Raskaaksi 2025

Minkälaisia kuukautiskipuja teillä on yleensä? Lieviä, kohtalaisia tai kovia kipuja?

Tuli mieleeni, kun pohdin äsken, että pitääkö ottaa särkylääke vai meneekö kivut pian ohi, no ohi meni. Itsellä ei pahoja kipuja ole, ekoina päivinä vähän särkee vatsaa. Ehkä kerran pari vuodessa on sellainen kipu, että joutuu yhden särkylääkkeen ottamaan. Muistan kuitenkin, että teininä minulla oli välillä todella kipeät kuukautiset, joskus joutui lähtemään koulustakin kotiin, kun sattui ja oksetti niin paljon.

Tuntuu, että nykyään on kipeämpi välillä ovulaation aikaan, kun kuukautisten 😅

@*mima*

Itsellä ei oo koskaan oikeastaan ollut kivuliaat kuukautiset. Nipistelyä ja kramppeja yhtenä päivänä. Sit muutama poikkeus ollut kuten elämäni ekat kuukautiset ja jos siirsin ehkäisyn avulla kuukautiset monta kierrosta eteenpäin.

Imetyksen jälkeen tulleet kahdet kuukautiset ja sama kaava kuukautisten kanssa näyttää jatkuvan.

Sen sijaan mulla on muutamia random erittäin kivuliaita päiviä ollut helmikuusta eteenpäin. Oletan että ne on olleet ovuloimisyrityksiä? En tiedä… nyt nekin ovat rauhoittumassa kun ollut parit kuukautiset.

@*mima*
Mulla vaihtelee tosi paljon. Välillä kivuttomat ja välillä tuntuu kuin synnyttäisi (en tiedä oikeasti, en ole koskaan synnyttänyt). Myös viikko ennen kuukautisia on usein kramppien täytteinen, ei toki aina.

@*mima* mulla oli kanssa teininä tosi pahat kivut, sain niihin reseptilääkkeet. Oksensin, maha oli sekaisin, tärisin, you name it. Miesopettaja oli soittamassa mulle kerran jo ambulanssia, kun olin ihan väritön ja kivuissani tunnilla. 😅

Hormonaalisen ehkäisyn myötä mun kivut lopulta katosi ja ovat pysyneet poissa, vaikka oon ollut välillä pitkiäkin aikoja ilman. Nykyään mulla ei oo mitään menkkatuntemuksia, nimenomaan ovis aiheuttaa pahimmat jomottelut. Pääsen muutenkin vähällä, kun vuoto alkaa ja loppuu kokonaan neljässä päivässä.

Mulla kivut olleet aina samanlaiset: lyhyet mutta suht voimakkaat. Yhtenä päivänä menee aina maksimiannos ibuprofeenia ja seuraavana vielä jokunen lääke mut sit ei satu enää lainkaan. Ovulaatio on ollut aina ihan kivuton.

@*mima* mulla on ennen ekaa raskautta niin kovat kivut aina menkkojen ekan päivän että niitä vois verrata synnytyssupistuksiin joista ei tule ollenkaan taukoa. Aikanaan oli yksi hyvä lääke mutta se vedettiin markkinoilta pois. Ja sekin auttoi vaan silloin jos otin sen ennen aamun ekaa vessakäyntiä. Jos otin myöhemmin niin ei auttanut. En tiedä miten se sillain oli.

Mulla kesti myös teininä kivut kauemmin ja vuoto oli tosi runsasta. Reseptilääke oli kipuihin ja 15-vuotiaana aloitin pillerit, jotka auttoi kipuihinkin isosti.
Kun lopetin pillerit, oli aikaakin vierähtänyt jo vuosia, eikä menkat oo ollut enää yhtään sitä mitä teininä. Pelkäsin silloin kauheasti että palaako ne hirmumenkat, mut ei. Nyt pahin kipu (ja vuoto) kestää päivän, sit laantuu melkein täysin ja loput päivät on pientä kivutonta tiputtelua. Ovulaatio sattuu täälläkin eniten.

Mulla ei oikeestaa koskaan oo ollu kipuja, pientä kramppia ekana kuukautispäivänä, mut synnytyksen jälkee oviskivut oli järkyttävät ja menkkojen aikana ei mitään🙈 oon aika ilonen, et jäi menkat yhteen kertaan😅

Siirryn nyt tänne kuumeilijoiden ryhmään, uskomatonta miettiä että taas ollaan tässä piinapäivien kierteessä 🙈
Meillä haasteita takana jo sen verran, niin olisi mukava jos nyt sujuisi asiat paremmin 😵‍💫

Pillerit lopetin 2vk sitten ja eilen oli ensimmäinen ovulaatio. Odotukset ei vielä hirveän suuret mutta kyllä silti jännittää!
Ihana kun on foorumi mihin purkaa tuntemuksia ☺️

@*mima* mulla todella kivuliaat menkat teinistä asti, ovulaatiokipu myöskin astui kuvioihin ensimmäisen keskenmenon jälkeen. Molemmat aiheuttaa kovaa kipua ja turvotusta, myöskin vatsaoireita. Panadol ja Burana näin imetysaikana, ennen vauvaa ja vauvan yritystä muuten ollut Tramal myös tarvittaessa.
Toki minulla on endometrioosi mikä vaikuttaa asiaan..

Minkälaisia kuukautiskipuja teillä on yleensä? Lieviä, kohtalaisia tai kovia kipuja?

Tuli mieleeni, kun pohdin äsken, että pitääkö ottaa särkylääke vai meneekö kivut pian ohi, no ohi meni. Itsellä ei pahoja kipuja ole, ekoina päivinä vähän särkee vatsaa. Ehkä kerran pari vuodessa on sellainen kipu, että joutuu yhden särkylääkkeen ottamaan. Muistan kuitenkin, että teininä minulla oli välillä todella kipeät kuukautiset, joskus joutui lähtemään koulustakin kotiin, kun sattui ja oksetti niin paljon.

Tuntuu, että nykyään on kipeämpi välillä ovulaation aikaan, kun kuukautisten 😅
Mulla välillä todella kovia kipuja mutta yleensä panadolilla tai parilla päivässä selviää kun tottunut tavallaan niihin ja että niiden aikaan ei hirveästi voi tehdä mitään kun ei pysty. 😆Joskus kyllä oli todella kivuliaat. Tai siis vielä kivuliaammat.

Mä en tiedä miten tästä selviän kun mies palaa ylihuomenna töihin ja voi olla että testi hulluus ottaa vallan. Vaikkakin ehkä dpo5 vasta silloin ainakin flon ja premomin mukaan. Tosin epäilen vähän että tänään ennemmin dpo5 tai 6. Ja silloin olisi siis dpo7 tai 8. Vähän kyllä uskoa että jotain tapahtumaisillaan kun rinnat arat. Ja vatsaa nippailee jo, tai siis sillä lailla vihloo vähän. Yritän uskoa että tämä on se meidän kierto että nyt onnistuu tai on jo onnistunut. 😂 Vakoillut jo huhtikuisia että kun yritän ainakin uskoa että pian pääsen sinne joukkoon.

Itsellä meinaa mennä hermot kun ovulaatiotikut on negatiivistakin negatiivisemmat 🙃 sylkiovulaatio sanoi plussaa eilen, tänään nipistää alavatsasta, tunteet missä sattuu ja limat alkaisi olla kohdillaan. Oon jopa niin varma että väitän irtoavan oikealta puolelta 😅

Kaippa oon juonut liikaa helteiden vuoksi… oma lotto on että viimeistään ylihuomenna irtoaisi 🤞 jos lämmöt ei pompsahda niin suunnitelma b on raivo järjestellä asuntoa uusiksi 😂 menisi nää kuumeilu energiat ees hyötykäyttöön.

Paljon onnea @kirppu_ !😍💝

Ja @*mima* mulla oli viimeksi ennen raskauksia menkkakipuja niin että ekana päivänä piti ottaa burana tai muuten oli ikävä olla. Loput kiertopäivät oli kivuttomia. Mies myös ihanasti lämmitti kauratyynyä. Sekin auttoi. Muistaakseni esikoisen jälkeenkin oli ehkä jotain, mutta lievempänä ja nyt ei ole ollut vielä mitään kipuja. 🤔 Ovulaation tunnen välillä, mutta siihen ei tarvitse ottaa särkylääkettä. Tuntuu vain

Hei,
Täällä kirjoittelee 38v plussaa kovasti odottava. Eka hymynaama tuli ovistestiin ma28.7 eli nyt mennään dpo5? Vatsaa jonottaa ja mieli tekee tepposia.

Taustaa: vaikea syväendometrioosi sekä vain yksi munanjohdin sekä munasarja jäljellä. Lapsia kaksi luomuna tullut. (teinejä jo).

Kovasti ja hartaasti odotan plussaa sekä pientä nyyttiä syliin 🙏

@*mima* mulla todella kivuliaat menkat teinistä asti, ovulaatiokipu myöskin astui kuvioihin ensimmäisen keskenmenon jälkeen. Molemmat aiheuttaa kovaa kipua ja turvotusta, myöskin vatsaoireita. Panadol ja Burana näin imetysaikana, ennen vauvaa ja vauvan yritystä muuten ollut Tramal myös tarvittaessa.
Toki minulla on endometrioosi mikä vaikuttaa asiaan..
Täällä kanssa endokärsijä. 🙋🏼‍♀️ Pitkä yritys tainnut taas pahentaa sitä. Ainakin kivut ovat pahentuneet ja oksentelu tullut takaisin (tätä oli teininä, vaikka olin pillereillä). Ekat päivät olen aina hirveissä kramppikohtauksissa. Sen jälkeen selviää jo särkylääkkeellä lähes normaalisti. Ja vuoto kestää sen 5-7päivää. Useimmin 5-6.

Synnytyksen jälkeen on oviskivut olleet myös välillä aivan järkyttäviä!

Onhan se kiva, kun kuukaudesta on nykyään ehkä viikko sellaista normaalia oloa mitä oli ennen lasta. 🙃 Joko olen kivuissa, turvoksissa, pms-oireissa tai pahoinvoiva. 🙈

Jahka lapsiluku saataisiin miellyttävälle tolalle niin se on sen jälkeen byebye kohtu! 👋

Täällä kanssa endokärsijä. 🙋🏼‍♀️ Pitkä yritys tainnut taas pahentaa sitä. Ainakin kivut ovat pahentuneet ja oksentelu tullut takaisin (tätä oli teininä, vaikka olin pillereillä). Ekat päivät olen aina hirveissä kramppikohtauksissa. Sen jälkeen selviää jo särkylääkkeellä lähes normaalisti. Ja vuoto kestää sen 5-7päivää. Useimmin 5-6.

Synnytyksen jälkeen on oviskivut olleet myös välillä aivan järkyttäviä!

Onhan se kiva, kun kuukaudesta on nykyään ehkä viikko sellaista normaalia oloa mitä oli ennen lasta. 🙃 Joko olen kivuissa, turvoksissa, pms-oireissa tai pahoinvoiva. 🙈

Jahka lapsiluku saataisiin miellyttävälle tolalle niin se on sen jälkeen byebye kohtu! 👋
Kuulostaa tutulta. Viikko luomukierrolla "hyvää" aikaa.
Lasta ennen söin yazia ja menkat oli 5 vuotta pois, endo myöskin hallinnassa tämän ajan kun menkkoja ei ollut. Luomukiertoja tulikin sitten aika paljon ennen kun saimme elävän lapsen syliin ja jänskättää miten tässä nyt käy, elämä ilman yazeja on aika kivuliasta. Nyt kun ei voi edes vahvempaa kipulääkitystä ottaa kun imetän..

Itsekin olen ihan valmis luopumaan kohdusta kun joskus on lapsiluku täynnä 🙈

Kuulostaa tutulta. Viikko luomukierrolla "hyvää" aikaa.
Lasta ennen söin yazia ja menkat oli 5 vuotta pois, endo myöskin hallinnassa tämän ajan kun menkkoja ei ollut. Luomukiertoja tulikin sitten aika paljon ennen kun saimme elävän lapsen syliin ja jänskättää miten tässä nyt käy, elämä ilman yazeja on aika kivuliasta. Nyt kun ei voi edes vahvempaa kipulääkitystä ottaa kun imetän..

Itsekin olen ihan valmis luopumaan kohdusta kun joskus on lapsiluku täynnä 🙈
Miulla ei vuodot jää pois millään pillereillä. Itse asiassa esikoinen tuli pillereiden läpi niin eivät taida toimia ihan kunnolla. 🫣 Mutta endo pysyi kuitenkin hyvin kurissa ja raskauden aikana kuivasi ainakin yksi kivulias löydös pois. Nyt on alkanut taas tulemaan tutut oireet takaisin. Odotan niin sitä, että onnistuttaisiin raskautumaan niin saisi ehkä kroppa hetken rauhaa tuolta vaivalta.

Takaisin