Raskaaksi 2025

Noniin dpo 11 ja raskaustesti oli negatiivinen. 😐 Näin epäilinkin! Todennäköisesti testaan vielä viikonloppuna, mutta pääasiassa odotan nyt menkkoja alkavaksi. On ollut kyllä mielenkiintosta tarkkailla nyt tässä kierrossa kehoa päivittäin ja kirjata tuntemuksia ylös, oppinut kaikenlaista itsestä! 🧐

Noniin dpo 11 ja raskaustesti oli negatiivinen. 😐 Näin epäilinkin! Todennäköisesti testaan vielä viikonloppuna, mutta pääasiassa odotan nyt menkkoja alkavaksi. On ollut kyllä mielenkiintosta tarkkailla nyt tässä kierrossa kehoa päivittäin ja kirjata tuntemuksia ylös, oppinut kaikenlaista itsestä! 🧐

Äh!😞 Testasitko varhaisella testillä siis?

Täällä piinaillaan dpo 8 ja ihan sellanen tunne ettei nyt kyllä tärpänny. Semmonen ”menkat alkaa” -olo kramppeineen. Ajattelin, että testailisin aikasintaan dpo 10, vaikka kovasti tekis mieli jo heti testata.🙄 Kaapista löytyy noita varhaisia testejä.

Voi ei @Viherkasvi :sad-face: Onhan se vielä mahdollista että plussaksi muuttuu, mutta ymmärrän jos harmitus alkaa jo hiipiä! Ja komppaan, musta kans on kiva itse kirjata piinapäivien oireita, ja samalla lukea muista.

Täällä onkin useampi nyt kahden viikon odotusajalla! Mulla on DPO 6 tänään. Aattelin testata lauantaina, (DPO 8) kun silloin on siskon häät, vaikka muuten mielellään odottaisin vielä hetken.

Nännit vaan jatkaa todella kivuliaina. Usein ne on kierrossa kipeät, mutta nyt ollut ihan ovulaatiosta saakka todella todella kipeät. Mutta koska oire alkoi heti jo ovulaation jälkeen, niin ei se voi raskauteen viitata vaan keltarauhaseen, koska eihän heti DPO1 edes ole mitään raskaushormonia. Eikö vain?

Mulla näkyi esikoisesta varhaisessa testissä tosi hailakan hailakka haamu dpo 12 ja vasta dpo 14 sellanen kunnolla erottuva viiva, eli toivoakin vielä on😇

Voi se hyvällä tuurilla vielä plussaksi muuttua 🙂 Itse testasin esikoisesta dpo 9-11 selvät negat, mutta dpo 12 herkässä testissä oli haalea mutta silmään erottuva punertava viiva.

Testasin pc liuskalla. Esikoisesta näkyi haamu silloin dpo 9 ja dpo 11 oli selkeä plussa.. Vertaan varmaan vähän typerästi nyt siihen. 🥺

Testasin pc liuskalla. Esikoisesta näkyi haamu silloin dpo 9 ja dpo 11 oli selkeä plussa.. Vertaan varmaan vähän typerästi nyt siihen. 🥺
Mäkin sain nyt ekan hailakan haamun pc liuskalla dpo 9 ja selkeemmän sit dpo 10, mutta esim esikoisesta aikoinaan oli melkein viikon myöhässä menkat ennen plussaa eli voi olla hyvinkin eri tavalla eri raskauksissa! 🤗 Kunnes vuoto alkaa ei kannata toivoa heittää! 😍😅

Mäkin sain nyt ekan hailakan haamun pc liuskalla dpo 9 ja selkeemmän sit dpo 10, mutta esim esikoisesta aikoinaan oli melkein viikon myöhässä menkat ennen plussaa eli voi olla hyvinkin eri tavalla eri raskauksissa! 🤗 Kunnes vuoto alkaa ei kannata toivoa heittää! 😍😅
Hei ihana kuulla toi kokemus ❤️ ehkä en heitä vielä kirvestä kaivoon.. 🙂

Jatkan vielä pohdintaa. On kyllä ollut jo pitkään erikoinen fiilis, kun tosiaan rintojen kihelmöinti on tosi uutta mulle eikä mulla oo yleensä menkkamaista jomotusta alavatsallakaan kuin 1-2 päivää ennen menkkojen alkamista - nyt ollut jo useita päiviä ja Flo ennustaa kuukautisia vasta ensi maanantaille. Vaikka pessimistinä oon siis uskonut intuitioon ettei tässä kierrossa tärpännyt, noi erikoiset oireet on silti herättänyt pientä toivoa. Mutta kuten todettu, ehkä sitä vaan nyt tulkitsee kehoa supertarkasti kun on yritys päällä. 😊 Sitä paitsi oon kotona taaperon kanssa, niin päivisin on aikaa pohtia tätä. Esikoisen alkuraskaudessa olin töissä kaikki päivät, niin ei tullut tarkkailtua itseä niin tarkasti. 🤭 Mut joo, ostin tänään herkän testin ja teen sen varmaan huomenna aamulla mielenrauhan takia. 🙈 Millaisia kokemuksia teillä muuten on rfsun testaa varhain -testistä? Yk 1 vasta, niin mikäpä tässä rauhassa nyt yrittäessä. Ja onhan meillä jo tuo vauhtitaapero täällä ilostuttamassa. 🩷

Jatkan vielä pohdintaa. On kyllä ollut jo pitkään erikoinen fiilis, kun tosiaan rintojen kihelmöinti on tosi uutta mulle eikä mulla oo yleensä menkkamaista jomotusta alavatsallakaan kuin 1-2 päivää ennen menkkojen alkamista - nyt ollut jo useita päiviä ja Flo ennustaa kuukautisia vasta ensi maanantaille. Vaikka pessimistinä oon siis uskonut intuitioon ettei tässä kierrossa tärpännyt, noi erikoiset oireet on silti herättänyt pientä toivoa. Mutta kuten todettu, ehkä sitä vaan nyt tulkitsee kehoa supertarkasti kun on yritys päällä. 😊 Sitä paitsi oon kotona taaperon kanssa, niin päivisin on aikaa pohtia tätä. Esikoisen alkuraskaudessa olin töissä kaikki päivät, niin ei tullut tarkkailtua itseä niin tarkasti. 🤭 Mut joo, ostin tänään herkän testin ja teen sen varmaan huomenna aamulla mielenrauhan takia. 🙈 Yk 1 vasta, niin mikäpä tässä rauhassa nyt yrittäessä. Ja onhan meillä jo tuo vauhtitaapero täällä ilostuttamassa. 🩷
Minullakin alkoi menkkamaiset jomotukset jo maanantaina ja sunnuntaina pitäisi menkat alkaa. Ei ole ennen näin aikaisin alkanut jomotukset, yleensä mulla alkaa kivut niin, että siitä tunnin sisään alkaa vuoto. Eilen oli sen verran kovia jomotuksia, että ravasin vessassa katsomassa että onko vuoto alkanut, no ei alkanut. Inhottavaa kärsiä tälläisistä oireista monta päivää ja sitten sieltä kuitenkin ne menkat tulee ajallaan.

Testejä en tee ennenkuin on kuukautiset myöhässä, en halua nähdä niitä negatiivisia testejä.

Minullakin alkoi menkkamaiset jomotukset jo maanantaina ja sunnuntaina pitäisi menkat alkaa. Ei ole ennen näin aikaisin alkanut jomotukset, yleensä mulla alkaa kivut niin, että siitä tunnin sisään alkaa vuoto. Eilen oli sen verran kovia jomotuksia, että ravasin vessassa katsomassa että onko vuoto alkanut, no ei alkanut. Inhottavaa kärsiä tälläisistä oireista monta päivää ja sitten sieltä kuitenkin ne menkat tulee ajallaan.

Testejä en tee ennenkuin on kuukautiset myöhässä, en halua nähdä niitä negatiivisia testejä.
No on kyllä inhottavaa! 😫 Mullahan lisääntyi kirkas valkovuotokin ja joka kerta vessassa käydessä hyppää sydän kurkkuun kun pyyhkii, kun luulee pyyhkivänsä verta. 🙈
Ja toi testien tekeminen ennen menkkoja... Ihan fiksu veto. Se jännitys ja arpominen että kuinka käy on kuitenkin pienempi paha kuin ne toistuvat negat, jotka aiheuttaa pettymyksen kerta toisensa jälkeen. Menkkojen alkaessa se pettymysaalto tulee sen kerran. 🙈

Jatkan vielä pohdintaa. On kyllä ollut jo pitkään erikoinen fiilis, kun tosiaan rintojen kihelmöinti on tosi uutta mulle eikä mulla oo yleensä menkkamaista jomotusta alavatsallakaan kuin 1-2 päivää ennen menkkojen alkamista - nyt ollut jo useita päiviä ja Flo ennustaa kuukautisia vasta ensi maanantaille. Vaikka pessimistinä oon siis uskonut intuitioon ettei tässä kierrossa tärpännyt, noi erikoiset oireet on silti herättänyt pientä toivoa. Mutta kuten todettu, ehkä sitä vaan nyt tulkitsee kehoa supertarkasti kun on yritys päällä. 😊 Sitä paitsi oon kotona taaperon kanssa, niin päivisin on aikaa pohtia tätä. Esikoisen alkuraskaudessa olin töissä kaikki päivät, niin ei tullut tarkkailtua itseä niin tarkasti. 🤭 Mut joo, ostin tänään herkän testin ja teen sen varmaan huomenna aamulla mielenrauhan takia. 🙈 Millaisia kokemuksia teillä muuten on rfsun testaa varhain -testistä? Yk 1 vasta, niin mikäpä tässä rauhassa nyt yrittäessä. Ja onhan meillä jo tuo vauhtitaapero täällä ilostuttamassa. 🩷
Rfsu varhain testiin voi tulla helposti viivanpaikka näkyviin ja räikeästikin! Eli jos toinen viiva ei ole selkeästi värillinen, niin siihen ei voi luottaa, koska harmaita viivanpaikkoja tulee melkein joka testiin. 🫣
Mutta kun sillä olen plussan saanut, nii oli se sitten selkeästi vaaleanpunainen se toinen viiva 🤗

Toivottavasti oireilut olisi merkki plussasta ja testi olisi positiivinen! 🥳

Rfsu varhain testiin voi tulla helposti viivanpaikka näkyviin ja räikeästikin! Eli jos toinen viiva ei ole selkeästi värillinen, niin siihen ei voi luottaa, koska harmaita viivanpaikkoja tulee melkein joka testiin. 🫣
Mutta kun sillä olen plussan saanut, nii oli se sitten selkeästi vaaleanpunainen se toinen viiva 🤗

Toivottavasti oireilut olisi merkki plussasta ja testi olisi positiivinen! 🥳
Hei hyvä muistutus! 🤗

Miulla taas ne negatiiviset testit auttavat valmistautumaan siihen vuodon alkamisen tuomaan pettymykseen.😅 Näin me ollaan erilaisia. 😊

Täällä ei mitään mainittavaa. Tänään jouduin jopa laskemaan kiertopäivän (kp19), kun tämä kierto tosiaan ohitettiin yrittämisen suhteen. Tallettelutkin ovat niin epäotollisina aikoina kuin olla voi ettei tarvitse virittäytyä edes pienenpieneen toivonkipinään. 😂 Sen verran tutkiskelin, että kierto näemmä lyhentynyt tässä 1,5vuoden aikana. Nyt ollut usein 25-26päivää, kun yrittämisen alkuaikoina useammin 27-29päivää. Ehkä minä oon vaan tulossa vanhaksi. 🙃

Kiitos vertaistuesta migreenin kanssa.
Mulla on nyt kandosartaanilääke käytössä ja vaikutuksen huomaa ainakin lisääntyneenä huimauksena.
Migreenioireita on vähän väliä mutta oon nyt tutkinut kaikki mahdolliset poppakonstit millä tilannetta sais helpotettua ja nyt ainakin allergialääkkeet, kivennäisvesi ja hätätapauksessa energiajuoma auttaa z.z
Sentään endometrioosi on paremmassa tilassa kuin aikoihin, fysioterapia ja lisäravinteet ovat auttaneet kuin myös oikea-aikainen särkylääkkeiden otto menkkojen aikaan. Helpottaa myös kaikkea kun on kierto tasoittunut.

oon kattonu että meillä on ihan järkyttävät määrät vauvantarvikkeita ja vaatteita kun ei olla mitään myyty. Ajatuksena oli että olisi saanut kolmannen melko pian toisen jälkeen ja nyt kuopus on jo kolme... voimavarat on olleet niin loppu + Mulla on koko ajan joku terveyskriisi päällä.

Mulla on nyt haaveissa että ens kesänä olisi vauva, tässä ehkä vielä 1-2 kiertoa setvin tätä migreeniasiaa - en suostu uskomaan etteikö yhtäkkiä ilmestynyt aaltoileva migreeni voisi myös kadota yhtä nopeasti.

Pitihän se rfsun herkkä tehdä nyt heti aamusta, ja nega. Ei edes sitä viivanpaikkaa vaikka miten yritin senkin sinne kuvitella. 😜 Mutjoo, ajattelen että mahdollisuudet positiiviseen on toooosi pienet enää, nyt asennoidun uutta kiertoa kohti. 😊 Toivottavasti se sieltä pian alkaisi!

Kiertohan mulla on synnytyksen jälkeen vaihdellut 24-33 pv. Eniten on kuitenkin ollut 27 päivän kiertoja. Onneksi on ovistestit ja tuntuvat kivut niin todennäköisesti pääsee sen oviksen bongaamaan seuraavassakin kierrossa. 🤞🏼

Miulla taas ne negatiiviset testit auttavat valmistautumaan siihen vuodon alkamisen tuomaan pettymykseen.😅 Näin me ollaan erilaisia. 😊

Täällä ei mitään mainittavaa. Tänään jouduin jopa laskemaan kiertopäivän (kp19), kun tämä kierto tosiaan ohitettiin yrittämisen suhteen. Tallettelutkin ovat niin epäotollisina aikoina kuin olla voi ettei tarvitse virittäytyä edes pienenpieneen toivonkipinään. 😂 Sen verran tutkiskelin, että kierto näemmä lyhentynyt tässä 1,5vuoden aikana. Nyt ollut usein 25-26päivää, kun yrittämisen alkuaikoina useammin 27-29päivää. Ehkä minä oon vaan tulossa vanhaksi. 🙃
Samoilla linjoilla, että pettymykset on helpompi kestää osissa.

Voi ei, tsemppiä @Viherkasvi ja @Hillis :Heavy Black Heart: Niin kauan kun ei menkkoja ole, niin toivoa vielä on, mutta oon samaa mieltä teidän kassa että kyllä se itseä auttaa, kun alkaa varovasti jo siirtää ajatuksia seuraavaan kiertoon...

Takaisin