Raskaaksi 2025

Kopsasen esittelytekstin jonka laitoin tuonne toiseen ryhmään:

Hei kaikki. Nyt jo useamman kuukauden keskusteluja seuranneena taidan uskaltautua pienesti mukaan. Täällä 35 vuotias kahden lapsen äiti. Lapset syntyneet -14 ja -16. Nyt poden vauvakuumetta kolmannesta. Tämä kuume tuli viime vuonna ihan puskista, koska jotenkin sitä ajatteli lapsiluvun olevan täynnä. Mutta niin vaan viime kesänä heräsin tunteeseen, että joku puuttuu. Eikä sitä tunnetta kyllä ole voinut karistaa pois edes ns. järjen ääni aka mieheni 😄 Ehkäisy jätettiin pois loppukesästä ajatuksella tulee jos on tullakseen. Loppuvuodesta olinkin raskaana, mutta se meni kesken tammikuussa (keskeytynyt keskenmeno). 💔 Nyt en itse enää osaa oikein olla asenteella tulee jos on tullakseen. Ja tuntuu, että mies on alkanut epäilemään koko kolmatta lasta. Toisaalta eipä edelleenkään ole ehkäisyä käytössä, joten ei kai mies ihan ole ajatusta kuopannut.

Samaistun muiden fiiliksiin liittyen pettymykseen kun haluaa testailla ja sit alkaa ne menkat. Itse en ole himotestailija vaan odottelen josko ne menkat jää pois. Toki itsellä ollut aina säännöllinen kierto. Mutta sitä enemmän tulee tutkailtua oman kehon tuntemuksia ja löytää vaikka mitä raskausoiretta. Viimeksi kun menkat alkoi tuli kyllä kyynel poskelle pettymyksestä.

ja nyt menkat on pari päivää myöhässä. Enkä uskalla tehdä testiä! Pelkään pettymystä niin paljon. Varsinkin kun pe ja la tuli paristi rusehtavaa viirua valkovuodon seassa ja aattelin sen olevan merkki menkoista. Noo eipähän oo kuulunut. Lisäksi jomotusta/nippailua on alhaalla ollut viime viikolla ja ny nähtävästi jatkuu. Ei mitään menkka jomotuksen voimakkuutta, mutta jotain kuitenkin. En millään usko raskautumiseen, koska kerran peitto heilunut eikä ollut omien tuntemusten mukaan ovis lähellä. Plus olin influenssassa toissa viikolla. Enkä oikein tiedä onko mitään raskausoireita, ehkä väsyneempi kuin normaalisti.

Mutta outoa tämä on ja stressaavaa, koska ei mun kroppa oo näin aikaisemmin tehnyt. Ehkä oottelen vielä muutaman päivän ennen testiä, koska nega tulos pelottaa liikaa.
Samaistun fiilikseen. Oon 34-vuotias ja tytöt syntyneet -17 ja -19. Kuopus on aina toivonut olevansa isosisko. Erittäin voimakas vauvakuume meneillään ja pari vuotta yritin järkeillä ettei ehkä enää lasta, mutta tunne voitti lopulta järjen.😅 Nyt vaan pitää toivoa, että ihme tapahtuisi. Jotenkin pelottaa tää koko prosessi ja toisaalta samalla innostunut olo. Joko uskalsit tehdä testin?

@Freyja86 selkeät viivat siellä!🤩

Kopsasen esittelytekstin jonka laitoin tuonne toiseen ryhmään:

Hei kaikki. Nyt jo useamman kuukauden keskusteluja seuranneena taidan uskaltautua pienesti mukaan. Täällä 35 vuotias kahden lapsen äiti. Lapset syntyneet -14 ja -16. Nyt poden vauvakuumetta kolmannesta. Tämä kuume tuli viime vuonna ihan puskista, koska jotenkin sitä ajatteli lapsiluvun olevan täynnä. Mutta niin vaan viime kesänä heräsin tunteeseen, että joku puuttuu. Eikä sitä tunnetta kyllä ole voinut karistaa pois edes ns. järjen ääni aka mieheni 😄 Ehkäisy jätettiin pois loppukesästä ajatuksella tulee jos on tullakseen. Loppuvuodesta olinkin raskaana, mutta se meni kesken tammikuussa (keskeytynyt keskenmeno). 💔 Nyt en itse enää osaa oikein olla asenteella tulee jos on tullakseen. Ja tuntuu, että mies on alkanut epäilemään koko kolmatta lasta. Toisaalta eipä edelleenkään ole ehkäisyä käytössä, joten ei kai mies ihan ole ajatusta kuopannut.

Samaistun muiden fiiliksiin liittyen pettymykseen kun haluaa testailla ja sit alkaa ne menkat. Itse en ole himotestailija vaan odottelen josko ne menkat jää pois. Toki itsellä ollut aina säännöllinen kierto. Mutta sitä enemmän tulee tutkailtua oman kehon tuntemuksia ja löytää vaikka mitä raskausoiretta. Viimeksi kun menkat alkoi tuli kyllä kyynel poskelle pettymyksestä.

ja nyt menkat on pari päivää myöhässä. Enkä uskalla tehdä testiä! Pelkään pettymystä niin paljon. Varsinkin kun pe ja la tuli paristi rusehtavaa viirua valkovuodon seassa ja aattelin sen olevan merkki menkoista. Noo eipähän oo kuulunut. Lisäksi jomotusta/nippailua on alhaalla ollut viime viikolla ja ny nähtävästi jatkuu. Ei mitään menkka jomotuksen voimakkuutta, mutta jotain kuitenkin. En millään usko raskautumiseen, koska kerran peitto heilunut eikä ollut omien tuntemusten mukaan ovis lähellä. Plus olin influenssassa toissa viikolla. Enkä oikein tiedä onko mitään raskausoireita, ehkä väsyneempi kuin normaalisti.

Mutta outoa tämä on ja stressaavaa, koska ei mun kroppa oo näin aikaisemmin tehnyt. Ehkä oottelen vielä muutaman päivän ennen testiä, koska nega tulos pelottaa liikaa.
Tervetuloa mukaan keskusteluun 🤗

Samaistun tohon sun tilanteeseen tai itse olen myös 35 ja minulla on aiemmasta avioliitosta on -12 ja -14 syntyneet tytöt. Ajattelin aina, että ei enempää lapsia, koska olen muka jo vanha sekä väsynyt😅, mutta sitten viime vuonna alkoi vauvakuume vähän pilkottaa ja tulinkin pillereiden läpi raskaaksi joulukuussa, mutta se meni heti alkuunsa kesken. 🥺 Sen jälkeen päätettiin miehen kaa, että kyllä vauva olisi tervetullut (miehelläni ei tosiaan ole lapsia ennestään).😍 Ja siskot odottavat kovasti pikku sisarusta ketä pääsisi hoitamaan! 🥳😄

Pahoittelut, että olet joutunut myös keskenmenon kokemaan! 💕 Toivottavasti teillä tärppäisi pian ja saat vielä sen kolmannen pienokaisen. 🥹😍

VALOA TUNNELISSA!

6kk yritystä takana ja otin itku silmässä yhteyttä terveysasemalle ja arvatkaas mitä!? Meidät kutsutiin verikokeiisin ja lääkärin vastaanotolle jo perjantaina 🤯

Lääkäri ilmoitti että päästään tutkimuksiin! Miten ihmeessä näin lyhyessä ajassa suoraan kun oon eläny käsityksessä että näissä menee pitkään ja ikää mulla 28 ja mies 25 niin ei senkää pitäis olla😅 mut ihanaa et saa varmistusta!

Luulen että ovulaatio tapahtui yöllä tai aamuyöstä. Toivon ainakin. En tietenkään varmaksi voi sanoa, mutta oma epäilys on kun oikealta puolelta alavatsassa tuntui kipuja ja aamulla olikin jo normaalihko olo. 😅 Yöllä tuli kyllä monta tuntii valvottua kun mietin tuota sekä tietty kipujen takia.

Huomenna siis ilmeisesti dpo1 ja tietty mietin jo testailua milloin oikeasti järkevä aloittaa. Ja se että milloin ois mahollinen laskettu aika. Vaikka vähän huono tunne tällä kertaa että epäilen että ei kyllä onnistunut tälläkään kertaa. 😔 No saa nähdä alkaako mieli taas kuvittelemaan ens viikolle jo kaikenlaisia oireita kuten viimeksi. 😆

Ärsyttää myös kun kaappia siivoilin niin löysin äitiysvaatteita joita muutaman kappaletta mm. mekon ja housut kerkesin helmikuussa tilata kun raskaana olin hetken, mutta en vaatteita palauttanut kun olin hakenut ne jo postista ennen kuin kesken meni. Sen jälkeen tunginkin ne kaapin perälle kun ahdisti nähdä niitä. 😭 Nyt vaan sattui osumaan silmään kun etsin tiettyä paitaa tänään. Melkein aloin itkemään kun näin ne... Aloin miettimään että kuinka pitkällä raskaus olisi nyt jos olisi jatkunut yms... Surullinen olo koko päivän tuon pienen jutun takia ollut.

Heippa, oon aiemmin lähinnä tuonne yli 35 ryhmään ja arvuuttelu palstalle kirjoitellut. Ajattelin kysäistä et onkohan muilla ollut vastaavia kokemuksia. Epäilen et edellisessä kierrossa en ovuloinut ollenkaan ja et tässä kierrossa ovulaatio olis ollut jo kp5 tietämillä, ihan tuurilla tein sillon lähes pos ovis testin ja sen jälkeen pelkkää hailuraa. Aiemmin on ollut suht säännölliset ja tasaiset kierrot ja ovis kp11-14 välillä. Onko se ikä vai voiko tällänen olla ihan normaalia vaihtelua 🤔 Anteeksi pelkkä omanapailu..

Hei taas kaikille..

Otin taas pääkoppa loma tältä palstalta alkuvuoden keskenmenon (kemialinen?) takia..
Mutta täältä sitä taas tullaan kohti kevättä ja uutta yritystä!

Muutamia tuttuja nimiä tääl vilahtelikin ja moni ovuloi samaan aikaan 😅

Mitäs muuta tänne kuuluu?

Meillä just sopivasti tänään illalla alkoi, niin kumpikin meistä vatsataudissa täällä. Saa nähdä vaikuttaako se raskautumiseen kun luulen että se ovulaatio oli viime yöllä/aamulla. Toivon että ei vaikuta, mutta muutenkin jotenkin todella alhainen usko että tästä kierrosta tärppäisi. 😓Sinänsä haluaisin uskoa mutta viime kerran jälkeen jolloin olin lähes varma että tärppäsi niin ei jotenkin jaksa enään samanlailla innostua ilman mitään konkreettista syytä. Ehkä ihan hyvä ottaa rauhallisemmin, kun varsinkaan ei tiedä että monta yritystä tässä tulee kestämään ja onnistuuko ollenkaan edes.

Paljon peukkuja kaikille ovuloiville et saisitte parin viikon päästä plussia testeihin ☺️

Eilen tosiaan testasin hailakan haamun ja vähän kauhulla jännään et pitääkö se oikeesti paikkansa ja pysyykö matkassa kuinka pitkään. Soitin jo tk-lääkärille kun mulla on verenpainelääkitys jota ei saa käyttää raskausaikana niin sain sit Albetoliin reseptin. Tuntui vaan niin oudolta kun ei nuo viivat tosiaankaan mitään leffaviivoja ees muistuta ja joka kerta kun on ollut haaleat viivat niin on menneet kesken. Mut toisaalta mietin et parempi se etuajassa aloittaa turvallinen lääkitys ja Primaspan jos se vaikka ehtisi ehkäistä keskenmenoa…

Tuossa vielä tän aamun testi alempana. Ylempi siis eilen dpo11 ja alempi tänään dpo12.

Liitteet

• IMG_3829.jpeg
    IMG_3829.jpeg
    952.1 KB · Katsottu: 100
Alkoihan ne menkat vihdoin eilen! 😂 Aloin ihan hihkumaan vessassa ilosta ja piti ilmoittaa miehellekkin töihin. 😂 Tästä kierrosta alkaa siis meidän toisen yritys.
Mulla tuntuu myös ovulaatio yleensä tosi selkeästi ja pitää yleensä ottaa ihan särkylääkettä. Limoja en oo oikein koskaan osannut tulkita. Aion testailla myöhemmin Clearbluen Dualilla, tykkäsin sen tarkkuudesta esikoista yrittäessäkin kovasti!

Tsemppiä kaikille, monilla taitaakin olla jännät päivät ja viikot meneillään siellä. 😊

Pahin pms-ketutus jäi toivottavasti eiliseen. Tänään dpo9 ja alkaa jo tuntumaan sellaisia menkkajomoja kohdun seudulla. Muniksesta ei ole enää pariin päivään nippaillut ja muutenkin tutut loppukierron merkit nostavat päätään. Saisi alkaa nyt vuoto niin pääsisi varaamaan sitä aukkariaikaa.

Paljon peukkuja kaikille ovuloiville et saisitte parin viikon päästä plussia testeihin ☺️

Eilen tosiaan testasin hailakan haamun ja vähän kauhulla jännään et pitääkö se oikeesti paikkansa ja pysyykö matkassa kuinka pitkään. Soitin jo tk-lääkärille kun mulla on verenpainelääkitys jota ei saa käyttää raskausaikana niin sain sit Albetoliin reseptin. Tuntui vaan niin oudolta kun ei nuo viivat tosiaankaan mitään leffaviivoja ees muistuta ja joka kerta kun on ollut haaleat viivat niin on menneet kesken. Mut toisaalta mietin et parempi se etuajassa aloittaa turvallinen lääkitys ja Primaspan jos se vaikka ehtisi ehkäistä keskenmenoa…

Tuossa vielä tän aamun testi alempana. Ylempi siis eilen dpo11 ja alempi tänään dpo12.
Kirjoitin just bbt-ketjuun kuulumiset, niin tuun ihan lyhyesti huuteleen, et mä oon ihan neuroottisena seurannut viivojen vahvistumista kun kauheet pelot et meneekö kaikki tällä kertaa hyvin, niin tässä mun dpo 13 aamu, dpo 15 aamu ja alimpana eilen eli dpo 16 ilta! Et kyl ne sit voi yhtäkkiä vahvistuakin 🩷 onnea🩷

1000158485.jpg

Heippa, oon aiemmin lähinnä tuonne yli 35 ryhmään ja arvuuttelu palstalle kirjoitellut. Ajattelin kysäistä et onkohan muilla ollut vastaavia kokemuksia. Epäilen et edellisessä kierrossa en ovuloinut ollenkaan ja et tässä kierrossa ovulaatio olis ollut jo kp5 tietämillä, ihan tuurilla tein sillon lähes pos ovis testin ja sen jälkeen pelkkää hailuraa. Aiemmin on ollut suht säännölliset ja tasaiset kierrot ja ovis kp11-14 välillä. Onko se ikä vai voiko tällänen olla ihan normaalia vaihtelua 🤔 Anteeksi pelkkä omanapailu..
En nyt tiedä onko positiivinen ollut, mutta ensimmäisen ovistestin tein tässä kierrossa heti kuukautisten perään (kp6), koska "tuntemuksia" ja testi ei ollut kyllä posi, vaikka suht tumma olikin. Sen jälkeen meni ihan hailakaksi ja olikin aika pitkälle sinne kp14 asti kun kp16 oli vihdoin positiivinen testi ja huippu.

Alkoihan ne menkat vihdoin eilen! 😂 Aloin ihan hihkumaan vessassa ilosta ja piti ilmoittaa miehellekkin töihin. 😂 Tästä kierrosta alkaa siis meidän toisen yritys.
Mulla tuntuu myös ovulaatio yleensä tosi selkeästi ja pitää yleensä ottaa ihan särkylääkettä. Limoja en oo oikein koskaan osannut tulkita. Aion testailla myöhemmin Clearbluen Dualilla, tykkäsin sen tarkkuudesta esikoista yrittäessäkin kovasti!

Tsemppiä kaikille, monilla taitaakin olla jännät päivät ja viikot meneillään siellä. 😊
Hei tuli heti mieleen että mitkä särkylääkkeet on turvallisia käyttää ovulaation aikoihin jos yrittää raskautua? 🤔 Välillä nähnyt jotain ohjeita että pitäisi välttää särkylääkkeitä pari viikkoa ennen kiinnittymistä mutta kun yritin googlata, en kyllä löytänyt mitään selkeää ja tiedepohjaista selitystä asiasta. En siis mäkään ilman Buranaa pärjää menkkoja mutta oon sit yrittänyt ovulaatiokivun kärvistellä kun en varmuuden vuoksi oo uskaltanut napata mitään. 😅 Onneksi se ei mulla kestä niin pitkään yleensä.

Takaisin