Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi muuttua positiiviseksi. Jos se tiputteluvuoto oli eilen, niin ehkä kiinnittyminen oli vasta eilen, jolloin raskaushormonia ei oo vielä kehossa tarpeeksi. Eli ylihuomenna aikaisintaan kannattaa testata uudelleen, ei haittaa vaikka oottelisi pidempäänkin.

Ehkä ovulaatio oli myöhässä tässä kierrossa jos tää yrittämisen aloittaminen jännittänyt ja siks kuukautiset myöhässä? (Ja siis tää selittäisi miks kiinnittyminen tapahtuisi kohtuu myöhään) 😁
Alkoi mahdollisesti jo toissapäivänä, mutta voinut tosiaan olla niin huomaamatonta, etten huomannu sitä. Lauantaina testailen seuraavan kerran, jos menkkoja ei ala ennen sitä kuulumaan!

Viime kierrossa jännitti tosi paljon ja nyt on tuntunut paljon rauhallisemmalta olo. Eniten vaan mietityttää tosiaan se, että ei ole kierto tosiaan heittänyt kohta puoleen vuoteen tällä tavalla😅

Mulla oli viime kierrossa menkat myöhässä (ekaa kertaa noin 4 vuoteen) ja raskaustestit näytti vaan negaa. Siinä tuli yön pimeinä tunteina kahlattua löpi kaikki mahdolliset keskustelut aiheesta. 🙈 Yllättävän paljon löytyi kokemuksia, joissa testi on näyttänyt negaa vaikka kuinka pitkään, ja ”nyt se nega tuhisee tuossa vieressä”. Joillain jopa ei ole näyttänyt ollenkaan posia testit! Pidän teille peukkuja! ❤️
Saapas nähdä miten täällä käy🫣 kävi kummin kävi, niin toivoisin että pian selviäisi. Tämä vaihe vaan raastaa sisältä päin

Saapas nähdä miten täällä käy🫣 kävi kummin kävi, niin toivoisin että pian selviäisi. Tämä vaihe vaan raastaa sisältä päin
Niin raastaa! 😩 Itsellä nyt dpo9 ja toivon niin paljon, että ne menkat vaikka alkaisi etuajassa mielummin kuin tuo pitkittynyt epätietoisuus ja jatkuvat negaraskaustestit. Tuntuu ihan kohtalon ivalta, että menkat muuten vaan myöhässä tyyliin ekaa kertaa ikinä kun yrittää vauvaa. 😒

Tsemppiä @Syyskukka ! Voin kuvitella että on vaikeaa tuossa hetkessä vain odotella mitä tapahtuu. 🥴 Tavallaan kai kyse voi olla vielä mistä tahansa, joko raskaudesta tai sitten ei. Voisiko kyseessä olla valemenkat?

Täällä dpo10 ja ei sen suurempia menkkakipuja enää ole tänään ollut, pientä tuikkimista. PMS oireita ei ole. Huomenna tai ylihuomenna alkaa menkat. Jos ei niin testin teen maksimissaan dpo13. Mulla ei ole edes testejä enää niin vitkuttelen myös ostamista enää ihan viimeiseen asti. 🥲

Tuli tänään pikku vahingon myötä käynti lasten päivystykses ja sitä kautta röntgenissä. Onneksi ei ollut mitään murtunut. Mutta lapsi tarvitsi tukea kuvien otossa. Hoitaja sit kysyi että enhän oo raskaana niin vastasin että en. Piinapäivät on vasta ehkä viikon kestäneet niin ehkä tuo oli ihan ok vastaus… noh, jos tämä kierto tärppää jostain syystä niin tietää sit sanoa että röntgenissä käyty 😅

@Syyskukka Todella ikävä tilanne, tuollainen epätietoisuus ja odottelu on varmasti todella raastavaa 💔 kovasti tsemppiä, toivotaan että pian selviäisi mistä on kyse!

Täällä meneillään kp8. En tiedä vaikuttiko se rautakuuri muka näin nopeasti, mutta mun kuukautiset kestää yleensä vähintään 8-10 päivää ja nyt ne loppuikin jo kp7 😮 Ei sillä että haittaisi yhtään. Väsymystä se ei kyllä poistanut... Jännä nähdä mihin ovulaatio asettuu tässä kierrossa, tämä on jo toinen "poikkeava" kierto siihen normaaliin verrattuna. Lisäksi eilen vihlaisi kummallisesti alamahaa, ei oo kyllä aiemmin tässä vaiheessa kiertoa teettänyt tuollaista 🧐

Niin raastaa! 😩 Itsellä nyt dpo9 ja toivon niin paljon, että ne menkat vaikka alkaisi etuajassa mielummin kuin tuo pitkittynyt epätietoisuus ja jatkuvat negaraskaustestit. Tuntuu ihan kohtalon ivalta, että menkat muuten vaan myöhässä tyyliin ekaa kertaa ikinä kun yrittää vauvaa. 😒
Siis tämäpä!! Nyt aamulla vihdoin alko menkat, mutta oli raastavat 5-6 päivää ku testit negoja, mutta sitte menkat kuitenkaan ei alkanu normaalisti🙄 ja vaikka puolison kans päätettiin ku alotettiin, että ei oteta tätä nyt vielä ainakaan liian vakavasti, niin silti olen molemmissa kierroissa ollu enemmän tai vähemmän odottavainen ja ehkä vähän jopa toiveikaski. Suurin pelko mulla on se, etten ikinä tulis saamaan biologisia lapsia, mutta nythän on vielä ihan turhan aikasta sanoa siitä mitään ku yrityksiä ollut vasta 2kpl😅

Jos oikeen laskin niin tänään on dpo 5. Heräsin yöllä elämäni pahimpaan närästykseen, oikein oksennuksen maku oli suussa ja sai yskiä tovin. Mullahan on aina närästystä ainoastaan raskausaikana, joskus ihan pientä närästyksentapaista ovulaatiopäivänä. En syönyt mitään poikkeavaa eilen, mikä selittäisi viimeyön sekoilut.

Aika epätodennäköistähän raskautuminen on, kun keskeytetyllä mennään, mutta aina siinäkin on mahdollisuutensa. Nyt jos alkaisi tissikipu ja alavatsa olisi taas hellänä, niin ei tarvisi edes testiä tehdä. 😁 Toiveajattelua, mutta jospa sitten keväällä. 🥰

Täällä vasta menossa kp11 ja nyt luulen että oikea korkea tulos clearbluen laitteella, kun näkyi selkeästi 2 viivaa toisin kuin muutamana muuna päivänä. 🙈 Eka tulos varmaan oli korkea, mutta epäilen että lähti laskuun, kunnes nyt sitten taas lähti nousuun. Näyttää vähän siltä että keho vielä sekaisin ainakin vähän joulukuun alun keskenmenon jäljiltä, vaikka yhdet kuukautiset ollut jo välissä. Kun ei mulla ennen ovulaatiotestit ole näyttäneet tällä tavalla vahvaa viivaa lähellä positiivista ellei ovulaatio ole ollut pian oikeasti lähellä. 😵‍💫 Todella ärsyttävää kyllä...

Jotenkin kyllä tunne että tuskin tästä kierrosta mitään positiivista lopputulosta tulee ja yritystä ei tämän kierron suhteen ole edes aloitettu, muuta kuin eilen vähän peittoa heiluteltiin että kai sen voi yritykseksi laskea vaikka olikin vaan muuten vaan. Mutta toki jos ei aloitetakaan tai jatketa yrittämistä ei voi tullakkaan positiivista lopputulosta... 😂

Täällä kp10 menossa ja kappas, ovislimat ovat saapuneet 🤨 Ei ole ehditty vielä yhtään tallettelemaan, koska yleensä mulla alkaa limat siinä kp14-15, ovis yleensä kp18. Tosin ei kierron lyhentymisestä sinänsä olisi haittaa, kun tällä hetkellä se on n. 31 päivää 😅

Täällä dpo10 ja mun perinteinen ennen menkkoja migreeni alkoi. Millaisia kokemuksia teillä joskus plussanneilla on, onko oireet ennen plussaa olleet samanlaisia kuin negakierrossa?

Nyt kyllä oikeesti syö naista jos ne menkat alkaa, koska sinnittelin myös mun perinteisen ovulaatiomigreenin ilman buranaa 😭

Täällä dpo10 ja mun perinteinen ennen menkkoja migreeni alkoi. Millaisia kokemuksia teillä joskus plussanneilla on, onko oireet ennen plussaa olleet samanlaisia kuin negakierrossa?

Nyt kyllä oikeesti syö naista jos ne menkat alkaa, koska sinnittelin myös mun perinteisen ovulaatiomigreenin ilman buranaa 😭
Musta tuntuu että nega kierroissa on ollut tai olen kuvitellut enemmän oireita kuin niissä kierroissa joissa oikeesti plussannut. 😂 Viimeisen kerran lokakuun lopulla kun tein varman positiivisen olin täysin varma että kuukautiset alkaa kun ei oireita ainakaan siihen suuntaan että plussa olisi ollut tulossa. Nyt joulukuun tammikuun vaihteessa kun negatiivinen niin oli mukamas sitä ja tätä oiretta. 😕

Hei kaikille! Jouduin nyt siirtymään tuolta ”raskaaksi 2025” ketjusta tähän. Varhainen keskenmeno tuli joulun tienoilla, nyt odottelen ekoja menkkoja sen jälkeen. Raskautumis lupa on kyllä mutten usko että raskaana sitä oltaisiin tällä hetkellä. Itselle tämä on outoa sillä tunnen ovulaation aina mutta tässä kierrossa en sitä tuntenut ollenkaan, tiedä sitten onko kuitenkin ovuloimaton kierto eli saa vain odotella koska ne menkat sieltä tulee. Turhauttavaa kun ei tiedä😂
Yritystä siis takana jo reilu vuosi, mutta julkiselle emme hoitoihin pääse koska rajana on se että saman miehen kanssa saa olla kaksi yhteistä lasta ja näin meillä on. Edelliset raskaudet alkoi suht nopeasti (esikoinen 3 kk yrityksen jälkeen ja kuopus 7kk) ja tämä kolmas nyt ei millään. Olen yrittänyt työntää yritykset pois mielestä ja keskittyä muihin asioihin mutta valehtelisin jos väittäisin ettei tämä kävisi mielessä päivittäin. Toivottavasti nyt jossain vaiheessa tärppäisi ja saisi vauvan syliin🥹

Olen yhden ainoan kerran plussannut ja sitä ennen oli oireina lisääntynyt ja venyvä valkovuoto noin viikko oviksen jälkeen, mitään muita oireita en huomannut. Tuokin olisi saattanut mennä ohi jos se vuoto olisi sattunut tulemaan suihkussa tms.

Hei! Oon pidemmän aikaa lueskellut foorumia, mutta päätin nyt itsekin uskaltautua kirjoittamaan.

Meillä on ennestään kaksi lasta, 9/23 ja 4/25 ja haaveissa olisi vielä yksi. Ikää alkaa olla sen verran (tänä vuonna 39), että en uskalla hirveästi odotella, niin yritys olisi tarkoitus aloittaa mahdollisimman pian.

Mulla on pieni vaiva, tai voi sen kai sanoa olevan sairaus, joka vaatii parantuakseen leikkaushoitoa. Olen ekan leikkausyrityksen nyt käynyt läpi epäonnistuneena, ja odottelen pääsyä lääkärin konsultointiin jatkosuunnitelmia varten. Leikkauksia kun ei oikein mielellään raskaana ollessa tehdä, niin tarkoitus olisi lykätä niitä siihen saakka, kunnes kolmas lapsi toivottavasti saataisiin. Odotan siis tietoa siitä, mitä tehdään, ennen kuin voimme yrityksen aloittaa, joka toivottavasti olisi vielä kevään aikana. Siihen saakka ajattelin yrittää saada testeillä ovulaatiota kiinni, kierrot vielä hieman epäsäännölliset synnytyksen jälkeen olleet. Viimeksi yrityksen aikaan yritin noita testejä käyttää, käytin jotain liuskoja sekä clearbluen digitaalista, mutta vähän varsinkin se liuskojen käyttö hakusessa oli. Nyt siis uudella innolla niiden kimppuun, eilen alkoi uusi kierto juuri sopivasti.

Mutta toivottelen samalla hyvää alkanutta vuotta ja plussatuulia kaikille, olkoon tämä se kaikkien vuosi. :Two-hearts:

Muokattu viimeksi:
Kiitos vastauksista @Kali ja @Täplätiiti ! Itsellä ei ole kokemusta plussasta, mutta pitkä kokemus negakierroista 😂 Ja viimeiset pari vuotta kun olen raskautta toivonut, on kyllä ollut vaikka sun mitä oiretta, ja olen niin usein kuvitellut että nyt tärppäsi. Ilmeisesti ne PMS-oireet ovat itsellä tosi voimakkaat, ja toiveikas mieli sitten kääntää kaiken merkiksi tärpistä.

Omanapailen vielä sen verran, että viimeraskaudessa ennen plussatestiä samoihin aikoihin kun nyt, oli närästystä, ummetusta ja päänsärkyä. 😅 Hauska sattuma, tai sitten erittäin hämmentävä raskautuminen. Jää nähtäväksi. Mies kysyi että oonkohan raskaana, kun kuulemma ihan sama meininki kun kuopuksesta plussatessa. 🤭 Mulla on myös ollut ovulaation jälkeen kirkasta limaa ennen edellistä posia, tarkistin flosta mitä kirjauksia olin tehnyt. Niistä limoista olin näkevinäni jotakin keskustelua täällä!

Muoks. Nyt on kp 22, ensioireet edellisestä on ollut 23&24 ja eka haalea plussa kp25 🤭 en jaksa uskoa mutta luulen että mies selaa tänään nettiautosta perheautoja, ihan vaan varalta 😄

Muokattu viimeksi:
@pienirakas Naurattaa, kun mulla on kp23 ja ihan samat oireet siis ummetus, päänsärky ja närästys! :D ja mehän ollaan muutenkin siltä osin samassa veneessä, ettei virallista yritystä ole vielä ja silti jännätään jo täällä malttamattomina.

Lisäksi hirveästi ilmavaivoja ja turvottaa koko ajan. Ja tässä kierrossa taitaa olla itse asiassa aika hyvät mahdollisuudet raskaudelle ajoitusten suhteen, nyt kun lämpökäyrästä sain viimein jotain tolkkua. Mulla ois yks testi, en tiiä pitäskö tehdä aamulla 😆 huomenna olisi arviolta dpo 11-13.

Takaisin