Raskaaksi 2025

Apua, arvatkaa, mitä tein just 🙈🙈🙈

Pyysin ja SAIN Dokportin Anna Sipilältä Terolutit 🤣🤣

Odottelen vielä vähän, vaikka viikon-pari, ja jos ei kierto lähde käynnistymään itsekseen, niin sit vetäsen muutaman päivän kuurin 😅

Vautsi, sulla kävi hyvä tuuri kun pääsit suoraan hänen pakeille. 😍

Puuh, on kyllä niin turhauttavaa odotella mahdollista ovista tässä kierrossa... Aloin vielä testailemaan aikaisin, niin nyt kp 13 eikä ovistestin viiva ole lähtenyt vahvistumaan yhtään. Ei myöskään fyysisesti tunnu yhtään siltä, että ovis olisi lähelläkään.

Toissa kierrossa siis tikutin ovista ekaa kertaa elämässäni, niin sattui jotenkin niin hyvä tuuri, että ekana iltana testatessa tuli heti melkein tasavahvuinen viiva, ja heti seuraavana aamuna selvästi vahvempi kuin kontrolliviiva. Eli en päässyt näkemään pitemmältä ajalta sitä omaa kaavaa, missä vaiheessa se viiva lähtee vahvistumaan. Voihan se olla, että mulla on aina tosi lyhyt ja nopea lh-piikki, jota ennen ja jälkeen vain hailakka viiva koko ajan.

Mitä kokemuksia teillä muilla on siitä, missä vaiheessa ennen lh-piikkiä se testiviiva lähtee tummenemaan?
Tässä vähän esimerkkiä miten esim. mulla lähti viime kierrossa ovistestit tummenemaan. Yleensä on edellisenä päivänä ennen ovisplussaa ollut jo aika tumma viiva, mutta ei kuitenkaan vielä ovisplussa. Aamuin illoin kun on tikuttanut siinä vaiheessa niin hyvin on kerennyt saada ovisplussan testiin 🙂

Liitteet

• IMG_7251.jpeg
    IMG_7251.jpeg
    1,006.6 KB · Katsottu: 159
Itse en testaa ovista tässä kierrossa. Alan olla henkisesti loppu. Lisäksi lähete hyväksyttiin lapsettomuustutkimuksiin ja saatiin sieltä viimein AMH-mittaus ja simppa-analyysi (🤩), niin saadaan jännätä niiden tuloksia. Kävin myös hankkimassa Ferrodania, siinä mun raskautumispanostukset tähän kiertoon. Vähän tässä synkkyydessä se helpottaa, että asiat sentään etenevät.

Tokihan on tilastollisesti todennäköistä tulla raskaaksi tässäkin kierrossa, mutta tuntuu että uskon enemmän Helinä-keijuun kuin raskaaksi tuloon. Kokeilen ehkä Murphyn lakiin perustuvaa raskautumismenetelmää; suunnittelen kesälomalleni pitkäaikaisen haaveeni toteuttamista, mikä sitten kyllä peruuntuu jos olenkin raskaana. Joten tässä ei voi kun voittaa, siitäs sait universumi! 😂

@Sinertävää Mä olen myös kesälle suunnitellut kaikenlaista. Ja syksylle myös. Mm. Harrastusporukan ulkomaanreissu, jotka tunnetusti on melko kosteita illanvietoiltaan. Onneksi porukka vanhenee kans, niin vähän ollaan rauhoituttu teinivuosista. 😅 Mulla vaan on kutina, että tässä ei tapahdu mitään ennen ensi vuotta.

Mulla on nyt ihan julmettu angsti siitä, että jos terolutit wi käynnistäkään kiertoa. En tiedä johtuuko tää mieliala teroista itsestään. Tullut myös takaisin kaikki katkeruus ja kateus. Vauvamahojen näkeminen ensin ilostuttaa mut sit tekee ihan sairaan surun. Onneksi esikoinen ei oo koskaan kysellyt sisaruksen perään sen enempää.

@Sinertävää Mä olen myös kesälle suunnitellut kaikenlaista. Ja syksylle myös. Mm. Harrastusporukan ulkomaanreissu, jotka tunnetusti on melko kosteita illanvietoiltaan. Onneksi porukka vanhenee kans, niin vähän ollaan rauhoituttu teinivuosista. 😅 Mulla vaan on kutina, että tässä ei tapahdu mitään ennen ensi vuotta.

Mulla on nyt ihan julmettu angsti siitä, että jos terolutit wi käynnistäkään kiertoa. En tiedä johtuuko tää mieliala teroista itsestään. Tullut myös takaisin kaikki katkeruus ja kateus. Vauvamahojen näkeminen ensin ilostuttaa mut sit tekee ihan sairaan surun. Onneksi esikoinen ei oo koskaan kysellyt sisaruksen perään sen enempää.
Ymmärrän tunteen ❤ mua kans jännittää, et saanko kiertoa käyntiin millään hormoneillakaan...
Montako päivää sie oot nyt niitä syönyt?

Mut kiva, että on jotain hauskaa suunnitteilla! 😍 pitäis iteki varmaan varata joku reissu! 😊

Itse en testaa ovista tässä kierrossa. Alan olla henkisesti loppu. Lisäksi lähete hyväksyttiin lapsettomuustutkimuksiin ja saatiin sieltä viimein AMH-mittaus ja simppa-analyysi (🤩), niin saadaan jännätä niiden tuloksia. Kävin myös hankkimassa Ferrodania, siinä mun raskautumispanostukset tähän kiertoon. Vähän tässä synkkyydessä se helpottaa, että asiat sentään etenevät.

Tokihan on tilastollisesti todennäköistä tulla raskaaksi tässäkin kierrossa, mutta tuntuu että uskon enemmän Helinä-keijuun kuin raskaaksi tuloon. Kokeilen ehkä Murphyn lakiin perustuvaa raskautumismenetelmää; suunnittelen kesälomalleni pitkäaikaisen haaveeni toteuttamista, mikä sitten kyllä peruuntuu jos olenkin raskaana. Joten tässä ei voi kun voittaa, siitäs sait universumi! 😂
Hienoa, että lähete hyväksyttiin. Olette yhden askeleen taas lähempänä vastauksia ja hoitoa, mikä syy lapsettomuuteen sitten onkin. ♥️ Kuulostaa myös tosi hyvältä laittaa muutkin haaveet alulle!

Minut on ihan yllättynyt, miten hemmetin synkkiin vesiin lapsettomuuden/hedelmättömyyden kokemus voi ihmisen psyyken laittaa. Eilen sain jonkun ihme meltdownin ja itkukohtauksen, kun tuntuu että tämän kierron ikkuna on sulkeutumassa eikä ovista todennäköisesti tapahdu (vaikka osasin kyllä ennustaa että sairastelujen vuoksi asiat voivat tässä kierrossa edetä vähän hitaammin, ja se on ok...). Mä olen aina ollut sellainen ihminen, joka pitää kaikki elämän osa-alueet hyvässä hallinnassa, ja nyt tuntuu siltä kuin tämä yksi tärkeimmistä asioista elämässä olisi aivan täysin pois omista käsistä. Sitä on vain oman kropan armoilla, eikä omat teot voi välttämättä tuoda sitä toivottua lopputulosta, ei vaikka vetäisi kitusiinsa kaikki maailman lisäravinteet ja yrttiteet ja meditoisi tunnin päivässä.

No, ehkä nämä tunteet tästä tasoittuu, alussahan tässä vasta ollaan. 😊 Pitää itsekin alkaa laittaa muitakin haaveita toteutukseen tälle vuodelle.

@Sinertävää kannattaa myös sanoa "En IKINÄ tule raskaaksi." 😅

Vaikka ollaan tässä tehty kaikki tehtävissä olevat temput miehen kanssa niin miulla helpotti paine tuosta raskautumisesta, kun pistin tuon hoitoihin hakeutumisen aluille. Päässäni ikäänkuin siirsin sen tulosvastuun sinne lääkäreille. 😁

Täällä on piinailut menossa, kun dpo jotain 3. Taas on toivo päällä, mutta tämä vuosi on kyllä vienyt parhaan terän miun optimismista. 😅

Hyvä tietää tämäkin mahdollisuus, kiitos jakamisesta! 😊

Ite oon ollut nyt 16-8 -paastolla ja syönyt sen 3 fiksua ateriaa päivässä. Jääny illan hiilaripuputtamiset pois ja ilman aamupalaa oon aina aika lailla tottunut menemään muutenki 👍
Lisäksi inositoli ja berberiini käytössä, eikös niidenkin pitäis auttaa insuliinitasojen kanssa? 🤔 inositolia käsittääkseni kannattaa syödä myös raskausaikana, jos onnistuu, ehkäisee raskausdiabetesta 😊
Joo oon kuullut että inositoli olisi kuin ”luonnon metformiini” ja sitä monesti suositellaan myös jos on pcos! Donafertya viime yrityksessä käytin pari pakettia, mutta en huomannut mitään. Mietin ottaisinko jonkun halvemman inositoli valmisteen testiin. Pitäisi vielä tutkia niitä valmisteita että sisältäähän sekä myo-inositolia ja d-chiro-inositolia, ilmeisesti sillä kombolla parhaat tulokset. Berberiiniä en kestä ollenkaan, piti lähteä kesken etäpalaverin viime kesänä oksentamaan kun tuli niin huono olo :tears: . Ubikinoli - q10 kiinnostelee myös lisätä lisäainepotpuriin. Sitä kerkesin viime yrityksessä syödä ehkä kuukauden ennen raskautumista.

Mitä lisäravinteita syötte? Tai minkä ootte huomannut vaikuttavan eniten?

Itsellä tällä hetkellä: mama monivitamiini, d-vitamiini, omega3, rauta ja magnesium

haaveita todellakin toteutukseen! Itsellä on syksylle haavematkan suunnittelua, jos testi ei näytä plussaa toukokuuhun mennessä.

Joo oon kuullut että inositoli olisi kuin ”luonnon metformiini” ja sitä monesti suositellaan myös jos on pcos! Donafertya viime yrityksessä käytin pari pakettia, mutta en huomannut mitään. Mietin ottaisinko jonkun halvemman inositoli valmisteen testiin. Pitäisi vielä tutkia niitä valmisteita että sisältäähän sekä myo-inositolia ja d-chiro-inositolia, ilmeisesti sillä kombolla parhaat tulokset. Berberiiniä en kestä ollenkaan, piti lähteä kesken etäpalaverin viime kesänä oksentamaan kun tuli niin huono olo :tears: . Ubikinoli - q10 kiinnostelee myös lisätä lisäainepotpuriin. Sitä kerkesin viime yrityksessä syödä ehkä kuukauden ennen raskautumista.

Mitä lisäravinteita syötte? Tai minkä ootte huomannut vaikuttavan eniten?

Itsellä tällä hetkellä: mama monivitamiini, d-vitamiini, omega3, rauta ja magnesium

haaveita todellakin toteutukseen! Itsellä on syksylle haavematkan suunnittelua, jos testi ei näytä plussaa toukokuuhun mennessä.
Nyt olen vetänyt myo-inositolia jo useamman kierron. Gelee royale, rauta, d-vitamiini ja foolihappo kuuluvat myös vaihtelevasti repertuaariin.

Mulla on lisäravinteena käytössä 100 ug D-vitamiini, bioaktiivinen folaatti, ubikinoni ja myo-inositoli.

Täällä menee Mama-monivitamiini (joka sisältää sen suositellun määrän foolihappoa), rauta 100mg/200mg vuoropäivinä ja C-vitamiini tehostamaan raudan imeytymistä, D-vitamiini 50ug ja vegaaninen omega 3 eli levästä tehty versio. Aattelin jossain vaiheessa et ei kai sitä nyt mitään lisäravinteita tarvii muuta ku tota rautaa pakko ottaa mun arvoilla mut niin vaan niitä on kertynyt muitakin listan jatkoksi 😅

Muokattu viimeksi:
Mulla käytössä vahva monivitamiini ja sen lisäksi vielä bioaktiivinen folaatti. Ylipainon takia suositellaan muuten 800ug foolihappoa päivittäin! Lisäksi gelee royale, for woman iron. Lisäksi vielä 50ug d-vitsku, joten mun päivittäiseksi saanniksi tulee vitamiineista 75ug.

Tänään muuten alkanut alavatsakivut sekä kovut jossain tuolla vaginan ympäristössä jossain sisällä.

Meillä käytössä Minisun multivitamiini+q10, möllerin kalaöljykapselit (ei A-vitamiinia, joten ei vaaraa jos vaikka tärppääkin) ja YA:n Q10 200 mg/pvä. Minulla lisäksi nyt ferrodan, ja toivon mahani tottuvan siihen...

Q10 piristi aluksi ihan hitosti. Nukuin jotain viiden tunnin yöunia ja jaksoin huusata kokoajan. Aluksi söinkin vain yhtä tablettia päivässä. Sitten tuli yövuorot, ja otin ennen vuoron alkua pari tablettia. Hyvin jaksoi virkeänä koko yön juosta vaikkei saanutkaan päivällä nukuttua. Mies ei huomannut mitään vaikutusta vaikka söi heti aluksi 200 mg/vrk. Epäilin kärsineeni jostain puutoksesta, johon tuo ravintolisä auttaa. Myöhemmin selvisikin että mulla on ferritiini viitearvon alarajalla (rauta on mitokondrioiden ruokaa ja mitokondriot tuottavat q10...), joten oikeassa olin. Enää Q10 ei toimi kokaiinina, kroppa on jo tottunut. Sääli ehkä vähän. 😂

Kiertoni on saattanut pidentyä yhdellä päivällä, tai sitten vaan on sattumaa että on tullut pari 29 pvän kiertoa. Lisäksi tuntuu että tissini ovat kasvaneet, tai siis marraskuun kierron turvotus ei koskaan kadonnut niistä. En tiedä onko sekin jokin ikääntymismuutos vai vaikuttaako ravintolisät. Sperman laadun kannalta kalaöljy on hyvä, ja Q10 ilmeisesti jonkin verran parantaa laatua.

Ai niin, ravintolisistä tuli mieleen! Muistatkaa ihmiset että korkeat biotiiniannokset häiritsevät AMH-mittausta!

Minä vaihdoin nyt yksittäiset vitamiinit suoraan mama vitamiineihin niin saa kerralla sitten kaikki tärkeimmät. Tosin mietin että pitäisikö rautaa ottaa vielä kuitenkin lisäksi vaikka siinä on sitäkin. 🤔 Ferritiini ollut joskus muutama vuosi sitten vielä todella matala, vaikka olen saanut nousemaan jo ihan hyvin.

Nyt on eka inseminaatio takana ja piinailut voi alkaa!

Minä vaihdoin nyt yksittäiset vitamiinit suoraan mama vitamiineihin niin saa kerralla sitten kaikki tärkeimmät. Tosin mietin että pitäisikö rautaa ottaa vielä kuitenkin lisäksi vaikka siinä on sitäkin. 🤔 Ferritiini ollut joskus muutama vuosi sitten vielä todella matala, vaikka olen saanut nousemaan jo ihan hyvin.

Nyt on eka inseminaatio takana ja piinailut voi alkaa!
Jos taipumusta matalaan ferritiiniin niin kannattaa ainakin satunnaisesti ottaa rautakuuri. Rauta imeytyy paremmin, kun ottaa c-vitamiinia kaveriksi. 😊

Täällä tänään kp 12 ja ovisplussa tupsahti sekä digiin että liuskatestiin. Saa nähdä vieläkö tuo testiliuskan viiva tuosta tummenee, mutta ainakin nyt Premom analysoi tuon viivan LH-tasoksi 0,96 eli samaa luokkaa mikä mulla on aiemmissakin kierroissa merkattu LH huipuksi. Eiköhän se tuohon sitten jää 🤔 Mun kaikki kolme (😅) käytössä olevaa sovellusta ennusti ovista maanantaille eli ei tuossa kovin paljon heittoa tulisi 🤭 Ja vaikka mulla on tässä yövuoroputki meneillään, niin talleteltu on torstai-iltana joten mahkuja on 😇🤞

Edit: lauantai iltana ovistestin viiva hivenen aamua tummempi ja lukema 1,08. Illalla alkoi myös oikeavoittoinen alavatsakipu ja paineentunne. Sunnuntaina ovistestin viiva selvästi haaleampi.

Liitteet

• IMG_7265.jpeg
    IMG_7265.jpeg
    1.7 MB · Katsottu: 85
Muokattu viimeksi:
Mulla on käytössä Solgar prenatal nutrients, omega 3, vahva öljypohjainen d-vitamiini, vahva c-vitamiini, foolihappo vielä erikseen myös vaikka on monivitamiinissakin. Monivitamiineissa on tosi vähän rautaa! Aattelin että olis varmasti myös hyödyllistä nyt syödä rautakuuri. Oon ollut tän alkuvuoden tosi väsynyt.

Mä en vahvaa ovisplussaa saanut tässä kierrossa.. Voi olla että oli taas tosi aikainen ovis ja aloitin tikuttamisen liian myöhään. Kp 20 ja ovis saattanut olla jo 10-11. Ainoa kuviteltu oire tässä kierrossa, että olisin jotenkin kosteampi eikä ole tullut sellaista kuivaa kautta kuin yleensä. Mulla flunssakin oli taas ovisaikaan. En kyllä plussaa odota. Nyt pitäis saada kerättyä rohkeutta ilmoittautua niihin lapsettomuus tutkimuksiin.

Mullekaan ei tekis huonoa lisätä liikuntaa ja tiputtaa vähän painoa.. ja jättää ylimpiä sokereita pois. Bmi 27.9. En liiku juuri ollenkaan. Kävelylenkkejä 2-3 krt viikossa. Ja sokeria joka päivä. Heti kevään tulleen tulee ulkona liikuttua paljon enemmän. Haluaisin nyt säännölliseksi vaikka puolen tunnin kahvakuulatreenin kotona 2-3 krt viikossa.

Aloitin uuden työn viime lokakuussa, joka mulle ihan unelma. Ja nyt on määräaikainen elokuun loppuun. Toivon tosi paljon että vakinaistettaisiin tuonne. Mutta toisaalta ei olis mikään kiire vanhempainvapaalta jos ei olis työtä odottamassa. Mielellään olisin mahd pitkään kotona ja keikkailisin toisessa tutussa työssä, jossa aiemminkin tehnyt keikkaa.

Takaisin