@Syyskukka ja
@Pakkanen Todella harmillista. Voimia
@Maana Mannila No niinpä. Jotenkin en ollut ihan tyytyväinen käyntiin, mut toisaalta sit taas ihan ok. Ilmottelen verenpaineita gynelle vielä, niin kysyn siinä samassa viestissä sit myös mitä mieltä hän on aukkarin tarpeesta/hyödystä.
Voi vitsit kun itselläkin on hyvin samansuuntaisia ajatuksia lapsiasiasta. Toisaalta haluan ja toisaalta en tiedä haluanko tarpeeksi. Voisin olla ehkä ihan tyytyväinen elämääni lapsettomana, mut sit kuitenkin samalla tuntuu et jäänkö ihan hirveesti paitsi jostakin.
Mun on pakko tunnustaa, että toisten lasten seurassa mulle tulee olo, et ei vitsi kun siisti tyyppi, ihanaa jos itselläkin olisi lapsi. Ja sit toisten kanssa tilanteessa miettii, et oman lapsen ois kasvattanu vähän erilailla, et siinä hetkessä ei todellakaan tuu sellasta ajatusta, et mäkin haluun. Lähinnä jälkikäteen helpottuneet ja toisaalta hyvin ristiriitaiset fiilikset. Kun eihän sitä voi tietää millainen persoona sieltä tulee

Enkä mä nyt arvostele ketään lasta persoonana, vanhemmatki omalla opastuksellaan ja kasvatuksellaan toki muokkaa paljon sitä, miten lapsi käyttäytyy.
Esim. kohtelias ja hyville tavoille opetettu lapsi vs. neljävuotias, joka lääppii koko seisovan pöydän antimet eikä vanhemmat tee elettäkään opettaakseen, et niitä ruokia ei lääpitä. Todetaan vaan jos huomataan, et tää muffinsi on sit pikku Pertti-Pirkon ku koski siihen. Tiedostan, et tää ei oo lapsen vika, jos ei ohjata ja opeteta, mut en voi keholliselle reaktiolleni tai tunteilleni mitään (enkä voi käsittää miten tää näyttää olevan muille paikalla oleville lapsen aikuisille ok). (Ja kyllä, olen kauniisti yrittänyt itse selittää lapselle, että ei voi koskea ruokiin ja miksi ei). Sit tää toinen eri perheen neljävuotias osaa käytöstapoja, kysyy lupaa, tottelee kun sanotaan, tietää mikä sallittua ja mikä ei, on iloinen vilkas oma itsensä jne.
ON: tänään alkoi verinen limainen vuoto. Nyt on vasta kp 20, eli edellinen ovuloimaton? kierto kesti vain 19 päivää. Tein vielä ovistestejäkin eiliseen asti kun elättelin toiveita, että se olisi vielä tulossa. Mut niiden testiviiva oli haamun tasoa. Nyt pitäisi vissiin ilmoittaa klinikalle et vuoto alkoi, niin he varaa ultran kun letrot otetaan käyttöön tässä kierrossa.