Raskaaksi 2025

Hei tää on nyt vähän TMI kysymys mutta ootteko muut havainnut, että tallettelujen jälkeen limat / valkovuoto on samanlaista eggis-tyyppistä kun oviksessa? Lähinnä mietin sitä, että voiko niitä mitenkään erottaa toisistaan? Kun ite huomaan tallettelujen jälkeen oikeastaan missä vaiheessa kiertoa vaan, että vuodosta tulee kirkasta ja venyvää (heti perään mutta vielä esim. vaikka seuraavana aamuna), minkä herkästi sotkee sitten ovisoireisiin :Upside Down Face: Oon koittanut tätä googlailla kanssa, ja mun google-hakujen historia on aika mielenkiintoinen tältä osin :Face With Tears Of Joy:
Olen itse vaan luullut että ne on jotain miehen jäänteitä kun hajukin on erilainen 😂 Mutta joo tulee. Miehestähän siirtyy sinne mikrobeita yms niin sekin vaikuttaa kun vagina niitä itsekseen puhdistelee pois. 🙈

ON:
Menkat eivät alkaneetkaan tänään vaikka kramppailee aika paljon, arvasin ihan oikein että ovis myöhässä. Nyt tulee valkoista "voidemaista" vuotoa kuten aina ennen kuukautisia.

Mäkin oon huomannut ton saman limailmiön, mutta sen rakenne on ehkä vähän juoksevampaa kuin ihan ovisliman. Että näin yksityiskohtia.😆

Mutta limoista puheenollen oon pallotellut mielessä sitäkin että mitäs jos tämä kierto onkin pidempi kuin aiemmat 35:n päivän kierrot ja ovis olikin vasta. Ollut siis ovismaisia limoja ja tosiaan epämäärästä tunnetta alavatsalla. Ei kyllä kovin ovismaista kipua. Tämä kierto ollut muutenkin oviksen osalta ihan hähmäinen kun yleensä osaan oireiden perusteella paikantaa oviksen tosi hyvin. Tässä tapauksessa kierto olisi siis jonkun verran yli 40 päivää, joka ei ole ihan mahdoton jos raskauden jälkeen lähdettiin 100 päivästä. Kiva aika vaan aina odotella jos ei olekaan tärpännyt ja kierrot on vielä esim. imetyksen takia tosi pitkiä kun mun normikierto ennen raskautta olisi vain sen n. 30 pv.😅

Joo mulla on kyllä ollut sama, oon todennut että se on varmaan tallettelun aikana kiihottumisesta syntyvää limaa jota siellä on sen päivän verran kunnes valuu pois :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mäkin aina seuraavana aamuna toiveikkaana katon limaa että nytkö se ovis viimein tulee, kunnes ovistesti näyttää hyvin selvää negaa :disappointed-face:
No siis tämä oli just mun tilanne tänä aamuna! Mutta okei, hyvä kuulla että on muitakin joilla samoja havaintoja :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Täällä kp 36 tänään menossa, ja ovista en ole tosiaan saanut kiinni vaikka kolmas testiviikko menossa.. Laskennallisesti menkkojen pitäisi alkaa tänään. Tänään ei oo ollut mitään oloja, mutta parina viime päivänä muuten pientä juilintaa alavatsassa, mikä voisi viitata joko ovikseen tai lähestyviin menkkoihin. Oon nyt sinnikkäästi jatkanut oviksen tikuttamista, vaikka kierto on näin pitkällä. Ajattelin, että jos sitä varuiksi testaisi samalla kertaa sekä ovista että raskaustestiä huomenna aamulla :Smiling Face With Halo:

Nyt olis kp11 ja pikkuhiljaa taitaa olla ovis tulossa, kun oireita siihen suuntaan ja testit alkanut vähän vahvistua (erittäin vähän) mut kuitenkin👍🏻 jännittävää tää aika, ku ei tiedä kuinka paljon toi imetys vielä vaikuttaa ovikseen. Nyt vaan tuskallisesti oottelen ovista ja ollaan tässä miehen kanssa jo harjoteltu tasasin väliajoin toisen tekemistä niin pysyy miehen tavara tuoreena ja, jos sattuukin ovis lipsahtamaan ohi niin on ainakin hommailtu sopivasti🙈

Mulla tänään kp 19/26-29. En tikuttanu ovista mut mietin et voiko olla mahollista et ois ollu jo tosi ajoissa ku tuli kp 16 jotain pientä veristä vuotoa ja sitä ennen oli varmaan tunnin kestävä kova mahakipu. Ei oo kyllä ikinä ovulaation aikaan sellasta tullu eikä noin kovia kipuja. Sen jälkeen ollu paineentunnetta alamahassa. Vois vkloppuna vaikka testailla 🤭

Tänään kp20/28 ja dpo voi siis olla joko dpo5 tai dpo9. En yhtään tiedä. 🙈 Epäilen enemmän että dpo5.. Lähinnä toivon että dpo5 koska silloin olisi toivoa enemmän vahvemmasta plussasta. Nyt vain näkyy jotain hailuran hailuraa toisena viivana joka kuvissa ei näy melkein ollenkaan. 🙊 Toki vaikka jos se dpo9 niin onhan sekin aikainen.

Toki vaikka jos se dpo9 niin onhan sekin aikainen.
Mulla ei näkynyt dpo9 mitään, ei haamun haamuakaan, ja dpo11 illalla vaan 2,5h pidätyksellä näkyi jo selvä plussa. Toivotaan että sullakin vahvistuu seuraavina päivinä 😍

Mulla ei näkynyt dpo9 mitään, ei haamun haamuakaan, ja dpo11 illalla vaan 2,5h pidätyksellä näkyi jo selvä plussa. Toivotaan että sullakin vahvistuu seuraavina päivinä 😍
Toivon kovasti että en kuvitellut niitä haamujen haamuja. 😭 Ja että vahvistuisi viivat. Vähän kyllä nyt tänä iltana varsinkin rinnat tuntuneet raskaammilta kuin yleensä sekä kyllä myös hitusen aroilta. 🤞 Ja vatsaa sattuu sillä lailla oudosti että tuntuu kiristävältä tai en tiedä miten muutenkaan sen selittäisi...

Avaan vähön yhtö asiaa että onko kellään kokemustq testosteronivajeesta johtuvasta lapsettomuudesta
Lapsettomuuspuolella saattaa olla enemmän juttuja. Olen ymmärtänyt että tähän on kuitenkin saatavilla hoitoa (joka ei ole testosteroni, sillä sen syöminen laskee siittiöiden määrää) jolla voidaan nostaa omaa testosteronituotantoa. 🤔

Dpo 4-5 ja pohdin tässä että uskallanko ottaa holillisen saunajuoman tänään vai menenkö suosiolla holittomalla 🤔🙈

Dpo 4-5 ja pohdin tässä että uskallanko ottaa holillisen saunajuoman tänään vai menenkö suosiolla holittomalla 🤔🙈
Itsellä oli niin, että kun menkat tuli, niin siitä siihen asti kun ovulaatio alkoi olla käsillä uskalsin nauttia, mutta muuten menin holittomalla loppukierron ihan varuiksi 🫣😅 Enkä siis sano, että kaikkien pitää tehdä niin tai etteikö saisi juoda, mutta itselle se oli jotenki helpompaa päänkannalta, kun ei ottanut yhtään, jos vaikka olisi raskaana. Sitten toki on totaalikieltäytyminen, kun plussa tulee testiin, mutta ehkä ennen sitä ei pitäisi liikaa miettiä, en tiiä🤔😅

Itsellä oli niin, että kun menkat tuli, niin siitä siihen asti kun ovulaatio alkoi olla käsillä uskalsin nauttia, mutta muuten menin holittomalla loppukierron ihan varuiksi 🫣😅 Enkä siis sano, että kaikkien pitää tehdä niin tai etteikö saisi juoda, mutta itselle se oli jotenki helpompaa päänkannalta, kun ei ottanut yhtään, jos vaikka olisi raskaana. Sitten toki on totaalikieltäytyminen, kun plussa tulee testiin, mutta ehkä ennen sitä ei pitäisi liikaa miettiä, en tiiä🤔😅
@suvie96 miulla oli esikoinen ylläriraskaus pillereillä, joten elin ihan normaalisti. Testasin plussan arviolta rv4-5 eli aika aikaisin kuitenkin. Lääkärissä olin huolissani olenko voinut aiheuttaa vahinkoa ja sanoivat, että ei ole niin aikaisin ollut yhteistä verenkiertoa ettei huolta. Ja minä olin siis ihan juhlinut ulkona yms.

Totta kai nollatoleranssi oli heti, kun sain tietää, mutta tosiaan ei yksi juoma tuossa vaiheessa vaikuta mitään.

Nyt yritysaikana olen satunnaisesti juonut lasin viiniä enkä ole sen kummemmin miettinyt mikä kiertopäivä. 😅

Itse ottaisin holillisen juoman, jos sitä tekisi mieli. Ymmärrän hyvin, miksi monet haluavat pitää nollalinjaa, mutta yritysaika voi olla niin kauhean pitkä, että ei raskaana olevan linjaa juomissa ja ruuissa jaksa vuosikausia, minä ainakaan. Ajattelen, että monessa asiassa rentous on eduksi.

Melkein tänään sorruin tekee digitestin. Yksi mulla on varastossa. 🙈 No onneksi en tehnyt kun en nähnyt mitään pregcheckin tai apteekkarin herkissä testeissä. Nyt tosin oli tänään vähän lannistunut olo niin heitin ne vain pois reilun 5 minuutin kuluttua. 😭 En siis samanlailla tihrustellut niitä kuin eilen. No ehkä hyvä etten tehnyt samaa tänään. Ja voihan sieltä vielä se selkeä plussa tulla. 🤞 Kun en dpo:sta yhtään varma ole.

Pohdintaa: Km takana. Kp 10 tein ovisplussan (sairaalan antama r testi nega, ei oo niin herkkä ku esim pc niin on voinut olla vielö jäännös hcg ta). Limat puuttui silloin. Nyt kirkas lima alkoi kp18 ja mun olettamana dpo7-10 oli kirkasta limaa. Ja joitain haamuja sinne testeihin olevinaan ilmestyi ja eilen dpo10 ovistesti lähes positiivinen. Jos olis ollut normi oviksen metsästys niin illalla jos olisin tehnyt tai iltapäivällä niin olis jo plussa ollut. Pohdin onko mun kierto mennyt sekaisin ja ovistesti reagoi aiemmin mahdolliseen jäännös hcg ja nyt vasta oliskin ovulaatio? Edellinen tallettelu on kp 17(dpo6?)eli päivää ennen ku limat alkoi. Nyt varmaan tänään kannattais vielä kokeilla ihan varuiksi jos onkin jostain syystä ovilaatio nyt?

Onko muilla käynyt näin?

Ja mähän olin limoista toiveikas koska ei ole ennen menkoja mulle tavallista. Lisäksi oli kaikkea muuta mitkä vois viitata alkavaan raskauteen.

Tänään siis dpo11 ja ei viivalaseillakaan haamua saa testiin ☹️

Täällä alkukierron taukoa vietetty palstailusta ja vauvahaaveilusta, nyt alkaa ovis taas lähestyä ja tulin jo kurkkimaan. 😁 Onneksi se pahin piina kestää vaan sen loppukierron, yllättävän hyvin pystyn olla ajattelematta asiaa alkukierron ajan.

Ensi viikolle Flo ennustaa ovista, saa nähdä mitä tää epäsäännöllinen kierto tarjoaa tässä kierrossa. 🙈🤭

Täällä onkin ollut just vähän keskustelua tuosta alkoholista. Mä en juo useinkaan, en ees sitä yhtä. Nyt tuli ovulaatioplussa ja on varmaan viimeinen mahdollisuus raskautua luomusti ennen hoitoja. Ajattelin siis kokeilla kikkoja mitä ei oo aikaisemmin tullut testattua, ja yksi olisi tuo punaviini kiinnittymisen avuksi. On vaan niin ristiriitaiset fiilikset sen suhteen kun alkoholia tulisi kuitenkin välttää. Onko muut kokeilleet? Mistä alkaen ja mihin asti tulisi juoda? Toisaalta, ei tässä sinällään mitään menetettävääkään ole jos sitä testaan. 🤔

Takaisin