Raskaaksi 2025

Miks mua jännittää nyt enemmän? Olevinaan jotain vatsatunetmuksia tullut tänään. Mies tulee testin kanssa kotiin ja puoli seiskalta olen ollut 3h käymättä vessassa. Jos pystyn pidempään niin olen. Ehkä jännittää kun katsotaan yhdessä tulos 🥰
Toivon kovasti plussaa teille! 😁❤️

Mä testaan vielä huomenna kun sain iltapäivällä kun tein testin jonkun haamujen haamun. Meinasin miehelle näyttää jos hän näkee mutta päätin odottaa huomisen testauksen jälkeen ja kerron sitten että testasin olipa tulos nega tai positiivinen. 😆 Hänen mielestään voi plussa tulla kun kuukautiset ovat myöhässä. Ja ei välttämättä usko jos huominen tulos nega että uskoo ilmeisesti että voi muuttua vielä. Itse olen realistisempi. 😅

Aloin miettimään, että olenkohan olettanut ovulaation olevan liian aikaisin ja viimeisin seksikerta jää liian aikaiseksi 🤔 Latasin tänään ovistestin sovellukseen ja se näytti max 0,39 . Olin jo ajatellut, että ovulaatio on limojen mukaan tänään tai huomenna. Edellisessä kierrossa saatoin lopettaa testauksen liian aikaisin, ja viimeisin seksikin oli pari päivää ennen tuota mun olettamaa päivää. Onko teillä tunnetta, että taisteluväsymys iskisi ennen h-hetkeä?

Meillä edellisessä kierrossa ja tässäkin on ongelmana, että saan kunnon riidan aikaiseksi ovulaation aikaan! Musta tuntuu että mun kierron tunneailahtelut osuu tähän keskelle, eikä kierron loppuun. Ihan kun kroppa haluaisi ajaa miehen pois läheltä just kun raskautumisen kannalta läheisyys olisi tärkeää.

@Selah harmi jos riitoja osuu ovikseen! Mullakin kyllä sama että mielialat heittelee ja alkaa väsyttää oviksen jälkeen. Ja taisteluväsymys ennen h-hetkeä on kans tuttu! Tuntuu välillä just ennen ovista vähän siltä että mitäpä tässä niin kovasti yrittämään kun se ei oo tuottanut tulosta. Ollaan toki yritetty kuitenkin. Mut jotenkin se pitkä toive ja pettymykset sit vähän siinä mielessä kiteytyy kun olis se toiveikkain hetki taas käsillä. Tässä kierrossa toistuvasti unohdin ostaa ovistestejä kun kävin kaupassa kun aiemmin ollut kärppänä että koska saa testata 😄

Nyt menossa dpo2 ja rauhallinen zen-väliviikko ennen testailuja 😇 tsemppiä kaikille omiin kierron vaiheisiin!

Ovulaatiolimoista; onko valkoinen, paksu ja venyvä lima tyypillistä ennen ovulaatiota, sen aikana vai jälkeen? Tai millaisia kokemuksia teillä on? Hämmentyneenä täällä olen yrittänyt metsästää ovista ikuisuuden ja nyt on ilmaantunut edellämainittua limaisuutta yhdistettynä vetiseen valkovuotoon. 🤷🏼‍♀️

Ovulaatiolimoista; onko valkoinen, paksu ja venyvä lima tyypillistä ennen ovulaatiota, sen aikana vai jälkeen? Tai millaisia kokemuksia teillä on? Hämmentyneenä täällä olen yrittänyt metsästää ovista ikuisuuden ja nyt on ilmaantunut edellämainittua limaisuutta yhdistettynä vetiseen valkovuotoon. 🤷🏼‍♀️
Kiva jos joku osaa vastata oikeilla limanimityksillä. Mutta jaanpa omaa kokemusta, itsepähän kysyit 🫣

Mulla tuo valkoinen paksu venyvä on muutama päivä ennen ovulaatiota. Ne vaihtuu siitä suurinpiirtein tälläsiksi päivittäin; seuraavana päivänä seassa kirkasta ja venyvää, sitten kirkas venyvä päivä, kirkas tahmea päivä ja sitten kuivempaa. Olen olettanut että ovulaatio on tuolla kirkkaana ja venyvänä päivänä tai viimeistään sitä seuraavana juuri ennen kuivumista. Mutta nyt en ole enää varma ja pitää katsella tämän kierron testit nyt läpi 🤔

Kiva jos joku osaa vastata oikeilla limanimityksillä. Mutta jaanpa omaa kokemusta, itsepähän kysyit 🫣

Mulla tuo valkoinen paksu venyvä on muutama päivä ennen ovulaatiota. Ne vaihtuu siitä suurinpiirtein tälläsiksi päivittäin; seuraavana päivänä seassa kirkasta ja venyvää, sitten kirkas venyvä päivä, kirkas tahmea päivä ja sitten kuivempaa. Olen olettanut että ovulaatio on tuolla kirkkaana ja venyvänä päivänä tai viimeistään sitä seuraavana juuri ennen kuivumista. Mutta nyt en ole enää varma ja pitää katsella tämän kierron testit nyt läpi 🤔
Niin kysyinkin, kiitos! 😜 Mä en oo koskaan tulkinnut limojani sen ihmeemmin, aina aiemmin pistänyt siis merkille että limaisuus lisääntyy, mutta en tosiaan sen tarkemmin. Nyt mulla on ollut vahva epäilys, että oisko ovis mennyt jo alkukierrossa ohi, mutta alavatsakivut ja tää limaisuuden selkeä runsastuminen sai pienen toivon heräämään, että jospa tää kierto ei oiskaan vielä tässä. 🥺

Oon varmaan ihan hirveä ihminen kun heti tuli mieleen että estänkö siskon numeron hetkeksi. Koska en kestä (paitsi täällä on kyllä eri asia) yhtään jos hän kertoo minulle vauva tai raskausjuttuja. 😖

Jotenkin nyt sellainen olo että ei tästä varmaan mitään tule että heittäskö hanskat ns. tiskiin.. Toki alkupettymyksen jälkeen voi muuttua ajatukset. Mutta nyt tuntuu mahdottomalta jatkaa yrittämistä. 🤷‍♀️ Kun nyt ainakaan en usko että ensi kierrossakaan tärppää meillä.

Aloin miettimään, että olenkohan olettanut ovulaation olevan liian aikaisin ja viimeisin seksikerta jää liian aikaiseksi 🤔 Latasin tänään ovistestin sovellukseen ja se näytti max 0,39 . Olin jo ajatellut, että ovulaatio on limojen mukaan tänään tai huomenna. Edellisessä kierrossa saatoin lopettaa testauksen liian aikaisin, ja viimeisin seksikin oli pari päivää ennen tuota mun olettamaa päivää. Onko teillä tunnetta, että taisteluväsymys iskisi ennen h-hetkeä?

Meillä edellisessä kierrossa ja tässäkin on ongelmana, että saan kunnon riidan aikaiseksi ovulaation aikaan! Musta tuntuu että mun kierron tunneailahtelut osuu tähän keskelle, eikä kierron loppuun. Ihan kun kroppa haluaisi ajaa miehen pois läheltä just kun raskautumisen kannalta läheisyys olisi tärkeää.
Samaistun tähän tosi paljon, kyllä iskee taisteluväsymys ja koko yritys lähinnä turhauttaa kun saa sen ovisplussan ja tietää että vielä pitäisi kerran tsempata. Sama tapahtui monta kiertoa putkeen. Uusimmassa yritettiin ovisplussan aamuna talletella eikä siitä tullut mitään ja kyräilin vaan koko päivän vaikka eihän se miehen vika ole jos ei juuri ennen töitä unenpöpperössä paineen alla oikein lähtenyt. Yritin olla näyttämättä sitä miehelle ettei tule suorituspaineita ja kävisi vielä vaikeammaksi. Useasti kyllä tuntuu että ovisplussapäivänä ei mitenkään onnistu ja hirveät paineet takaraivossa, että NYT on se hetki! Mutta otettiin uusi yritys sitten töiden jälkeen ja saatiin homma maaliin! Kyllä se puolen päivän aikalisä yleensä auttaa, sama taktiikka taisi pelastaa viimeksikin.
Kyllä kannatti kärsiä kun lupaavaltahan tää tärppi ainakin tällä hetkellä näyttää! 🤞 Mutta vaikka oviksesta jo 2 viikkoa, ei ole kyllä minkäänlaisia haluja kummallakaan, hyvä kun voi pitää vähän taukoa :rolling: Aika seksittömästi on mennyt kyllä kaikki luteaalit yli vuoden ajan :No Evil Monkey:

Oon varmaan ihan hirveä ihminen kun heti tuli mieleen että estänkö siskon numeron hetkeksi. Koska en kestä (paitsi täällä on kyllä eri asia) yhtään jos hän kertoo minulle vauva tai raskausjuttuja. 😖

Jotenkin nyt sellainen olo että ei tästä varmaan mitään tule että heittäskö hanskat ns. tiskiin.. Toki alkupettymyksen jälkeen voi muuttua ajatukset. Mutta nyt tuntuu mahdottomalta jatkaa yrittämistä. 🤷‍♀️ Kun nyt ainakaan en usko että ensi kierrossakaan tärppää meillä.
Muista että puolisen vuotta ei ole vielä aika eikä mikään tässä hommassa. Joskus saattaa tärpätä heti ja joskus voi mennä useita vuosia ja silti päästä toivomaansa lopputulokseen. Uudella tarmolla vaan seuraavaan kiertoon. 🤗

Tietääkö siskosi, että yritätte vauvaa? Voisiko nätisti sanoa, että olet onnellinen hänen puolestaan, mutta on myös vaikeaa, kun itsekin haluaisi olla, mutta ei ole vielä tärpännyt 🤔
Mietin, että jos nyt törkeästi estää toisen ja ei pysty kuunnella mitään vauva hehkutusta, niin saako itsekään hehkuttaa takaisin sitten, kun tärppää vihdoin teillä? 🥺
Itselle sisko on ainakin ollut aina tuki ja etenkin aikoinaan, kun molemmilla kesti tulla raskaaksi saatu olla vuorotellen tukena ja sitten myös täteinä, koska sekin on mahtavaa! 😍🥳

Tsemppiä sinne! Uskon, että nyt tuntuu todella pahalta, mutta uusi kierto on aina uusi mahdollisuus 🥹💕

Mulla kanssa limoista valkoinen paksu lima (joskus yksi klöntti) tulee n 3-4päivää ennen ovista. Sitten kirkas venyvä lima joka on n. 2-0pv ennen ovista. Ja heti oviksen mentyä lima loppuu. Tässä kierrossa oli poikkeavat, valkoista ei tullut lainkaan, ja kirkasta vain ovispäivänä. Johtuuko sitten donafertyn aloituksesta vai mistä, en tiedä.zöllä heräsin oviskramppeihin, se on jännä kun se on aina yöllä tai myöhään illalla. 😁

Täällä yöllä oviskrampit. 👍 Jännä kun ovis näyttää olevan aina yöllä tai myöhään illalla.

Tietääkö siskosi, että yritätte vauvaa? Voisiko nätisti sanoa, että olet onnellinen hänen puolestaan, mutta on myös vaikeaa, kun itsekin haluaisi olla, mutta ei ole vielä tärpännyt 🤔
Mietin, että jos nyt törkeästi estää toisen ja ei pysty kuunnella mitään vauva hehkutusta, niin saako itsekään hehkuttaa takaisin sitten, kun tärppää vihdoin teillä? 🥺
Itselle sisko on ainakin ollut aina tuki ja etenkin aikoinaan, kun molemmilla kesti tulla raskaaksi saatu olla vuorotellen tukena ja sitten myös täteinä, koska sekin on mahtavaa! 😍🥳

Tsemppiä sinne! Uskon, että nyt tuntuu todella pahalta, mutta uusi kierto on aina uusi mahdollisuus 🥹💕
Tietää sisko, hänellä vain pahana tapana päteä ja töksäytellä asioita että pelkään jos sanon hänelle niin hän töksäyttää jotain tökeröä tai sitten hän loukkaantuu joka tapauksessa joka myös mahdollista. Joten luulen että parempi vain olla sanomatta mitään. Ja vain kestää jos hän kertoo jotain raskauteen liittyvää. Koska tiedän että estäminen myös suututtaisi hänet. 🤷‍♀️

Muista että puolisen vuotta ei ole vielä aika eikä mikään tässä hommassa. Joskus saattaa tärpätä heti ja joskus voi mennä useita vuosia ja silti päästä toivomaansa lopputulokseen. Uudella tarmolla vaan seuraavaan kiertoon. 🤗
Niin tottahan tuo... 😭 Olin vain niin varma tällä kierrolla että onnistuttiin. Tai no yritin ainakin olla. Vähän sellaista itselleen valehtelua.. 😵‍💫

Siis meillä käy just näin :D Oon aiemmin ennustanu oviksen vaan tuntemusten ja äppien avulla. Pieleen on menny muutamalla päivällä. Mulla tulee siis ovis vasta kp16 jälkeen. Siinä on kisaväsymystä jo ilmassa ku menkkojen jälkeen innostuu tallettelemaan aj sit oon luullu et ovis tulee kp14 ni siihen asti on jaksanu viel intoilla, ja sit lopahtaa. ELI just ennen ovista :D myös oon pohtinu paljon sitä et miks mies on vähän enempi ärsyttävä aina oviksen tienoilla, ennen ovista tekee mieli jumpata yhessä, mut sit oviksen aikaan onkin vähän haastavampi päästä tunnlmaan...

@Kali Voimia uuteen kiertoon! riippuu minkälaiset välit sulla on sun siskon kanssa, mutta ehkä ite yrittäisin tehdä kuten @Tipsi89 neuvoikin. varovaisesti sanoa, että on onnellinen siskon puolesta mutta nyt on hankala ottaa osaa keskusteluihin, joissa puhutaan raskautumisesta. Ottaa tervettä etäisyyttä, mutta kertoa se myös siskolle miksi näin teet. :red-heart:

Dpo7 ja rinnat edelleen arat 🙈 Viime yönä en meinannut saada unta, mutta johtunee siitä että palailin eilen loman jälkeen töihin ja hiukan ehkä tuli paljon infoa jonka takia sitten jäi asiat pyörimään mieleen.

En tiedä miksi mulla on jotenkin taas pelottavan toiveikas olo tän kierron suhteen 🙈 Koska sitten voidaan taas tulla korkealta ja kovaa alas 🫣

Tietää sisko, hänellä vain pahana tapana päteä ja töksäytellä asioita että pelkään jos sanon hänelle niin hän töksäyttää jotain tökeröä tai sitten hän loukkaantuu joka tapauksessa joka myös mahdollista. Joten luulen että parempi vain olla sanomatta mitään. Ja vain kestää jos hän kertoo jotain raskauteen liittyvää. Koska tiedän että estäminen myös suututtaisi hänet. 🤷‍♀️

Niin tottahan tuo... 😭 Olin vain niin varma tällä kierrolla että onnistuttiin. Tai no yritin ainakin olla. Vähän sellaista itselleen valehtelua.. 😵‍💫
Okei 🥺 Toivottavasti ei nyt töksäyttelis mitään hölmöjä ja teidän olisi helppo olla tekemisissä! 💕
Ja ehkä koitat miettiä sitä siskon raskautta niin, että susta tulee täti ja se on myös ihanaa ja itse ainakin olen siskon lapsia rakastanut vauvasta saakka kuin olisivat omia! 🥹
Toki toivon, että pääset pian myös äitiyden kokemaan, koska onhan se sitten vielä aivan eri asia! 😍

Okei 🥺 Toivottavasti ei nyt töksäyttelis mitään hölmöjä ja teidän olisi helppo olla tekemisissä! 💕
Ja ehkä koitat miettiä sitä siskon raskautta niin, että susta tulee täti ja se on myös ihanaa ja itse ainakin olen siskon lapsia rakastanut vauvasta saakka kuin olisivat omia! 🥹
Toki toivon, että pääset pian myös äitiyden kokemaan, koska onhan se sitten vielä aivan eri asia! 😍
Niin tottahan tuo, pitäisi varmaan ajatella positiivisesti. 🤔

Olin vain jotenkin varma kun ekan keskenmenon jälkeen tulin ekasta ja kolmannesta kerrasta raskaaksi uudestaan että nytkin onnistuisi viimeistään kolmannella kerralla kolmannen keskenmenneen jälkeen. Mutta nähtävästi ei... Eihän tämä toki maailmanloppu ole ja ei tarkoita ettei tämä yk7 voisi olla se meidän kerta.

Eihän tässä tosissaan mikään kiire ole toisaalta, 33 joka tapauksessa tulen ainakin olemaan jos tässä raskaaksi tulen enään ennen kuin lapsen saisin. Jotenkin vain sellainen selittämätön tunne takaraivossa että aika loppuu kesken. 🫣 Ennenkin eri asioissa ollut tuollainen tunne, en sitä ole koskaan osannut kellekkään selittää kelle siitä puhunut. No joka tapauksessa elämä jatkuu... Ainakin joka pettymyksen jälkeen nämä pettymys tunteiden käsittely nopeutuu. 😅

//Niin joo ja koska olen yli-innokas niin katsoin jo tämän kierron mahdollisen lasketun ajan ja se osuisi mun ja miehen tapaamisen toiselle vuosipäivälle. 🙈

Muokattu viimeksi:
@Kali ei ne raskauksien alkamiset aina ole veljeksiä keskenään. Meidän tilanne on erittäin hyvä esimerkki siitä. Eka lapsi tuli pillereiden läpi ja toisesta ollaan ensi kierrosta aloittamassa hoidot kohta 1v8kk luomuyrittämisen jälkeen. Yksi roskishaamulainen on ollut koko aikana.

Ikävää, että olet joutunut kokemaan noin monta keskenmenoa. ❤️ Oletko käynyt lääkärissä kysymässä voisiko syytä alkaa selvittämään? Jos se hoitokontakti helpottaisi ainakin mielialaa?

Takaisin