Raskaaksi 2025

Täällä yritän vielä ovulaatiosta saada kiinni, mutta toivo alkaa mennä että se meni jo tossa torstaina. Ja missasin mahdollisuudet tässä kierrossa. Tosin eilen tuli nyt talleteltua varmuuden vuoksi koska lukenut sen että päivä ovulaation jälkeen vielä jotain mahdollisuuksia. Jatkan testailua kumminkin pari päivää vielä jospa se olisi ovis vain myöhässä kun viime kiertokin niin outo oli. Niin en varma edes missä vaiheessa sen pitäisi nyt olla kun flo ja premom kumpikin ennustaa ihan eri aikoihin ovulaatiota. Toinen että se meni jo ja toinen että se alkamassa vasta keskiviikkona niin tiedä sit. 🤔 Ei kyllä pitänyt jatkaa testailua saati yrittämistä hetkeen mutta juteltuani mieheni kanssa päätimme jatkaa yrittämistä vaikka stressi tietenkin voi heikentää onnistumisen mahdollisuuksia. 😔 Mutta juu saa nähdä tuleeko se sieltä se ovulaatio vai menikö ohi huomaamatta.. Vähän sellaista vihlauisuja oli alavatsassa torstaina jotka voisi viitata että ovulaatio oli.

Jes tänään tuli vihdoin selkee ovisplussa testiin 🥳 Onneks on tullu nyt viimiset pari päivää talleteltua ahkerasti ja lapsetki on onneks huomiseen asti isällään, nii ehtii vielä tänään ja huomenna rauhassa heilutella peittoa 🤭😂
Toki vähän jännittää, kun ite tosi paljon miettii tätä vauva asiaa ja ehkä vähän stressaa, ettei se haittaisi yrittämistä ja tärppiä, mutta täytyy koittaa keksiä välillä muutakin ajateltavaa 😮‍💨😅

Jes tänään tuli vihdoin selkee ovisplussa testiin 🥳 Onneks on tullu nyt viimiset pari päivää talleteltua ahkerasti ja lapsetki on onneks huomiseen asti isällään, nii ehtii vielä tänään ja huomenna rauhassa heilutella peittoa 🤭😂
Toki vähän jännittää, kun ite tosi paljon miettii tätä vauva asiaa ja ehkä vähän stressaa, ettei se haittaisi yrittämistä ja tärppiä, mutta täytyy koittaa keksiä välillä muutakin ajateltavaa 😮‍💨😅
Juu voin samaistua tohon että mietin paljon itse kanssa tätä vauva asiaa. Ja se stressaa myös, toivon ettei se kaiken muun stressin lisäksi vaikuta asiaan mutta pahoin pelkään vaikuttavan negatiivisesti. Varsinkin kun on kyllä muuta ajateltavaa mutta kaikki vain huonoja juttuja, jotka lisää vain stressiä. 😓Vähän pelkään että ovulaatio jää nyt välistä tai viivästynyt kun viikon ajan testaillut ja samaa lähes lukemaa näyttänyt testiviivat premom sovellukseen kun laittanut kuvat. Lukuunottamatta 30.4 jolloin vähän pikkasen koholla lukema mutta silti low lukemat oli. Voiko olla että ovulaatio silloin jos testasin jotenkin huonosti? Kun nyt samainen testi ei näyttää kolme kertaa alempaa lukemaa siinä kuin keskiviikkona.

Äh ompa turhauttavaa! Meidän on tarkoitus aloittaa toisen yrittäminen nyt heti seuraavasta kierrosta, jonka olisi siis pitänyt alkaa jo. Yleensä mun kierto on 26-28 päivää ja nyt mennään jo kp 32. Tässä on ollut muista asioista isoa stressiä + viikon ajan ollut joku tauti päällä (ehkä influenssaa) niin näinköhän noilla ois vaikutusta kun menkat ei ala.
Ei oo mahdollista että raskaanakaan vielä oisin.
Vitsi kun olin toiveikkaana katsonut jo Flosta ovulaatioennusteen ensi viikolle ja nyt koko homma on ihan sekaisin. 😮‍💨

Kävin pitkästä aikaa lukemassa ketjua. Menkkojen alun jälkeen päätin että ennen ovista vedän vähän henkeä ja en palstaile enkä ajattele koko vauva asiaa. Nyt sitten menossa kp15 ja clear blues dual testi vilkutti hymynaamaa eli ovis on tosiaan nyt sitten tulossa. Miehellä meinaa flunssaa pukata, mutta koitetaan kuitenkin ovis hyödyntää.

Hetken jopa mietin laitetaanko yritys hetkeksi tauolle, koska tällä hetkellä näyttäisi, että amk opinnot olisi valmiit helmi-maaliskuussa 2026 eli sinänsä raskaus sitten saattaa kuviota sotkea, mutta päätettiin että jos plussa tulee niin sitten mietitään koitanko saada opinnot nopeammin maaliin vai jätetäänkö odottelemaan 🤔

Heippa! Ajattelin hypätä tänne mukaan, aikaisemmin kirjoittelin raskaaksi 2024 ketjussa, mutta olen pitänyt taukoa palstailusta. Vuosi yritystä, tosin pieni tauko välissä, ei plussan plussaa ja miehen työmatkat hankaloittaa yritystä, joka kiertoa ei ole mahdollista hyödyntää ja sekös harmittaa.

Eilen alkoi uusi kierto joten tänään kp2. Tilasin clearbluen ovistestejä tähän kiertoon, jännää tehdä niitä taas pitkästä aikaa. En ole hetkeen tehnyt ovistestejä, koska itsellä aina niin selkeät ovisoireet että tiedän milloin ovuloin.

Täytyy varmaan vähän lukaista lisää tätä ketjua 😊

Juu voin samaistua tohon että mietin paljon itse kanssa tätä vauva asiaa. Ja se stressaa myös, toivon ettei se kaiken muun stressin lisäksi vaikuta asiaan mutta pahoin pelkään vaikuttavan negatiivisesti. Varsinkin kun on kyllä muuta ajateltavaa mutta kaikki vain huonoja juttuja, jotka lisää vain stressiä. 😓Vähän pelkään että ovulaatio jää nyt välistä tai viivästynyt kun viikon ajan testaillut ja samaa lähes lukemaa näyttänyt testiviivat premom sovellukseen kun laittanut kuvat. Lukuunottamatta 30.4 jolloin vähän pikkasen koholla lukema mutta silti low lukemat oli. Voiko olla että ovulaatio silloin jos testasin jotenkin huonosti? Kun nyt samainen testi ei näyttää kolme kertaa alempaa lukemaa siinä kuin keskiviikkona.
On kyllä kurjaa, että on paljon kaikkea huonoa/stressiä ja se todellaki alkaa stressaa vaan lisää, kun miettii että pilaako se vauvan yrittämisen 🥺 Toivottavasti ei ja tulisi pian myös hyviä ja kivoja asioita 🤗💕
Mutta voihan se olla, että jos olikin jo ovulaatio, mutta näyte oli vaikka laimea tai jotain 🤔 Toki jatkaisin ehkä vielä hetken testailua, jos vaikka ovulaatio olisikin myöhäisempi vaan.

Mulla on tänään ollut niin kovat ovulaatio kivut, että oon joutunu maata sohvalla kaksinkerroin eikä pysty liikkua 🫣 Mutta toki hyvä vaan, että ovuloi ja voiku tärppäis pian eikä tarviis ootella ja stressata taas raskautumista pitkään 😮‍💨

Tsemppiä kaikille stressin kanssa painiville! Tiedän tunteen liiankin hyvin!

Mä aloitin nyt vitamiinitankkaukset, pakotin miehenkin ottamaan d vitamiinit ja monivitamiinit, hän ei muista ellei joku sano. 🤣 Huomaan nyt todellakin että vauvakuume lähti ihan uusiin sfääreihin kun eka yrityskierto pääsi alkamaan. Tosiaan vitamiinit ja muut tankattu jo näin yk1 kp2 alkaen. Myös ovistestit odottaa kaapissa. Varmaan alkaa hervoton tikutus heti menkkojen jälkeen.

Juu niin aattelin jatkaa testailua. Kun huomannut myös että illalla tehdyt ovat olleet hitusen vahvempia kuin aamulla tehdyt. Ja silloin keskiviikkona tosiaan tein vain aamulla tai oliko se aamupäivällä testin. 😅 En muista tarkalleen enään. Ja illalla oli muuta kun mentiin kyläilemään niin silloin en illalla testannutkaan. Vaan vasta torstaina joskus iltapäivällä. Että voi hyvin olla mennyt ohi se. Pahoin pelkään vain että mahdollisuuskin meni ohi kun perjantaina kyllä talleteltiin mutta se olikin ainoa tallettelu n. viikkoon. 😭 Että usko että tästä kierrosta tärppäisi aika alhainen. Ellei sitten ovulaatio oliskin vasta myöhemmin. 🤔

Kävin pitkästä aikaa lukemassa ketjua. Menkkojen alun jälkeen päätin että ennen ovista vedän vähän henkeä ja en palstaile enkä ajattele koko vauva asiaa. Nyt sitten menossa kp15 ja clear blues dual testi vilkutti hymynaamaa eli ovis on tosiaan nyt sitten tulossa. Miehellä meinaa flunssaa pukata, mutta koitetaan kuitenkin ovis hyödyntää.

Hetken jopa mietin laitetaanko yritys hetkeksi tauolle, koska tällä hetkellä näyttäisi, että amk opinnot olisi valmiit helmi-maaliskuussa 2026 eli sinänsä raskaus sitten saattaa kuviota sotkea, mutta päätettiin että jos plussa tulee niin sitten mietitään koitanko saada opinnot nopeammin maaliin vai jätetäänkö odottelemaan 🤔

Tälleen yamk:ta väsännyt ja jatkoajan jatkoaikaa juuri anonut, nii kyllä ne opinnot saa sovitettua arkeen kuin arkeen. Toki hieman haasteellisempaa raskaana, vauva vuonna ja erityisesti taaperon kanssa, mutta mahdollista! Itsellä nyt venyy valmistuminen kun oppari+työ+taapero+ ihan arki, niin ei vaan jaksa/pysty tekemään päivittäin. Tavoitteena saada syksyllä oppari valmiiksi ja valmistua.

Mä en oo jaksanut tänne kirjoitella ja en ehkä nyt koe, että tätä palstaa ihan omaksi. Vaikka hyödynnettiin ovis, mutta en kauheasti toivo vielä raskautumista. Haluaisin saada opinnot eteenpäin, kun viimeksi olin niin väsynyt alkuraskauden (joka meni kesken). En saanu mitään tehtyä viikkoihin. Selvästi raskaudun helpostikinn, mutta emmän saa miettiä jatkuuko raskaus vai ei.

Heips!👋 Uusi täällä ja yritetään kolmatta. Kierukka poistettiin huhtikuun loppupuolella ja sen jälkeen alkoi heti aika voimakkaatkin ovisoireet eli venyvä valkuaismainen lima, toispuoleinen kipu, pinkki vähäinen lima oviksesta? En tiedä. Ovistestejä en kerinnyt edes tekemään. Luulin, että menkat alkaisi heti kierukan poiston jälkeen. Monilla tuntuu olevan näin?😃

Testasin huvikseni (arviolta) dpo8 herkällä testillä negan tänään, mutta lähinnä arvailua, koska menkat ei ole vieläkään tulleet kierukan poiston jälkeen.

Taustalla endoa ja leikattu 2015. Kävin gynellä tsekkaamassa paikat ja ilmeisesti hyvä tilanne raskauden kannalta. Pelko on silti, että alkaa kaameat kivut tässä yrittäessä.

Nyt sit odotellaan menkkoja. En tiedä yhtään kierron pituutta, mutta toisaalta kun vuoto alkaa niin pääsee paremmin suunnittelemaan yritystä. Viimeisestä raskaudesta yli 5 vuotta ja pelko et kauankohan tähän yrittämiseen menee aikaa kun ikääkin vähän enemmän. Ovistestejä pitää käydä ostamassa.🤔

Siis niin tuttuja ajatuksia nuo et ei pitöis ressata ja miettiä ku antaa vaan mennä(onnistuu huonolla menestyksellä). No sit ku ei muka mieti ja ressaa ni odotukset on mahottoman korkeella et nyt ku en oo ressannu ni nyt varmaan käy tärppi 🫣eli mitenkäs meni niinku omasta mielestä… aina mielessä.
Hei kertokaa viisaammat, onnistuuko teijän jotka ette testaile ovulaatiota tai vaikka testailisittekin ni tunnistaa ovis limoista? Mie en siis testaile ovista mutta en myöskään tunne 🫠ultran mukaan ovuloin kyllä 4/5 kerroista ku on ultrattu mutta oon jotenki vähän fiiliksen mukaan tuntenu ja aatellu just limoista ja himoista yms ajankohtaa plus et aika säännöllinen kierto, MUTTA mulle gyne sano joskus et limoista ei voi päätellä mitään ovulaation ajankohdasta? Onko näin? 🙃🙃

Joo luulen ettei pelkistä limoista voi ainakaan mitään supertarkkaa ovista ennustaa ehkä, mutta kertoo ainakin että hedelmällisimmät päivät ovat meneillään.😄

Juuri viimeks mulla oli tuollainen venyvä täysin kirkas lima + toispuoleinen kipu + jonka jälkeen pian pinkki vähäinen vuoto sai vahvasti epäilemään et tuolloin on ollu se hedelmällisin ajankohta itsellä ja ovis on tapahtunu. Vaatii siis limojen tarkkailun lisäks ehkä muitakin oireita. Mut ens kerralla aion tehdä myös ovistestejä ja enemmän havaintoja.🤓

Hei kertokaa viisaammat, onnistuuko teijän jotka ette testaile ovulaatiota tai vaikka testailisittekin ni tunnistaa ovis limoista? Mie en siis testaile ovista mutta en myöskään tunne 🫠ultran mukaan ovuloin kyllä 4/5 kerroista ku on ultrattu mutta oon jotenki vähän fiiliksen mukaan tuntenu ja aatellu just limoista ja himoista yms ajankohtaa plus et aika säännöllinen kierto, MUTTA mulle gyne sano joskus et limoista ei voi päätellä mitään ovulaation ajankohdasta? Onko näin? 🙃🙃
Välillä kun syksyllä sain ovisplussan ei ollut limoja ollenkaan, viime kierrossa tuli limat 2 päivää ennen ovulaatiota (mittaan tikutuksen lisäksi aamulämpöjä ja sillä sai tarkan ovulaatiopäivän tietoon). Oon lukenut että niitä limoja voi tulla peräti 4 päivää ennen ovulaatiota. Eli vissiin vähän kaikki mahdollista! Oon ehkä sen gynen kanssa samaa mieltä siitä että niistä ei voi päätellä tarkkaa ovulaatiopäivää jos niitä voi kerran tulla 1-4 päivää ennen ovulaatiota tai sitten ovulaatiopäivänä. Mutta kai niistä sen noin 5 päivän ikkunan voi jotenkin päätellä...?
Lisäksi mulla on kyllä välillä ihmeellisiä limoja myös muina aikoina mut oon laittanut ne kohdunkaulan ektopian piikkiin kun se vissiin voi jotain outoja vuotoja aiheuttaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: (ei ole muita tulehdusoireita ja on ollut parikin gynekäyntiä viimeisen kuukauden aikana eikä nekään havainneet muuta)
Ja PCOS vielä aiheuttaa sen että voi tikussa näkyä positiivinen ovistesti ja tulla muitakin oireita mut silti keho ei onnistunutkaan ovuloimaan (aamulämpö sentään auttaa sen vahvistamaan). Viime kierrossa vasta kehon toka ovulointiyritys meni maaliin.
Me ei olla hirveän aktiivisia tallettelemaan (ennen yrityksen aloittamista yleensä pari-kolmekertaa kuussa) niin meille toi oviksen tarkka aika auttaa paljon kun ei meidän libidot kestä päivittäistä tallettelua kokonaisen viikon ajan :rolling: Mut onhan sitä vaikea olla stressaamatta!

Miulla alkaa limat jo monesti ihan heti menkkojen perään. Limojen muuttumisesta valkovuodoksi tietää, että ovis on ainakin jo ohi. 😅

Mie kyllä tunnen ovulaation niin kipeästi ettei jää ainakaan vahingossa huomaamatta. 🙈

Juu ei muuten mekään talletella usein. 🤣 Normisti ehkä kerran viikossa tulee lakanoita heiluteltua mutta ovulaation aikoihin yritetty kaksi kertaa ovulaation ajan sisällä yleensä.

Ja itsekkin huomaan yleensä ovulaation yleensä siitä kun alavatsa kipeä. Nyt vain vaikea sanoa kun tuntuu kaikki menneen ihan sekaisin. Nimittäin vaikka torstaina ihan sellaisia ovulaationaikaisia kipuja tuntui olevan ja testi silloin edellisenä päivänä ainakin tähän mennessä vahvin toinen viiva. Niin nyt taas alavatsassa samanlaiset kivut. 😔 Tiedä sitten että mistä nämä nyt johtuu tai silloin aikaisemminkaan.

Okei, kiitos kokemuksista! Joo ei täälläkään päivän kestäviä limoja oo et vois täysin ovulaation ennustaa ja aika vaihtelevasti on kierron mukaan. Ehkä en nyt tähän asiaan taas lukkiudu liiaksi, meillä talletellaan kuitenkin suht usein muutenkin. Tämä on just sitä et ei pitäis liiaksi miettiä mut sit miettii et tunteeko sitä oman kehonsa vai eikö vai mitääh… @suvie96 opinto asiaan, onhan se opiskelu toki helpompaa ilman vauva-arkea ja esim raskautta, mutta kyllä se onnistuukin:) itse kirjotin gradun ja väitöskirjan kun lapsi/lapset oli viel kotihoidossa. Toki opinnot vähän venyi kun arvotin oman levon ja perhearjen opintojen sujumisen eelle. onnistuu yhdistäminenkin varmasti sulla kun ei ota liiaksi paineita etenemisestä.

Oon tätä palstaa seuraillut ja nyt samaistuin noihin stressifiiliksiin niin et teki mieli kirjoittaa! Meillä esikoisen yritys yk 10+, en tiiä monesko, kohta sinne lapsettomuuspuolelle sitten. Viimeksi tuli niin kova pettymys et viikko meni surussa ja sen jälkeen hillitön kiukku että pitäkäähän tunkkinne, mä teen ihan muita juttuja nyt! Se on helpottanut ja vaikka toki edelleen yritetään ni sai jotenkin vähän välimatkaa koko asiaan :) nyt koitan miettii että mitä kaikkea voi ja kannattaa tehdä nyt kun ei vielä oo nyyttiä kainalossa. Tsempit kaikille tähän vuoristorataan!

Tää kierto on kyllä ollut täällä varsin, plääh. Selvästi muilla ollut samaa ilmassa.
Menkkojen lopulla erehdyin parina päivänä oikein mässäilemään sokeria ja vehnähöttöä. Hiivahan siitäkin tuli, ei olisi kannattanut..
Siitä kun pääsi, niin saikin oviksen tikuteltua. Ei nyt ihan turhan positiivisilla mielin ole, mutta sai tässä pariin kertaan peittoa onneksi heiluteltua kaikesta huolimatta.
Nyt vaan taasen odotellaan.🫠

Takaisin