Raskaaksi 2025

Elokuun loppuun varattu aika yksityiselle gynelle. Jäin eilen kesälomalle ja nyt aion nauttia lomasta. Palailen varmaan foorumille sitten oviksen aikaan. Nyt oman mielen vuoksi jätän fooruminkin selailun, koska takki on aika tyhjä. Vuosi sitten kun yritys aloitettiin ajattelin että tässä kohtaa vuoden jälkeen vauva olisi sylissä tai ainakin jo tulossa..
Voimia ja rentouttavaa lomaa, oon tosi pahoillani teidän puolesta❤️‍🩹 toivottavasti saatte gyneltä apuja

Tämmöstä tänne! Kiertopäivä 20 jo eli onneks ei venynyt tämän enempää, vaan vaikuttaa mun normikierrolta. Hyvä niin! Testaan uudestaan vielä tänään piakkoin ja huomenna 😊 Tarkoituksena tutkia miten viivat kehittyy. Mutta joo, jopa digikin antoi hymyä niin ei luulis kaukana olevan the ovulaatio. Ainakin tuntemuksia on ollut ja limat kohdillaan 🫠 Petipuuhiksi meni mutta ei tarkoituksella. En kuitenkaan usko tästä kierrosta tulevan plussaa, kun ei aiemminkaan ole näkynyt.

Liitteet

• Screenshot_20250722_002519_Gallery.jpg
    Screenshot_20250722_002519_Gallery.jpg
    540.9 KB · Katsottu: 51
Täällä dpo7 ja eilen illalla oli kunnon maha nippailut. Sorruin taas chatGpt ja se olikin vähän paha kun se oikein villitsi mua. Kysyin että onko tämä kipu kiinnittymiskivun kaltaista, ja kuvailin hyvin seikkaperäisesti. Se vastasi että kyllä se on juuri samanlaista kipua kuin kiinnittymiskipu tyypillisesti. 🤣

Mutta pidän mielessä että voi olla ihan vaan mahanpurujakin, oltiin just lomamatkalla ja siellä tuli syötyä mitä sattuu. Mutta voi se olla kiinnittyminenkin. 🤭🙈 Nyt taas aika pitää pää kasassa loppukierto. Kovasti yritän olla testaamatta turhan aikaisin. 😄

Elokuun loppuun varattu aika yksityiselle gynelle. Jäin eilen kesälomalle ja nyt aion nauttia lomasta. Palailen varmaan foorumille sitten oviksen aikaan. Nyt oman mielen vuoksi jätän fooruminkin selailun, koska takki on aika tyhjä. Vuosi sitten kun yritys aloitettiin ajattelin että tässä kohtaa vuoden jälkeen vauva olisi sylissä tai ainakin jo tulossa..
Kannattaa hakeutua keskusteluapuun tai miettiä jopa lääkkeellistä apua. Itsellä oli koko viime kevään syvä toivottomuuden ja merkityksettömyyden tunne ja samanlaista tunnetta luen sinunkin viesteistäsi. Lääkkeistä on ollut iso apu ja menee pitkiä aikoja etten edes ajattele koko lapsettomuutta ja pystyn keskittymään muihin haaveisiin. Menkkojen alkaessa kyllä sitten aina tulee sellainen pikkuinen angsti. Lapsettomuusklinikallakaan ei räpäytetty silmääkään kun kerroin lääkityksestä, kysyivät vaan että onko siitä apua (on).

Masennuksen ja ahdistuksen hoitamatta jättäminen nostaa riskiä synnytyksen jälkeiseen masennukseen, ja raskauden aikainenkin masentuneisuus ja ahdistuneisuus voi periytyä lapselle. Lapsettomuushoitojakin joudutaan keskeyttämään mielenterveysongelmien takia. Mitään palkintoja ei siis siitä voita että jättää itsensä hoitamatta.

Teilläkin on mahdollisuus laittaa hoitopyörä pyörimään ja voi sitten kun varailee tk:hon aikaa mainita tuosta toivottomuuden kokemuksesta. Tällä foorumilla on kiva Lapsettomuusosio ja sen salainen puoli. Kuten Redditissä sanotaan: tervetuloa kerhoon, johon kukaan meistä ei halunnut mutta ainakin seura on hyvää.

Eeeeikäää kerkisin eilen ottaa ekan primolutin että pääsen uuten kiertoon ja nyt tänään sekä Digi että liuska ovistestit on positiiviä😳🫣

Dpo11 ja negaa pukkaa. Kp 33 jo eikä uutta kiertoa kuulu. Välillä on rintojen arkuutta, semmosta hetkellistä ja myös lieviä menkkakipuja hetkellisesti. Tänään myös vv. Josta aina luulen että nytkö ne alkoi.

Huomiseksi on vaan pc puikkotesti. Ja sehän on 25 vahvuudeltaan. No katsotaan kuinka käy. Nyt en oikein enää osaa odottaa tälle kierrolle muutaku että alkais ne menkat jo jos tää oli tässä. Toki voi tulla myöhempää plussaa. Jos ovis tullut myöhemmin tai kiinnittyminen, eihän sitä koskaan tiedä. Koitan vielä olla toiveikas mutta alkaa vaikeutua jo 😌

Päivällä pärähti vielä tämmönen tikkuun ja puoltoista tuntia sitten alkoi oviskivut. Kivut on nyt laantumaan päin ja tällä kertaa tuntuvat erilaisilta, siedettävimmiltä ja muistuttaa enemmän menkkakipua kohdun ja munasarjojen seudulla. Aina aiemmin kipu on tuntunut niin etupuolella kuin ihan tuolla välilihan alueella, auts. No, ei auta kuin olla tyytyväinen 😅 Talletus tehty tänäänkin vaikkei ollut tarkoitus ajoittaa yhdyntää ovulaatioon 🫢

Liitteet

• IMG-20250722-WA0011.jpeg
    IMG-20250722-WA0011.jpeg
    436.4 KB · Katsottu: 41
Kp1 tänään. Ekat menkat km jälkeen. Kierto oli 33 päivää pitkä. Saa nähdä minne ovis osuu tässä kierrossa. Ennen plussaa oli kp18 ja sitä Flo ennustaa nyt. Alan testaa silti hyvissä ajoin luultavasti kp10 alkaen jos onkin tilanne muuttunut nyt.
Nyt pieni tauko palstalta menkkojen ajaksi.

Tänne paljon plussia sillä aikaa eiksniin 🥰

Täälläkin nyt vihdoin kp. 1. Kierto olikin melko pitkä 42 pv. Toivottavasti tämä seuraava ei olisi niin pitkä. Pakko varmaan testailla ovista nyt sitten jos olisi sitten edes joku tieto siitä millon tapahtuu mitäkin. Ei ole tosin siitä mitään kokemusta. Jotenkin ei jaksaisi, mutta katsotaan. Eli oviksen lähestyessä alatte testaamaan? Paitsi etten voi nyt yhtään kalenteria tuijottamalla tietää koska on tullakseen jos kierto taas venyykin tai onkin vaikka yhtäkkiä lyhyempi. Mihin aikaan päivästä paras? Tässä tuntuu näköjään olevan kai yksilöllistä vaihtelua?😅

@AnniMaria kokeneemmat voi kertoa paremmin, mutta pitäisi riittää jos joka toinen päivä testaa kunnes alkaa jotain näkyä. Haamulaistakin mulla oli niin pitkään. Itse testasin klo 12-13 kun oli lapsen päiväuniaika ja pääsin käymään vessassa. Täällä olleiden kommenttien mukaan paras aika vaihtelee ihan täysin, jopa joku on sanonut aamulla ja toinen myöhään illalla. Vaikka se virallinen paras aika taitaa olla 14-18

Täälläkin nyt vihdoin kp. 1. Kierto olikin melko pitkä 42 pv. Toivottavasti tämä seuraava ei olisi niin pitkä. Pakko varmaan testailla ovista nyt sitten jos olisi sitten edes joku tieto siitä millon tapahtuu mitäkin. Ei ole tosin siitä mitään kokemusta. Jotenkin ei jaksaisi, mutta katsotaan. Eli oviksen lähestyessä alatte testaamaan? Paitsi etten voi nyt yhtään kalenteria tuijottamalla tietää koska on tullakseen jos kierto taas venyykin tai onkin vaikka yhtäkkiä lyhyempi. Mihin aikaan päivästä paras? Tässä tuntuu näköjään olevan kai yksilöllistä vaihtelua?😅
Nyrkkisäännöksi voisi kai sanoa oviksen olevan noin puolivälissä kiertoa. Mulla kierto 28 päivää, joten alan testailla kp8 varmuuden vuoksi, vaikka ovis tulee yleensä 12-14 kiertopäivä. Tikutan pelkästään aamulla, koska mulle se on riittävä osviitta milloin ovis on lähellä. Alkuun tuskin on haittaa tikuttaa aamuin illoin jos kierto on epäselvä, silloin on enemmän dataa, mihin tukeutua.

Jos sulla on useampi kiertopituus tiedossa, laskisin niistä keskiarvon ja alkaisin tikuttaa paria päivää ennen puoliväliä varmuuden vuoksi. Netistä löytyy myös laskureita, jotka antavat arvion mahdollisesta oviksesta kierron ja vuodon pituuden mukaan, joita voi myös käyttää apuna.

Okei kiitos vastauksista. Pitääpä jossain vaiheessa testailla mitä testit näyttää.😊 Mullahan oli siis normaalisti ilman imetystä ennen raskautta tosi tarkka n. 28 päivän kierto, jota oon jo pidempään seurannut flo:n kanssa. Ja yleensä ovis osunut ennustepäivälle ja oon myös tunnistanut sen oireista. Nyt vaan imetys vielä sekottaa näköjään kiertoa aikalailla kun se taas piteni tuohon 42 päivään kun ehti jo pari kiertoa olla 35 päivää. Kunhan ei pitene enempää ettei mene ihan mahdottomaksi odotteluksi. Tän takia en kuitenkaan imetystä vielä lopeta. Eli kiire ei ole. Mutta tästä syystä olisi mielenkiintoista testata ovista niin ei tarvitse arvailla että missä mahdollisesti mennään. 😅

Kovasti seurailen tätä ketjua päivittäin, mut jotenkin vaikea tarttua enempää keskusteluihin, kun tuntuu että on hypännyt "keskenkaiken" mukaan eikä oo kokemustakaan yritykseen liittyvistä jutuista niin paljoa, että osais kommentoida kenellekkään mitään järkevää. 🤭 Pidän sormet ristissä kuitenkin kaikille ja myötäelän täällä tilanteitanne vaikken aktiivisesti osaakkaan kommentoida. ❤️🤞🏼

Täällä on yk 3 meneillään vielä ja parit negatestit oon ehtiny tehdä dpo 9 ja 10. Jotenkin sitä on alkanut miettimään, että miten voisi itse kokeilla edesauttaa raskautumista. Ainakin huomio pitää kiinnittää nyt isosti ravitsemukseen ja liikuntaan, molemmat retuperällä. Jäätävästi höttöhiilareita ja sokeria kokoajan. Raudan syömisestäkään ei ois varmaan haittaa... Mitään muita vinkkejä kellään? Esikoinen sai alkunsa jo toisesta yrityskierrosta ja se loi itselle illuusion, että meillä raskautuminen onnistuu helposti. Eipä tämän kertaisessa yrityksessä ole kauaa kestänytkään, mutta kyllähän ne negat silti pahalta tuntuu. Onneksi kohta pitää palata töihin, niin ei ole enää samalla tavalla aikaa miettiä tätä aihetta. 😊

Muokattu viimeksi:
Mä testaan kp10 alkaen ja aamuisin. Sit kun on melko vahva viiva niin varmistan iltapäivällä tai illalla positiivisen. Ja tiedän et mulla on limat ennen ovulaatiota muutaman päivän joten periaatteessa voisi odottaa ekoihin niihin mutta tykkään silti testata varalta.

Kovasti seurailen tätä ketjua päivittäin, mut jotenkin vaikea tarttua enempää keskusteluihin, kun tuntuu että on hypännyt "keskenkaiken" mukaan eikä oo kokemustakaan yritykseen liittyvistä jutuista niin paljoa, että osais kommentoida kenellekkään mitään järkevää. 🤭 Pidän sormet ristissä kuitenkin kaikille ja myötäelän täällä tilanteitanne vaikken aktiivisesti osaakkaan kommentoida. ❤️🤞🏼

Täällä on yk 3 meneillään vielä ja parit negatestit oon ehtiny tehdä dpo 9 ja 10. Jotenkin sitä on alkanut miettimään, että miten voisi itse kokeilla edesauttaa raskautumista. Ainakin huomio pitää kiinnittää nyt isosti ravitsemukseen ja liikuntaan, molemmat retuperällä. Jäätävästi höttöhiilareita ja sokeria kokoajan. Raudan syömisestäkään ei ois varmaan haittaa... Mitään muita vinkkejä kellään? Esikoinen sai alkunsa jo toisesta yrityskierrosta ja se loi itselle illuusion, että meillä raskautuminen onnistuu helposti. Eipä tämän kertaisessa yrityksessä ole kauaa kestänytkään, mutta kyllähän ne negat silti pahalta tuntuu. Onneksi kohta pitää palata töihin, niin ei ole enää samalla tavalla aikaa miettiä tätä aihetta. 😊
Vähän sama fiilis. 😅🤭Oon ihan uuno tän yrityksen suhteen. Kierron vaiheet ymmärrän mut siihen se jääkin. Ollaan päästy näiden kahden aiemman kanssa niin helpolla vaikka ovatkin täysin suunniteltuja. Ovistestailut ja lisäravinteet on ihmettä mulle. Mamavitamiinilla vielä mennään.🤭 Ja toisaalta on kyllä aika etuoikeutettu olo myös kun ollaan päästy näin helpolla ja luottoa on myös tästä syystä tähän tulevaan raskauteen. 😅

Paljon tsemppiä @suvie96 ! Samoja mietteitä ollut täälläkin, jotenkin ajattelin että vuoden sisään onnistuisi. Viime kuukaudet ollut surua pinnassa, eikä tuttavien helpot vauvat (jos se nyt ikinä on helppoa) oo auttaneet asiaa. Mulle on auttanut se että oon antanut tunteiden tulla kunnolla ja sit hetken päästä laittanut mielen kiireiseksi johonkin aivan muuhun, mukavaan juttuun! Ja lähipiiristä kun joku tunnustaa tän tuskan ni se kans auttaa. Kaikki ei kyl millään ymmärrä et miten se nyt voi niin vaikealta tuntua, "ootpas malttamaton" yms. Muutamat kerrat oon kiehahtanut kyllä semmoisesta 😄

Täällä dpo6 ja vuosi yritetty. Toi rajapyykki kummitteli pitkin kevättä mielessä ja nyt on seesteisempi olo. Ehkä hyväksynyt vähän nyt sitä että tää ei tuu olee meille mikään sujuva kierros, puihin meni ja lapsi ei oo nyt ihan lähitulevaisuuden asia. Ollaan tätä vuosi jo jaksettu, jaksetaan seuraavakin ja tällä kertaa kokemuksen ja ammattilaisten kera 😊

Mä oon myös miettinyt, että mitä voisi tehdä edesauttaakseen raskautumista/sen kestämistä. Jotenkin tuon kkm jälkeen (ja googlettelun) aloin epäilemään, että onko omassa kehossa jotain pielessä, kun raskaus ei jaksanutkaan edetä. Toisaalta olen edelleenkin ihmeissäni, että tulin ylipäänsä raskaaksi noinkin nopeasti. Esikoista yritettiin kuitenkin yli vuosi. Tällä hetkellä on hankala olla toiveikas raskautumisen suhteen, koska tuntuu vähän siltä kuin olisin pilannut tuon yhden mahiksen mikä meille suotiin. Vaikka tiedän järjellä ajatellen, etten ole itse keskenmenoa voinut aiheuttaa.

Olen myös tutkiskellut noita vitamiinivalmisteita, mitä monet täällä syö (gelee royale, inositoli yms), mutta koska täysimetän niin en uskalla hirveästi alkaa mitään ”ylimääräistä” syömään ilman lääkärin konsultoimista. Suunnitelmissa siis jatkaa oviksen metsästämistä ja yrittää elellä fiksusti/terveellisesti jos vaikka sattuisi tärppäämään uudestaan vielä tämän vuoden puolella. Päätin myös ihan tosissani yrittää lopettaa tuon päättömän testailun, ja tässä kierrossa oviksen jälkeen odottaa rauhassa menkkoja ennen yhtäkään rtestin uittamista. Ihan itseäkin jo turhauttaa, miten pää menee sekaisin koko testailusta 😅🙈 Ja eihän se jatkuva testailu sitä lopputulosta mihinkään muuta.

Takaisin