Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla välillä todella kovia kipuja mutta yleensä panadolilla tai parilla päivässä selviää kun tottunut tavallaan niihin ja että niiden aikaan ei hirveästi voi tehdä mitään kun ei pysty.Minkälaisia kuukautiskipuja teillä on yleensä? Lieviä, kohtalaisia tai kovia kipuja?
Tuli mieleeni, kun pohdin äsken, että pitääkö ottaa särkylääke vai meneekö kivut pian ohi, no ohi meni. Itsellä ei pahoja kipuja ole, ekoina päivinä vähän särkee vatsaa. Ehkä kerran pari vuodessa on sellainen kipu, että joutuu yhden särkylääkkeen ottamaan. Muistan kuitenkin, että teininä minulla oli välillä todella kipeät kuukautiset, joskus joutui lähtemään koulustakin kotiin, kun sattui ja oksetti niin paljon.
Tuntuu, että nykyään on kipeämpi välillä ovulaation aikaan, kun kuukautisten![]()
Wau onnea!Ei alkanu menkat ei.. Vaikka sellanen jomottelu on ollu ja tänään sit tulikin tällainen yllätys 2h pidätyksellä...![]()
Täällä kanssa endokärsijä.@*mima* mulla todella kivuliaat menkat teinistä asti, ovulaatiokipu myöskin astui kuvioihin ensimmäisen keskenmenon jälkeen. Molemmat aiheuttaa kovaa kipua ja turvotusta, myöskin vatsaoireita. Panadol ja Burana näin imetysaikana, ennen vauvaa ja vauvan yritystä muuten ollut Tramal myös tarvittaessa.
Toki minulla on endometrioosi mikä vaikuttaa asiaan..
Kuulostaa tutulta. Viikko luomukierrolla "hyvää" aikaa.Täällä kanssa endokärsijä.Pitkä yritys tainnut taas pahentaa sitä. Ainakin kivut ovat pahentuneet ja oksentelu tullut takaisin (tätä oli teininä, vaikka olin pillereillä). Ekat päivät olen aina hirveissä kramppikohtauksissa. Sen jälkeen selviää jo särkylääkkeellä lähes normaalisti. Ja vuoto kestää sen 5-7päivää. Useimmin 5-6.
Synnytyksen jälkeen on oviskivut olleet myös välillä aivan järkyttäviä!
Onhan se kiva, kun kuukaudesta on nykyään ehkä viikko sellaista normaalia oloa mitä oli ennen lasta.Joko olen kivuissa, turvoksissa, pms-oireissa tai pahoinvoiva.
Jahka lapsiluku saataisiin miellyttävälle tolalle niin se on sen jälkeen byebye kohtu!![]()
Miulla ei vuodot jää pois millään pillereillä. Itse asiassa esikoinen tuli pillereiden läpi niin eivät taida toimia ihan kunnolla.Kuulostaa tutulta. Viikko luomukierrolla "hyvää" aikaa.
Lasta ennen söin yazia ja menkat oli 5 vuotta pois, endo myöskin hallinnassa tämän ajan kun menkkoja ei ollut. Luomukiertoja tulikin sitten aika paljon ennen kun saimme elävän lapsen syliin ja jänskättää miten tässä nyt käy, elämä ilman yazeja on aika kivuliasta. Nyt kun ei voi edes vahvempaa kipulääkitystä ottaa kun imetän..
Itsekin olen ihan valmis luopumaan kohdusta kun joskus on lapsiluku täynnä![]()