Raskaaksi 2025

Uskomatonta miten aina käy tän saman kierron läpi. Ennen ovulaatiota sitä ajattelee ettei nyt tässä kierrossa stressaa asiaa, sitten ovulaation jälkeen stressaa kuitenkin ja laskee päiviä. 🤣🙈 Nyt siis dpo5. Sovin miehen kanssa ravintolatreffit tälle päivälle juuri siksi kun kiinnittyminen tuskin on vielä tapahtunut.

Toivottavasti kirjaston kirjat saapuvat tänään niin voin hukuttaa aivoni hömppäkirjallisuuteen. Lisäksi tällä viikolla pitää nostaa mielialaliikkeen annostusta ja se aiheuttaa varmasti lisää pahoinvointia.

Uskomatonta miten aina käy tän saman kierron läpi. Ennen ovulaatiota sitä ajattelee ettei nyt tässä kierrossa stressaa asiaa, sitten ovulaation jälkeen stressaa kuitenkin ja laskee päiviä. 🤣🙈 Nyt siis dpo5. Sovin miehen kanssa ravintolatreffit tälle päivälle juuri siksi kun kiinnittyminen tuskin on vielä tapahtunut.

Toivottavasti kirjaston kirjat saapuvat tänään niin voin hukuttaa aivoni hömppäkirjallisuuteen. Lisäksi tällä viikolla pitää nostaa mielialaliikkeen annostusta ja se aiheuttaa varmasti lisää pahoinvointia.
Eli normisettiä. 😁

Tismalleen sama fiilis ja dpo 5 täälläkin. Purskahdin just kaupassa spontaanisti itkuun kun kävelin lastenvaatehyllyn ohi. Ihan käsittämätöntä, miten mieli tekee tepposia. Ja toki heti perään ajattelin, että tää on varmaan nyt raskausoire!! Vaikka järki sanoo, että ei voi vielä olla. 😂

Täällä kp2 mennään. Harmitti tosi paljon tehdä puhdasta negatiivista, oli vielä ennen menkkojen alkamista (ekaa kertaa vuosiin) huimaava, kuumeinen ja oksettava olo, olin muka haistavinani kaikki hajut supertarkkaan ja mitä vielä. Kipeimmät kuukautiset tässä tuli sitten teini-iän, oon maannu kippurassa ja vuotanu ku punanen meri. Mun älykellon pulssimittari tykitti yli 140 kun tein raskaustestiä. Jännitti kauheesti ja olin niin toiveikas 😭 Anemiaa pukannut aina runsaiden menkkojen takia eli täytyy raudansaantiin panostaa huolella. Ja jatkaa laihduttamista... Täähän nyt oli meillä vasta ehkä kolmas kuukausi ilman ehkäisyä, mut ärsyttää silti. Jos mun nuoruuden juopottelut ja aiemmin surkeet elämäntavat onki pilannu loput hyvät munasolut... Kierto pysyi normaalirajojen sisällä, ovulaatio tuli (tarkoista oireista päätellen, en kyllä oo tikuttanut) ja talleteltiinkin kivasti. No, ei mee ainakaan alkukesäloma vessanpönttöä halaillessa... ☹️ nyt vaan uutta ovista kohti.

Dpo 1 ja löysin itteni äsken selaamasta äitiysvaatteita 🫣🤣 Lupasin itelle, että olisin iisisti, ku viime kierrossa innostuin liikaa ja sit kuvittelin oireita ja pettymys oli niin, kova, kun menkat alkoi. 😮‍💨 Mutta ei kai sitä omalle päälle voi aina mitään.😅
Toki mähän olin tekemässä töitä, kun ajauduin jotenki vahingossa tonne nettishoppailu maailmaan, mutta adhd aivot, joten minkäs teet 🤭😂
Tsemppiä kaikille viikkoon ja piinailuihin eri vaiheissa! 🤗

Dpo 1 ja löysin itteni äsken selaamasta äitiysvaatteita 🫣🤣 Lupasin itelle, että olisin iisisti, ku viime kierrossa innostuin liikaa ja sit kuvittelin oireita ja pettymys oli niin, kova, kun menkat alkoi. 😮‍💨 Mutta ei kai sitä omalle päälle voi aina mitään.😅
Toki mähän olin tekemässä töitä, kun ajauduin jotenki vahingossa tonne nettishoppailu maailmaan, mutta adhd aivot, joten minkäs teet 🤭😂
Tsemppiä kaikille viikkoon ja piinailuihin eri vaiheissa! 🤗
Mäkin oon sortunut tuohon äitiysvaatteiden selailuun, viimeksi juuri eilen illalla kun en unta saanut. 😆

Mutta yllätys yllätys tänään sain ovistestistä aika varman positiivisen, luulen ainakin. Olin ihan varma että oli mennyt jo ovulaatio.

1000006898.jpg

Kun kyllähän tuo jo positiivinen ovistesti on? Aikaisemmin puolet haaleampaa viivaa vaan näyttänyt.

Mäkin oon sortunut tuohon äitiysvaatteiden selailuun, viimeksi juuri eilen illalla kun en unta saanut. 😆

Mutta yllätys yllätys tänään sain ovistestistä aika varman positiivisen, luulen ainakin. Olin ihan varma että oli mennyt jo ovulaatio.

View attachment 143801
Kun kyllähän tuo jo positiivinen ovistesti on? Aikaisemmin puolet haaleampaa viivaa vaan näyttänyt.
Onhan tuo ihan selkeä! Nyt vaan rykimään siitä!

View attachment 143801
Onneks on muitakin samassa veneessä 🥳🤣 Ihanaa, kun pitää kiusata itteensä kaikella tälläsellä. 😮‍💨😅

No nii tuohan on selkeä positiivinen eli ei muuta, ku peitto heilumaan 🤭😜

Voisin liittyä joukkoon. Ollaan miehen kanssa 34v ja yhteinen lapsi toiveena. Mulla kaksi aiemmasta liitosta, 10 ja 8 - vuotiaat.

Meille on ehkä odotettavissa pitkä ja mahdollisesti tuloksetonkin yritys. Miestä on sairastetun kivessyövän takia tutkittu ja arvio tuolloin oli, ettei ilman apuja välttämättä onnistu. Itseäni ei ole tutkittu. Olemassaolevat lapset saivat alkunsa helposti, mutta olin silloin sen kymmenisen vuotta nuorempikin.

Nyt yk3, kp3. Pillereitä söin muutaman vuoden ja poisjättämisen jälkeen ollut monenlaista oiretta, loppukierroissa pahoinvointia, särkyjä, palelua.. Kaikesta huolimatta sitä heti optimistisesti ajatteli, että hetikö tärppäsi :D no ei tärpännyt. Mutta onneksi kierrot jatkuneet säännöllisinä. Oviksen uskon tapahtuvan oireiden perusteella. Halut tapissa, limat ja muniskipu tulleet kummassakin menneessä kierrossa sopivaan aikaan. Rennosti yritän ottaa haastavan tilanteen vuoksi mutta katsellaan miten se pidemmän päälle onnistuu.

Paljon tsemppiä ja tervetuloa uusille yrittäjille! Sieltähän tuli ikätovereitakin lisää 😊
Ymmärrän niin ton kaiken turhautumisen, et tulikohan se ovis vai ei ja miten meni talletusten ajoitus yms 🙈

Täälläkin piinapäivät menossa DPO 6 ja vähän jotain mahanippailuja ollut, mutta luotto on tähän kiertoon kyllä aika nolla, kun meni tallettelut huonosti, tyyliin 4 päivää ennen ja ovispäivänä, et parhaat päivät välistä missattiin 🙄

Tervetuloa uusille!

Mä niin allekirjoitan tuon et joka kierrossa hirveät toiveet ja oireiden tarkkailu. Sit kun tekee testin niin lopulta se on kuitenkin nega ja menkat alkaa lähes heti testin teon jälkeen.

Täällä menossa dpo10 ja iltapäivästä alkoi alavatsalla vihlova kipu. Heti tietty mietin et voiko olla kiinnittymistä, mut aika myöhään kait on jos nyt ovulaatio olis ollu silloin kun ajattelin. Jäin jo pohtimaan et oliko mun ovisplussa sittenkään vielä plussa. En testannut enää sen jälkeen kun olin ultrassa oletettuna ovispäivänä. Lääkäri tosin ei sanonut mitään ovikseen viittaavaa. No ei auta kuin piinailla vielä muutama päivä ja selvitellä tuolta lapsettomuusklinikalta et miten hoidot lähtee käyntiin.

Tuli talleteltua tänään kun kerroin miehelle et ovistesti vihdoin varma plussa. Vaikka hän ei tunnu ihan tajuavankaan noita ovistestien viivoja. 😅 Mutta nyt sit aloin jo laskeskelee että milloin on dpo 8 tai joka varmaan ois parempi niin dpo 10 jolloin ajattelin uskaltavani testata. Niin ens viikon keskiviikkona tai perjantaihin yritän kyllä mieluummin odotella. ☺️ Tiedä sitten maltanko odotella ens viikon perjantaihin vai alanko jo heti keskiviikkona testailee.

Huomasin myös että alavatsassa oikealla puolella tuntuu vihlaisuja. Että luulen nyt että ovulaatio tosiaan pian. 😁

Paljon tsemppiä ja tervetuloa uusille yrittäjille! Sieltähän tuli ikätovereitakin lisää 😊
Ymmärrän niin ton kaiken turhautumisen, et tulikohan se ovis vai ei ja miten meni talletusten ajoitus yms 🙈

Täälläkin piinapäivät menossa DPO 6 ja vähän jotain mahanippailuja ollut, mutta luotto on tähän kiertoon kyllä aika nolla, kun meni tallettelut huonosti, tyyliin 4 päivää ennen ja ovispäivänä, et parhaat päivät välistä missattiin 🙄
Kyllähän siinäkin kuitenki mahkut on. 😊

Kopsasen esittelytekstin jonka laitoin tuonne toiseen ryhmään:

Hei kaikki. Nyt jo useamman kuukauden keskusteluja seuranneena taidan uskaltautua pienesti mukaan. Täällä 35 vuotias kahden lapsen äiti. Lapset syntyneet -14 ja -16. Nyt poden vauvakuumetta kolmannesta. Tämä kuume tuli viime vuonna ihan puskista, koska jotenkin sitä ajatteli lapsiluvun olevan täynnä. Mutta niin vaan viime kesänä heräsin tunteeseen, että joku puuttuu. Eikä sitä tunnetta kyllä ole voinut karistaa pois edes ns. järjen ääni aka mieheni 😄 Ehkäisy jätettiin pois loppukesästä ajatuksella tulee jos on tullakseen. Loppuvuodesta olinkin raskaana, mutta se meni kesken tammikuussa (keskeytynyt keskenmeno). 💔 Nyt en itse enää osaa oikein olla asenteella tulee jos on tullakseen. Ja tuntuu, että mies on alkanut epäilemään koko kolmatta lasta. Toisaalta eipä edelleenkään ole ehkäisyä käytössä, joten ei kai mies ihan ole ajatusta kuopannut.

Samaistun muiden fiiliksiin liittyen pettymykseen kun haluaa testailla ja sit alkaa ne menkat. Itse en ole himotestailija vaan odottelen josko ne menkat jää pois. Toki itsellä ollut aina säännöllinen kierto. Mutta sitä enemmän tulee tutkailtua oman kehon tuntemuksia ja löytää vaikka mitä raskausoiretta. Viimeksi kun menkat alkoi tuli kyllä kyynel poskelle pettymyksestä.

ja nyt menkat on pari päivää myöhässä. Enkä uskalla tehdä testiä! Pelkään pettymystä niin paljon. Varsinkin kun pe ja la tuli paristi rusehtavaa viirua valkovuodon seassa ja aattelin sen olevan merkki menkoista. Noo eipähän oo kuulunut. Lisäksi jomotusta/nippailua on alhaalla ollut viime viikolla ja ny nähtävästi jatkuu. Ei mitään menkka jomotuksen voimakkuutta, mutta jotain kuitenkin. En millään usko raskautumiseen, koska kerran peitto heilunut eikä ollut omien tuntemusten mukaan ovis lähellä. Plus olin influenssassa toissa viikolla. Enkä oikein tiedä onko mitään raskausoireita, ehkä väsyneempi kuin normaalisti.

Mutta outoa tämä on ja stressaavaa, koska ei mun kroppa oo näin aikaisemmin tehnyt. Ehkä oottelen vielä muutaman päivän ennen testiä, koska nega tulos pelottaa liikaa.

Uah, mulla on jotain viiltävää kipua ovuloineen munasarjan puolella useampaan kertaan. Parin intensiivisemmän vihlaisun jälkeen tuli vielä erikseen selkäpuolelle vihlaisu. Google sanoo että mahdollisesti jotain keltarauhasen jekkuja, onko muilla ollut vastaavaa ja onko tietoa mitä toi on?

Aiemmissa kierroissa on ehkä tullut yksittäinen vihlaisu näinä päivinä, tänään onkin useampia vihlaisuja peräjälkeen.

Tein äsken huvikseen raskaustestin kun halusin varmistuksen sinne klinikalle etten oo raskaana ja varmistaa miten niiden letrojen kanssa edetään. Yllätys oli aika suuri kun jotain haamuja siellä on. Tosin vasta menossa dpo11 ja mietin et onko joku kiinnittymisyritys/kemiallinen tms. Vai onko tuo se kuuluisa viivanpaikka 🤔

Liitteet

• IMG_3817.jpeg
    IMG_3817.jpeg
    333.3 KB · Katsottu: 162
@Freyja86 Kyllä siellä haamulainen näkyy ihan selkeästi, väriäkin näkisin 😊 Jos tuo on sofi- tai one step merkkinen testi, niin niihin olen itse ainakin saanut aina hailakampia viivoja mitä muihin testeihin, kokeile jollain muun merkkisellä testillä vielä?

Uah, mulla on jotain viiltävää kipua ovuloineen munasarjan puolella useampaan kertaan. Parin intensiivisemmän vihlaisun jälkeen tuli vielä erikseen selkäpuolelle vihlaisu. Google sanoo että mahdollisesti jotain keltarauhasen jekkuja, onko muilla ollut vastaavaa ja onko tietoa mitä toi on?

Aiemmissa kierroissa on ehkä tullut yksittäinen vihlaisu näinä päivinä, tänään onkin useampia vihlaisuja peräjälkeen.
Miulla juilii munikset ensin oviksen takia ja sitten niin kauan kuin keltarauhanen jaksaa siellä puhista.

Tein äsken huvikseen raskaustestin kun halusin varmistuksen sinne klinikalle etten oo raskaana ja varmistaa miten niiden letrojen kanssa edetään. Yllätys oli aika suuri kun jotain haamuja siellä on. Tosin vasta menossa dpo11 ja mietin et onko joku kiinnittymisyritys/kemiallinen tms. Vai onko tuo se kuuluisa viivanpaikka 🤔
Jotain näkyy kyl, toivottavasti olisi plussan alku 🥳 Kannatan toki toisella testillä testaamista myös, koska itse saan näihin räikeitä viivanpaikkoja ja tosiaan monilla vaikka olisi positiivinen, niin ei näytä välttämättä kauhean selvää viivaa. 😊

Takaisin