Nukkelapsi
Vauhtiin päässyt keskustelija
@Lillukka90 Joo. Esikoista tehdessä oli käytössä lähes 4 vuotta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Apua, arvatkaa, mitä tein just
Pyysin ja SAIN Dokportin Anna Sipilältä Terolutit
Odottelen vielä vähän, vaikka viikon-pari, ja jos ei kierto lähde käynnistymään itsekseen, niin sit vetäsen muutaman päivän kuurin![]()
Tässä vähän esimerkkiä miten esim. mulla lähti viime kierrossa ovistestit tummenemaan. Yleensä on edellisenä päivänä ennen ovisplussaa ollut jo aika tumma viiva, mutta ei kuitenkaan vielä ovisplussa. Aamuin illoin kun on tikuttanut siinä vaiheessa niin hyvin on kerennyt saada ovisplussan testiinPuuh, on kyllä niin turhauttavaa odotella mahdollista ovista tässä kierrossa... Aloin vielä testailemaan aikaisin, niin nyt kp 13 eikä ovistestin viiva ole lähtenyt vahvistumaan yhtään. Ei myöskään fyysisesti tunnu yhtään siltä, että ovis olisi lähelläkään.
Toissa kierrossa siis tikutin ovista ekaa kertaa elämässäni, niin sattui jotenkin niin hyvä tuuri, että ekana iltana testatessa tuli heti melkein tasavahvuinen viiva, ja heti seuraavana aamuna selvästi vahvempi kuin kontrolliviiva. Eli en päässyt näkemään pitemmältä ajalta sitä omaa kaavaa, missä vaiheessa se viiva lähtee vahvistumaan. Voihan se olla, että mulla on aina tosi lyhyt ja nopea lh-piikki, jota ennen ja jälkeen vain hailakka viiva koko ajan.
Mitä kokemuksia teillä muilla on siitä, missä vaiheessa ennen lh-piikkiä se testiviiva lähtee tummenemaan?
Ymmärrän tunteen ❤ mua kans jännittää, et saanko kiertoa käyntiin millään hormoneillakaan...@Sinertävää Mä olen myös kesälle suunnitellut kaikenlaista. Ja syksylle myös. Mm. Harrastusporukan ulkomaanreissu, jotka tunnetusti on melko kosteita illanvietoiltaan. Onneksi porukka vanhenee kans, niin vähän ollaan rauhoituttu teinivuosista.Mulla vaan on kutina, että tässä ei tapahdu mitään ennen ensi vuotta.
Mulla on nyt ihan julmettu angsti siitä, että jos terolutit wi käynnistäkään kiertoa. En tiedä johtuuko tää mieliala teroista itsestään. Tullut myös takaisin kaikki katkeruus ja kateus. Vauvamahojen näkeminen ensin ilostuttaa mut sit tekee ihan sairaan surun. Onneksi esikoinen ei oo koskaan kysellyt sisaruksen perään sen enempää.
Hienoa, että lähete hyväksyttiin. Olette yhden askeleen taas lähempänä vastauksia ja hoitoa, mikä syy lapsettomuuteen sitten onkin.Itse en testaa ovista tässä kierrossa. Alan olla henkisesti loppu. Lisäksi lähete hyväksyttiin lapsettomuustutkimuksiin ja saatiin sieltä viimein AMH-mittaus ja simppa-analyysi (), niin saadaan jännätä niiden tuloksia. Kävin myös hankkimassa Ferrodania, siinä mun raskautumispanostukset tähän kiertoon. Vähän tässä synkkyydessä se helpottaa, että asiat sentään etenevät.
Tokihan on tilastollisesti todennäköistä tulla raskaaksi tässäkin kierrossa, mutta tuntuu että uskon enemmän Helinä-keijuun kuin raskaaksi tuloon. Kokeilen ehkä Murphyn lakiin perustuvaa raskautumismenetelmää; suunnittelen kesälomalleni pitkäaikaisen haaveeni toteuttamista, mikä sitten kyllä peruuntuu jos olenkin raskaana. Joten tässä ei voi kun voittaa, siitäs sait universumi!![]()
Joo oon kuullut että inositoli olisi kuin ”luonnon metformiini” ja sitä monesti suositellaan myös jos on pcos! Donafertya viime yrityksessä käytin pari pakettia, mutta en huomannut mitään. Mietin ottaisinko jonkun halvemman inositoli valmisteen testiin. Pitäisi vielä tutkia niitä valmisteita että sisältäähän sekä myo-inositolia ja d-chiro-inositolia, ilmeisesti sillä kombolla parhaat tulokset. Berberiiniä en kestä ollenkaan, piti lähteä kesken etäpalaverin viime kesänä oksentamaan kun tuli niin huono oloHyvä tietää tämäkin mahdollisuus, kiitos jakamisesta!
Ite oon ollut nyt 16-8 -paastolla ja syönyt sen 3 fiksua ateriaa päivässä. Jääny illan hiilaripuputtamiset pois ja ilman aamupalaa oon aina aika lailla tottunut menemään muutenki
Lisäksi inositoli ja berberiini käytössä, eikös niidenkin pitäis auttaa insuliinitasojen kanssa?inositolia käsittääkseni kannattaa syödä myös raskausaikana, jos onnistuu, ehkäisee raskausdiabetesta
![]()
. Ubikinoli - q10 kiinnostelee myös lisätä lisäainepotpuriin. Sitä kerkesin viime yrityksessä syödä ehkä kuukauden ennen raskautumista.Nyt olen vetänyt myo-inositolia jo useamman kierron. Gelee royale, rauta, d-vitamiini ja foolihappo kuuluvat myös vaihtelevasti repertuaariin.Joo oon kuullut että inositoli olisi kuin ”luonnon metformiini” ja sitä monesti suositellaan myös jos on pcos! Donafertya viime yrityksessä käytin pari pakettia, mutta en huomannut mitään. Mietin ottaisinko jonkun halvemman inositoli valmisteen testiin. Pitäisi vielä tutkia niitä valmisteita että sisältäähän sekä myo-inositolia ja d-chiro-inositolia, ilmeisesti sillä kombolla parhaat tulokset. Berberiiniä en kestä ollenkaan, piti lähteä kesken etäpalaverin viime kesänä oksentamaan kun tuli niin huono olo. Ubikinoli - q10 kiinnostelee myös lisätä lisäainepotpuriin. Sitä kerkesin viime yrityksessä syödä ehkä kuukauden ennen raskautumista.
Mitä lisäravinteita syötte? Tai minkä ootte huomannut vaikuttavan eniten?
Itsellä tällä hetkellä: mama monivitamiini, d-vitamiini, omega3, rauta ja magnesium
haaveita todellakin toteutukseen! Itsellä on syksylle haavematkan suunnittelua, jos testi ei näytä plussaa toukokuuhun mennessä.
Jos taipumusta matalaan ferritiiniin niin kannattaa ainakin satunnaisesti ottaa rautakuuri. Rauta imeytyy paremmin, kun ottaa c-vitamiinia kaveriksi.Minä vaihdoin nyt yksittäiset vitamiinit suoraan mama vitamiineihin niin saa kerralla sitten kaikki tärkeimmät. Tosin mietin että pitäisikö rautaa ottaa vielä kuitenkin lisäksi vaikka siinä on sitäkin.Ferritiini ollut joskus muutama vuosi sitten vielä todella matala, vaikka olen saanut nousemaan jo ihan hyvin.
Nyt on eka inseminaatio takana ja piinailut voi alkaa!