Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ei katota yhtään nuita varmoja päiviä, ku tiedetään et vauva saa tulla jos jo on tullakseen ja jos ei niin sit keväämmällä alkaa ymmärrykseni mukaan yrittäminen. 😊 Mutta näin oon käsittäny et monet pariskunnat menee kymmeniäkin vuosia keskeytetyllä.
Joo siis ollu meillä varmat päivät sillä lailla käytössä et sillo niiden aikaan ei oo käytännössä mitään ehkäisyä 🤭 keskeytetyllä menty sit oviksen aikoihin sillo kun ei oo ollu vauvahaaveita.

Muoks. Toki tilanne siis aina ollut se että raskaaksi tulo ei olisi ollut mikään katastrofi, vaikka yritystä ei olekaan ollut just sillo. Eli sillä on uskaltanut luottaa tähän.

@Syssymyssy joo noin mäkin oon lukenut ja tosiaan vähän testistä riippuen, mitä suositellaan. Mä tein säännöllisen epäsäännöllisesti pregcheckiä, joita sain ystävältä sen jälkeen, kun olivat saaneet vauvan alulle ja päässeet ns. turvallisille viikoille. Niissä viiva oli aina joko olematon tai haalea. Mutta en tosiaan tehnyt säännöllisesti, joten en tiedä niistä. Tuo Clearbluen advanced digital dual hormone -testi puolestaan tosiaan aamul ekasta, mut ei sekään ihan optimistisesti toiminut. Varmaan mun olis pitänyt alkaa testaa jo ennen kuin kuukautisvuoto loppui tai jo ennen kuin se edes alkoi, jotta olis tunnistanut ne korkean hedelmällisyyden päivät.

Lisäks mul on MaybeBaby-sylkitesti, jota oon käyttänyt nyt yhden kokonaisen kierron ja vähän päälle. Sen kanssa kyl en voi sanoa kovasti viisastuneeni, kun varsinkin nyt viime kierron ovulaation jälkeen saniaiskuviot mikroskoopilla ei hävinneet vaan pysyi melkein samanlaisina koko ajan – no se selittäisi tietenkin sen, miksi ovulaatio sattui nyt niin aikaiseksi (yleensä siinä kp 12–15, nyt jo kp 8). Mut sen kans kävi esim. tänään niin, että aamun eka sylkinäyte ennen hammaspesua oli saniaiskuvioton, mutta seuraavassa (hampaidenpesun jälkeen toki, mutta 3 h sen jälkeen ja syömättä ja juomatta tosiaan) oli jälleen kuvioita. Eli en kyllä tiedä yhtään, miten tuon kanssa kannattaisi tulkintaa tehdä. xD

Sit tosiaan mul on Oura, mutta sen kans tuntuu, että ovulaation ennustamiseen ei voi luottaa vaan ennemmin näkee ovulaation jälkeen, milloin se oli. Kerran kävi niin, että siirsi ja siirsi ennustetta ovulaatiosta eteenpäin, kunnes sit yhtäkkiä päivitti sen ja ovulaatio olikin ollut jo toista viikkoa aiemmin. Mun ilme oli tää silloin: : ).

Nyt talleteltu kuitenkin eilen ja toissa päivänä, ja taas odotellaan.

@Pumperoinen @Syksynlapsi @Rilja ja muita, jotka ootte keskeytetyllä yhdynnällä menny, niin ite en tosiaan oo koskaan siihen luottanut vaan aina ehkäisy ollut joku länsimaisen lääketieteen hyväksymä. Viimeiset 10 vuotta kuparikierukka. Koskaan en ole raskaana ollut enkä edes epäillyt olevani. Nyt, kun haluaisin olla, niin en edelleenkään ole enkä oo edes epäillyt, että olis tärpännyt. xD Yläasteen seksivalistustunnilla peloteltiin niin henkihieveriin vahinkoraskaudella, että ehkäisy on ollut mulle suorastaan sydämen asia. No, jos olisin tiennyt, miten vaikeaa raskaaksi tuleminen on, en ehkä olis spennannu siitä ihan niin paljon.

Mulla taisi tästä kierrosta tulla negakierto. Nyt dpo11 ja aamun testi näytti negaa. Odottelen, että menkat alkaisi dpo15. Lämmöt lähtenee laskuun päivää-paria ennen. 🥴

Näköjään mulla ovis on kp12-13 niin ajattelin alkaa testata ovista kp9 alkaen aamulla ja illalla. En osta tähän kiertoon digejä, koska liuskat toimii mulla hyvin ja tykkään nähdä kun viivat vahvistuu.

Ensi kierrossa ajattelin vähentää kahvinjuontia reippaasti. Tulee hörsittyä sitä vähän liikaa. Vähentämisellä voi olla positiivinen vaikutus nukahtamiseenkin.

Ai niin ja vielä @Kali ehdottomasti ei ole mitään syytä pyytää anteeksi synkkiä viestejä. Uskon, että täällä on turvallinen tila kertoa surullisista ja syvistäkin vesistä. Teillä on ollut tosi raskasta aikaa monin tavoin, mitä olen viestejäsi lukenut. Päin vastoin, on hyvä, jos tunnet, että uskallat täällä avata ajatuksiasi ja kertoa rehellisesti tunteista. <3

Okei no ehkä mä uskallan jakaa sitten ajatuksia täällä, kiitos kaikille. 💜

Edellinen raskaus joka päättyi myös keskenmenoon kyllä tuhosi kaikki ajatukset että jos ekaan ultraan asti päästään niin sitten voin edes luottaa raskauteen. No toki vaikka mitä muut sanoivat tiesinhän mä jo viimeksi ekan ultran jälkeen että kaikki ei ole hyvin, ensinnäkin ei ollut oireita enään niihin aikoihin kun ultra oli, ultrassa toki syke löytyi vielä silloin mutta se vastasi melkein viikkoa liian pientä ja kaksoset oli aluksi joista toinen jo ekan ultran aikaan kuollut. Tiesin jo silloin että se toinenkin tulee kuolemaan. 💔 Kaikki (mies ja neuvolaan kun soitin niin kaikki sieltä) yrittivät vakuutella että kaikki hyvin. Jopa ultran tehnyt kätilö sanoi että kaikki mukamas hyvin.. Kyllähän vaan se oma intuitio on paras, kun toinenkin kuoli ilmeisesti todella nopeasti ekan ultran jälkeen.

Joten todennäköisesti en edes ekan ultran jälkeen uskaltaisi luottaa raskauteen. Ja tarkoitan nyt näitä yksityisultria, koska sinne ekaan viralliseen ei keretty. 😔 Vaikka ekassa ultrassa olisikin kaikki hyvin, luulen että mieli keksisi jonkin syyn olla luottamatta siihenkään raskauteen, saati sitten jos olisi taas monta päivää liian pieni alkio niin sitten tietäisin jo että se on menossa kesken.

Nyt dpo5 ja en haluaisi alkaa toivomaan, yritän myös testausta pitkittää mahdollisimman pitkälle ensi viikon loppuun. Testasin ovulaatiotesteillä vielä tänään, mutta turhaahan se on kun todennäköisesti ovulaatio oli jo. Mutta tähän päivään lopetan niillä pelleilyn.

Okei no ehkä mä uskallan jakaa sitten ajatuksia täällä, kiitos kaikille. 💜

Edellinen raskaus joka päättyi myös keskenmenoon kyllä tuhosi kaikki ajatukset että jos ekaan ultraan asti päästään niin sitten voin edes luottaa raskauteen. No toki vaikka mitä muut sanoivat tiesinhän mä jo viimeksi ekan ultran jälkeen että kaikki ei ole hyvin, ensinnäkin ei ollut oireita enään niihin aikoihin kun ultra oli, ultrassa toki syke löytyi vielä silloin mutta se vastasi melkein viikkoa liian pientä ja kaksoset oli aluksi joista toinen jo ekan ultran aikaan kuollut. Tiesin jo silloin että se toinenkin tulee kuolemaan. 💔 Kaikki (mies ja neuvolaan kun soitin niin kaikki sieltä) yrittivät vakuutella että kaikki hyvin. Jopa ultran tehnyt kätilö sanoi että kaikki mukamas hyvin.. Kyllähän vaan se oma intuitio on paras, kun toinenkin kuoli ilmeisesti todella nopeasti ekan ultran jälkeen.

Joten todennäköisesti en edes ekan ultran jälkeen uskaltaisi luottaa raskauteen. Ja tarkoitan nyt näitä yksityisultria, koska sinne ekaan viralliseen ei keretty. 😔 Vaikka ekassa ultrassa olisikin kaikki hyvin, luulen että mieli keksisi jonkin syyn olla luottamatta siihenkään raskauteen, saati sitten jos olisi taas monta päivää liian pieni alkio niin sitten tietäisin jo että se on menossa kesken.

Nyt dpo5 ja en haluaisi alkaa toivomaan, yritän myös testausta pitkittää mahdollisimman pitkälle ensi viikon loppuun. Testasin ovulaatiotesteillä vielä tänään, mutta turhaahan se on kun todennäköisesti ovulaatio oli jo. Mutta tähän päivään lopetan niillä pelleilyn.
Ihan sydän särkyy puolestasi, kun luen tarinaasi. Itse kun en ole päässyt vielä edes niin pitkälle, että kuukautiset olis myöhässä, niin en voi edes kuvitella, miten raskaalta tuntuu elää menettämisen pelossa ja uskaltamatta iloita raskaudesta. 💔

Voi olla, että lapsesta on näiden kokemusten jälkeen vaikea iloita edes vaikka hänet saisi syliin. Ei välttämättä osaa uskoa, että lapsi lopulta on siinä. Toivottavasti pääsisitte edes tutkimuksiin, vaikka tietenkään en keskenmenoa tai kemiallista raskautta teille toivo vaan raskauden, joka päättyy synnytykseen. ❤️

Toivottavasti myös saat tukea esim. keskusteluapua, jotta löytäisit välineitä käsitellä surua ja huolta ja vaikeita tunteita, joita siihen liittyy. (Jos siis sellaista kaipaat. ❤️)

@Maana Mannila meillä tosiaan keskeytys ollut Esikoisen jälkeen ainoa ehkäisykeino. 2 edellistä raskautta alkanut yk 1-2 joten hyvin on toiminut keskeytys vaikka raskautuminen ei olekaan ollut mulle vaikeaa. Toivottavasti sullekin tulis pian plussa 🙏

Mä veikkaan että me tullaan käyttämään varmoja päiviä ja/tai keskeytettyä yhdyntää "ehkäisynä" sitten jos/kun esikoinen joskus saadaan, kun tuntuu tää raskautuminen olevan niin hemmetin vaikeaa joka tapauksessa 🙄

Oli miten oli, tää kierto on ollut todella erikoinen! Mulla on eilisestä (4 dpo) asti kramppailua ja ovulaatiosta alkaen suht runsasta valkovuotoa, kun yleensä oon tosi kuiva heti oviksen jälkeen. Haluan uskoa, että mulla on nyt paremmat progesteronitasot kuin ennen 🤩

Suosittelen kyllä hormonittomia ehkäisykeinoja synnytyksen jälkeen! Mä olin ihan järkyttynyt, kun olisin halunnut poistattaa kapselin mutta ekat lääkäriajat meni neljän kuukauden päähän! Sitten eka kierto oli ovuloimaton ja vähän pidempi. Nyt on kaksi normaalia kiertoa ollut, ja näissä siis yritetty raskautua.

Lisäksi hormonaalinen ehkäisy voi vaikuttaa maidontuotantoon, joten jos sen kanssa on haastetta synnytyksen jälkeen niin miettisin kyllä hormoniehkäisyä tarkkaan.

Tasan vuosi sitten näihin aikoihin oli viimeiset kuukautiset ennen kuin ensimmäisen kerran tulin raskaaksi. Olikohan suunnilleen 20 päivä tammikuuta kun ne alkoi, muistan vaan ton 20 päivän siitä kun 20 päivä helmikuuta tein elämäni ekan positiivisen raskaustestin. Se kumminkin päättyi keskenmenoon maaliskuussa... 💔 Miettinyt vain sitä kuinka huoleton olin silloin, tein vain kahtena päivänä testejä. Ja testejäkin tein ehkä vain 2? Normi liuskatestin, niitä surkeita mitä raskauskeijulta saa halvalla ja herkän clearbluen digitestin. Silloin en edes ajatellut mitään keskenmenoa tai tiesin kyllä keskenmenoista yms mutta ei tullut edes mieleen että menisi kesken. Jälkikäteen ajateltuna kaipaan sitä uskoa ja huolettomuutta raskauden suhteen mitä silloin oli...

Jopa siinä kolmannessa kerrassa toukokuussa kun plussasin, se raskaus joka oli kemiallinen mutta kuukautiset yli viikon myöhässä. Jonka laskettu aika olisi nyt 27 päivä eli päivää siihen enään. Niin silloin vielä jaksoin uskoa että ei kai nyt kolmatta kertaa voi mennä kesken? Kuinka väärässä olinkaan.. 😭 Jotenkin se kesäkuun lääkäri käynti kyllä valoi uskoa että kun sanoi että suurella todennäköisyydellä seuraava tulee onnistumaan ja jatkumaan loppuun asti, oli sekin väärin kun sen jälkeen vielä 2 kertaa ollut raskaana epäonnistuneesti.

Pakko vuodattaa jonnekkin jotenkin sen kolmannen alkaneen raskauden vaikka kemialliseksi lasketaankin lähestyvä laskettu aika saa vielä surullisemmaksi kun muutenkin surullinen olo valmiiksi ollut koko kuun tai no joulukuun ekasta päivästä asti kun se viimeisin keskenmeno todettiin...

Tasan vuosi sitten näihin aikoihin oli viimeiset kuukautiset ennen kuin ensimmäisen kerran tulin raskaaksi. Olikohan suunnilleen 20 päivä tammikuuta kun ne alkoi, muistan vaan ton 20 päivän siitä kun 20 päivä helmikuuta tein elämäni ekan positiivisen raskaustestin. Se kumminkin päättyi keskenmenoon maaliskuussa... 💔 Miettinyt vain sitä kuinka huoleton olin silloin, tein vain kahtena päivänä testejä. Ja testejäkin tein ehkä vain 2? Normi liuskatestin, niitä surkeita mitä raskauskeijulta saa halvalla ja herkän clearbluen digitestin. Silloin en edes ajatellut mitään keskenmenoa tai tiesin kyllä keskenmenoista yms mutta ei tullut edes mieleen että menisi kesken. Jälkikäteen ajateltuna kaipaan sitä uskoa ja huolettomuutta raskauden suhteen mitä silloin oli...

Jopa siinä kolmannessa kerrassa toukokuussa kun plussasin, se raskaus joka oli kemiallinen mutta kuukautiset yli viikon myöhässä. Jonka laskettu aika olisi nyt 27 päivä eli päivää siihen enään. Niin silloin vielä jaksoin uskoa että ei kai nyt kolmatta kertaa voi mennä kesken? Kuinka väärässä olinkaan.. 😭 Jotenkin se kesäkuun lääkäri käynti kyllä valoi uskoa että kun sanoi että suurella todennäköisyydellä seuraava tulee onnistumaan ja jatkumaan loppuun asti, oli sekin väärin kun sen jälkeen vielä 2 kertaa ollut raskaana epäonnistuneesti.

Pakko vuodattaa jonnekkin jotenkin sen kolmannen alkaneen raskauden vaikka kemialliseksi lasketaankin lähestyvä laskettu aika saa vielä surullisemmaksi kun muutenkin surullinen olo valmiiksi ollut koko kuun tai no joulukuun ekasta päivästä asti kun se viimeisin keskenmeno todettiin...
Haluaisin niin kovasti antaa sulle halin! :red-heart: Vuosipäivät, mahdolliset lasketut ajat, milloin tehty positiivisia testejä, milloin kuultu huonot uutiset. Paljon turhaa tuskaa teille jaeltu joka seuraa itsestään muistuttamassa:red-heart: voi kun vaan saataisiin teille pysyvä plussa mahdollisimman pian, olette kärsineet jo ihan liikaa.
Jatka ehdottomasti tänne kirjoittelua! Se helpottaa oloa, voidaan jakaa ajatuksia ja auttaa. Ja ehkä joku saman kohtalon jakava saa vertaistukea kun lukee toisen vastaavista tuntemuksista. Sitä ainakin itse hain kovasti (huonosti mitään löytäen) kun raskaushepatoosi iski viime raskaudessa tavattoman aikaisin ja pelko kohtukuolemasta kulki viikosta 27 siihen asti että lapsi oli turvallisesti sylissä.

@Kali On ihan oikeutettua ja sallittua surra menetyksiä, varmasti raskas päivä tulossa ja muutenkin nämä ajat tuon lasketun ajan ympärillä. ❤️‍🩹 Pidän niiin kaikki sormet ja varpaat ristissä että teille suodaan onnea matkaan ja saatte pienen syliin. Tieto lisää tuskaa, raskaus tuollaisten menetysten jälkeen on varmasti myös pelottavaa ja huolestuttavaa. Nyt sylikaupalla hyvää onnea sinne osoitteeseen. ✨✨ Jossakin aiemmassa vauvaryhmässä suositeltiin pelkopolia, en tiedä sinun historiaa mutta oletko saanut/halunnut keskusteluapua? Eihän se konkreettisesti mitään muuta, mutta pää pysyy paremmin kasassa kun ei tarvitse yksin hautoa aivan kaikkea. ❤️‍🩹

Täällä alkoi tänään menkat eli kp 1. Edelleen hämmästelen täysin identtisiä raskausoireita, mitä kuopuksesta, ja samalla iloitsen että kierto selvästi alkaa palailemaan omaan malliinsa. 🤞🏻

Mielenkiinnosta, monen aikaan yleensä teet sen?
Sori olin missannu tän kokonaan!

Viikonloppuisin oon tehny siinä joskus pari tuntia ko oon herännyt eli joskus 11-13 aikoihin 😅 Pyrin tekemään yleensä kaksi testiä päivässä, toisen klo 18 aikoihin.

Jos taas oon töissä ja toimistolla, niin aamutesti jää välistä, ja teen päivän ainoan testin siinä klo 15-16, kun tuun kotiin.

Jos oon etänä, niin aamutesti yleensä 8-10 välissä, ja iltatesti klo 18.

Pistän tähän nyt omanapaa kun ollut taas sellaista rytinää tää alkuvuosi, että oksat pois, pakko avautua.

Miehen auto on ollut menossa vaihtoon, tänään matkustettiin toiseen kaupunkiin jo vaihtamaan, mutta eipäs vaihdettu, kun miehen autossa onkin piilevä vika, hintalappua tän vian korjaamiselle tulee 6000 euroa. Tän auton arvo on pudonnut parissa vuodessa ainakin toiset 6000e, jotka tietysti pitää maksaa myös pois, kun auto vaihtuu. Meillä alkaa myös tässä keväällä remppa, hintalappu lähemmäs 8000e (laina jo nostettu). Uskomatonta kyllä, sain lainat kilpailuttamalla ja yhdistämällä sumplittua asiat siten, että lisämenoja tästä rytinästä ei tule kuin 30e/kk, ja alan muutenkin olemaan tähän sekoiluun jo tosi turta, lähinnä naurattaa 😂

Eli ensi viikko menee tätä autoasiaa sumpliessa, selvitellä että korvaako auton myynyt taho mitään kun noin isosta viasta kyse, vierailu pankissa yms. Menin lupaamaan vielä, että mun oppari on vaiheessa X ensi viikon perjantaihin mennessä, onnistuu varmaan todella hyvin, kun tässä pitäisi töissäkin käydä täysipäiväisesti.

Testipäivänä mun eräs läheinen menee suureen leikkaukseen, ja tarvitsee muutamassa asiassa mun apua vielä ennen sitä, ja tottakai leikkaus jännittää myös, vaikka riskit on pienet.

Ja ainut asia mistä mä murehdin on se, että en jaksanut tänään lenkille ja salille 🙄

Pistän tähän nyt omanapaa kun ollut taas sellaista rytinää tää alkuvuosi, että oksat pois, pakko avautua.

Miehen auto on ollut menossa vaihtoon, tänään matkustettiin toiseen kaupunkiin jo vaihtamaan, mutta eipäs vaihdettu, kun miehen autossa onkin piilevä vika, hintalappua tän vian korjaamiselle tulee 6000 euroa. Tän auton arvo on pudonnut parissa vuodessa ainakin toiset 6000e, jotka tietysti pitää maksaa myös pois, kun auto vaihtuu. Meillä alkaa myös tässä keväällä remppa, hintalappu lähemmäs 8000e (laina jo nostettu). Uskomatonta kyllä, sain lainat kilpailuttamalla ja yhdistämällä sumplittua asiat siten, että lisämenoja tästä rytinästä ei tule kuin 30e/kk, ja alan muutenkin olemaan tähän sekoiluun jo tosi turta, lähinnä naurattaa 😂

Eli ensi viikko menee tätä autoasiaa sumpliessa, selvitellä että korvaako auton myynyt taho mitään kun noin isosta viasta kyse, vierailu pankissa yms. Menin lupaamaan vielä, että mun oppari on vaiheessa X ensi viikon perjantaihin mennessä, onnistuu varmaan todella hyvin, kun tässä pitäisi töissäkin käydä täysipäiväisesti.

Testipäivänä mun eräs läheinen menee suureen leikkaukseen, ja tarvitsee muutamassa asiassa mun apua vielä ennen sitä, ja tottakai leikkaus jännittää myös, vaikka riskit on pienet.

Ja ainut asia mistä mä murehdin on se, että en jaksanut tänään lenkille ja salille 🙄
Teillä kuulostaa kyllä paljon olevan meneillään ja isoja juttuja vielä, tsemppiä! Toivottavasti menis myyjän piikkiin.

En kyllä käsitä tätä väsymyksen määrää... Kello näyttää että erinomaiset 8h yöunet takana, mutta silti 2h heräämisestä ja väsyttää jo niin että voisin vaan mennä uudelleen nukkumaan... Lisäksi turhauttavin vaihe ikinä menossa, eli dpo2. Tässä kierrossa olisi teoriassa pieni mahdollisuus että on tärpännyt, en tosin usko että niin on käynyt. Siksi tää aika tuntuu kuluvan ihan järkyn hitaasti 😅

En kyllä käsitä tätä väsymyksen määrää... Kello näyttää että erinomaiset 8h yöunet takana, mutta silti 2h heräämisestä ja väsyttää jo niin että voisin vaan mennä uudelleen nukkumaan... Lisäksi turhauttavin vaihe ikinä menossa, eli dpo2. Tässä kierrossa olisi teoriassa pieni mahdollisuus että on tärpännyt, en tosin usko että niin on käynyt. Siksi tää aika tuntuu kuluvan ihan järkyn hitaasti 😅
Täällä vähän sama fiilis. Eilen oli virtaa kun pienessä kylässä ja tuli touhuttua ehkä vähän liikaakin. Tänään tuntuu et oon ihan loppu 😴 Tänään dpo0, pitäs vissiin jaksaa vielä touhuilla illalla miehen kans mut itelläki ehkä flunssaa pukkaa. Riittäisköhän eilisen simpat tähän kiertoon 🤔

Huomenna pitäis alkaa menkat ja oon pyhästi luvannut itselleni että testiä en osta ennenkuin on menkat myöhässä. No kävin äsken kaupassa ja ostin testin valmiiksi. Nyt on kaiken tämän muun lisäksi vaivannut muutamana päivänä ihan ihmeellinen ”päänsärky”. Ei siis varsinaisesti pää kipeä, mutta ei kyllä ihan tunnotonkaan. Ennen en oo tämmöstä kokenut. En aio liottaa testiä ennenkuin menkat myöhässä pari päivää, mutta eipähän tarvi kaupasta hakea sit ku tulee tunne tehdä.

Mun piti testata sillä clearbluen laitteen testeillä tässä kierrossa mutta vähän epäilen ettei hyväksy jos tungen sinne raskaustestin kun ovulaatiotestit ei korkeaa tulosta muuta ole näyttänyt, eli huippua ei tullut, tänään en edes testannut. 😂 Joten eilen hain tilauksen kun osasin tämän aavistaa jo aiemmin tällä viikolla.. Niin tilasin muutaman yliopiston apteekin oman testin, 1 ainoita testejä joihin en virheellisesti ole vääriä plussan näköisiä viivoja saanut. Siksi tuli niitä muutamia tilattua, no 2 pakettia mutta per paketti on 2 testiä, eli 4 testiä yhteensä. Toki olisi voinut tilata enemmän kun oli vielä tarjouksessa.... Mutta en viitsinyt ihan liioitella. 🫣 Ja kun ne vielä herkkiä, niin voin ainakin ensi viikolla testata. Mahdollisimman myöhään toki... Nyt vasta dpo6, niin periaatteessa alkuviikolla voisin heti maanantaina kun dpo8 testata, mutta yritän välttää sitä.

Täälläkin on mysteeri väsymys, mutta johtunee siitä että ovulaatio ihan ovella.

Toissapäivänä, eilen ja tänään ollut sellaista ihmeellistä tunne ailahtelua, joten eiköhän se ovulaatio kohta nappaisi. Lh testit ollut negoja (mulle uus merkki kokeilussa) sekä aamulämmöt ollut kivasti alhaalla.

Maanantaina mun pitäisi saada terolutit kokeiluun pidentää kiertoa.

Muokattu viimeksi:
Takaisin