Raskaaksi 2025

Dpo 14 ja nega. Taitaa olla tämä kierto taputeltu ja odotellaan tätiä kylään. Milloin nyt sit ikinä sattuu alkamaan kun on eka hormoniton kierto. Huomenna ehkä mutta katsotaan. Tavallaan harmittaa, mutta toisaalta kaksi serkkua jo heinäkuulla niin otetaan elokuusta sitten oma:smiling-eyes:

Mikä hormonivalmiste sulla on ollut käytössä?

Kierukka oli viime kierron loppuun asti siis, väsyneillä aivoilla keksin vaan hormonit :tears:

Aaa, okei minä ajattelin, että terolut tai vastaava 😅 Kun mulla oli nyt kolme kiertoa käytössä terot kierron tasaamiseksi ja mietin heti, että alkaakohan kierrot temppuilemaan, kun se jää pois.

Aaa, okei minä ajattelin, että terolut tai vastaava 😅 Kun mulla oli nyt kolme kiertoa käytössä terot kierron tasaamiseksi ja mietin heti, että alkaakohan kierrot temppuilemaan, kun se jää pois.
Tuo mun viesti oli kieltämättä kryptinen. Toivottavasti sulla ei ala temppuilemaan!

Tänään Clearblue digi nega kp 28/31. Seuraavan testin teen jos kuukautiset on myöhässä.

Eilen illalla oli tuo alakerta vielä ihan kirkkaan ja liukkaan liman peitossa, ja seassa oli ihan todella vähän verta. Tänään aamulla ei ole enää yhtään mitään vuotoa vaan oon ihan rutikuiva. Lämmöt ovat myös laskeneet yön aikana lähemmäs normaalia.

Kyllä tässä nyt odotukset tippui, mutta hyvä oli tehdä toi digi, niin pystyn jatkamaan elämää vähän normaalimmin.

Toisaalta mietin, että voisiko kiinnittyminen tapahtua vasta 10-11 päivää ovulaation jälkeen? Ehkä, mutta taidan jäädä odottelemaan kuukautisia tässä kierrossa. 🥴

No tämäpä, kun itsellänikin oli vaikka mitä oireita! Palelua, huonoa oloa, väsymystä... Mies-rukka oli jo ihan täpinöissään, että nyt se tapahtuu. Ja sitten negatiivista testiä toisen perään. Olokin on ihan niinkuin jollain huijarilla... 😅
Meillä on aikaisemmat raskaudet alkaneet ekasta yrityskierrosta, niin on kanssa ottanut koville se, että nyt ei hommat sujukaan samalla lailla. Toki tiedän, että ikä vaikuttaa paljon (ollaan molemmat 35+) ja mulla myös hieman ylipainoa nyt, mitä ei ollut aiemmissa yrityksissä. Mullakin oli vaikka mitä oireita viime kierrossa ja tuntui tosi kurjalta, kun oli ns. huijannut itseään siihen, että nyt varmasti tärppää. Ja oli jotenkin tyhmä olo senkin takia, että oli esim. rajoittanut syömisiä sen takia, että jos onkin raskaana (esim. sushia en syönyt tai juonut alkoholia). Pieniä juttuja, mutta siinä menkkamasiksessa tuli niin tyhmä olo, että olin naiivisti ajatellut, että kyllä siellä jotain tapahtuu, ja kaikki aivan turhaan. Ymmärrän siis hyvin sun fiilikset!

Täällä oletettavasti dpo 1 eli piinailut alkakoon. Tallettelut oli tällä kertaa joka toinen päivä kun viime kierrossa talleteltiin kerran päivässä ovulaation tienoilla. Saapi nähdä, miten käy. Mulla osuu kanssa testailut isänpäiväviikonlopulle, jos en malta odottaa menkkojen alkuun.

@Lissu Mulla kans alkoi edellinen raskaus kerrasta niin tuntuu että sitä ei halua uskoa etteikö nyt alkaisi. Kaksi negaa alla, mutta silti tuntuu että sitä ei oikeasti usko ennenkuin menkat alkavat. Kevyt kestoflunssa edelleen läsnä, aikalailla yhtä kauan on myös viluttanut (jotta pystyn mukavasti työskentelemään niin pakko kääriytyä vilttiin) eikä pms ole nostanut päätään. Sitä samaa mitä viime kerralla oli siis. Tänään pitäisi alkaa menkat, mutta ei kyllä yhtään tunnu siltä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Taas avautuminen. Tänään tuntui päivällä siltä, että kuukautiset olisi jo alkamassa. Vähän jo tiputtelee. Nyt mulla oli kp 28.
Tässä kierrossa en tuntenut ovulaatiota yhtään, vaikka yleensä tunnen sen.

Erikoinen sattuma, koska mulla ei oo koskaan ennen elämässä ollut 27 päivän kiertoa. Ja sitten se sattuu juuri sille kuukaudelle, kun yrittää raskautua. En edes tikuttanut ovulaatiota, koska kuukautiset on olleet niin säännölliset. Päätös tuli yrittämisestä vasta ilmeisesti liian myöhään, vaikka kierron mukaan olisi ollut aikaa kolme päivää vielä talletella ennen ovista. 😔

Taas avautuminen. Tänään tuntui päivällä siltä, että kuukautiset olisi jo alkamassa. Vähän jo tiputtelee. Nyt mulla oli kp 28.
Tässä kierrossa en tuntenut ovulaatiota yhtään, vaikka yleensä tunnen sen.

Erikoinen sattuma, koska mulla ei oo koskaan ennen elämässä ollut 27 päivän kiertoa. Ja sitten se sattuu juuri sille kuukaudelle, kun yrittää raskautua. En edes tikuttanut ovulaatiota, koska kuukautiset on olleet niin säännölliset. Päätös tuli yrittämisestä vasta ilmeisesti liian myöhään, vaikka kierron mukaan olisi ollut aikaa kolme päivää vielä talletella ennen ovista. 😔

Voi että, halauksia täältä kohtalontoverille! 🥺❤️Mekin päätettiin vasta edellisen kierron puolessa välissä, että voitaisiin alkaa yrittää. Ja sitten oon miettinyt sitäkin, että vaikka tallettelut osuisi kuinka kohdilleen, niin on se raskautuminen niin arpapeliä kuitenkin...

Voi että, halauksia täältä kohtalontoverille! 🥺❤️Mekin päätettiin vasta edellisen kierron puolessa välissä, että voitaisiin alkaa yrittää. Ja sitten oon miettinyt sitäkin, että vaikka tallettelut osuisi kuinka kohdilleen, niin on se raskautuminen niin arpapeliä kuitenkin...

Arpapeliä on, sen tässä on jo oppinut. Ensimmäinen sai alkunsa pari vuotta sitten toisella yrittämällä, en tiennyt raskautumisesta mitään, oli lähes päähänpisto alkaa yrittämään biologista. Nyt oon selvittänyt kaikenlaista ja luulen tekeväni kaiken oikein ja keväästä asti mennyt huti (toki nyt pari kk mennyt ajoitus vähän ohi työmatkojen takia). Ikää ei pitäisi vielä olla liikaa, ei ylipainoa tai mitään muutakaan hidastavaa tekijää 🤷🏼‍♀️ Eiköhän se kohta nappaa. Jospa vaikka tässä kierrossa 💫

@Suskikitten ikävää ettei tärpännyt... Dpo7, eikös luteaali jää liian lyhyeksi jos on alle 10 vuorokautta.. olen näin ymmärtänyt, mielellään pitäisi olla 12 vuorokautta, että progesteronia on riittävästi, eli kertoo siitä että ovulaation jälkeen keltarauhanen toimii oikein ja riittävästi raskauden alkamiseksi.

Jos tämä on sinulle normaali ja gynelogin tai muun asiantuntijan mielestä ok, niin sitten ei mitään.. mutta jos et vielä ole käynyt neuvolassa tai gynekologilla lyhyen luteaaliin tiimoilta, niin suosittelen käyntiä, jotta se tsekata ja saat tarvittaessa ja halutessasi siihen apuja esimerkiksi joillekin on auttanut progesteronihormonivalmisteet.

Tsemppiä seuraavaan kiertoon 👍🏻

@Suskikitten ikävää ettei tärpännyt... Dpo7, eikös luteaali jää liian lyhyeksi jos on alle 10 vuorokautta.. olen näin ymmärtänyt, mielellään pitäisi olla 12 vuorokautta, että progesteronia on riittävästi, eli kertoo siitä että ovulaation jälkeen keltarauhanen toimii oikein ja riittävästi raskauden alkamiseksi.

Jos tämä on sinulle normaali ja gynelogin tai muun asiantuntijan mielestä ok, niin sitten ei mitään.. mutta jos et vielä ole käynyt neuvolassa tai gynekologilla lyhyen luteaaliin tiimoilta, niin suosittelen käyntiä, jotta se tsekata ja saat tarvittaessa ja halutessasi siihen apuja esimerkiksi joillekin on auttanut progesteronihormonivalmisteet.

Kiitos kattavasta infosta! ❤️

Itsellä tänään dpo10, CB puikko ultra early nega. Menkkamaiset oireet jatkuu, mutta vielä ei vuotoa, eiköhän ne tänään ala.
Jos menkat alkaa tänään niin silloinhan luteaali on liian lyhyt? 🤔 Saakohan yksityiseltä gyneltä kuinka helposti lääkitystä tuohon lyhyeen luteaalivaiheeseen? Kierto oli mulla nuorempana 28pvä kellon tarkasti, jos tänään alkaa menkat ni kierto lyhentynyt 23 päivään. Ovulaatio tikutettu 20.10.

Syy liian lyhyeen luteaaliin liittyy erittäin todennäköisesti imettämiseen. Kävin yksityisellä gynellä ja neuvoi ottamaan rauhallisesti vuoden loppuun saakka. Sain tosin itkettyä myös lugesteronin tähän lisäksi, mutta kuukautiset tulleet sen käytöstä huolimatta 😅

Jotta mut otettaisiin enemmän tosissaan niin mun pitäisi lopettaa imetys. Mun lapsi on valitettavasti vahvatahtoisempi kuin mä niin oon pahasti ollut häviöllä tässä. Lapsi on 1,5 vuotias niin esteitä ei ole lopetukselle, muksu on vain niin intensiivisesti tissin perään niin en oo onnistunut harhautuksessa. Joten toistaiseksi annan nyt olla tissillä talven ja toivon jos se itsekseen alkaisi laantua tästä…

Kyllä kait sen progetuen aika helposti saa, jos ei ole mitään vakavampaa syytä.. ja yleensähän ei ole jos kierto on säännöllinen. Mutta tekevät myös sisätutkimuksen yleensä, joten yksityisellä tulee sitten hintaa äkkiä sen parisataa ellei enemmänkin.

Jees, imetys voi olla tietty yksi tekijä, et hormonikierto/toiminta on vähän erilainen. Ja jokainen tekee imetyksen kanssa kuten parhaaksi näkee. Muutamalla tutulla lapset ovat "vaatineet" imetystä 1-3 vuotta.. osalla jäänyt lapsestakin johtuen vuoteen tai alle.. se on kans niin kovin yksilöllistä.

Tsemppiä!

Alkuun tsempit kaikille sitä tarvitseville 🥰

Meillä jäi nyt pillerit sitten pois käytöstä ja heti alko melkeen joku vuoto 😅 tässä kävi toissaviikonloppuna unohdus muutaman pillerin osalta ja mietin, et syönkö laatan loppuun, mut kyllä mä sen sitten söin, kun terkkari sitä jossain kohtaa suositteli kierron kannalta. Tässä on kyllä vielä mietitty vähän sitä, että odotetaanko ilman pillereitä vielä varsinaisen yrityksen kanssa sinne joulukuulle, ja että meidän yritys on sitten enemmän tulee jos on tullakseen, kuin yrittämällä yrittämistä. Meillä ei ole pakottavaa tarvetta saada pojalle sisarusta, mutta saas nähdä mitä tässä vielä tapahtuu 😊

Olen lueskellut taustalla teidän juttuja, mutta nyt voisin liittyä mukaan kun aika kuluu niin hitaasti.

Nyt on meneillään vasta dpo3, luultavasti. Kierto alkoi 15. tai 16.10. ja 27.10. oli iltaa kohden niin järkyn terävät vihlonnat, että luulisin silloin olleen dpo0. Nyt selvästi on jo luteaalivaihe, sillä paino putoaa, hajuaisti on herkillä ja sellaista.
Kierto oli ennen tasan 28 vrk, mutta nykyään vaihtelee 25-29 paikkeilla, yleensä on 26vrk.

Ei malttaisi yhtään odotella viikkoa, jotta pääsisi ehkä ostamaan testejä. 😄

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa mukaan @Arie ja tsemppiä piinapäiviin - ne on piinaavan hitaita päiviä kieltämättä.

On tämä ovulaation odottelukin kyllä lähes yhtä piinaavaa, itse ajattelin tikuttaa oviksen tässä kierrossa, koska olen vähän epävarma että tuleeko sitä edes. Että jospa saisi sitten vahvat viivat ensin ovistikkuun ja seuraavaksi itse raskaustestiinkin 😁

Takaisin