Raskaaksi 2025

@Pönni
Ovishan tapahtuu 24-48 tuntia LH-piikin jälkeen, joten voi olla ovis sunnuntainakin. Siittiöiden kyllä olettaisi säilyvän perjantaista sunnuntaihin, mutta itse kyllä pistäisin miehen töihin tänäänkin!
No tätä mietin, et ovis tosiaan on yleensä päivän/parin päästä siitä.. et se kyl osuis! Mutta koskaan ei oo ollu menkkakipuja (se on erilaista kipua/tuntemusta) oviksen aikaan taikka ovis kipu kestäny koko päivää 😮‍💨 kerta se tosin on ensimmäinenkin!

Perjantaihin asti mulla oli haluja, la neutraali ja tänään ärsyttää, että mies edes hengittää.... Et tsemppii meille jos ens kierrossa täytyis väkisin näihin aikoihin painaa menee 😆

Tiedättekö sen tunteen kun kroppa käy niin kuumana että ei vois hetkeäkään odottaa? Mulla on nyt sellainen olo mutta kun ei just nyt saa kun mies nukkuu yövuoron jäljiltä. Täytyy yrittää saada heti kun mies herää kun kesken etäpäivänhän pystyy hyvin harrastamaan vähän aikuisten leikkejä.

Moi kaikki!

Uusi kuumeilija ilmoittautuu. :Smiling Face With Smiling Eyes: Meillä on miehen kanssa ennestään kaksi poikaa, 5- ja 8-vuotiaat. Ollaan tässä jonkin aikaa pohdittu mahdollista kolmatta lasta ja tässä viime vuosina on vauvakuume ollu molemmilla silloin tällöin mutta elämäntilanne ja oma jaksaminen ei ole ollut sellaista, että oltaisiin uskallettu lähteä yrittämään. Nyt koen, että jaksaminen on parempaa ja ikää tulee koko ajan lisää, niin nyt ajateltiin uskaltaa lähteä kokeilemaan (täytin viime viikolla 37v.). Aikaisemmat raskaudet on alkaneet nopeasti silloin nuorempana niin nyt jännittää, että tuoko ikä haasteita yritykseen. Miehellä on kova luotto mutta itse ajattelen, että hyvin tässä voi nyt mennä hieman pidempään. Minipillerit lopetin tammikuun alussa ja lauantaina alkoi menkat. Toivotaan, että pian normalisoituisi kierto.

Musta olis aivan erityisen ihanaa saada syys- tai lokakuun vauva. 🥰 Menkat alkoi tänään, joten syyskuu meni siinä, mutta lokakuulle ois vielä mahkuja. Jos kaikki menee nyt hyvin niin eka inseminaatiokin voisi olla jo ensi viikolla! Toivottavasti ekasta hoitokerrasta tärppäisi. 🙏🏻 Jos laskettuaika on osunut joulukuulle niin sen olen tarkoituksella skipannut, vaikkei tässä nyt enää olisi varaa tehdä tuommoisia temppuja. 🙈
Meillä on edelliset syntyneet tammi- ja maaliskuussa, niin tykkäisin kanssa nyt syysvauvasta. Mikäli heti tärppäisi, niin menisi la lokakuulle, mikä olisi kyllä mielestäni kiva. Joulukuu olisi ehkä haastavampi, saa nähdä pidetäänkö silloin taukoa yrittämisestä, ellei nyt sitten käy niin hienosti, että heti tärppäisi.

Me toivotaan myös syysvauvaa, miehen sanoin ettei häiritse golfkautta mutta itsellä enemmän ajatuksena se että saa kuplautua ja kotoilla rauhassa. Meidän esikoinen on syntynyt toukokuussa ja kotoiltiin toki silti, koska olin ulos lähtiessä monesti jännittynyt ylikuumeneeko vauva. Me ollaan miehen kanssa molemmat synnytty ihan loppuvuodesta enkä usko että pidetään taukoa vaikka tulisi joulukuinen.

Huomaa kyllä että on lopettanut hormonaalisen ehkäisyn kun hiukset rasvoittuu tosi nopeasti taas.

Viime viikolla kerettiin talletella vaan kahdesti, oltiin reissussa vkl ja vähän jotain erikoisia tuntemuksia mutta oliko vaan kun oli erilainen ruokavalio kuin kotona :tears: . Tänään ehkä menkkamaista juilintaa, voisiko olla ovulaatio :Smiling Face With Halo:. Viime yrityksessä en käyttänyt ovulaatiotikkuja ollenkaan, kun ne voi antaa ihan mitä sattuu tulosta pcos:n kanssa. En usko että tässäkään yrityksessä ellei sitten hoitoihin joudu ja siellä tarvitsee käyttää.

Viikko sitten lopetin minipillerit ja voi jestas kun tuntuu että siltä, että siitä olisi vuosi. Pahoittelut jos liikaa informaatiota, mutta viikonloppuna tuli erikoista tosi limaista ja ruskeaa vuotoa. Samalla myös oli koko viikonlopun tosi turvottava ja välillä alavatsalla nippailua, mutta se loppui sitten viikonlopun aikana. Jotenkin tuntuu siltä, että ehkä menkat alkaisi tässä kohtapuoliin. Mutta odottavan aika on pitkä, kunhan vaan alkaisi niin pääsisi normaalikiertoon kiinni.

Viikko sitten lopetin minipillerit ja voi jestas kun tuntuu että siltä, että siitä olisi vuosi. Pahoittelut jos liikaa informaatiota, mutta viikonloppuna tuli erikoista tosi limaista ja ruskeaa vuotoa. Samalla myös oli koko viikonlopun tosi turvottava ja välillä alavatsalla nippailua, mutta se loppui sitten viikonlopun aikana. Jotenkin tuntuu siltä, että ehkä menkat alkaisi tässä kohtapuoliin. Mutta odottavan aika on pitkä, kunhan vaan alkaisi niin pääsisi normaalikiertoon kiinni.
Joo, onhan se piinallista odottaa sitä, että pääsisi edes se yritys kunnolla käyntiin. Toivottavasti siellä pian alkaa menkat ja kierto palaa normaaliin uomiinsa. :Smiling Face With Smiling Eyes: Itselle ainakin se epätietoisuus on pahinta, kun ei tiedä että kuinka kauan keholta kestää kunnolla palautua pillereistä. Kun toisilla kierto on heti ennallaan mutta sitten välillä siinä voi kuitenkin jonkun aikaa kestää.

Noniin... Otin sitten yhteyttä terkkariin ja otettu askel kohti lapsettomuustutkimuksia. Verikokeisiin sain jo lähetteen ja lääkäriaika menee jonnekin Helmikuun loppupuolelle. Soittelevat, kun aikoja on saatavissa.

Vähän on ristiriitaiset fiilikset. En oikein haluaisi lähteä tälle polulle, kun luultavasti tämä on oma vika, kun heräsin tähän lapsentekoasiaan vasta näin vanhana, mutta haluaisin kuitenkin saada tietää missä on vika, vaikka en ainakaan vielä ole valmis ryhtymään mihinkään radikaalimpiin hoitoihin. Ja osaltaan sekin, että meillä on jo yksi lapsi ja jos lapsiluku jää siihen niin sekin on ok, vaikka kyllä haluaisin hänelle sisaruksen.

Piinaviikko alkoi tylsästi, dpo7 ja tein aamulla vikan laatikossa pyörineen herkän testin pois pyörimästä mutta negsu oli. Noh katsellaan.. 🤞
Sulla onkin niin varhaiset päivät että eihän tuo nega kerro vielä yhtään mitään 😊 🌈 Muutama päivä vielä lisää niin tilanne voi olla ihan toinen 💖 Ymmärrän kyllä että mieli on malttamaton, mutta ymmärtääkseni raskaus ei kuitenkaan vielä tässä vaiheessa näy kun alkio on ehkä vasta kiinnittynyt 🙂 (nimimerkillä testasin itsekin tässä kierrossa ekan kerran dpo 9 🙈 mutta esikoisesta sain silloin ekan hailuran herkkään 10miu testiin niin se kai kummittelee itsellä takaraivossa 😁)

Noniin... Otin sitten yhteyttä terkkariin ja otettu askel kohti lapsettomuustutkimuksia. Verikokeisiin sain jo lähetteen ja lääkäriaika menee jonnekin Helmikuun loppupuolelle. Soittelevat, kun aikoja on saatavissa.

Vähän on ristiriitaiset fiilikset. En oikein haluaisi lähteä tälle polulle, kun luultavasti tämä on oma vika, kun heräsin tähän lapsentekoasiaan vasta näin vanhana, mutta haluaisin kuitenkin saada tietää missä on vika, vaikka en ainakaan vielä ole valmis ryhtymään mihinkään radikaalimpiin hoitoihin. Ja osaltaan sekin, että meillä on jo yksi lapsi ja jos lapsiluku jää siihen niin sekin on ok, vaikka kyllä haluaisin hänelle sisaruksen.
Itsellä oli samanlaisia fiiliksiä, mutta lääkärikäynnin jälkeen olo helpottui. Eihän se lapsettomuushoito välttämättä ole kummempaa kuin jokin keltarauhastuki!

Itsellä oli samanlaisia fiiliksiä, mutta lääkärikäynnin jälkeen olo helpottui. Eihän se lapsettomuushoito välttämättä ole kummempaa kuin jokin keltarauhastuki!
Olen miettinyt, että onko ne minipillerit aikanaan toiminut keltarauhastukena, kun pamahdin niillä paksuksi. 🙈 Sanoin silloin lääkärillekin, että eivät ainakaan ovulaatiota pidä poissa. Kova uimari kuitenkin ollut kun päässyt sitkeiden limojen läpi. 😄

@Pilkki24 tuttuja noi ristiriitaiset fiilikset. Täällä kans nyt tosiaan progetuki viime kierrosta ja OI-lääkitys (letrot) tästä kierrosta käynnissä ja vaikka oon toki ilonen että on keinoja, niin harmittaa että joutuu mitään hoitoja hyödyntämään. Usko siihen että kun alle 30-vuotiaana aloittaa niin nopeasti tärppää oli tosi kova ja pettymys omaan kehoon nyt aika suuri

Jahas, täällä kp 24 eli viikonloppuna voisi testailla. Toki mulla ei ole mitään käsitystä omasta kierrosta vielä, mutta varmasti silti testattava, jos ei menkat ala aiemmin. Pahimmoilleen sattui tähän viikolle vapaapäiviä, eli ehtii ihan liikaa ajatella tätä asiaa, kun ei ole työkiireet päällä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Niin ja nännit on ollut taas muutaman päivän kipeät, ja samalla lailla oli viime kuussa samaan aikaan. Kenties joku menkkojen esioire..

@Pilkki24 tuttuja noi ristiriitaiset fiilikset. Täällä kans nyt tosiaan progetuki viime kierrosta ja OI-lääkitys (letrot) tästä kierrosta käynnissä ja vaikka oon toki ilonen että on keinoja, niin harmittaa että joutuu mitään hoitoja hyödyntämään. Usko siihen että kun alle 30-vuotiaana aloittaa niin nopeasti tärppää oli tosi kova ja pettymys omaan kehoon nyt aika suuri
Miulla on todettu endometrioosi joskus parikymppisenä ja tietyllä tavalla oli helppo hyväksyä, että lapsia voi olla vaikea saada tai etten niitä saa ollenkaan. Elin siis ajatuksella, että saatan olla maho 25-vuotiaana.
Elämä meni parisuhteiden osalta miten meni ja sitten tuo lapsi ilmoitti "pikku yllärinä" tulostaan ja kas... lapsen syntymän jälkeen vasta tajusin oikeasti edes haluavani lapsia. 😅
Ja eniten kai haluaisin lapselle sisarusta, kun serkkujakaan on tuskin tulossa. Että olisi joku läheinen sitten, kun meitä vanhempia ei enää ole. Ja siis voi olla, että lapsi/lapset kuolevat ennen meitä tai eivät tule toimeen, mutta ymmärtänette ajatuksen.

Miulla on aina ollut vaikea sotia omia arvojani vastaan ja tämä on vähän sellainen asia missä osaltaan ajattelen, että pitäisi kantaa vastuu siitä miten on elänyt. Ettei pitäisi sälyttää ongelmia lapsen saannissa yhteiskunnan lastiksi, kun en ole niitä viitsinyt hyvissä ajoin tehdä. Olen tiennyt, että hedelmällisyys yleensäkin laskee 25 vuoden jälkeen ja jyrkemmin 30 vuoden jälkeen ja siihen vielä omat keskivertoa huonommat todennäkäisyydet niin näen sen ikäänkuin itseaiheutettuna ongelmana.

En siis osaa oikein olla pettynyt kroppaani vaan enemmän tyhmyyteeni siinä, että olen ajatellut lapsettoman elämän olevan ihan yhtä hyvä vaihtoehto minulle ja toiminut sen mukaisesti. Toisaalta olen taas tietoinen siitä, että elämä on mennyt tällä kaavalla erinäisistä syistä ja olen onnellinen, että "vahinko" sattui nykyisen mieheni kanssa.

Eli miulla riitelee keskenään halu saada sisarus lapselleni ja toisaalta tarve "kärsiä seuraukset" omista valinnoista.
Nyt kirjoitettuna tämä kuulostaa taas sellaiselta urpolta marttyyrishaibalta mitä inhoan. 😆

Jahas, täällä kp 24 eli viikonloppuna voisi testailla. Toki mulla ei ole mitään käsitystä omasta kierrosta vielä, mutta varmasti silti testattava, jos ei menkat ala aiemmin. Pahimmoilleen sattui tähän viikolle vapaapäiviä, eli ehtii ihan liikaa ajatella tätä asiaa, kun ei ole työkiireet päällä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Niin ja nännit on ollut taas muutaman päivän kipeät, ja samalla lailla oli viime kuussa samaan aikaan. Kenties joku menkkojen esioire..
Mulla menossa kp 29, ovis oli vasta kp 25 eli myös viikonloppuna aikaisintaan voisin testailla, yritän malttaa edes sunnuntaihin 🙈
Mulla nännikipua ollut myös edellisissä kierroissa oviksen jälkeen ja tälläkin hetkellä. En tiedä vahvistiko geleen lisäksi inositoli tätä kipuilua entisestään kun tuntuvan nyt aremmilta kun aiemmin 🤔

Sulla onkin niin varhaiset päivät että eihän tuo nega kerro vielä yhtään mitään 😊 🌈 Muutama päivä vielä lisää niin tilanne voi olla ihan toinen 💖 Ymmärrän kyllä että mieli on malttamaton, mutta ymmärtääkseni raskaus ei kuitenkaan vielä tässä vaiheessa näy kun alkio on ehkä vasta kiinnittynyt 🙂 (nimimerkillä testasin itsekin tässä kierrossa ekan kerran dpo 9 🙈 mutta esikoisesta sain silloin ekan hailuran herkkään 10miu testiin niin se kai kummittelee itsellä takaraivossa 😁)

Näinhän se on, tosi aikaista 😊 Mulla vaan viime kuukaudet luteaalivaihe ollut aika lyhkänen ja dpo10-12 alkanut jo uusi kierto, siksi uskalsin jo nyt testailla tuon herkän testin pois nurkista. En siis yleensä näitä harrasta, satuin vain pari herkkää testiä saamaan kaverilta hetki sitten. Kauheeta selittelyä.. 😂 Tässä kierrossa toki ovis oli aika myöhään niin voi olla että onkin vaan normia pidempi kierto. Mutta eipä tässä auta ku odotella! 😋

Jaaa meiän esikoinen sai alkunsa elokuun alussa, hyvä ilmastointi vissiin 😅 loppukevään vauvan kans oli kyl karmean hikinen ja valoisa eka kesä 🥴 ite olen elokuussa syntynyt (eli jouluna tehty) ja veli maaliskuussa (eli juhannuksena tehty), en osaa valita oisko joku lemppariaika vuodessa saada lapsi. Jostain syystä marraskuu tuntuis kivalta, ku en tunne montakaan silloin syntynyttä.
Meillä marraskuussa syntynyt ja oli se aika tuskallista olla ihan koko kesä raskaana😅

Takaisin