Raskaaksi 2025

Dpo12 ja testi nega. Taitaa kans tänään kääntyä kp1. Sen verran jo tuli paperiin. Eiks toi luteaali ole ihan ok kuitenkin vielä? Jos tnään alkaa uus kierto niin 11påivää. En tiedä vaikuttaako mutta saanu kolmesta viimeisimmästä haamun dpo10.

ON: Yksityisellä käynti oli todella silmiäavaava ja tuli vihdoin olo, että ymmärretään ja kuullaan.

Todella kattavasti käytiin läpi asioita ja ultrattiin ajan kanssa, että mitä löytyy.
Progesteronituki tuli luteaalivaiheen tiputteluun ja lähti uusi lähete julkiselle lapsettomuuspuolelle painavammalla saatesanoilla, että nyt täytyy päästä koska lähtötilanne on heikko (alhainen reservi, endo ja mahdollinen keltarauhasen toimintahäiriö) jo muutenkin vaikka ei olekaan vuotta yritystä tai kolmea "oikeaa" keskenmenoa.

Nyt sormet ristissä, että joko luteaalituella tärppää tai sitten julkinen ottaa vastaan. IVF oli lääkärin suositus. Ei kannata kuulemma ehkä näillä haasteilla kokeilla mitään vähemmän järeää ja tärkeää olisi myös, ettei liikaa jahkaile hoitoon menossa.

Hinta tälle ilolle Felicitas Mehiläisessä 160e.

Muokattu viimeksi:
Ihanaa eivät sitten soittaneet takaisin tänään. 🫠 Tämä kaikki menee kyllä ihan päin helvettiä. Puhuin isoäitini kanssa ja hänelle kerroin neljännestä keskenmenneestä. Hän järkyttyi ei kuulemma tiennyt että noin voi käydä näin monta kertaa putkeen. 🥴 Mutta lupasi auttaa jos joutuu yksityiselle menemään. Ja sanoi että ei kyllä luota julkisen puolen lääkäreihin yhtään että kehotti menemään suoraan yksityiselle..

ON: Yksityisellä käynti oli todella silmiäavaava ja tuli vihdoin olo, että ymmärretään ja kuullaan.

Todella kattavasti käytiin läpi asioita ja ultrattiin ajan kanssa, että mitä löytyy.
Progesteronituki tuli luteaalivaiheen tiputteluun ja lähti uusi lähete julkiselle lapsettomuuspuolelle painavammalla saatesanoilla, että nyt täytyy päästä koska lähtötilanne on heikko (alhainen reservi, endo ja mahdollinen keltarauhasen toimintahäiriö) jo muutenkin vaikka ei olekaan vuotta yritystä tai kolmea "oikeaa" keskenmenoa.

Nyt sormet ristissä, että joko luteaalituella tärppää tai sitten julkinen ottaa vastaan. IVF oli lääkärin suositus. Ei kannata kuulemma ehkä näillä haasteilla kokeilla mitään vähemmän järeää ja tärkeää olisi myös, ettei liikaa jahkaile hoitoon menossa.

Hinta tälle ilolle Mehiläisessä 160e.

Oliko toi käynti siis Mehiläisen gynellä vai Felicitaksen lapsettomuusgynellä?

Kiitos, hyvä tietää. Itsekin varmaan menemme sinne kohtapuoliin. Toivottavasti luteaalituki toisi sinne tulosta tai että pääsisitte jo julkiselle! 🤞🏻

Yllätys yllätys mulle soitettiinkin vielä tänään sieltä. En suoraan saanut lähetettä erikoissairaanhoitoon, mutta puhelimessa hoitaja joka sanoi että konsultoi lääkäriä että tekee sen lähetteen mutta konsultoi lääkäriä ilmeisesti sen takia että tarvitseeko siellä terkkarilla vielä käydä, vaikka lääkäri jolla kävin oli kirjannut että puhelu riittää. Ja tämä hoitaja lukikin sen sieltä mutta ei ilmeisemmin ollut jostain syystä varma että tarvitseeko sittenkin käydä paikan päällä mun että tekee lähetteen. No sieltä soitetaan parin viikon päästä, 23 päivä tätä kuuta. Nopeaa toimintaa ei kyllä ole, mutta sentään asia etenee ehkä? Ei ollut ehdoton ei kuten maanantaina kun soitin. 🤣 Kannatti siis soitella uudestaan.

Voi kyllä että oon aika rikki tuohon aikaan 23 päivä, koska pisimmälle kerenneen raskauden ja joka oli ensimmäinen raskaus joka meni kesken laskettu aika siinä tienoilla 26 päivä siis. Pelottaa jo valmiiksi miten selviän siitä viikosta. 😔

//Ostin kaksi tietokonepeliä eilen jotta saisin loppukuulle jotain muuta mietittävää kuin tuon keskenmenneen laskettu aika. 🙈 Toista voin pelata jo mutta toinen ilmestyy parin viikon päästä niin ennakkotilasin sen. 😊 Toivottavasti harhauttaa ajatuksia tuosta nuo pelit.

Muokattu viimeksi:
Tulin tänne taas välillä lukemaan viestejä. Onnea @MomOf3 ja muille tsemppejä ❤️

Meillä meni tämä kierto tallettelujen osalta ohi ja ärsyttää kyllä kun nyt olisi ollut mukavan pituinen luteaalivaihe. Mielenkiintoista silti hieman kuulostella miltä varmasti raskaudeton kierto tuntuu verrattuna niihin missä toivo on tapissa. Tulee vähän olo että ihan turhaa se piinaaminen kun samoja fiiliksiä nytkin on. Tähän mennessä olisin jo kuvitellut tuntemuksisia kiinnittymiseksi jne. 🫣 Elämäntilanne on kyllä sellainen, että raskautuminen ennen tulevaa kiertoa olisi hankaloittanut elämää paljon. Ensi kuun lopulta pääsen toivottavasti rennompaan elämän tahtiin ja sitten ehtii olla myös raskaana ja tehdä kaikkea kivaa vaan, eli tämän kuun lopussa kun tärppäisi niin olisi 💯👌

Omaa napaa: itse nyt pyörittelen peukaloitani että mitähän tässä nyt tekisi… ”paras aikaikkuna” tulla raskaaksi meni nyt umpeen ja ei raskautta. Kaippa nyt siirryn sille linjalle että kokeillaan ”ei vakavasti” talvi kun kaikki raskaudet talven aikana tulevat huonoon aikaan mun työuran kannalta. Ei voi mitään sit mutta näillä eväillä mennään. Toivottu lapsi silti, menee vain sumplimiseksi miten pitää varma leipä pöydässä jos lapsen syntyminen menee heinäkuu-helmikuu välille. Oon myös ainoa taloudessa, joka pystyy töihin, niin siks otan paineita työn puolesta.

Noh näkkee miten menee. Useampi lapsi kuitenkin haluttaisiin, 3-4 olisi kiva luku yhteensä.

Yllätys yllätys mulle soitettiinkin vielä tänään sieltä. En suoraan saanut lähetettä erikoissairaanhoitoon, mutta puhelimessa hoitaja joka sanoi että konsultoi lääkäriä että tekee sen lähetteen mutta konsultoi lääkäriä ilmeisesti sen takia että tarvitseeko siellä terkkarilla vielä käydä, vaikka lääkäri jolla kävin oli kirjannut että puhelu riittää. Ja tämä hoitaja lukikin sen sieltä mutta ei ilmeisemmin ollut jostain syystä varma että tarvitseeko sittenkin käydä paikan päällä mun että tekee lähetteen. No sieltä soitetaan parin viikon päästä, 23 päivä tätä kuuta. Nopeaa toimintaa ei kyllä ole, mutta sentään asia etenee ehkä? Ei ollut ehdoton ei kuten maanantaina kun soitin. 🤣 Kannatti siis soitella uudestaan.

Voi kyllä että oon aika rikki tuohon aikaan 23 päivä, koska pisimmälle kerenneen raskauden ja joka oli ensimmäinen raskaus joka meni kesken laskettu aika siinä tienoilla 26 päivä siis. Pelottaa jo valmiiksi miten selviän siitä viikosta. 😔

//Ostin kaksi tietokonepeliä eilen jotta saisin loppukuulle jotain muuta mietittävää kuin tuon keskenmenneen laskettu aika. 🙈 Toista voin pelata jo mutta toinen ilmestyy parin viikon päästä niin ennakkotilasin sen. 😊 Toivottavasti harhauttaa ajatuksia tuosta nuo pelit.

Hienoa, että pääset asiassa eteenpäin! Joskus sillä kenen kanssa asiaa hoitaa on merkitystä, eihän se niin saisi mennä, mutta välillä menee valitettavasti.

Hyvä harhautuskeino! Mitä pelejä sä ostit? 😊 T. Toinen pelaaja

Omaa napaa: itse nyt pyörittelen peukaloitani että mitähän tässä nyt tekisi… ”paras aikaikkuna” tulla raskaaksi meni nyt umpeen ja ei raskautta. Kaippa nyt siirryn sille linjalle että kokeillaan ”ei vakavasti” talvi kun kaikki raskaudet talven aikana tulevat huonoon aikaan mun työuran kannalta. Ei voi mitään sit mutta näillä eväillä mennään. Toivottu lapsi silti, menee vain sumplimiseksi miten pitää varma leipä pöydässä jos lapsen syntyminen menee heinäkuu-helmikuu välille. Oon myös ainoa taloudessa, joka pystyy töihin, niin siks otan paineita työn puolesta.

Noh näkkee miten menee. Useampi lapsi kuitenkin haluttaisiin, 3-4 olisi kiva luku yhteensä.

Onpa harmillinen tilanne. Ikävää, että toivottua asiaa joutuu tuolla tavalla sumplimaan. Asiat yleensä kyllä järjestyvät, mutta tietysti varma toimeentulo tuo turvaa ja ymmärrettävästi stressaa. Tämän kun voisikin kellottaa niin, että osuisi sopivaan aikaan ja kohtaan, mut ei. Hurjasti tsemppiä!

Hienoa, että pääset asiassa eteenpäin! Joskus sillä kenen kanssa asiaa hoitaa on merkitystä, eihän se niin saisi mennä, mutta välillä menee valitettavasti.

Hyvä harhautuskeino! Mitä pelejä sä ostit? 😊 T. Toinen pelaaja
Juu niinhän se on. 😂

Ja ostin diablo nelosen jota juuri asennan hidas netti meillä. 🤣 Ja ennakkotilasin vampire the masquarade bloodlines kakkosen. 🫢

Juu niinhän se on. 😂

Ja ostin diablo nelosen jota juuri asennan hidas netti meillä. 🤣 Ja ennakkotilasin vampire the masquarade bloodlines kakkosen. 🫢

Nice! Diablolla riittääkin mukavasti pelattavaa, kun on ne kaikki eri hahmoluokatkin. Se on kyllä hyvä, on tullut hakattua sitä ihan huolella julkaisusta lähtien, näköjään 412 tuntia. Huhuhh 🫣🤪 Toi toinen onkin mulle tuntematon, mut vampyyripelit toimii aina 👌🏻

Täällä menossa Yk3. Ja toiveet korkealla koska tallettelut osuivat ihan nappiin 🤞🏻.

Lähiaikoina tullut henkilökohtaisessa elämässä suuria muutoksia sekä pettymyksiä, viimeisimpänä tänään tullut tieto puolen vuoden lomautuksista 🤦🏻‍♀️😢

Olen kovasti yrittänyt hokea itselleni että kaikki järjestyy ja kaikella on tarkotus -> yritin myös kovasti Manifestoida että tämä on nyt se The kierto ja plussa tulee tässä kuussa. Tänään menossa Dpo2 tai Dpo3.

Plussa aaltoja kaikille ja onnea jo plussanneille 😍.

Tää on kyllä niin huvittavaa kun heti yrityksen alotuksen jälkeen on heti ihan kympillä tikuttamassa ovista vaikka ei sinänsä oo mikään hoppu saada plussaa. On tää tämmönen mind game🤭 premom sovellukseen on näköjään jäänyt esikoisen plussakierron ovistestit muistiin. Silloin ovis ollut kp 15, ennen ovisplussaa ollut ihan hailuroita testejä kunnes kp 15 iltapäivällä ollut hiukan tummempi ja sitten jo viiden kuuden aikaan tullut selkeä plussa. Nyt kp 13. Kierto aika säännöllinen n. 30pv

Tajusin juuri että oon ihan täysin skipannut kaikki raskauteen liittyvät vitamiinit yms koko viikon ja ottanut vaan ns. normi lääkkeet jotka menee muutenkin. 🥴 No otan jotain monivitamiinia jossa kaikki mahdollinen, foolihappo myös sekä rautalisää koska ferritiini oli alhainen kesällä. Nyt sitten en ole koko viikkona ottanut niitä. Yleensä siitä lähtien kun alkanut niitä syömään muistanut tarkkaan ottaa ne joka päivä ja muutenkin outoa että täysin huomiotta jättänyt ne purkit koska mun muut lääkkeet niiden vieressä. 🫠 Ehkä mun mieli asennoitumassa että turha yrittää? En tiedä nyt jotenkin niiden syömisen jatkaminen kyllä tuntuu jotenkin vaikealta... Kun tavallaan turhaan syönyt kohta 9 kuukautta foolihappoa yms.

Onko kenelläkään muulla että tuntuu ettei yhtään jaksa panostaa yritykseen? Ei edes vitamiinien ottamiseen?

Muokattu viimeksi:
@Kali mä en oo tällä kertaa edes muistanut ostaa foolihappoa. Toki syön kyllä sen kilon hedelmiä ja vihanneksia päivässä ja päälle täysjyvät niin tuskin on vajetta. Itse haluaisin pitää rentouden yrityksessä mahdollisimman pitkälle vaikka se vaikeaa saattaa ollakin. Ei oo tässä sekoboltsiarjessa oikein tilaa millekään lisästressille 🥹 joku muutaman päivän tai viikon tauko vitamiineissa ei varmasti kaada venettä, ei vesiliukoistenkaan vitamiinien varastot ihan heti lopu ☺️

Kivaa luettavaa että alle prosentin luokkaa todennäköisyydet neljälle peräkkäiselle keskenmenneelle raskaudelle. 😑 Kivaa olla tämmönen harvinaisuus.. 🙄 Mieliala ihan ok hetken aikaa jopa, kunnes tuohon juttuun törmäsin... Ja luin koska mulla noita kemiallisia niin mulla riski on että jos tästä raskaaksi tulee enään että sekin on kemiallinen niin 40-60% mahdollisuudet kemialliseen. Mahtavaa...

Muokattu viimeksi:
Takaisin