Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oon miettinyt ihan samaa.Miulla aivan järkyttävä menkkapöhö! Harvoin sitä odottaa, että menkat alkaisivat, jotta pääsisi vain turvotuksesta eroon.
Mie oon miettinyt, että vaikuttaako lapsen myötä tulleet lisäkilot pahentuneeseen pms-ongelmaan. Ennen lasta miulla ei ollut mitään tuollaisia ongelmia. Nykyään ihan hirveät pms-oireet. Ylipaino kuitenkin vaikuttaa käsittääkseni nostamalla estrogeenitasoja niin voisiko se olla osittain syynä rajumpiin mielialan vaihteluihin, jos hormonitasapaino sen myötä sekaisin.![]()
Tää oli niin kun oma kirjoitus, piti jo hetki miettiä etten mä kyllä tätä kirjoittanutTosi mielenkiintoisia noi pms jutut! Mähän en oo koskaan perehtynyt aiheeseen sen syvemmin, mut kieltämättä tekis mieli lueskella lisää kun tuntuu että on ihan sekaisin päästään jatkuvasti. Ollaan miehen kanssa tehty sellainen huomio, että mun mieliala lähtee rajuun laskuun aika säännöllisesti ja kaavamaisesti, mut en oo koskaan ajatellut, että missä kierron vaiheessa meen. Mulla on mt-puolen haasteita ja diagnoosi vaikeasta masennuksesta ja noiden syyksi on aina ollut helppoo laittaa. Ja jotenkin se että "tämmönen mä vaan oon" et kuppi menee nurin välillä tosi helposti.
Miulla vähän sama juttu! Ennen rakastin true crimea ja kauhuelokuvia yms, mutta enää en kestä etenkään mitään lapsiin kohdistuvia juttuja.Omalla kohdalla kyllä kans jotenkin hormonit heittäneet ihan häränpyllyä raskauden jälkeen.
Aiemmin en yhtään kyllä ymmärtänyt mitään pms-oirehdintaa tai niistä puhetta, kun en koskaan konenut itellä mitään olevan. Nyt synnytyksen jälkeen on varmaan kaikki oireet tuleet koston kera.
En osaa sanoa onko omalla kohdalla ylipainoa vai ei, mutta varmasti enemmän painoa kuin ennen raskautta.
Miettinyt kans tuota herkistymistä; aiemmin ollut kauhun suurkuluttaja ja nyt katselin yhtä leffaa muutama viikko taakse päin, enkä kyennyt sitä katsoa loppuun ja se jotenkin jäi kummittelemaa vielä takaraivoonkin
..![]()
Tämäpäs olikin melko osuva, että ikä se vissiin alkaa tässäkin tehdä tehtävänsä.![]()
Helvetti ennen kuukautisia – tällainen on PMS-oireyhtymän rankempi muoto PMDD
Kaikki PMDD:stä kärsivät eivät tiedosta, että masennus, ahdistus ja itsetuhoiset ajatukset liittyvät kuukautisiin.www.tehylehti.fi
Täällä vähän samaa.Oon koittanu etsiä tietoa ja lueskella kaikenlaista, että sais tasapainotettua kroppaa luonnollisesti, ilman mitään lääkkeitä. Mulla kans tullut kiloja aika paljon viimisestä raskaudesta enkä saa niitä millään pois. Ja tuntuu, että sekin vaikuttaa paljon. Ja sit taas hormonit vaikuttaa siihen että vaikea saada niitä kiloja poisja ikä vaikuttaa paljon. On tää vaikeeta olla nainen
![]()
Miulla alkoi vasta lapsen saannin jälkeen. En tullut hulluksi edes raskaushormoneista. Olin vain herkemmin herkistyvä, mutta synnytyksen jälkeen alkoi nopeasti kierto pyörimään ja alkoi tämä hullunmylly.Hesarissakin oli juttua PMS-oireista, otsikossa lukee että nelikymppisillä, mutta artikkelissa oli laajemmin kirjoitettu myös. Mä oon vissiin aika harvinainen tapaus, kun mulla ei koskaan oo ollut PMS-oireita jos satunnaista rintojen turvotusta ennen kuukautisia ei lasketa, sitäkään ei läheskään joka kierrossa ole. Sen sijaan kuukautiskivuista oon kärsinyt nuorempana pahastikin, mutta ne ei kuulukaan PMS-oireisiin.
![]()
Kuukautiset | Pms saattaa neljänkympin kynnyksellä voimistua vakavammiksi pmdd-oireiksi
Kuukautisia edeltäviin oireisiin on monia tehokkaita hoitokeinoja, erikoislääkäri kertoo.www.hs.fi