidän kommenttinsa kuulematta. Hyvää tarkoittavat, mutta ne kommentit silti tökkäisee tosi huonoihin paikkoihin mulla niin en kerro. Aluksi olin kannalla etten kerro yhtään kellekään, mutta oon alkanut pehmetä kun yritys kestänyt.
Joskus jotkut kommentit on vain liikaa... Kuten "sun lapsesi vaatii niin paljon ettei olisi edes aikaa muille" tai "ei sun keho jaksa muita raskauksia" jne tuon tyyppisiä kuulen jo nyt vaikkeivät tiedä että yritän lisää lapsia. Puhun avoimesti siitä että haluan useita lapsia, mutta en oo paljastanut yrityksen olevan käynnissä. Saan myös ikävää reaktiota siitä että imetän taaperoani, joka on yli 1,5 vuotias ja siitä etten itketä lastani jos voin valita olla itkettämättä

tosi vanhanaikaisia ajatuksia taustalla.
Olispa tääl tällainen reaktio:

Koska sun sukulaisten kommentit kuulostaa ihan hirveiltä suoraan sanottuna. Miks ihmiset kuvittelee, että heidän mielipide kiinnostaa ketään tai että heidän toivotaan sanovan ne ääneen? Mielipide ja pyllynreikä, kaikil on, mut ketään ei kiinnosta. Tsemppii ja yritä kestää niitä — sukua ei voi valita. Teet just niiku sun perheelle ja sun vanhemmuudelle sopii ja mikä toimii teille parhaiten.
Noin muuten oot menny aikamoisen mankelin läpi viime päivinä. Ei oikein muuta voi sanoa paitsi hattua nostaa, että oot täysissä järjissä ton savotan selvittäny.
Omanapa: Täällä kp 7, ei ovulaatio- tai muitakaan oireita (ei pitäis kyl viel ollakaan). Fiilis tasainen, aika välinpitämätön. Vaikea innostuu tästä kierrosta, mutta odotan ihan uteliain mielin Ratsulan vastaanottoa. Mietin, pitäiskö aika siirtää loppuviikolle lähemmäs oletettua ovulaatiota vai mennä alkup. ajalla. Hoitaja sanoi puhelimes, että jos haluaa nähä, onksiel joku johtofollikkeli kasvamas, niin aika lähel ovista vois mennä, mut kuulemma voi mennä myös ihan missä tahansa kierron vaiheessa. Poteitto, potaatto siis.
Miettiny kans noit verikokeit, että kannattaisko mennä jo etukäteen, että Ratsula vois sit kommentoida tuloksia, vai mennä vasta, jos hän suosittelee ja tekee lähetteen mulle sinne. Amh-arvo kiinnostaa, vaikka ei sekään mikään raamattu ole.
Kassellaan.
Muuten rauhallisin mielin. Oon haaveillu marras—joulukuun vavvasta, joten mul on viel kaks kiertoo tän lisäksi mahdollisuus sen haaveen toteutumiseen. Jos ei ala maaliskuun toisesta kierrosta (mul sattuu maaliskuulle siis kahdet menkat), niin sen jälkeen oikeastaan ihan sama, koska alkaa.