Raskaaksi 2026

Korkataanpa tää ketju. Onnellista uutta vuotta 2026 kaikille! ✨

Oon lähinnä seuraillut Raskaaksi 2025 -ketjua taustalla ja joskus jotain sinne kirjoittanutkin. Enemmin oon ollut aktiivinen tuolla toukokuisten -24 ryhmässä, eli tällä koko sivustolla on korostunut vertaistuki nimenomaan raskausaikana ja vauvavuonna. Mutta nyt lyhyesti itsestäni;

Täällä on 28v nainen jonka perheeseen kuuluu aviomies ja 5/24 syntynyt esikoinen. Aloitimme yrittämään pikkusisarusta esikoisen täyttäessä vuoden, eli toukokuussa -25. Nyt on meneillään yrityskierto nro 9, eikä tässä matkan aikana ole näkynyt testeissä pienintäkään haamua. Olo oli huomattavasti itsevarmempi yrityksen alussa, sillä esikoinen sai alkunsa jo toisesta yrityskierrosta. Olen tietysti aina tiedostanut, ettei raskautuminen ole itsestäänselvyys, mutta tottakai hyvä tuuri esikoisen yrityksessä loi illuusion, että raskautuminen onnistuu meillä nopeasti ja helposti. Hiljalleen hiipii mieleen, että onko kaikki hyvin, vaikka vuoden rajapyykkiin onkin vielä muutama kuukausi aikaa. Saa nähdä miten tämä tarina jatkuu. Edelleen sitä jaksaa nostaa toiveet korkealle jokaisessa kierrossa, mutta on myönnettävä, että turnausväsymyskin alkaa jo nostaa päätään.

Täällä 27v nainen, nyt pari vuotta yritetty eikä haamun haamua saatu ja olenkin kokonaan lopettanut testaamisen. Helmikuussa pitäisi IVF-hoitoihin ehkä päästä. Palstalla olen pyörinyt vuoden 2024 syksystä lähtien. Paljon tässä on ihmisenä tullut kasvettua.

Viime vuoden alussa kun tänne liityin en olisi uskonut että vielä tämäkin vuosi menee yrittäessä. Täytän helmikuussa 33... Vuosi sitten joulukuussa jätettiin ehkäisy pois ja olen ollut raskaana viime vuonna useaan otteeseen, 5 kertaa siis ja tuloksena 3 kemiallista joissa kahdessa kuukautiset myöhässä selkeästi ja 2 keskenmenoa, viimeisin joulukuun alussa. 😔 Nyt odotan että kuukautis vuoto alkaa sen keskenmenon jäljiltä ekaa kertaa, menossa jo kp30 ja kierto yleensä 27-28 päivää. Mutta ovulaatio ei varmasti tiedossa milloin ja oliko edes ollenkaan... 🥴

Hyvää uutta vuotta! ✨Toivottavasti tämä on meidän kaikkien vuosi.

Olen seuraillut Raskaaksi 2025 -ketjua taustalla ja enemmän kirjoitellut Haaveena esikoinen -ketjussa. Jospa nyt kirjoittelisin tännekin aina välillä.

Minulla tulee ikää 34 v. Ekan lapsen yritys on aloitettu 08/2024, mutta ahkerasta yrityksestä huolimatta mitään ei ole tapahtunut. Viime syksynä hakeuduttiin tutkimuksiin ja tammikuun lopulla on tulossa lapsettomuuspolin ensikäynti. Ehkä tänä vuonna siis saataisi selvyyttä asioihin ja toivottavasti lopulta se plussakin.

Samaistun @Sinertävää ajatukseen, jo tässä vaiheessa on kyllä kasvattanut ihmisenä ja opettanut nöyryyttä, että kaikki asiat ei todellakaan ole omissa käsissä.

Hyvää uutta vuotta ja plussatuulia! 🌷

Olen 31-vuotias, toiveissa esikoinen. Aloitimme yrittämisen syyskuussa -25, ja nyt on menossa yk 5 (lyhyehköt kierrot). Jostain syystä uskoin tulevani heti raskaaksi, mutta niin ei käynytkään. Aluksi harmitti, ettei puoliso suostunut aiemmin aloittamaan yrittämistä, koska tuntui, että olimme hukanneet aikaa. Ehdin haaveilla vauvasta vuoden ennen kuin puoliso suostui. Toisaalta ymmärrän puolisoakin, jolla oli ihan järkeviä syitä siihen, että halusi odottaa. Nyt olen kuitenkin vain iloinen siitä, että olemme tällä hetkellä samaa mieltä perheenlisäyksestä. ☺️

Alussa en käyttänyt ovulaatiotestejä, mutta viimeisessä kahdessa kierrossa olen käyttänyt CB:n digejä. Ilmeisesti ovulaatio tapahtuu, koska olen saanut ovulaatioplussat kp 12 ja 15. Nyt jännitän, miten tässä kierrossa käy. Nyt on dpo 7. 😌

Ehkäpä minäkin ilmoittaudun tähän ketjuun. Aloitettiin toisen yritys viime vuoden helmikuussa. Itselläni ajatus kyti kauan, mutta en uskaltanut ottaa asiaa kunnolla puheeksi miehen kanssa, kun pelkäsin että sieltä tulee (lopullinen) tyrmäys ajatukselle. Oli nimittäin esikoisen syntymän jälkeen asiaa palloteltu, mutta taaperovuosina vauvan tulo tuntui mahdottomuudelta, kun turvaverkot on minimissä. Sitten asia vähän unohtui ja välillä keskusteluissa miehen kanta jo tuntui kääntyneen siihen, että jospa tämä yksi riittäisi, kun meillä jo ikääkin kertynyt. Onneksi sitten kuitenkin lopulta sain suuni auki ja lähdimme vielä yrittämään. 9kk meni ilman plussia, en ole toki innokas testailemaan, vain pakon edessä enää nykyisin. Tikutan ovista ja seuraan aamulämpöjä, sen myötä tiedän että olen ovuloinut ja kierrot toimineet hyvin. Marraskuussa osasin ounastella plussaa, jonka testasin dpo15. Odotusta ei kuitenkaan kauaa ehtinyt kestämään, varhainen keskenmeno tuli seuraavalla viikolla. 😔 Olimme Ovumiaan yhteydessä ja menemme tämän kuun lopussa ensikäynnille. Sitä ennen ehtii yksi luomukierto olemaan, joka alkoi juuri. Keskenmenon jälkeisen pidimme yritystaukoa Ovumian kätilön suosituksen mukaan, ja nyt sitten uuteen vuoteen uudella "innolla" ja toiveilla. Syksyllä kävin gynellä ja munasarjat olivat aktiivisen näköiset, vaikka ikää tuli mittariin juuri 42v. Munasolujen laadusta enemmän olen huolissani. Esikoinen täyttää pian 5v. Häntä yritimme 10 kk ilman mitään erityisiä seurantatoimia.

Olen aktiivinen BBT- ja 40+ ryhmissä, saa nähdä kuinka paljon täällä, mutta ainakin seurailen teidän muiden matkaa ja ette sitten ihmettele, kuka siellä reagoi. ☺️ Hyvää ja onnekasta alkuvuotta kaikille! Toivottavasti mahdollisimman moni saa sen pysyvän plussan tänä vuonna! 💫💖

Onnea ja plussia vuodelle 2026 toivotan myös minä! :Four Leaf Clover:

Meillä lähtee kolmas yrityskuukausi käyntiin. Tilasin ovulaatiotestejä, vaikka ovulaation oireet ja merkit ovat olleet mielestäni ihan selkeät, mutta kiva saada tsekattua asia testeilläkin!

Olen ollut viime kierroissa ovulaation jälkeen hyvin malttamaton, joten kiva päästä tänne kirjoittelemaan ja purkamaan ajatuksia :Grinning Face:

Tilasin eilen clearbluen hedelmällisyys monitoriin niitä liuskoja, raskaus ja ovulaatio. Katsotaan milloin pääsen aloittamaan sen käytön taas. Parasta olisi tietty että jäisi käyttämättä. 😂 Kuukautiset loistaa poissa olollaan, eikä yhtään semmoinen olo että alkaisivat. Toki voin olla väärässä ja alkaakin pian. Tietty toivoisin ettei alkaisi ollenkaan vaan olisikin vielä plussa pian tulossa. Mutta jotenkin en uskalla sitä yhtään toivoa, josta syystä meinasin testata vasta ensi viikolla jos ei vuoto ala ennen sitä tietty.. 🥴 Niin silloinhan ei tarvitse testata tietenkään...

Sitten ehkä saatan perua puheeni ja testata aiemmin jos jotain oireita tulisi siihen suuntaan että viittaisi plussaan. Nyt ainoastaan kylmä joka johtunee kun ulkonakin niin kylmä. 😮‍💨 Tosin mies ihmetteli kun valitin parina päivänä kuinka pahalta tuo yksi käsi saippua haisee. Joku tokmannilta ostettu pipari käsi saippua. Ja samoin mainitsin eilen että käsi pyyhe haisi ihan hirveältä.... 😅 Ei mies kuulemma kyllä mitään ollut huomannut. Mainitsi eilen mies ihmetellen että miten nyt kaikki haisee mun mielestä niin pahalle. Mutta jos jotain muuta oireita tulisi niin sitten saattaisin viikonloppuna tehdä vielätestin.

Siirrytäänpäs taas uuteen ketjuun. Viime vuonna, varsinkin loppuvuodesta, tuli pidettyä hiljaiseloa viime ketjusta.

Toivotaan että tämä vuosi toisi kaikille toivotun ja pysyvän plussan! Meillä tulee kohta 3 vuotta yritystä ja tämä vuosi aloitettiinkin toisella IVF-hoidolla (pitkä kaava). Loppukuusta on suunniteltu punktio. Periaatteessa tässä on vielä mahdollisuus luomuplussaankin, sillä nyt menossa dpo 8, mutta epäilen kovasti että tärppäisi.

Hyvää uutta vuotta kaikille! Ilmoittaudun kans mukaan keskusteluun. Esikoista toivotaan, yritystä nyt alla 1,5 vuotta ja ikää reilu 30. Tutkimuksiin hakeuduttiin vuoden kohdalla ja siellä kaikki onneksi just niin kuin kuuluukin. Kuulemma kaikki mahdollisuudet onnistua, mut eipä ole vielä mitään näkynyt. OI+IUI hoitoja tehty, vähän hämmentää että onko kaikki tosiaan kunnossa kun ei mitään kuulu. Tästä ympäriltä on lähes kaikki tulleet raskaaksi 6kk sisällä niin on kyllä hankala ymmärtää että miten tässä menee näin pitkään vaikka kaikki on kunnossa? Viime aikoina pyörinyt mielessä että onkohan nyt kuitenkin joku syy mitä ei vain näillä tehdyillä tutkimuksilla ole saatu esiin.

Tänne hypätty viime vuoden puolelta. On pitkäksi venynyt projekti, missä mulla meinaa testit jo vanheta kun kuukautiset iskee aina ennen kuin ehdin raskaustestiä kastamaan 😅 Mutta ehkä tää olisi se vuosi mulle ja monelle muulle täällä olijalle!

Oon koko päivän ihmetellyt kunnon juilintaa vatsassa. Ehkä se ovulaatio oli tässä kierrossa myöhässä kuten mulla taitaa yleensä olla. Ens kierrossa alan vasta testaamaan ovulaatiotikuilla niin tästä kierrosta ei oo oikein aavistusta oliko ovulaatiota vai ei (vaikkei ne tikutkaan sitä paljasta).

Mäkin varovasti liityn tänne. Olen seuraillut jonkun aikaa taustalla ja kirjoitellutkin kuumetta, ilman yritystä -ketjuun. Oon 37-vuotias ja meillä on ennestään 3- ja 4-vuotiaat lapset. Vauvakuumetta mulla on ollut käytännössä kuopuksen syntymästä asti, mutta matkaan on mahtunut erinäisiä haasteita ja muita ns. "esteitä". Nyt ikää kuitenkin tulee koko ajan lisää ja kuume vaan kasvaa. Puoliso on ollut jonkin verran kolmatta lasta vastaan, mutta selkeästi hänkin on asiaa harkinnut. Lokakuussa poistin kierukan ja nyt pikkuhiljaa puoliso on luopunut ehkäisystä. Kierto tosin taitaa olla kierukan jäljiltä (tai muuten) sekaisin, että saa nähdä, miten homma etenee. Ennen raskauksia kierto oli n. 32-36 päivää ja edellinen kierto oli yllättäen vain 26 päivää. Nyt menossa kp 24, joten mahdollisesti pitkään saa vielä piinailla ja toivoa 😅

Minäkin hyppään mukaan😊 Ikää minulla 29v, mies jo kolmenkympin ylittänyt. Kuumeilua on minulla takana jo vuosia, viimeisin vuosi ollut ehdottomasti vaikein. Ollaan sovittu, että aloitetaan yritys tänä vuonna. Harmikseni aloituksen tarkempi ajankohta on yhä pimennossa, sillä mies haluaa vielä varmistusta taloudelliseen tilanteeseen ennen kuin aletaan tositoimiin. Miehelläkin vauvakuume alkanut kuitenkin selvästi vahvistumaan, joten pidettävä toivoa yllä siihen, että hän uskaltaisi ryhtyä yrittämiseen pian vaikkei kaikki elämän osa-alueet olisikaan niin "valmiita".

Ehkäisyä ei ole ollut yli vuoteen, on menty keskeytetyllä ja ns. kalenterimenetelmällä hedelmällisiä päiviä vältellen. Nyt olen laittanut merkille, että mies ottaa jo rennommin, eikä joka kerta varmistele kierron vaihetta ja menee vain loppuun asti. Toiveikkuus nostaa tietenkin päätään, ja pääsee tässä jo piinailemaankin.😅 Kiertoa seuraan lämpöjen ja oireiden avulla, viime kierrossa kokeilin ekaa kertaa myös ovistestejä. Taidan niihin tarttua seuraavan kerran vasta sitten, kun yritys todella alkaa.

Helpottaisi kovasti, kun pääsisi tästä tuskallisesta odottelusta ja saisi alkaa kunnolla yrittämään❤️ Pelkään paljon sitä, että itse yrityskin venyy pitkäksi tai tulee keskenmenoja tms. Sydän on jo valmiiksi niin palasina tästä odottelusta, etten tiedä kuinka kestäisin vielä muita koettelemuksia tällä matkalla.

Raskaaksi 2025 -ketjua olen taustalla lueskellut, joten jotain tietoa osan tilanteista jo onkin. Olen pahoillani, että osalla yritystä on takana jo kauan ja olette joutuneet kokemaan menetyksiä.💔 Toivotaan tästä vuodesta parempaa, ja että saisimme jokainen niin kovin toivotut pienet syliin asti✨

Merkityksellistä ja plussientäyteistä vuotta kaikille! 💫

Täytän tänä vuonna 35, mies 36 ja pikkusisarus haaveissa joulukuussa -24 syntyneelle esikoiselle. Tänne foorumille liityin keväällä -24.

Viime vuoden loppupuolisko meni ikävissä tunnelmissa yrityksen suhteen, kun koimme kaksi kkm perätysten - tyhjennykset tasan 4kk välein.💔💔

Meidän onni on tähän asti ollut nopea raskautuminen, josta olen ollut äärimmäisen kiitollinen. Tiedostan hyvin, että asiat saattavat muuttua matkan varrella. Esikoinen siis sai alkunsa hieman varkain, samoin toinen raskaus viime kesänä, joka oli tuulimuna. Lokakuussa tyhjennyskierron jälkeisestä kierrosta alkoi kolmas raskaus, joka päättyi joulukuun alussa, kun sikiöllä ei enää näkynyt sykettä 10+2 (vastasi 10+0.)

Tähän vuoteen lähdettiin yrittämään uutta raskautta suoraan tähän viimeisimpään tyhjennyskiertoon, kun ovulaatio osui uv tietämille.🤞🏻✨

Tuntuu vähän tyhmältä harmitella omaa tilannetta, mutta kyllä tämä kakkosen yrittäminen on laittanut asioita perspektiiviin ja tuonut ihan uudenlaista nöyryyttä tähän touhuun. Riippumatta siitä, kuinka paljon raskautta haluaa suunnitella ja mahdollistaa, niin loppuviimein asia ei ole omissa käsissä. Sydämet avoinna otamme vastaan jokaisen lapsen, joka meille matkan aikana on siunaantuakseen🫶🏻

Minä myös hyppään mukaan tänne tämän vuoden keskusteluun, viimevuonna lähinnä seurailin sen vuoden keskustelua ja toistaiseksi varmaankin elän täälläkin taustalla ja myötä teidän tapahtumia. ✨

Meillä on kotona kaksi pientä ja puoliso on myös lämmennyt ajatukselle kolmannesta pienestä. Varsinaisesti ei vielä yritetä, mutta kuten sanoinkin niin täälläpä sitä ollaan hengessä mukana. 😊 Mukavaa uutta vuotta ja plussatuulia!

Takaisin