Raskaaksi 2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pilkki24
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Hei kiitos kokemuksista geleen liittyenđŸ„°
Summa summarum taidan ton purkin popsia sÀÀnnöllisen epĂ€sÀÀnnöllisesti ja tuun sit kertomaan tuloksista:) tĂ€ssĂ€ kesĂ€ luomuillaan ni olkoon toi sitten apuna ja kesĂ€tauon jĂ€lkeen taas alkionsiirtođŸ„°

VÀhÀn ikÀvÀ aihe tÀhÀn topikkiin mutta toivoisin kokemuksia noista kemiallisista jos kellÀÀn on jakaa? Kuinka nopeasti elimistö toipui yms?
Luulen, ettÀ mulla oli kemiallinen pari kk sitten. Testasin jotain haamuja dp10 ja sitten 3pv ennen kuukautisia alkoi vuoto tosi poikkeavasti normaaleista kuukautisista. Mukana oli sellasta kudosklönttiÀ ja paljon ruskeaa, mitÀ ei yleensÀ ole. Ja oli jotenkin vÀlipÀivÀ ja sitten lÀhti taas niinkuin normaalit kuukautiset.

TÀmÀ oli niin aikainen, ettÀ en olisi tÀtÀ tajunnut, ellen olis testannut ja seurannut kiertopÀiviÀ tarkasti, mutta kuvaus sopisi kemialliseen. Kierto on aika sÀÀnnöllinen ja jatkui tÀysin normaalisti tuon jÀlkeen. Seuraavaa ovulaatiota en tosin seurannut yhtÀÀn, joten en osaa siitÀ sanoa. PientÀ prosessointia vaati omassa pÀÀkopassa.

En tiedĂ€ miten maltan olla lĂ€htemĂ€ttĂ€ kauppaan kun ryhmĂ€ssĂ€ alkaa mua edellĂ€ olevat testailut. Tilasin just nyt ekaa kertaa raskauskeijulta ja ajattelin odottaa ne testit, tulispa jo ihmeellisesti huomenna niin sais sunnuntaina tehdĂ€ ekan đŸ«Ł

Onneksi olin laskenut yhden kp:n vÀÀrin ja yksi piinapĂ€ivĂ€ ikÀÀnkuin katosi 😂 MitĂ€ ihmettĂ€ te teette, ettĂ€ pystyy elĂ€mÀÀn lĂ€pi nĂ€mĂ€ muutaman viimeisen pĂ€ivĂ€n ennen testejĂ€? đŸ€Ż

IMG_8429.png
Nyt auttakaa
. Enneku sekoan
. Voiko olla????

@Stiinaliina kyllĂ€ siinĂ€ haamulainen nĂ€kyy, nuo testit antaa vaan helposti viivaađŸ€” oliko testiajalla tullut? Tekisin ehkĂ€ jonku toisen merkin vielĂ€ lisĂ€ksi😇

MĂ€ tĂ€ssĂ€ pohdin, millon tekisin rtestin, kun premom ehdottaa 4.7 testaamaan, mut me ollaan lĂ€hdössĂ€ appivanhemmille sillon, niin teenko testin aamulla ja sit ketutuksen tai innostuksen kera matkaan. Vai sitten odotanko viikonlopun yli, ettĂ€ tullaan takas kotiin onko menkat alkanut viikonlopun aikana🙈 vaikea valinta, ku kaapissa vaan yks rtesti ja en aatellut sit ostaa enempÀÀ nyt vaan tilaan sit isomman satsin ovis- ja rtestejĂ€, mikĂ€li tĂ€ssĂ€ ei nyt raskaana olla

Muok. Oon nyt puolentunnin sisÀÀn juossu kolme kertaa jo pissalla🙈 en tiedĂ€ onko kahvi vai jotain muutađŸ€žđŸŒ

Muokattu viimeksi:
@Stiinaliina kyllĂ€ siinĂ€ haamulainen nĂ€kyy, nuo testit antaa vaan helposti viivaađŸ€” oliko testiajalla tullut? Tekisin ehkĂ€ jonku toisen merkin vielĂ€ lisĂ€ksi😇

MĂ€ tĂ€ssĂ€ pohdin, millon tekisin rtestin, kun premom ehdottaa 4.7 testaamaan, mut me ollaan lĂ€hdössĂ€ appivanhemmille sillon, niin teenko testin aamulla ja sit ketutuksen tai innostuksen kera matkaan. Vai sitten odotanko viikonlopun yli, ettĂ€ tullaan takas kotiin onko menkat alkanut viikonlopun aikana🙈 vaikea valinta, ku kaapissa vaan yks rtesti ja en aatellut sit ostaa enempÀÀ nyt vaan tilaan sit isomman satsin ovis- ja rtestejĂ€, mikĂ€li tĂ€ssĂ€ ei nyt raskaana olla
On testi ajalla! Ja omaan silmÀÀn sinertÀÀkin, hitto jos tÀÀ on joku viiva vaan
 😭

On testi ajalla! Ja omaan silmÀÀn sinertÀÀkin, hitto jos tÀÀ on joku viiva vaan
 😭
KyllĂ€ siinĂ€ selkeesti vĂ€riĂ€kin on eli hyvin mahdollista, ettĂ€ on ihan aitođŸ«¶đŸŒ ottaisin itse vielĂ€ jonkun muun merkin testi varmistukseksi, mulla nimittĂ€in tuo testi ei nĂ€yttĂ€nyt mitÀÀn viivaa kun olin raskaana ja kerran nĂ€yttĂ€nyt viivaa kun en ollut raskaan😒

@Stiinaliina minĂ€kin hakisin toisen merkin testin. Itse sain maaliskuussa kolmeen tĂ€llĂ€seen testiin viivan vaikka en todellakaan ollut raskaana. Kaikki muut testit oli siis negoja..NÀÀ testit valitettavasti antaa noita vĂ€rillisiĂ€ viivoja vaikkei olisi raskaana 🙈

@Stiinaliina toivotaan et on nyt sitĂ€ itseÀÀn ❀ hyvĂ€ltĂ€ nĂ€yttÀÀ

Mie tein aamulla testin ja nyt siis dpo 9. Maailman haalein haamulainen, nĂ€kyy silmĂ€mÀÀrĂ€isesti tosi haileena, vaikee saada kuviin 🙄 karsee olo jatkuu, tĂ€nÀÀn rinnat niin kipeet jo ettei kĂ€rsinyt kyykistyĂ€ ja aamukahvia yleensĂ€ juon kaksi kuppia, nyt toinen etoo jo. AlaselkĂ€kivut todella kovat ja vatsaa vihloo alhaalta. Menkkamainen olo mut vĂ€hĂ€n erilainen

1000020283.jpg

TÀÀllĂ€ kp7 menkat loppui jo useampi pĂ€ivĂ€ sitten. Ovulaatio saattaa osua vĂ€hĂ€n huonoon kohtaan, koska ollaan viikonpÀÀstĂ€ viikonloppuna anoppilassa ja flo ennustelee ovista sunnuntaille. PitÀÀ ehkĂ€ perjantaina ennen lĂ€htöÀ koittaa talletella ja sit kotiin palattua sunnuntaina 🙈 Omalle mielelle on nÀÀ kaks edellistĂ€ menkkojen alkua ollut tosi kova paikka. Huomaan kovasti alkaneeni miettiĂ€ entĂ€ jos sitĂ€ vauvaa ei vaan tule? Mies on luonteeltaan sellainen ettei puhu fiiliksistĂ€, mutta tiedĂ€n tilanteen harmittavan hĂ€ntĂ€kin..

Elokuulle varaillaan miehelle aikaa siemennesteanalyysiin ja sitten gynelle aikaa, jos ei nyt tĂ€rppÀÀ. MeillĂ€ tulee vuosi yritystĂ€ tĂ€yteen ensi kuussa.. Jotenkin sitĂ€ yrityksen alkaessa niin vahvasti uskoi ettĂ€ tĂ€ssĂ€ kohtaa olisi vauva sylissĂ€ tai olisi ainakin raskaana, mutta ei se nĂ€köjÀÀn sitten ollutkaan niin helppoa 😭 Ja se ettei yhtÀÀn positiivista raskaustestiĂ€ ole tullut tuntuu sekin pahalta vaikkei tĂ€ssĂ€ nyt mitÀÀn kemiallisia tai keskenmenoja toivo, mutta se ettĂ€ tietĂ€isi edes "voivansa" tulla raskaaksi auttaisi ehkĂ€ yllĂ€pitĂ€mÀÀn tĂ€tĂ€ toivoa yllĂ€ vĂ€hĂ€n paremmin..

@suvie96 ymmĂ€rrĂ€n kyllĂ€, ettĂ€ masentaa, mutta vuosi on vielĂ€ kuitenkin ihan kohtuullinen aika. TiedĂ€n useampia pareja omasta lĂ€hipiiristĂ€kin, jotka ovat saaneet lapsen yli vuoden yrittĂ€misen jĂ€lkeen. Miulla itsellĂ€ kyllĂ€ helpotti, kun tutkittiin ja sai tietÀÀ, ettĂ€ kaikki pitĂ€isi olla kunnossa. Nyt on taas huolettomampi olo. Eli kannustan kyllĂ€ tutkimuksiin, jos vuodessa ei kuulu, mutta ei kannata vielĂ€ heittÀÀ kuitenkaan kirvestĂ€ kaivoon. đŸ€—

MeillĂ€ on nyt kulunut 1,5 vuotta yrittĂ€mistĂ€ ja on kyllĂ€ mahtunut kaikenlaisia fiiliksiĂ€ tĂ€hĂ€n matkaan. Tuo olemassaoleva lapsi kyllĂ€ on helpottanut sitĂ€ kaikkein eniten. Haluaisin hĂ€nelle sisaruksen, kun serkkujakaan hĂ€llĂ€ ei ole, mutta jos sitĂ€ ei tule niin hĂ€n riittÀÀ miulle vallan mainiosti. đŸ„°

No mulla kemiallisissa joita kaksi ollut vuoto kesti normaali kuukautisten ajan eli noin 4-5 pĂ€ivÀÀ tosin vuoto alkoi hitaasti ja sitten runsastui. Ovista aloin testaamaan pari pĂ€ivÀÀ vuodon pÀÀtyttyĂ€ ja se tulikin normaaliin aikaan n. kp 13-14 kumpanakin kertana. Mulla siis keho yllĂ€ttĂ€vĂ€n nopeasti palautui kemiallisista. đŸ€”
Joo, nyt oli kaksi edellistĂ€ pĂ€ivÀÀ kun vain tuhrutteli mutta nĂ€yttÀÀ ettĂ€ tĂ€nÀÀn lĂ€htis normaalisti pyörimÀÀn, onneks kovuutta🙏 jospa se tĂ€stĂ€. Mulla on toki pcos niin en tiedĂ€ miten jatkuu tĂ€stĂ€

Mulla ollut nyt kaksi putkeen. Eka keskenmeno oli huhtikuussa ja vuosin kolme viikkoa, ei kipuja. Sitten yritettiin uudelleen ja tein positiivisen testin 14.5. Menin varhaisultraan ja gyne ei löytĂ€nyt mitÀÀn kohdusta, eli taas kemialline. Ainoa ongelma tĂ€ssĂ€, ettĂ€ mulla ei vielĂ€kÀÀn ole tullut verenvuotoa. Aloitin siksi nyt terolutin taas ja periaatteessa ensi viikolla pitĂ€isi alkaa menkat, toivottavasti. Alkaa masentaa tÀÀ ”epĂ€onnistuminen” kokoajanđŸ„ș🙈
Voi đŸ„ș olen pahoillani💔

@Stiinaliina Lupaavalta nĂ€yttÀÀ. Toivottavasti tuosta nyt lĂ€htee vahvistumaan 🙏✹🌈

@YrittĂ€jĂ€83 Oireet on ainakin kovat heti alkuun! Jospa siellĂ€ huomenna nĂ€kyisi selkeĂ€mmin 🙏✹🌈

Kauhea ristiriita, tuntuu ettĂ€ en halua testata liian aikaisin kun en kestĂ€ noin hĂ€myisiĂ€ viivoja itsellĂ€ đŸ€Ż Toisaalta olisi niin kiva seurata sitĂ€ viivan vahvistumista, koska viimeksi testasin joskus viikon kuukautisten poisjÀÀnnin jĂ€lkeen ja siinĂ€ ei ollut mitÀÀn epĂ€selvÀÀ.

Kuinkahan kauan kemiallinen voi pahimmillaan nĂ€kyĂ€ testeissĂ€? Koska itse testannut kahden kemiallisen jĂ€lkeen heti vuodon loputtua negaa. đŸ€” Mietin vain kun eilen sain haalean viivan vielĂ€, tĂ€nÀÀn en edes ole uskaltanut testata jos taas sama juttu. Pelottaa jos jotain pielessĂ€. EttĂ€ sinne jÀÀnyt jotain materiaalia kohtuun jos oli taas kemiallinen. 😭 Koska raskaana en ainakaan voi olla...

@Stiinaliina Lupaavalta nĂ€yttÀÀ. Toivottavasti tuosta nyt lĂ€htee vahvistumaan 🙏✹🌈

@YrittĂ€jĂ€83 Oireet on ainakin kovat heti alkuun! Jospa siellĂ€ huomenna nĂ€kyisi selkeĂ€mmin 🙏✹🌈

Kauhea ristiriita, tuntuu ettĂ€ en halua testata liian aikaisin kun en kestĂ€ noin hĂ€myisiĂ€ viivoja itsellĂ€ đŸ€Ż Toisaalta olisi niin kiva seurata sitĂ€ viivan vahvistumista, koska viimeksi testasin joskus viikon kuukautisten poisjÀÀnnin jĂ€lkeen ja siinĂ€ ei ollut mitÀÀn epĂ€selvÀÀ.
Mulla ekassa raskaudessa ei ollut oikein mitÀÀn oireita ennen plussaa. Toinen raskaus olikin ihan erilainen. Mulla oli hiton huono olo ja kovat menkkakivut heti ennen testiÀ ja epÀilin silloin et onkohan useampi baby kun oli niin kauhea olo. TytöstÀ pahoinvointi tuli vasta rv 6

Takaisin