Raskaaksi 2025

Sama käsitys itsellä kuin @Puar että monipuolinen syöminen maltillisella kalorivajeella sekä liikunnalla edistäisi raskautumista ja raskautta. Se paino tulee kyllä tippumaan maltillisella kalorivajeella ja siinä samalla pääsisi syntymään terveellisempiä ja ylläpidettäviä elämäntapoja. Oon nähnyt niin monen sukulaisen epäonnistuvan sillä että yritetään lyhyellä aikavälillä liikaa tekemällä jotain mikä ei oo mahdollista edes ylläpitää 😩 eri asia tietty jos sairauksia tai vastaavaa, mikä vaikeuttaa painon pudotusta, mutta toivottavasti näissä tilanteissa saataisiin terveydenhuollosta hyvä suunnitelma ja ohjeistus tilanteeseen.

Itse koetan keskittyä välttelemään nyt liikaa oman navan miettimistä kun on se jo ylimietitty. Jos vaikka saisin ajan gynelle tai ees lääkärille kun vieläkin jomottelee alavatsaa, mutta ei missään nimessä sillä tasolla mitä oli aiemmin ja en sinällään oo huolestunut. Vois kuitenkin kysyä mielipiteen vielä joltain ammattilaiselta että tarviiko tässä olla huolissaan. Oon nyt päättänyt että tää on se luteaali vaihe 😂

Ja kirjoitelkaa kovasti omista navoistanne kun mieluusti luen niitä!

Täällä taitaa alkaa vuoto, kävin vessassa ja pyyhittäessä tuli verta jo vaikka vasta dpo13. Eli kp1 ja yk8... Olin myös oikeassa nyt sitten masentaa ja itkettääkin jo. Taas tuntuu siltä että tekisi mieli heittää hanskat tiskiin ja luovuttaa koko hiton touhun suhteen.

Sympatiat uuden kierron aloittaville ❤️

Täällä dpo 9, dpt 5 ja testit oletettavasti negoja. Oletettavasti siksi, että rfsu:n herkkä puikko näytti miusta testiajan sisällä hyvin hyvin haaleaa plussaa, joka kuitenkin sit haalistui lähes näkymättömiin heti sen 5min jälkeen. Nyt kuivuttuaan sit selkeä plussa, mut tuo on antanut miulle vääriä plussia ennenkin testiajan jälkeen niin en uskalla luottaa. OneStepin herkkä puikko kans nega, haamua tarjoaa sekin kun oikein tuijottaa mut epäilen viivan paikaksi. PC nega, toki viivanpaikkaa erotan siitäkin.
Joo, todella aikaista eikä pitäs vielä yhtään masentua, mut en voi mitään et on jo itkettänytkin tää. Tammikuun raskauteen johtaneessa siirrossa kun dpt 5 oli jo hyvin haalea, mut selkeä plussa ja digi posi niin en osaa olla vertaamatta, vaikka voi vielä hyvin olla et tulee näkyviin vasta myöhemmin.
Oon vaan ollut nyt niin varma et tällä kertaa onnistui, nytkin vähän pahoinvoiva olo ja kahvi (pieni kupillinen jonka sallin aamulla itelleni) maistui pahalta. Oireita muuten ollut on/off, kaikki voi johtua muustakin kuin raskaudesta.
Yritä tässä nyt sit tehä töitä.
Mut ei heitetä kirvestä kaivoon, se plussa voi sieltä vielä hyvinkin olla tuloillaan 🤞🏻❤️

Täällä kp 14. Ovistikut otin käyttöön toissapäivänä, jolloin tikkuun haalea viiva. Eilen vielä haaleampi viiva vielä haaleammasta pissasta 😁 Parina päivänä ollut haluja ja eilen myöhään illalla pyyhittäessä paperiin jäi rusehtavaa limaa (verta?). Aloin sitten miettiä, onko se ovulaation merkki? 🤔 Mitään nipistystä tai kipuja ei ole ollut niin kuin yleensä ovulaatin aikaan ja ovistestissä tänäkin aamuna haalea viiva. Illalle on suunniteltu tallettelut 🤞 Viime kierrossa ovulaatio oli kp 17, joten toivottavasti ollaan nytkin aikataulussa 😅

@Suskikitten Joo, noin se varmasti on. Itse aika maltillisella kalorivajeella olen mennytkin ja viime viikot ei ole varmaan ollut sitäkään. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Ja mulle ainakin tekee henkisesti tosi hyvää päästä liikkumaan. Tässä yrittäessä kuitenkin on aika usein niitä stressaavia ja masentavia hetkiä, niin tekee hyvää päästä välillä kunnolla hikoilemaan niin tulee väkisinkin edes vähän parempi olo.

@Kali Pahoittelut uudesta kierrosta. Toivottavasti mieli kirkastuu, kun pahin menkkamasennus hellittää. :red-heart:

@Toiveikas86 Toivottavasti sieltä vielä plussa tulee, oireet ainakin kuulostaa lupaavilta!

@octoberries Tsemppiä oviksen metsästykseen! Itsellä oli tässä kierrossa ovulaatio kp 17 ja silloin oli kp 14 tosi haaleat viivat vielä, toivottavasti sulla alkaa lähipäivinä viivat vahvistumaan!

Täällä mennään dpo 10 ja apteekin herkkä testi negatiivinen. Oireita on mutta voivat yhtä hyvin liittyä lähestyviin menkkoihin ja ehkä myös hyvään mielikuvitukseen. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Eilen alkoi rintojen arkuus, mitä mulla ei normaalisti ole pms-oireena, niin se sai kyllä vähän toivon heräämään. Että yritän nyt pientä toivoa pitää vielä yllä ennen kuin menkat alkaa. Aikaisemmin (vuosia sitten) sain ekan plussan kp 30 (silloin en tikuttanut ovista) ja se olisi mulla torstaina. Että kaipa tässä täytyy yrittää pitää mieli avoimena kunnes menkat alkaa.

Sama käsitys itsellä kuin @Puar että monipuolinen syöminen maltillisella kalorivajeella sekä liikunnalla edistäisi raskautumista ja raskautta. Se paino tulee kyllä tippumaan maltillisella kalorivajeella ja siinä samalla pääsisi syntymään terveellisempiä ja ylläpidettäviä elämäntapoja. Oon nähnyt niin monen sukulaisen epäonnistuvan sillä että yritetään lyhyellä aikavälillä liikaa tekemällä jotain mikä ei oo mahdollista edes ylläpitää 😩 eri asia tietty jos sairauksia tai vastaavaa, mikä vaikeuttaa painon pudotusta, mutta toivottavasti näissä tilanteissa saataisiin terveydenhuollosta hyvä suunnitelma ja ohjeistus tilanteeseen.

Itse koetan keskittyä välttelemään nyt liikaa oman navan miettimistä kun on se jo ylimietitty. Jos vaikka saisin ajan gynelle tai ees lääkärille kun vieläkin jomottelee alavatsaa, mutta ei missään nimessä sillä tasolla mitä oli aiemmin ja en sinällään oo huolestunut. Vois kuitenkin kysyä mielipiteen vielä joltain ammattilaiselta että tarviiko tässä olla huolissaan. Oon nyt päättänyt että tää on se luteaali vaihe 😂

Ja kirjoitelkaa kovasti omista navoistanne kun mieluusti luen niitä!
Mulla nyt sama juttu, jomottelee ja pistelee. Kunnon plussaa ei tullut, mut pieniä piikkejä ja muuten kaikki oireet. Ihan kummallista ja jotenki nyt murehdituttaa. Ja mulla on ollu aiemmin niitä kystia, mistä kyselit. Oli loppujen lopuks pahat kivut, vaikutti ihan työkykyyn. Huolestuttaa, et ei toimi hommat niinku pitäis.

Minäkin liityn tähän porukkaan. Käväisin toukokuisten puolella mutta osoittautui kemialliseksi😞

Vaikka tämä riski oli tiedossa niin osui se yllätävän kipeästi, ehkä ennenkaikkea siksi että tunsin olevani todella raskaana. Eli oireet tulivat voimakkaina ja aikaisin ja tiesin että nyt tärppäsi. Tästä syystä tuli testattua jo ennen kuukautisten poisjäämistä ja viikon aikana viiva vahvistui, kunnes ei sitten vahvistunutkaan ja kaikki oireetkin katosivat.

Täällä siis ollaan, nyt on kp3 ja uutta yritystä mahdollisesti syksyn mittaan. Tämä edellinen kemiallinen tuli vähän puoli ”yllättäen” kun oltiin asenteella että tulee jos on tullakseen. Nyt on lapsihaave vaan voimistunut ja koitan nyt ensin keskittyä saamaan elintavat vähän terveellisemmälle tasolle, tarkoittaen lähinnä säännöllistä ja monipuolista ruokavaliota, liikuntaa ja rautavarastojen täyttämistä. Ja seurailen että miten kierto tämän jälkeen palautuu.

Kovasti plussatuulia kaikille! 🙂

Täällä taitaa alkaa vuoto, kävin vessassa ja pyyhittäessä tuli verta jo vaikka vasta dpo13. Eli kp1 ja yk8... Olin myös oikeassa nyt sitten masentaa ja itkettääkin jo. Taas tuntuu siltä että tekisi mieli heittää hanskat tiskiin ja luovuttaa koko hiton touhun suhteen.
Samanlaisia fiiliksiä täälläkin, kyllä välillä tekisi mieli heittää hanskat tiskiin ja luovuttaa. Puolisolla on ehkä tässä vaiheessa minuakin kovempi vauvakuume ja koen itseni tällä hetkellä jotenkin niin epäonnistuneeksi kun en ole vieläkään pystynyt toista lasta meille antamaan.. Vaikka tiedän, että tuskin tämä on pelkästään minusta kiinni. Tutkimuksissa emme ole ja tuskin olemme menossakaan, joten näillä mennään toistaiseksi. Pettymystäni ruokkii lisäksi erityisesti se, että monet aiemmat kierrot on menneet meillä mönkään tallettelujen puutteen ja ajoituksen takia,pari viimeistä kiertoa vuorostaan menneet tallettelujen osalta niin nappiin kuin voi olla joten tämänkin takia harmittaa kovasti ettei näillä nappiin menneillä talletteluilla nyt mitään aikaiseksi saatu.. Joten yk12 täältä tullaan 🫡

Tää on kyllä yhtä piinaa..😁 torstaina on käynti neuvolassa lapsettomuusasioilla ja torstaina tulee myös 2 viikkoa siitä, että mun menkat on myöhässä. Ja tietenkin raskaustestit on negatiivisia🙄ja ei ole ollut ovulaatiota. Miksei ne hiton menkat voi vaan alkaa??!! Syön siis terolutia, siihen että kierto olisi normaali ja menkat alkaisivat normaalisti.. ei mulla muuta, pitää päästä purkamaan omaa vitutusta🤣🤣

Mulla tänään vasta kp8 mutta nippailua alavatsassa vasemmalla puolella, lämmöt myös laski. Ovulaatiotestit tältä päivältä, mitä mietteitä?🤔
1000023602.jpg

Tää on kyllä yhtä piinaa..😁 torstaina on käynti neuvolassa lapsettomuusasioilla ja torstaina tulee myös 2 viikkoa siitä, että mun menkat on myöhässä. Ja tietenkin raskaustestit on negatiivisia🙄ja ei ole ollut ovulaatiota. Miksei ne hiton menkat voi vaan alkaa??!! Syön siis terolutia, siihen että kierto olisi normaali ja menkat alkaisivat normaalisti.. ei mulla muuta, pitää päästä purkamaan omaa vitutusta🤣🤣
Tuo menkkojen odottaminen on kyllä niin tuskaa :side_tear:. Itellä ollut niitä 56 pv kiertoja niin yritäpä siinä sitten pitää positiivista mielialaa yllä.

On: keskiviikkona viimeinen ”sininen” päivä flossa. Sitten on talleteltu vähintään joka toinen pvä kp13-26, mitä flo veikkaa mun hedelmällisiksi päiviksi. Oon petrannut metujen syönnissä, joten toive on että kierto lyhenisi taas tuosta viime kierrosta joka oli 37 päivää. On ollut oloja kyllä viimeisen viikon jo, ihme mahanippailua (varmaan vaan ilmaa xD). Oon lähdössä tyttöjen reissulle perjantaina (kp28) niin testaan varmaan silloin aamulla, vaikka ei sillon välttämättä näkyisikään jos on taas pitkä kierto. Kisaväsymystä oli alkukierrosta mutta nyt on ollut ihmeen levollinen olo.

@viima riippuu toki sun testaushistoriasta, mutta aika reippaasti vahvistui. Omalla kohdallani ottaisin varmaan jo posina alemman kun noin iso hyppy ja tuntemuksia, mutta monet kans vielä jatkaisi testausta.

Eihän se kiellettyä oo heilutella peittoja jo aikaisemmin jos mahdollista 🤭

Tuo menkkojen odottaminen on kyllä niin tuskaa :side_tear:. Itellä ollut niitä 56 pv kiertoja niin yritäpä siinä sitten pitää positiivista mielialaa yllä.

On: keskiviikkona viimeinen ”sininen” päivä flossa. Sitten on talleteltu vähintään joka toinen pvä kp13-26, mitä flo veikkaa mun hedelmällisiksi päiviksi. Oon petrannut metujen syönnissä, joten toive on että kierto lyhenisi taas tuosta viime kierrosta joka oli 37 päivää. On ollut oloja kyllä viimeisen viikon jo, ihme mahanippailua (varmaan vaan ilmaa xD). Oon lähdössä tyttöjen reissulle perjantaina (kp28) niin testaan varmaan silloin aamulla, vaikka ei sillon välttämättä näkyisikään jos on taas pitkä kierto. Kisaväsymystä oli alkukierrosta mutta nyt on ollut ihmeen levollinen olo.
No on varsinkin kun lääkkeiden avulla niiden olisi pitänyt alkaa eli tää ei oo normaali tilanne et ne on myöhässä 🥺

@viima riippuu toki sun testaushistoriasta, mutta aika reippaasti vahvistui. Omalla kohdallani ottaisin varmaan jo posina alemman kun noin iso hyppy ja tuntemuksia, mutta monet kans vielä jatkaisi testausta.

Eihän se kiellettyä oo heilutella peittoja jo aikaisemmin jos mahdollista 🤭
Tää on ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen, joten on kyllä aivan mahdollista että ovis tulee miten sattuu🙈

Heippa! Onko kokemuksia One step herkistä liuskaraskaustesteistä? Antaako helposti viivanpaikkoja?
Mulle ei antanut mut en oo saanut ikinä viivanpaikkoja mistään muistakaan testeistä. Ja oon aikojen saatossa testannut varmaan kaikilla mahdollisilla eri merkeillä😆

Kävin jo plussa vai ei ketjussa hihkuu ja laittaa testit arvioitavaksi. Nyt oon käyny hakee kaksi apteekin ultraa ja vielä digin! Huomen aamulla teen pc ja ultra ja se mitä ne näyttää niin katsotaan jos teen digin samalla. Nyt illalla teen ultran. Oon nyt asioilla ja pääsen kotiin ehkä yhdeksän aikaan. Silloin olen pidättänyt jo 5h. En siis juo nyt yhtään koska muuten se on täys mahdottomuus. Mut kylläpä jo janottaa 😅😅

Tosi vaikea keskittyä mihinkää , niin sekasin yksi haamujen esiäiti nyt minut laittoi 🤭🤭🤭

Takaisin