Raskaaksi 2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pilkki24
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Noniin dpo 11 ja raskaustesti oli negatiivinen. 😐 NĂ€in epĂ€ilinkin! TodennĂ€köisesti testaan vielĂ€ viikonloppuna, mutta pÀÀasiassa odotan nyt menkkoja alkavaksi. On ollut kyllĂ€ mielenkiintosta tarkkailla nyt tĂ€ssĂ€ kierrossa kehoa pĂ€ivittĂ€in ja kirjata tuntemuksia ylös, oppinut kaikenlaista itsestĂ€! 🧐

Noniin dpo 11 ja raskaustesti oli negatiivinen. 😐 NĂ€in epĂ€ilinkin! TodennĂ€köisesti testaan vielĂ€ viikonloppuna, mutta pÀÀasiassa odotan nyt menkkoja alkavaksi. On ollut kyllĂ€ mielenkiintosta tarkkailla nyt tĂ€ssĂ€ kierrossa kehoa pĂ€ivittĂ€in ja kirjata tuntemuksia ylös, oppinut kaikenlaista itsestĂ€! 🧐

Äh!😞 Testasitko varhaisella testillĂ€ siis?

TÀÀllĂ€ piinaillaan dpo 8 ja ihan sellanen tunne ettei nyt kyllĂ€ tĂ€rpĂ€nny. Semmonen ”menkat alkaa” -olo kramppeineen. Ajattelin, ettĂ€ testailisin aikasintaan dpo 10, vaikka kovasti tekis mieli jo heti testata.🙄 Kaapista löytyy noita varhaisia testejĂ€.

Voi ei @Viherkasvi :sad-face: Onhan se vielÀ mahdollista ettÀ plussaksi muuttuu, mutta ymmÀrrÀn jos harmitus alkaa jo hiipiÀ! Ja komppaan, musta kans on kiva itse kirjata piinapÀivien oireita, ja samalla lukea muista.

TÀÀllÀ onkin useampi nyt kahden viikon odotusajalla! Mulla on DPO 6 tÀnÀÀn. Aattelin testata lauantaina, (DPO 8) kun silloin on siskon hÀÀt, vaikka muuten mielellÀÀn odottaisin vielÀ hetken.

NÀnnit vaan jatkaa todella kivuliaina. Usein ne on kierrossa kipeÀt, mutta nyt ollut ihan ovulaatiosta saakka todella todella kipeÀt. Mutta koska oire alkoi heti jo ovulaation jÀlkeen, niin ei se voi raskauteen viitata vaan keltarauhaseen, koska eihÀn heti DPO1 edes ole mitÀÀn raskaushormonia. Eikö vain?

Mulla nĂ€kyi esikoisesta varhaisessa testissĂ€ tosi hailakan hailakka haamu dpo 12 ja vasta dpo 14 sellanen kunnolla erottuva viiva, eli toivoakin vielĂ€ on😇

Voi se hyvĂ€llĂ€ tuurilla vielĂ€ plussaksi muuttua 🙂 Itse testasin esikoisesta dpo 9-11 selvĂ€t negat, mutta dpo 12 herkĂ€ssĂ€ testissĂ€ oli haalea mutta silmÀÀn erottuva punertava viiva.

Testasin pc liuskalla. Esikoisesta nĂ€kyi haamu silloin dpo 9 ja dpo 11 oli selkeĂ€ plussa.. Vertaan varmaan vĂ€hĂ€n typerĂ€sti nyt siihen. đŸ„ș

Testasin pc liuskalla. Esikoisesta nĂ€kyi haamu silloin dpo 9 ja dpo 11 oli selkeĂ€ plussa.. Vertaan varmaan vĂ€hĂ€n typerĂ€sti nyt siihen. đŸ„ș
MĂ€kin sain nyt ekan hailakan haamun pc liuskalla dpo 9 ja selkeemmĂ€n sit dpo 10, mutta esim esikoisesta aikoinaan oli melkein viikon myöhĂ€ssĂ€ menkat ennen plussaa eli voi olla hyvinkin eri tavalla eri raskauksissa! đŸ€— Kunnes vuoto alkaa ei kannata toivoa heittÀÀ! 😍😅

MĂ€kin sain nyt ekan hailakan haamun pc liuskalla dpo 9 ja selkeemmĂ€n sit dpo 10, mutta esim esikoisesta aikoinaan oli melkein viikon myöhĂ€ssĂ€ menkat ennen plussaa eli voi olla hyvinkin eri tavalla eri raskauksissa! đŸ€— Kunnes vuoto alkaa ei kannata toivoa heittÀÀ! 😍😅
Hei ihana kuulla toi kokemus ❀ ehkĂ€ en heitĂ€ vielĂ€ kirvestĂ€ kaivoon.. 🙂

Jatkan vielĂ€ pohdintaa. On kyllĂ€ ollut jo pitkÀÀn erikoinen fiilis, kun tosiaan rintojen kihelmöinti on tosi uutta mulle eikĂ€ mulla oo yleensĂ€ menkkamaista jomotusta alavatsallakaan kuin 1-2 pĂ€ivÀÀ ennen menkkojen alkamista - nyt ollut jo useita pĂ€iviĂ€ ja Flo ennustaa kuukautisia vasta ensi maanantaille. Vaikka pessimistinĂ€ oon siis uskonut intuitioon ettei tĂ€ssĂ€ kierrossa tĂ€rpĂ€nnyt, noi erikoiset oireet on silti herĂ€ttĂ€nyt pientĂ€ toivoa. Mutta kuten todettu, ehkĂ€ sitĂ€ vaan nyt tulkitsee kehoa supertarkasti kun on yritys pÀÀllĂ€. 😊 SitĂ€ paitsi oon kotona taaperon kanssa, niin pĂ€ivisin on aikaa pohtia tĂ€tĂ€. Esikoisen alkuraskaudessa olin töissĂ€ kaikki pĂ€ivĂ€t, niin ei tullut tarkkailtua itseĂ€ niin tarkasti. đŸ€­ Mut joo, ostin tĂ€nÀÀn herkĂ€n testin ja teen sen varmaan huomenna aamulla mielenrauhan takia. 🙈 Millaisia kokemuksia teillĂ€ muuten on rfsun testaa varhain -testistĂ€? Yk 1 vasta, niin mikĂ€pĂ€ tĂ€ssĂ€ rauhassa nyt yrittĂ€essĂ€. Ja onhan meillĂ€ jo tuo vauhtitaapero tÀÀllĂ€ ilostuttamassa. đŸ©·

Jatkan vielĂ€ pohdintaa. On kyllĂ€ ollut jo pitkÀÀn erikoinen fiilis, kun tosiaan rintojen kihelmöinti on tosi uutta mulle eikĂ€ mulla oo yleensĂ€ menkkamaista jomotusta alavatsallakaan kuin 1-2 pĂ€ivÀÀ ennen menkkojen alkamista - nyt ollut jo useita pĂ€iviĂ€ ja Flo ennustaa kuukautisia vasta ensi maanantaille. Vaikka pessimistinĂ€ oon siis uskonut intuitioon ettei tĂ€ssĂ€ kierrossa tĂ€rpĂ€nnyt, noi erikoiset oireet on silti herĂ€ttĂ€nyt pientĂ€ toivoa. Mutta kuten todettu, ehkĂ€ sitĂ€ vaan nyt tulkitsee kehoa supertarkasti kun on yritys pÀÀllĂ€. 😊 SitĂ€ paitsi oon kotona taaperon kanssa, niin pĂ€ivisin on aikaa pohtia tĂ€tĂ€. Esikoisen alkuraskaudessa olin töissĂ€ kaikki pĂ€ivĂ€t, niin ei tullut tarkkailtua itseĂ€ niin tarkasti. đŸ€­ Mut joo, ostin tĂ€nÀÀn herkĂ€n testin ja teen sen varmaan huomenna aamulla mielenrauhan takia. 🙈 Yk 1 vasta, niin mikĂ€pĂ€ tĂ€ssĂ€ rauhassa nyt yrittĂ€essĂ€. Ja onhan meillĂ€ jo tuo vauhtitaapero tÀÀllĂ€ ilostuttamassa. đŸ©·
Minullakin alkoi menkkamaiset jomotukset jo maanantaina ja sunnuntaina pitÀisi menkat alkaa. Ei ole ennen nÀin aikaisin alkanut jomotukset, yleensÀ mulla alkaa kivut niin, ettÀ siitÀ tunnin sisÀÀn alkaa vuoto. Eilen oli sen verran kovia jomotuksia, ettÀ ravasin vessassa katsomassa ettÀ onko vuoto alkanut, no ei alkanut. Inhottavaa kÀrsiÀ tÀllÀisistÀ oireista monta pÀivÀÀ ja sitten sieltÀ kuitenkin ne menkat tulee ajallaan.

TestejÀ en tee ennenkuin on kuukautiset myöhÀssÀ, en halua nÀhdÀ niitÀ negatiivisia testejÀ.

Minullakin alkoi menkkamaiset jomotukset jo maanantaina ja sunnuntaina pitÀisi menkat alkaa. Ei ole ennen nÀin aikaisin alkanut jomotukset, yleensÀ mulla alkaa kivut niin, ettÀ siitÀ tunnin sisÀÀn alkaa vuoto. Eilen oli sen verran kovia jomotuksia, ettÀ ravasin vessassa katsomassa ettÀ onko vuoto alkanut, no ei alkanut. Inhottavaa kÀrsiÀ tÀllÀisistÀ oireista monta pÀivÀÀ ja sitten sieltÀ kuitenkin ne menkat tulee ajallaan.

TestejÀ en tee ennenkuin on kuukautiset myöhÀssÀ, en halua nÀhdÀ niitÀ negatiivisia testejÀ.
No on kyllĂ€ inhottavaa! đŸ˜« Mullahan lisÀÀntyi kirkas valkovuotokin ja joka kerta vessassa kĂ€ydessĂ€ hyppÀÀ sydĂ€n kurkkuun kun pyyhkii, kun luulee pyyhkivĂ€nsĂ€ verta. 🙈
Ja toi testien tekeminen ennen menkkoja... Ihan fiksu veto. Se jĂ€nnitys ja arpominen ettĂ€ kuinka kĂ€y on kuitenkin pienempi paha kuin ne toistuvat negat, jotka aiheuttaa pettymyksen kerta toisensa jĂ€lkeen. Menkkojen alkaessa se pettymysaalto tulee sen kerran. 🙈

Jatkan vielĂ€ pohdintaa. On kyllĂ€ ollut jo pitkÀÀn erikoinen fiilis, kun tosiaan rintojen kihelmöinti on tosi uutta mulle eikĂ€ mulla oo yleensĂ€ menkkamaista jomotusta alavatsallakaan kuin 1-2 pĂ€ivÀÀ ennen menkkojen alkamista - nyt ollut jo useita pĂ€iviĂ€ ja Flo ennustaa kuukautisia vasta ensi maanantaille. Vaikka pessimistinĂ€ oon siis uskonut intuitioon ettei tĂ€ssĂ€ kierrossa tĂ€rpĂ€nnyt, noi erikoiset oireet on silti herĂ€ttĂ€nyt pientĂ€ toivoa. Mutta kuten todettu, ehkĂ€ sitĂ€ vaan nyt tulkitsee kehoa supertarkasti kun on yritys pÀÀllĂ€. 😊 SitĂ€ paitsi oon kotona taaperon kanssa, niin pĂ€ivisin on aikaa pohtia tĂ€tĂ€. Esikoisen alkuraskaudessa olin töissĂ€ kaikki pĂ€ivĂ€t, niin ei tullut tarkkailtua itseĂ€ niin tarkasti. đŸ€­ Mut joo, ostin tĂ€nÀÀn herkĂ€n testin ja teen sen varmaan huomenna aamulla mielenrauhan takia. 🙈 Millaisia kokemuksia teillĂ€ muuten on rfsun testaa varhain -testistĂ€? Yk 1 vasta, niin mikĂ€pĂ€ tĂ€ssĂ€ rauhassa nyt yrittĂ€essĂ€. Ja onhan meillĂ€ jo tuo vauhtitaapero tÀÀllĂ€ ilostuttamassa. đŸ©·
Rfsu varhain testiin voi tulla helposti viivanpaikka nĂ€kyviin ja rĂ€ikeĂ€stikin! Eli jos toinen viiva ei ole selkeĂ€sti vĂ€rillinen, niin siihen ei voi luottaa, koska harmaita viivanpaikkoja tulee melkein joka testiin. đŸ«Ł
Mutta kun sillĂ€ olen plussan saanut, nii oli se sitten selkeĂ€sti vaaleanpunainen se toinen viiva đŸ€—

Toivottavasti oireilut olisi merkki plussasta ja testi olisi positiivinen! đŸ„ł

Rfsu varhain testiin voi tulla helposti viivanpaikka nĂ€kyviin ja rĂ€ikeĂ€stikin! Eli jos toinen viiva ei ole selkeĂ€sti vĂ€rillinen, niin siihen ei voi luottaa, koska harmaita viivanpaikkoja tulee melkein joka testiin. đŸ«Ł
Mutta kun sillĂ€ olen plussan saanut, nii oli se sitten selkeĂ€sti vaaleanpunainen se toinen viiva đŸ€—

Toivottavasti oireilut olisi merkki plussasta ja testi olisi positiivinen! đŸ„ł
Hei hyvĂ€ muistutus! đŸ€—

Miulla taas ne negatiiviset testit auttavat valmistautumaan siihen vuodon alkamisen tuomaan pettymykseen.😅 NĂ€in me ollaan erilaisia. 😊

TÀÀllĂ€ ei mitÀÀn mainittavaa. TĂ€nÀÀn jouduin jopa laskemaan kiertopĂ€ivĂ€n (kp19), kun tĂ€mĂ€ kierto tosiaan ohitettiin yrittĂ€misen suhteen. Tallettelutkin ovat niin epĂ€otollisina aikoina kuin olla voi ettei tarvitse virittĂ€ytyĂ€ edes pienenpieneen toivonkipinÀÀn. 😂 Sen verran tutkiskelin, ettĂ€ kierto nĂ€emmĂ€ lyhentynyt tĂ€ssĂ€ 1,5vuoden aikana. Nyt ollut usein 25-26pĂ€ivÀÀ, kun yrittĂ€misen alkuaikoina useammin 27-29pĂ€ivÀÀ. EhkĂ€ minĂ€ oon vaan tulossa vanhaksi. 🙃

Kiitos vertaistuesta migreenin kanssa.
Mulla on nyt kandosartaanilÀÀke kÀytössÀ ja vaikutuksen huomaa ainakin lisÀÀntyneenÀ huimauksena.
Migreenioireita on vÀhÀn vÀliÀ mutta oon nyt tutkinut kaikki mahdolliset poppakonstit millÀ tilannetta sais helpotettua ja nyt ainakin allergialÀÀkkeet, kivennÀisvesi ja hÀtÀtapauksessa energiajuoma auttaa z.z
SentÀÀn endometrioosi on paremmassa tilassa kuin aikoihin, fysioterapia ja lisÀravinteet ovat auttaneet kuin myös oikea-aikainen sÀrkylÀÀkkeiden otto menkkojen aikaan. Helpottaa myös kaikkea kun on kierto tasoittunut.

oon kattonu ettÀ meillÀ on ihan jÀrkyttÀvÀt mÀÀrÀt vauvantarvikkeita ja vaatteita kun ei olla mitÀÀn myyty. Ajatuksena oli ettÀ olisi saanut kolmannen melko pian toisen jÀlkeen ja nyt kuopus on jo kolme... voimavarat on olleet niin loppu + Mulla on koko ajan joku terveyskriisi pÀÀllÀ.

Mulla on nyt haaveissa ettÀ ens kesÀnÀ olisi vauva, tÀssÀ ehkÀ vielÀ 1-2 kiertoa setvin tÀtÀ migreeniasiaa - en suostu uskomaan etteikö yhtÀkkiÀ ilmestynyt aaltoileva migreeni voisi myös kadota yhtÀ nopeasti.

PitihĂ€n se rfsun herkkĂ€ tehdĂ€ nyt heti aamusta, ja nega. Ei edes sitĂ€ viivanpaikkaa vaikka miten yritin senkin sinne kuvitella. 😜 Mutjoo, ajattelen ettĂ€ mahdollisuudet positiiviseen on toooosi pienet enÀÀ, nyt asennoidun uutta kiertoa kohti. 😊 Toivottavasti se sieltĂ€ pian alkaisi!

Kiertohan mulla on synnytyksen jĂ€lkeen vaihdellut 24-33 pv. Eniten on kuitenkin ollut 27 pĂ€ivĂ€n kiertoja. Onneksi on ovistestit ja tuntuvat kivut niin todennĂ€köisesti pÀÀsee sen oviksen bongaamaan seuraavassakin kierrossa. đŸ€žđŸŒ

Miulla taas ne negatiiviset testit auttavat valmistautumaan siihen vuodon alkamisen tuomaan pettymykseen.😅 NĂ€in me ollaan erilaisia. 😊

TÀÀllĂ€ ei mitÀÀn mainittavaa. TĂ€nÀÀn jouduin jopa laskemaan kiertopĂ€ivĂ€n (kp19), kun tĂ€mĂ€ kierto tosiaan ohitettiin yrittĂ€misen suhteen. Tallettelutkin ovat niin epĂ€otollisina aikoina kuin olla voi ettei tarvitse virittĂ€ytyĂ€ edes pienenpieneen toivonkipinÀÀn. 😂 Sen verran tutkiskelin, ettĂ€ kierto nĂ€emmĂ€ lyhentynyt tĂ€ssĂ€ 1,5vuoden aikana. Nyt ollut usein 25-26pĂ€ivÀÀ, kun yrittĂ€misen alkuaikoina useammin 27-29pĂ€ivÀÀ. EhkĂ€ minĂ€ oon vaan tulossa vanhaksi. 🙃
Samoilla linjoilla, ettÀ pettymykset on helpompi kestÀÀ osissa.

Voi ei, tsemppiÀ @Viherkasvi ja @Hillis :Heavy Black Heart: Niin kauan kun ei menkkoja ole, niin toivoa vielÀ on, mutta oon samaa mieltÀ teidÀn kassa ettÀ kyllÀ se itseÀ auttaa, kun alkaa varovasti jo siirtÀÀ ajatuksia seuraavaan kiertoon...

Takaisin