Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Olikos se muuten niin, että ne rfsu:n early testit ei oo mitään parhaimpia ja niillä on moni saanu valheellisen plussan?
Mielenkiintoista tietoa. Mulla alkoi just tänään jälleen menkat - voi kökkö! Ja viides yrityskierto alkaa. En halua ylimiettiä tai ylistressata asiaa, mutta haluan jotenkin järkevämmin miettiä nää asiat nyt tässä alkaneessa kierrossa.DPO-3, DPO-2 ja DPO-1 on parhaat mahikset!Kuvan lähde (vuodelta 2000)
View attachment 148482
Munasolu voi irrota 12-36 tunnin päästä ovisplussasta ja pysyy paikoillaan 12-24h eli nopeimmillaan on tilanne 24h päästä plussasta jo ohi. Ja hirveen moni ei testaa kuin 1-2 kertaa päivässä eli siitä voi vielä muutama tunti jäädä etupäästä pois jos LH-huipun havaitsee testillä esim. 5h sen jälkeen kun se on alkanut.
Ovispäivänä siis VOI vielä lykästää, etenkin jos ei jätä ihan vikoille tunneille, mutta parhaat mahikset on ne päivät ennen sitä! Eli heti kun saa ovisplussan testiin, ei muuta kuin hommiin
Koska sperman laatu on heikentynyt viime vuosikymmeninä, ihan DPO-5 ja DPO-4 en pelkästään luottaisi, välttämättä ei monen siittiöt niin pitkään enää selviä. Spermaa ei myöskään kannata hauduttaa kiveksissä yli viikkoa ennen hommia että olisi tuoretta kamaa. 2 päivän välein ennen ovista on aika hyvä kun 36 tuntia menee ennen kuin spermalasti täyttyy uudelleen!
Edit: Ja tähän jäi lisäämättä että jos on tosi paljon sperman laadun kanssa ongelmia, silloin päivittäinen tallettelu voi olla eduksi että laatu olisi mahdollisimman hyvä. (Tähän koko jälkimmäiseen kappaleeseen lähteenä Dextran luento miehen hedelmällisyydestä, valitettavasti siitä ei tainnut jäädä tallennetta YouTubeen)
Nyt dpo 13 ja nuo eilen alkaneet menkkoja edeltävät oireet on loppuneet. Alavatsan tuntemus on edelleen, muuten ei mitään. Melkoista aaltoilua näiden oireiden kanssa ollut, saa nähdä tuleeko menkat normaalisti.Dpo 12, kaikissa testeissä jotain hailuraa, mutta olivat tänään kaikki onesteppejä niin en tiedä ovatko vain viivanpaikkoja. Ostin huomiselle myös rfsu herkän, tosin siitäkin on parjattu, mutta kaupassa ei ollut vaihtoehtoja.
Eilen tosiaan loppui "raskausoireet" kuin seinään illalla. Sama oireettomuus jatkui tänään pitkälle päivään, kunnes alkoi rinnat kipeytyä ja olo olemaan hyvin turvonnut. Siis perus menkkoja edeltäviä oireita, jotka ovat tulleet tällä kertaa kolmisen päivää viiveellä. Aion testailla menkkoihin asti kuitenkin.Mistäs sen tietää jos onkin raskausoireilua, kunnes siis menkat alkaa.
Vatsallaan maatessa tuntuu keskellä alavatsaa, ihan alhaalla, pieni ikään kuin kiinteämpi kohta, on jo pari päivää tuntunut. Samaan alueeseen on kohdistunut jo viikon kaikki nippailut ja vihlaisut. Jos menkat alkaa niin veikkaan monsuunimenkkoja.
Minä palailen tänne kesäkuisista taas kuumeilemaan keskenmenon vuoksiVoihan se vähän tiukille mennä raskautua vielä tämän vuoden puolella mutta toki sitä toivoisin. Tänään eka päivä kun ei ole ollut lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen vuotoa niin mietin uskaltaisko sitä jo alkaa peittoa heiluttamaan. Ilmeisesti raskaus ei ala jos keho ei ole valmis joten ehkäisy ei oo pakollista vaikka raskaustesti onkin vielä positiivinen
![]()
Toivottavasti saisitte pysyvän plussan heti kun kroppa on siihen valmis. 
Voi raskautua pidemmästäkin kierrosta! Meidän esikoinen on kp27 ovulaatiosta. Toki oon pcos taustainen että mulla luonnostaan ovulaatio ongelmia.@Feronia tuli vielä mieleen että onko tää myöhempi ovulaatio ihan siis samanlainen kuin se mikä tulee ns. ”Ajallaan”? Että kun talleteltiin tänään kun sain ovisplussan ni voiko siitä raskautua myösSiis mä nauran itelleni jo kun kirjotan tätä kysymystä mutta jotenki haluan kai hakee varmistusta
![]()
Eli menisi letrot tammikuulle tai ihan viimeistään helmikuulle. Rehellisesti en ollut kauhean kiinnostunut heinäkuisesta vauvasta kun olin paineissa toukokuisenkin kanssa helteistä ja vauvan ylikuumenemisesta.Mun silmään punertaaTäällä menkat 2 päivää myöhässä, eikä mitään menkkakipuja.
Testit epäselviä, huomenna aamusta uutta.
Oviksesta ei mitään tietoa.View attachment 149945
Jos yhtään lohduttaa, niin mulla onnistuneeasa raskaudessa ei ollut alussa oikeastaan mitään muita oireita, kuin tosi lievästi arat rinnat. Keskenmenneessä taas oireet oli paljon voimakkaampia ja jatkuivat siihen asti että tyhjennys oli ohi. Voihan sitä yrittää kysyä neuvolasta (?) tai sit jos pystyy niin yksityisellä käydä varhaisultrassa. Tuo alkuraskaus on tosi piinaavaa erityisesti kun taustalla on menetys27.10 kirjoittelin tänne, kera positiivisen raskaustestin, että pelottaa onko kaikki hyvin, kun raskausoireet loistaa poissaolollaan. Tilanne on edelleen sama. Nyt on 6+3 ja edelleen olen hyvin vähäoireinen. Aijemmissa raskauksissa pahoinvointi on ollut todella rajua oksentelua useita kertoja päivässä ja väsymys ollut jotain aivan järkyttävää ja nyt ei juurikaan mitään. Ajoittaista pientä etomista, rintojen turvotusta ja kipuilua. Siinä se. Minulla on taustalla kkm. Ja silloin oli juuri tämä vähäoireisuus. Voinkohan mahdollisesti pyytää ultraa? Jos voin onko kellään tietoa mistäaivan kamala stressi ja ahdistus päällä
![]()
@Mietteissään oireettomuus on ihan hullun raastavaa! Toki kukaan ei toivo, että tulisi koko raskauden kestävä, lamaannuttava ja sairaalaan vievä pahoinvointi tms, mutta kun ne klassiset oireet puuttuu, on sekin hermostuttavaa.27.10 kirjoittelin tänne, kera positiivisen raskaustestin, että pelottaa onko kaikki hyvin, kun raskausoireet loistaa poissaolollaan. Tilanne on edelleen sama. Nyt on 6+3 ja edelleen olen hyvin vähäoireinen. Aijemmissa raskauksissa pahoinvointi on ollut todella rajua oksentelua useita kertoja päivässä ja väsymys ollut jotain aivan järkyttävää ja nyt ei juurikaan mitään. Ajoittaista pientä etomista, rintojen turvotusta ja kipuilua. Siinä se. Minulla on taustalla kkm. Ja silloin oli juuri tämä vähäoireisuus. Voinkohan mahdollisesti pyytää ultraa? Jos voin onko kellään tietoa mistäaivan kamala stressi ja ahdistus päällä
![]()
Jep tämä oli selvä juttu, menkat alkoi tänään dpo 15/kp 26 -> kpl 1. Jes, voi ottaa ibuprofeenia!Dpo 14 ja edelleen vain hailuroita testeissä. Edellisessä raskaudessa en vielä näillä "viikoilla" (3+5) saanut mitään testiin, vasta 4+3 tuli plussa silloin. Silti nyt on NIIN menkkaoireinen päivä takana, että olen jo valmistautunut vuotoon ja seuraavaan kiertoon. Tilasin nimittäin 60 eurolla ovis- ja raskaustestejä valmiiksi. Eipä ole koskaan tullut tikutettua ovista, joten "pääsee" senkin sitten kokemaan! Haluan tietää, tunnistanko ovulaation oikein oireista.
Toisaalta nyt kun tilasin ison lastin testejä, jää varmaan menkat tulematta.
Muoks. Testaan kyllä vielä loppukierron, jos sieltä vaikka pilkistäisikin jotain enemmän. Tänään sain kuitenkin ekan haalean hailuran vähemmän herkkään testiin ja Clearbluen testi 10 herkkyydellä antoi kuvan mukaisen tuloksen päivällä, parin tunnin pidättelyllä. Muut vastaavanlaiset testit ei antaneet mitään, toinen vain sen ohuen viivan kuivuttuaan. En siis vielä ole luovuttanut, vaikka olenkin jo varautunut menkkoihin.![]()