Raskaaksi 2025

Hei tuli heti mieleen että mitkä särkylääkkeet on turvallisia käyttää ovulaation aikoihin jos yrittää raskautua? 🤔 Välillä nähnyt jotain ohjeita että pitäisi välttää särkylääkkeitä pari viikkoa ennen kiinnittymistä mutta kun yritin googlata, en kyllä löytänyt mitään selkeää ja tiedepohjaista selitystä asiasta. En siis mäkään ilman Buranaa pärjää menkkoja mutta oon sit yrittänyt ovulaatiokivun kärvistellä kun en varmuuden vuoksi oo uskaltanut napata mitään. 😅 Onneksi se ei mulla kestä niin pitkään yleensä.
Tulehduskipulääkkeet kai saattaa haitata ovulaatiota ja säännöllisesti käytettynä lisää keskenmenon riskiä. Mutta tuskin parit buranat menkkojen aikaan mitään tekee. Ainakin mulle gyne sanoi siellä lapsettomuuspuolen ensikäynnillä, että ei muuta kun ibuprofeeni/naprokseeni jatkossakin menkkojen aikaan. Toki oon sitten lisäksi käyttänyt parasetamolia, ja kodeiinia pahimpina hetkinä yötä vasten. Ne pitäisi olla turvallisia myös ovulaation aikaan. :smiling-eyes:

Täällä dpo 7 ja mieli alkaa jo miettiä testaamista... Oisko viikonloppuna? Mikä on aikaisin "järkevä" ajankohta? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Maanantaina olisin yksin kotona, eli saisin rauhassa pudota korkealta ja kovaa, jos ja kun sieltä nega tulee..

@Maijjja
Musta olisi järkevää odottaa vähintään dpo10 asti. Alkio todennäköisimmin kiinnittyy dpo8-10 (mutta toki ihan dpo11-> voi joku hitaampi kiinnittyä). Itse en ajatellut testata, en tosin tiedä miten mieli voi muuttua 😅 Mulla on dpo13 onneksi lapsettomuuspolin käynti niin on jotakin, jota odottaa. Voi olla että menkat alkavat jo ennen sitä.

Mulla menossa luultavemmin vasta dpo1... Ja laskeskelen jo milloin voin alkaa testailemaan. 😆Ajattelin juuri itsekkin tuohon dpo10 odottaa eli ensi viikon perjantaille jos malttaisin odottaa. Saa nähdä... Voi olla että keskiviikkona ensi viikon siis saatan tehdä ekan testin vaikka yritän mieluummin ensi viikon perjantaille odotella.

Dpo 10 ois mulla lauantai, eli sinne asti varmasti jaksan odotella kiltisti! Mulla on jostain syystä optimistinen olo, niin siitä varmaan kumpuaa testausintokin. Mutta siis korkealta ja kovaahan sitä nyt sitten tipahtaa, kun on antanut itselleen ensin luvan olla optimistinen. Helpompaa ois vaan kieltää koko ajatus itseltä mielestä, niin ei tarvitsisi käydä noita ääritunteita läpi. Mutta kun nyt on letro-kierroissa ekaa kertaa ovuloinut, niin jotenkin heti tuli odotuksia, että nyt sitten! Ja toisaalta pelkään sitä aukkaria kauheasti ja raskaus päästäis mut pälkähästä senkin osalta. :Face With Tears Of Joy:

Hei tuli heti mieleen että mitkä särkylääkkeet on turvallisia käyttää ovulaation aikoihin jos yrittää raskautua? 🤔 Välillä nähnyt jotain ohjeita että pitäisi välttää särkylääkkeitä pari viikkoa ennen kiinnittymistä mutta kun yritin googlata, en kyllä löytänyt mitään selkeää ja tiedepohjaista selitystä asiasta. En siis mäkään ilman Buranaa pärjää menkkoja mutta oon sit yrittänyt ovulaatiokivun kärvistellä kun en varmuuden vuoksi oo uskaltanut napata mitään. 😅 Onneksi se ei mulla kestä niin pitkään yleensä.
En oo mitään ihan kunnon faktaa tästä koskaan löytänyt, mut oon käyttäny parasetamolia! Ibuprofeenista joskus luin ettei suositella. Mulla se parasetamoli on lievittänyt ainakin sen pahimman kivun, ettei tarvi ihan kaksin kerroin olla, vaikkei kokonaan kipua poistakkaan. Ihan joka kierrossa ei onneksi ees tuu niin kipeeksi et tarvis ottaa!
Mut joo nyt kun yrittää tosissaan raskautua ni tulee varmaan kiinnitettyä asiaan vielä tarkemmin huomiota ja yrittää olla kokonaan ilman kaikkea jos vaan pystyy. Ei se kipu mulla onneks päivää kauempaa kestä.

Edit. @Maijjja llahan oli tosi samansuuntainen ajatus! 😊

@Sinertävää pakkohan sitä jostain on! Joko teillä tulevalla käynnillä tehdään jotain, vai tsekkausko vaan? Oot varmasti maininnutkin jo, mutta en nyt äkikseltään muista.

@Sinertävää pakkohan sitä jostain on! Joko teillä tulevalla käynnillä tehdään jotain, vai tsekkausko vaan? Oot varmasti maininnutkin jo, mutta en nyt äkikseltään muista.
Ei siellä mitään toimenpiteitä kai ole, kuulemma jotain papereiden allekirjoittelua ja varmaan puhutaan inseminaatioista (kun oli kantaan kirjattu että semmoisia tulee). 🤔

Kävin eilen hakemassa kaupasta vielä Pergcheckin ja digitaalisen testin kun halusin olla varma enkä arpoa noiden viivojen kanssa.

Alimmat on tältä aamulta. Ja tuo alin on se Pregcheck. Jännä kun nuo Raskauskeijun Onestepit on niitä erityisherkkiä testejä ja näyttää paljon hailakampaa mitä Pregcheck. Digin jätin vielä hyllyyn ja testaan sillä sit joskus myöhemmin 🤭 Uskaltaiskohan sitä siirtyä jo näillä testeillä tammikuisiin…

Liitteet

• IMG_3832.jpeg
    IMG_3832.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 151
Mulle sano yksityinen gynekologi, kun kävin siellä valittamassa kuukautiskipuja ja lapsettomuutta. Et kuukautiset on niin lyhyt aika, et ihan sama mitä kolmiolääkkeitä niiden aikana vetää, niin ettei joudu itse kärsimään. Mut sitten suositteli buranaa välttelemään ja suosimaan panadolia. Toki ei yks burana mihinkään vaikuta, mut jos enemmän joutuu syömään!

Täällä eilen varmaankin oli ovulaatio, koska alku illasta oli sellaset juilinnat ja kivut. Tallettelut osui siis melko nappiin dpo -2 ja dpo -1. Nyt sitten odotellaan. Onneksi teen työharkkaa jossa viikoilla työpäivät tyyliin 8-11h ajoittuen niin, että oon melkeen joka päivä kotona vasta klo 20 jälkeen eli ei oo nyt päivisin aikaa murehtia oireita.

Alan nähtävästi näkee raskaudesta päinvastaisia unia. Toisin kuin viime kierrossa jolloin näin positiivisista raskaustesteistä unia ja sairaala reissuista yms. Nyt sitten näen että vuotoa tulee jo ajoissa tässä kierrossa ja näin jopa että tein negatiivisen testin. 🥴 No onneks vain unia. Nähtävästi pelot menee uniin kun ei tosiaan kova usko että tällä kierrolla tärppäisi. Tai olisi tärpännyt... Kun luulen että näillä näkymin olisi jotain tapahtumaisillaan jos olisi jotain tapahtumassa. Saanee sitten ensi viikolla nähdä mitä testit näyttää. 🤞Toivon tietty että olisin väärässä ja positiivinen olisi mutta jotenkin todella epäileväinen tässä kierrossa olo on..

Kävin eilen hakemassa kaupasta vielä Pergcheckin ja digitaalisen testin kun halusin olla varma enkä arpoa noiden viivojen kanssa.

Alimmat on tältä aamulta. Ja tuo alin on se Pregcheck. Jännä kun nuo Raskauskeijun Onestepit on niitä erityisherkkiä testejä ja näyttää paljon hailakampaa mitä Pregcheck. Digin jätin vielä hyllyyn ja testaan sillä sit joskus myöhemmin 🤭 Uskaltaiskohan sitä siirtyä jo näillä testeillä tammikuisiin…
Joo nuo onestepit ei kuulemma kauhean vahvaa viiva anna vaikka pitäis tosiaan olla muka herkempiä, kun pregcheck. 🤔 Mutta kiva, kun sai sillä edes selvän viivan ja myöhemmin vielä digi mikä näyttää ihanasti tekstin raskaana ja viikot 😍

Oikein paljon onnea ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun saakka! 🤗💕

Alan nähtävästi näkee raskaudesta päinvastaisia unia. Toisin kuin viime kierrossa jolloin näin positiivisista raskaustesteistä unia ja sairaala reissuista yms. Nyt sitten näen että vuotoa tulee jo ajoissa tässä kierrossa ja näin jopa että tein negatiivisen testin. 🥴 No onneks vain unia. Nähtävästi pelot menee uniin kun ei tosiaan kova usko että tällä kierrolla tärppäisi. Tai olisi tärpännyt... Kun luulen että näillä näkymin olisi jotain tapahtumaisillaan jos olisi jotain tapahtumassa. Saanee sitten ensi viikolla nähdä mitä testit näyttää. 🤞Toivon tietty että olisin väärässä ja positiivinen olisi mutta jotenkin todella epäileväinen tässä kierrossa olo on..
Onpa kurjaa, että unet on tuollaisia. Mutta ehkä stressi vaikuttaa siihen tai just se, kun ei ole luottoa kiertoon tällä kertaa. 😕
Mä oon nähny joka yö unta, että teen raskaustestejä ja yleensä ne menee jotenkin pieleen, mutta viime yön unessa ne olikin positiivisia ja toivottavasti olisi enneuni! 😍
Ens keskiviikkoon jos malttais oottaa ekan testin kaa, ku ois dpo10.
Oireita en uskalla enää ees miettiä, ku viimeks oli muka niin selkeet ja silti ei ollut tärpänny.😮‍💨😅

Nyt peukut pystyyn, että ens viikolla tulee plussat testeihin! 🥳😂

Onpa kurjaa, että unet on tuollaisia. Mutta ehkä stressi vaikuttaa siihen tai just se, kun ei ole luottoa kiertoon tällä kertaa. 😕
Mä oon nähny joka yö unta, että teen raskaustestejä ja yleensä ne menee jotenkin pieleen, mutta viime yön unessa ne olikin positiivisia ja toivottavasti olisi enneuni! 😍
Ens keskiviikkoon jos malttais oottaa ekan testin kaa, ku ois dpo10.
Oireita en uskalla enää ees miettiä, ku viimeks oli muka niin selkeet ja silti ei ollut tärpänny.😮‍💨😅

Nyt peukut pystyyn, että ens viikolla tulee plussat testeihin! 🥳😂
Ois kyllä ihanaa jos saatas molemmat plussat testeihin ens viikolla. ❤️ Itse yritän kanssa tuohon dpo10 odottaa eli ens viikon perjantaille pitäs malttaa olemaan testailematta. 😅

Toisaalta toivon että nyt kun näin alhaiset odotukset ja luotto tähän itsellä että sen takia malttaisin paremmin olla testaamatta liian aikaisin sekä että jospa se sittenkin olisi positiivinen.. Ja yllättäisin itsenikin. Kaikkein ihaninta olisi kertoa miehelle kun ei ensi vaan siitä seuraavan viikon maanantaina tulee vuosi täyteen kun tavattiin. Niin kertoa sinä päivänä jos olisi positiivinen vaikka voisi olla vaikeaa olla kertomatta kun testaan aikasemmin jo ja jos se silloin jo näyttää plussaa kun ens viikon viikonloppuna testaan. 😆

Täällä jotkut mietti stressiä ja sen vaikutusta yrittämiseen joku aika sitten. Oon tätä itsekin miettinyt paljon kun olen sellainen jolla lähtee pienistäkin asioista herkästi sykkeet nousemaan. Mutta dextran luennolla, joka oli youtubessa, en oo varma onko vieläkin, asiantuntija kivasti rauhotteli, että normaalilla elämän stressillä ei ole vaikutusta esimerkiksi kiinnittymiseen. Sitten siinä kohtaa, jos olo menisi tuskaiseksi ja ei saisi esimerkiksi nukuttua, alkaa olemaan vaikutuksia. Itseäni tämä tieto vähän helpotti..
Toki oon itse tässä huomannut että mulla tuo stressi vaikuttaa herkästi kiertoon ja ehkä sitten siten osittain hedelmällisyyteen. Tässä on ollut pari vähän stressaavampaa kuukautta, jonka aikana ovulaatiot on aikaistunut ja kun luteaali on lyhyt niin kierto jäänyt tosi lyhyeksi enkä usko että näissä kierroissa ollut mahdollisuuksia.

Mutta hei, tässä kierrossa näyttäisi ovulaatio tulevan vaihteeksi vähän myöhemmin, tänään kp14 ja vielä ei ovisplussaa. Olen iloinen siitä, koska enteilee sitä että kiertokin olisi pitempi. Mies kävi helmikuun lopulla siemennesteanalyysissa ja tulokset eivät olleet silloin hyviä, mutta jäi epävarmaksi se että kuinka paljon pienellä flunssa oli vaikutusta asiaan. Tuntuu että ikuisuuden ollaan odotettu kontrolliaikaa, mutta se on viimein tässä toukokuun lopulla. Meillä on nyt yk9 meneillään.

Mä näin kans joku aika sitten ekaa kertaa tässä yrittämisen aikana unta, jossa olin raskaana. Kyllä oli haikea olo herätessä, kun ymmärsi että näin ei ollut.

Muokattu viimeksi:
Täällä kans odotellaan testipäivää, ensi viikon lauantaille ajattelin yrittää jaksaa.

Miten sitä jaksaakin ottaa ihan rauhallisesti ja chillisti alkukierron, sitten talletteluita ja loppukierto aina ihan kierroksilla milloin pääsee testaamaan, tunnistan todellakin itsessä tuon optimismin mistä täälläkin oli puhetta. Loppukierron väsymys ja huimaus on todellakin vahvana.

Täällä eilen varmaankin oli ovulaatio, koska alku illasta oli sellaset juilinnat ja kivut. Tallettelut osui siis melko nappiin dpo -2 ja dpo -1. Nyt sitten odotellaan. Onneksi teen työharkkaa jossa viikoilla työpäivät tyyliin 8-11h ajoittuen niin, että oon melkeen joka päivä kotona vasta klo 20 jälkeen eli ei oo nyt päivisin aikaa murehtia oireita.
Joo me ollaan kyllä nyt ihan synkassa! Sama ovulaatioajankohta ja melkein samat tallettelupäivätkin.
Nyt jos saatais vielä plussatkin samaan aikaan 😂🤞

Ois kyllä ihanaa jos saatas molemmat plussat testeihin ens viikolla. ❤️ Itse yritän kanssa tuohon dpo10 odottaa eli ens viikon perjantaille pitäs malttaa olemaan testailematta. 😅

Toisaalta toivon että nyt kun näin alhaiset odotukset ja luotto tähän itsellä että sen takia malttaisin paremmin olla testaamatta liian aikaisin sekä että jospa se sittenkin olisi positiivinen.. Ja yllättäisin itsenikin. Kaikkein ihaninta olisi kertoa miehelle kun ei ensi vaan siitä seuraavan viikon maanantaina tulee vuosi täyteen kun tavattiin. Niin kertoa sinä päivänä jos olisi positiivinen vaikka voisi olla vaikeaa olla kertomatta kun testaan aikasemmin jo ja jos se silloin jo näyttää plussaa kun ens viikon viikonloppuna testaan. 😆
Ai, että ois kyllä ihana yllätys se miehelle! 😍

Oon ite kans miettiny miten kertoisin miehelle jotenki hienosti sit, että oon raskaana, mutta luultavasti en malta sit vaan kerron heti, ku plussa pärähtää testiin 🤣

Ja joo parasta ois, ku malttais oottaa testailun kaa mahd pitkään, mutta ei aina malta, ku alkaa miettii, että mitä jos ja joko näkyis 🫣😂

Takaisin