Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@pienirakas Naurattaa, kun mulla on kp23 ja ihan samat oireet siis ummetus, päänsärky ja närästys! :D ja mehän ollaan muutenkin siltä osin samassa veneessä, ettei virallista yritystä ole vielä ja silti jännätään jo täällä malttamattomina.

Lisäksi hirveästi ilmavaivoja ja turvottaa koko ajan. Ja tässä kierrossa taitaa olla itse asiassa aika hyvät mahdollisuudet raskaudelle ajoitusten suhteen, nyt kun lämpökäyrästä sain viimein jotain tolkkua. Mulla ois yks testi, en tiiä pitäskö tehdä aamulla 😆 huomenna olisi arviolta dpo 11-13.

Hei mahtavaa! 😂 Me ei myöskään varottu mitenkään ovulaatiopäiviä, ja jos mulla sattuis olemaan testejä kaapissa ja sama dpo ku sulla nii varmasti tekisin. 😄 Mä maltan ensiviikkoon, tai sit vois varsin testata viikonloppuna kun mä oon aina saanut aikaiset plussat. Mutta testaa ihmeessä!!

Täällä dpo10 ja mun perinteinen ennen menkkoja migreeni alkoi. Millaisia kokemuksia teillä joskus plussanneilla on, onko oireet ennen plussaa olleet samanlaisia kuin negakierrossa?

Nyt kyllä oikeesti syö naista jos ne menkat alkaa, koska sinnittelin myös mun perinteisen ovulaatiomigreenin ilman buranaa 😭
Itellähän ei meidän naperosta ollut mitään oireita tietääkseni. Tai siis, olin jotoivon siinä vaiheessa heittänyt kankkulan kaivoon ja testin ostin siinä vaiheessa kun oli tissit olleet kipeät viikon verran (5-6viikolla).
Tuosta edellisestä, lokakuussa keskenmenneessä taas oli aivan selkeitä oireita melkein jo ennen kiinnittymistä (ummetusta, väsymystä, huonoa oloa, viluisuutta, jne) ja oireet pahoinvoinnista lähtien jatkui vielä 3vkoa sikiön kuoleman jälkeen. Loppui vasta ihan pari päivää ennen kuin alkoi vihdoin spontaanisti tyhjentyminen.
Muistaakseni oli ennen sitä edellistä plussaakin myös se migreeni, mitä ei naperon odotuksen aikana ollut kertaakaan.

@Syssymyssy sulla aikaisemmat oireet, kuin yleensä ja mulla selkeesti myöhäisempi ovulaatio, kuin yleensä :Grinning Face:

Perinteiset oireet oli mulla kp13-14 (yleensä ovis kp14-15), mutta testi näytti vaan vilkkuvaa hymynaamaa, jota ihmettelin. Kp15 oli oireeton, vilkkuva hymynaama edelleen. Pohdin jo, että olikohan ovulaatiota ollenkaan, vai eikö testi saanut sitä kiinni.

Täydeksi yllätykseksi tuli taas ihan selkeät oireet kp16-17! Kp17 aamulla edelleen vaan vilkkuva hymy, mutta kun otin testiliuskan pois, niin viivat näytti aika tasavahvoilta. Lueskelin sitten onneks tuota toista ketjua, jonka innoittamana tein vielä kp17 illalla testin ja vihdoin tuli pysyvä hymy! :folded:

Nyt on hyvä mieli, kun pääsee jännäilemään ja ovulaation odotus on selätetty :smiling-eyes:

Laitoin jo tuonne plussa vai ei -ketjuunkin, mutta tässä tännekin. Samaan aikaan mietin loppukierron että ei ole menkkaoireita ja että voisko tuo närästys, ummetus ja ilmavaivat olla raskausoireita, mutta samalla en suostunu uskomaan asiaa. Enkä usko kyllä vieläkään. Pakko hakea lisää testejä tänään töiden jälkeen! 🥹

1000034323.jpg
1000034324.jpg

Laitoin jo tuonne plussa vai ei -ketjuunkin, mutta tässä tännekin. Samaan aikaan mietin loppukierron että ei ole menkkaoireita ja että voisko tuo närästys, ummetus ja ilmavaivat olla raskausoireita, mutta samalla en suostunu uskomaan asiaa. Enkä usko kyllä vieläkään. Pakko hakea lisää testejä tänään töiden jälkeen! 🥹

View attachment 152064View attachment 152065

Voi ihanaa!!! Nyt kaikki tsemppituulet sinne, omat samanlaiset hailurat nukkuu molemmat just päikkäreitä 😍✨

Tämäkin kierto näyttää vieläkin olevan poikkeava keskenmenon jäljiltä. 😖 Kun ei mitään toivoa ole, vaikka yrityskään tämän kieron suhteen oikeastaan ole edes alkanut vielä kun ovulaatiotestikään ei vielä positiivista ole näyttänyt. Yleensä tässä vaiheessa alan jo olemaan vähän toiveikas ja jännittämään ovulaation jälkeisiä päiviä. Että mitä jos... Ja yrittäminenkin kiinnostaa, nyt ei yhtään kiinnosta edes yrittää talletella niin hyvä miehelle sanoa edes että talletellaan. 😣 No toki ei vielä huippua tullut sillä laitteella että periaatteessa riittää että kerran jos tallettelee sinä päivänä kun se laite näyttää huipun....

Mutta koko kierron ajan kuukautisvuodosta lähtien ollut sellainen olo että en jaksa enään yrittää edes millään tapaa. En edes sillä että tulee jos on tullakseen vaan lähinnä jo että pitäisikö palata vaan ehkäisyyn. Vuosihan tässä yritetty jo tasan ja mitään muuta tuloksena kuin keskenmenoja ja kemiallisia. 🤧 En jotenkin jaksa uskoa että se kuudes plussa toisi mitään muuta kuin menetyksen. Jotenkin alkanut vaan suojelemaan itseään jo etukäteen miettimällä luovuttamista taas. Sillä mielialalla taas ettei mua ainakaan ole tarkoitettu äidiksi. 💔

Anteeksi negatiivisuuteni... Mutta onnea taas plussanneille kumminkin! 💜

View attachment 152064View attachment 152065
Onnea! 😍 Tiedätkö mikä dpo?

Voi että menee olo malttamattomaksi, kun tässä luin aiemman raskaaksi-ketjun omia kirjoituksia ja oirekuvailuja ennen plussaa. 🫣 Siellä oli täysin samat oireet mitä elän nyt. Ja jos samaa tahtia mennään, niin huomenna saisi rfsun herkkään ekan haamun. Mies kyllä sanoi että et testaa viikonloppuna mitään, kun hän on töissä. 😁 Pitää malttaa ensiviikon alkuun.

Päätä särkee, turvottaa, menkkamaisia jomotuksia. Olin kirjoittanut samalla dpolla edelliseen ketjuun, että jos tissikipu vielä saapuu niin sitten ei tarvi enää arvailla - eli sitä odottaessa? 🤔

Myös viimeksi olin sitä mieltä että en usko mitäön ennen kuin näen plussatestin ja nyt on ihan sama meininki, oireet täsmäisi ja kaikki, mutta jotenkin tuntuu että eihän se nyt voi kun kertaakaan ei olla menty ns loppuun saakka? Tiedostetaan siis tottakai raskautumisen mahdollisuus, mutta tuntuisi niin erikoiselta jos tästä muka nyt raskautuisi, kun ei nämä kaksi ensimmäistäkään ole kertaiskusta ottanut tarttuakseen. 😳

Kiva kun höpisen täällä, mutta ei jaksa miehellekään horista kokoaikaa ja kun on nuo pienet korvat pomppimassa ympärillä. Tulee pian julkinen ilmoitus mummolassa tai päiväkodissa. 😆

Iso kiitos kaikille onnitteluista! 🥹❤️ Dpo:ta kysyttiin: en tikuttanut ovista, lämpöjen ja tuntemusten perusteella arvelisin oviksen olleen kp. 11-13 tienoilla. Kierto 24pvää. Ja tänään, kun testin tein, on arviolta dpo 11-13 ja kp 24. Huomenna siis pitäis alkaa menkat (toivottavasti ei ala) 🤕

Ihan uskomaton tuuri, kuinka voi tärpätä jo ennen kuin ehtii edes tosissaan alkaa yrittämään. Toki, ollaanhan me oltu ilman ehkäisyä jo varmaan 1,5 vuotta että jos siitä laskee, niin ei tämä nyt ihan "tilauksesta" tullut. Mutta en pidä itsestäänselvyytenä näitä juttuja...

Mies otti uutisen hyvin vastaan. ❤️ Puhuttiin, että koitetaan iloita hieman varoen, kun menkatkaan ei ole vielä myöhässä ja mitä vaan voi käydä. Kauhuskenaariot meinaa vähän ottaa valtaa.

Tein vielä Rfsun herkän parin-kolmen tunnin pidätyksellä❤️ kuvassa jo kuivunut, kun en muistanut testiajalla kuvata. Myös pc:ssä oli haalea viiva nähtävissä! Jatkan varmasti testailua, koitan kuitenkin pitää jotenkin järjen päässä että jos max 1 testi/päivässä tai parissa😂

Liitteet

• IMG20260116171929.jpg
    IMG20260116171929.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 139
Iso kiitos kaikille onnitteluista! 🥹❤️ Dpo:ta kysyttiin: en tikuttanut ovista, lämpöjen ja tuntemusten perusteella arvelisin oviksen olleen kp. 11-13 tienoilla. Kierto 24pvää. Ja tänään, kun testin tein, on arviolta dpo 11-13 ja kp 24. Huomenna siis pitäis alkaa menkat (toivottavasti ei ala) 🤕

Ihan uskomaton tuuri, kuinka voi tärpätä jo ennen kuin ehtii edes tosissaan alkaa yrittämään. Toki, ollaanhan me oltu ilman ehkäisyä jo varmaan 1,5 vuotta että jos siitä laskee, niin ei tämä nyt ihan "tilauksesta" tullut. Mutta en pidä itsestäänselvyytenä näitä juttuja...

Mies otti uutisen hyvin vastaan. ❤️ Puhuttiin, että koitetaan iloita hieman varoen, kun menkatkaan ei ole vielä myöhässä ja mitä vaan voi käydä. Kauhuskenaariot meinaa vähän ottaa valtaa.

Tein vielä Rfsun herkän parin-kolmen tunnin pidätyksellä❤️ kuvassa jo kuivunut, kun en muistanut testiajalla kuvata. Myös pc:ssä oli haalea viiva nähtävissä! Jatkan varmasti testailua, koitan kuitenkin pitää jotenkin järjen päässä että jos max 1 testi/päivässä tai parissa😂
Onnea 🥰

@hiiru Paljon onnea! 😍

Ihanaa, että alkaa tulla plussia heti alkuvuodesta, toivotaan niitä paljon lisää! 🌈

@Anni123 Mulla oli plussakierrossa oireet erilaisia negakiertoihin nähden kyllä, mutta vaihtelua oli kyllä ollut aiemminkin, niin ei yhtään varma voinut olla. Ja tässähän on tosi paljon eroavaisuuksia eri henkilöillä. Pidän sulle peukkuja! 🙏

Täällä dpo10 ja mun perinteinen ennen menkkoja migreeni alkoi. Millaisia kokemuksia teillä joskus plussanneilla on, onko oireet ennen plussaa olleet samanlaisia kuin negakierrossa?

Nyt kyllä oikeesti syö naista jos ne menkat alkaa, koska sinnittelin myös mun perinteisen ovulaatiomigreenin ilman buranaa 😭
Mulla on viime raskaudesta jo aikaa mutta esikoisesta muistan, että tuli selkeä metallin maku suuhun yhtenä päivänä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ja molemmista on ollut sellaista menkkatyyppistä juilintaa mutta ei kuitenkaan selkeitä menkkakipuja. Mutta nämähän on tosi yksilöllisiä, toisilla ei ole mitään oireita ennen plussaa. Ja mä esimerkiksi en muista että olisi ikinä ollut kovin paljon rinnat hellinä ennen menkkoja normikierroissa mutta nyt yrittäessä joka kuukausi on ollut rinnoissa tuntemuksia. Niistä on sitten alkuun toiveet nousseet korkealle mutta onkin vaan liittynyt menkkojen lähestymiseen. Ja nyt tunnistan jo, että kun alkaa tulla sellasita pms:ään liittyvää ärsytystä, niin tiedän ettei ole tärpännyt. Eli ensin olen kiukkuinen ja sen jälkeen itkuinen kun tajuan mikä on homman nimi. :crying-face:

Paljon onnea @hiiru! :Two Hearts: Ihanaa kyllä saada plussa ketjuun jo heti vuoden alussa.

@hiiru Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! 🥰

@Lissu Mulla oli kuopuksen kanssa myös tuo oire että jo ennen plussaa tuli sellanen metallin maku suuhun, ihan pari päivää kiinnittymisen jälkeen. Se oli selkeästi poikkeava oire negakiertoihin verrattuna 😃

Hieman omaa napaa: mulla on itellä jotenkin hyvin ristiriitaiset tunteet. Sinällään tekisi mieli aloittaa yritys jo nyt, etenkin kun meilläkään ei kumpikaan aikaisemmista lapsista ole tärpännyt yk1. Mut sit toisaalta ahdistaa työtilanne, kun töissä ois aika hyvä drive päällä ja sit pitäs ilmottaa että jään taas pois. Plus voiko vaan skipata raskauden ja hypätä suoraan siihen että saa vauvan syliin 🥲 Mulla todettiin esikoisen raskaudessa raskausmyrkytys ja kuopuksen kohdalla radi joka vaati lääkityksen, kuopuksen kanssa oli myös niin paha pahoinvointi (saatoin oksentaa 5 kertaa yhden aamun aikana) että jouduin syömään siihenkin pahoinvointilääkettä.

Itse oon aiemmin tiennyt raskauden alkaneen jo ennen testaamista rintojen kipeytymisestä, jota ei mulla siis normaalisti loppukierrosta ole nykyisin. 😄 Olikohan se niin, että ennen ekaa (keskenmennyttä) raskautta se oli mulla ihan tavallinen pms-oire, kun taas sen jälkeen sitä ei oo enää ollut muuten ku niissä kierrossa, ku oon ollut raskaana.

Ja @Pumperoinen täällä kans toinen, joka vähän vielä himmailee yrityksen aloitusta. Alkuraskaus oli aika hankala itsellä ja vähän kyllä hirvittää, että pitäisi useampi kuukausi taas kärvistellä sen pahoinvoinnin ja uupumuksen kourissa... Ja toiseksi onhan tuo esikoinen vielä aika pikkuinen, imetyskin on hänelle vielä tosi tärkeää enkä haluaisi joutua siitä vielä luopumaan 🥹 Voi olla, että tässä muutama kuukausi vielä ainakin annetaan ajan kulua.

@hiiru lle onnea vielä! 🤩

@pienirakas Maltatko olla testaamatta viikonlopun yli? 😁✌️

@Pumperoinen Mulla myös vähän mietityttää työtilanne ja raskauden ajoitus. Juuri eilen juttelin aluepäällikön kanssa, että hankkeita näyttää käynnistyvän nyt kovaa vauhtia ja kiirettä tulee piisaamaan. Mulla on nyt oman uran kannalta sellaiset vuodet, että olisi hyvä sauma paukuttaa töitä pari vuotta, hankkia referenssejä ja pätevyyksiä. Toisaalta oma (naispuolinen) esimies on sanonut, että lapset on tärkeintä ja pikkulapsivuodet on parasta aikaa, ja jos yhtään tuntuu että lisää lapsia haluaa niin sitten yritys päälle vaan. Haluan uskoa, että työelämä mukautuu perhesuunnitelmien mukaan ja etten tipahda työelämästä, jos pyöräytän vielä yhden (tai kaksi 🫢).

Omanapailuakin vähän. Nyt on dpo5 ja iski uusi luteaalioire eli hirvittävä närästys ja pahoinvointi. 🤢 Tätä ei ole ennen ollut ollenkaan, ja kaksi aiempaa raskauttakin olen porskuttanut läpi ilman merkkiäkään pahoinvoinnista. En tiedä, saatan sortua ja aloittaa (taas) pregcheck-raskaustestailun jo dpo6 alkaen, vaikka vannoin että tällä kertaa en sitä tee. Testien tekeminen kuitenkin rauhoittaa, kun näen missä mennään. Epätietoisuus on mulle vaikeinta ja pää meinaa levitä. Ja todellakin tiedän, ettei testissä edes voi mitään näkyä, mutta tunnepuoli huutaa testaamaan. Ihan kipeetä!

Takaisin