Raskaaksi 2025

Tsemppiä ja jaksamista kaikille omissa hetkissä kipuileville. ❤️ Tässä melko lyhyessä yritysurakassani jo olen huomannut että tämä on mielelle ihan mielettömän raskasta ja uuvuttavaa. Aikamoista ajatusjumppaa olen itsekin saanut tehdö että pysyisi ajatukset ja tunteet kasassa, siinä en useinkaan onnistu jokseenkin pakkomielteisenä persoonana. Ymmärrän vallan hyvin että varsinkin jos yritys jatkuu pidempään, voi väsymys olla melkoinen. ❤️

Täällä dpo8 ja luonnollisesti nega pc. Kyllä mä nyt vaan hyväksyn sen että mun on testattava silloin kun siltä tuntuu. En aio enää yrittää suostutella itseäni olemaan testaamatta, se melkein kuluttaa minua enemmän. Testaan sitten niitä negoja. 🤣 Oon TikTokissa hurahtanut raskaustestivideoihin. Hakuun kirjoitan esim "dpo8 pregnancytest" niin tulee kymmeniä videoita kun (useimmin jenkit) tekee raskaustestejä joka dpossa. 🤣🙈

@Pilkki24 voihan kökkö 💔 mulla on aina kp1 tosi negatiivinen päivä... Mutta niin vain uusi toivo viriää oviksen lähestyessä, koska aina on uusi mahdollisuus. Teilläkin oli aukkarin tulokset hyvät yms. niin eihän sitä tiedä 😉

@Sartsukkas eipä ole ainakaan minulle tuollaista sattunut... Tosin riippuu siitä miksi terolutia syöt... 🤔

Muistaakseni minun piti aikoinaan aloittaa terolut vasta oletetun oviksen jälkeen, kp15 koska kierto oli sekaisin, niin laskettiin lääkärin kanssa suunnilleen kp15, jotta kierto säännöllistyis, koska menkat alkaa sitten parin päivän päästä terolutin lopettamisen jälkeen... Joten en siinä kierrossa ovista testannut....

Mutta käsittääkseni terolutia voidaan määrätä myös eri tarkoituksiin.. joten ehkä kannattaisi soittaa lääkkeet määränneelle taholle ja kysyä sieltä?

@Pilkki24 voihan kökkö 💔 mulla on aina kp1 tosi negatiivinen päivä... Mutta niin vain uusi toivo viriää oviksen lähestyessä, koska aina on uusi mahdollisuus. Teilläkin oli aukkarin tulokset hyvät yms. niin eihän sitä tiedä 😉

@Sartsukkas eipä ole ainakaan minulle tuollaista sattunut... Tosin riippuu siitä miksi terolutia syöt... 🤔

Muistaakseni minun piti aikoinaan aloittaa terolut vasta oletetun oviksen jälkeen, kp15 koska kierto oli sekaisin, niin laskettiin lääkärin kanssa suunnilleen kp15, jotta kierto säännöllistyis, koska menkat alkaa sitten parin päivän päästä terolutin lopettamisen jälkeen... Joten en siinä kierrossa ovista testannut....

Mutta käsittääkseni terolutia voidaan määrätä myös eri tarkoituksiin.. joten ehkä kannattaisi soittaa lääkkeet määränneelle taholle ja kysyä sieltä?
Mulla aloitettiin siksi, koska mun kierto oli epäsäännöllinen ja tosi pitkä. Oon saanut kaks ovulaatiota tikutettua ennen terolutin aloitusta ja molemmista raskauduin ja ne meni sitten kesken.. 🥺 mulla meni edellinen kesken toukokuussa ja tää on nyt sitten ensimmäinen ovulaatio sen jälkeen. Mutta joo ei taida auttaa kun seurailla🤷🏼‍♀️ ja tosiaan syön niitä kierron 15-24päivät

Luin tylsyyttäni täällä lomalla verikokeiden tuloksia kun aika julkisen puolen lääkärille 4.8. keskenmenojen/kemiallisten takia... Kävin kesäkuussa tosin yksityisellä jolloin kilpirauhaseen liittyen tsh oli yli 5 eli selvästi koholla. Nyt sitten se oli 0.66. 😳 Lisäsin kyllä thyroxin lääkitystä kun lääkäri niin käski.

No ainakin kilpirauhasen takia ei pitäisi olla ongelmaa raskauden suhteen. Mutta nyt ei tainnut olla verikokeissa mitään häiitsevää vaikkakin nyt eivät tainneet ferritiinia mitata. 🤔

Nyt kp7 mutta jotenkin outo olo. Mietinkin jospa olisin sittenkin raskaana. 😅 No en varmasti ole, järkeilin sen että ei ole mahdollista vuodon runsauden ja 3 päivän pituuden takia.

Kp1 tuli kunnon kramppien saattelemana. Mistähän sitä repisi toivoa tähän kiertoon? 🥺 Vaikka aika hyvin olen saanut pidettyä pääni kasassa tämän reilu 1,5vuoden aikana niin kyllä tämä jatkuva pettyminen on vaan aika väsyttävää. 😔
Samassa veneessä täällä. Kp1 huomenna varmaankin, tänään alkoi jo tuhruttelu ja sykkeet laskussa. 1,5 vuotta taas odotellu josko nappais… kyllä tää vaan mieltä syö. Ekan vuoden pysty oleen ajattelematta oikeestaan sen suuremmin. Toki pettyi joka kuukausi, mutta nyt jotenki alkaa korpeen. Meillä myös PAS nega ja jotenki siihen luotti et kyl sillon nyt ainakin onnistuu… mut ei
Tsemppiä 🧡🧡

Kp1 tuli kunnon kramppien saattelemana. Mistähän sitä repisi toivoa tähän kiertoon? 🥺 Vaikka aika hyvin olen saanut pidettyä pääni kasassa tämän reilu 1,5vuoden aikana niin kyllä tämä jatkuva pettyminen on vaan aika väsyttävää. 😔
Kp 1 on kyllä aina masentava.

Laskeskelin myös, että ollaan toista yritetty nyt 1,5 vuotta. Siihen aikaan mahtuu kaksi menetystä, joten ainakaan julkisella puolella ei taida ketään kiinnostaa yrityksen kesto, kun raskauksia on alkanut säännöllisin väliajoin. Samana aikana olen menettänyt koiran ja muut lemmikit. Oiskohan kohta iloisempia vuosia luvassa?

Kp 1 on kyllä aina masentava.

Laskeskelin myös, että ollaan toista yritetty nyt 1,5 vuotta. Siihen aikaan mahtuu kaksi menetystä, joten ainakaan julkisella puolella ei taida ketään kiinnostaa yrityksen kesto, kun raskauksia on alkanut säännöllisin väliajoin. Samana aikana olen menettänyt koiran ja muut lemmikit. Oiskohan kohta iloisempia vuosia luvassa?
Meillä on joulukuussa sitten hoitojen suunnittelua, jos siihen mennessä ei luomuna nappaa. Aika heikko usko on, kun ei tähänkään mennessä ole tapahtunut mitään. En kyllä hoitoihin haluaisi, mutta huonolta näyttää. 😕

Kyllä minusta vuoden jälkeen pitäisi julkiselle päästä?

Tuo on kyllä niin jännä miten kp 1 on niin masentunut ja ahdistunut kun ei tärppi käynytkään, ja sitten kun menkat on ohi ja ovulaatio tulossa niin mieli muuttuu toiveikkaammaksi ja odottavaiseksi🙈

Onko muuten totta että jos stressaa paljon ei välttämättä tärppiä tule, vai onko vaan urbaanialegendaa? 🤔

Meillä on joulukuussa sitten hoitojen suunnittelua, jos siihen mennessä ei luomuna nappaa. Aika heikko usko on, kun ei tähänkään mennessä ole tapahtunut mitään. En kyllä hoitoihin haluaisi, mutta huonolta näyttää. 😕

Kyllä minusta vuoden jälkeen pitäisi julkiselle päästä?
Kyllä minusta vuoden jälkeen pitäisi päästä julkiselle tutkituttamaan missä vika... Ja myös hoitojen suunnitteluun..

Kyllä minusta vuoden jälkeen pitäisi päästä julkiselle tutkituttamaan missä vika... Ja myös hoitojen suunnitteluun..
Ollaan siis jo sairaalassa kirjoilla, mutta tilanne näyttää kai sen verran hyvältä, että vielä saa luomuna yrittää ja jos ei joulukuussa ole tärpännyt niin edetään inseminaatioihin.

Tsemppiä kovasti kaikille täällä, koitetaan vaan uskoa, että kyllä se plussa sieltä vielä tulee ❤️

Omasta ovulaatio ajankohdasta ei täyttä varmuutta, mutta luulisin perus luteaalivaiheen oireista, että nyt on dpo 7-8 ja kirves heitetty jo kaivoon. Siinä vaiheessa, kun itselle tulee sellainen kierto, että on oireetonta tai jotenkin muuten poikkeavaa niin voin uskoa että olisi tärpännyt. Näillä kierrosta toiseen jatkuvilla samoilla oireilla petyn heti noin viikko oviksen jälkeen, ikinä ei tarvitse jännätä tai edes odottaa että kannattaisi testata.

En ole yrityskertoja laskenut, aloitettu alkuvuodesta 2024, mutta miehen työn takia ei päästä todellakaan joka kiertoa hyödyntämään joten veikkaisin että kunnon yrityskertoja on ehkä 8-9 🤔 Mies siis ulkomailla töissä useamman kuukauden vuodesta, joka hankaloittaa tätä hommaa. Tässä vaiheessa tuntuu nyt siltä, että täytyy ruveta miettimään, että miten tästä edetään jatkossa.

Tuo on kyllä niin jännä miten kp 1 on niin masentunut ja ahdistunut kun ei tärppi käynytkään, ja sitten kun menkat on ohi ja ovulaatio tulossa niin mieli muuttuu toiveikkaammaksi ja odottavaiseksi🙈

Onko muuten totta että jos stressaa paljon ei välttämättä tärppiä tule, vai onko vaan urbaanialegendaa? 🤔
Jostan luin, en muista oliko tämä palsta, lääkärin sanoneen, että jos stressi haittaa arkea, saattaa se haitata tärppiäkin (lähinnä kai ovulaatiota?), mutta ei ns. normaali stressi vaikuta mitään, muuten kukaan ei nykymaailmassa saisi lapsia.

Ainakin omalla kohdalla näin on ollut, kesäkuinen ilmoitti tulostaan, kun olimme yrittäneet vajaa 1,5v ja olin sinut lapsettomuus ajatuksen kanssa. Nyt kaksi kertaa tärpännyt 6kk sisään, kun ei ns. Kauheasti stressiä elämässä. En edes ole jaksanut stressata yrityksestä. Sen kun on oppinut, että mikään ei ole varmaan koko raskauden aikana. Kaksi kertaa käyty kkm rv12-13 välissä toteamassa nt-ultrassa.

Ekalla kerralla tuli romahdus ja epätoivo, toisella kertaa ei tuntunut missään. Nyt kun "taas" raskaana, oletusarvo raskauden jatkumiselle nolla. Ensi viikolla varhaisultra ja katsellaan onko siellä elävää tyyppiä vai ei. Tässä siis varmaan vaan elämänrealiteetit kovuuttaneet, jotta ei jää samanlailla vellomaan asioita, joihin ei pysty vaikuttamaan.

Kävimpä tylsyyksissä kaupasta hamstraamassa raskaustestejä. Onneksi nuo on kuitenkin kohtuullisen edullisia, toki ovis- ja raskaustesteihin menee kuukaudessa rahaa. Rfsu early joku vähän päälle 3e ja pc 2 testin paketti joku vajaa 3 euroa.

Digi mulla viime kierrosta tallessa, sitä jemmaan siihen jos joskus oikeasti saisi jotain oikeaa näkymään tikkuun. Digit on tosi kalliita mun mielestä, niin niitä en ihan huvinvuoksi viitsi tehdä.

Tää kierto on kyllä ihan paska, syytän tätä hellettä, mikä ollutkin ihan kivaa vaihtelua niin en ole nyt liikaa stressannut vaikka yksi yrityskuukausi meni vähän kun hukkaan. Stressistä ja helteestä puheenollen, tälläsillä helteillä älykello näyttää stressitasot kokoajan tosi korkealle, eli jotain yhteyttä kaikella näillä on(paskalla hedelmällisyydellä, stressillä ja helteellä).

Viimekuussahan tuli paljonkin plussauutisia 😘 Jospa taas seuraavassa kuussa..

Takaisin