Raskaaksi 2025

View attachment 143334
Tässä vielä kuva, jos joku haluaa analysoida…🙈 Oli hankala saada kuvaan, mutta livenä oli selkeä eikä tarvinnut tihrustaa
Samaa hailua sain samanlaiseen testiin eilen, rfsu herkkä oli selkeä plussa 💞 Tein siis eilen molemmat. Mutta minusta näkyy kaks viivaa tuossa selkeästi 🙂 nyt vaan peukut pystyyn että hyvin lähtee vahvistumaan!

Liitteet

• IMG_3386.jpeg
    IMG_3386.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 222
Ilmeisesti mulla oli jotkut vuosisadan niukimmat menkat, ikinä ennen ei ole ollut tämmöstä. Nyt olen ihan pihalla mistä lasken kierron alkaneen. Olkoon tänään sitten vaikka kp8.
Ilmeisesti kierron alkupuolen ruokavaliomuutos ja painonputoaminen teki tepposet. Painoa ei ole varsinaisesti pudotettavaksi, halusin vaan hiilaripöhnästä ja sokeririippuvuudesta eroon.
Aloitin nyt foolihapon ja voisin syödä rautakuurinkin. Ostin aiemmassa raskaudessa epähuomiossa sellaisen vitamiinin, jota olisi pitänyt ottaa 3tbl päivässä. Ja mielestäni se valmiste aiheutti mulle pahoinvointia. Mitä merkkiä te syötte tai suosittelisitte?

Onnea plussanneille ja haamuille vahvistumista! 🤞

@Ploksiplop
Mullakin oli pitkään vaikeaa puhua aiheesta, mutta sitten töksäytin asian töissä (työkaveri kysyi milloin olen lisääntymässä niin sanoin että menee kauan koska saatiin juuri lähete hoitoihin). Olen sen jälkeen puhunut silloin tällöin asiasta työpaikalla, ja on kyllä auttanut omaa oloa ettei tunnu siltä että piilottelisi itseään kaapissa (ensimmäistä kertaa ymmärrän seksuaalivähemmistöjen kaappiahdistusta 😅). Lähinnä siksi ettei tarvi peitellä ja salailla sitten kun joutuu lähtemään hoitoihin kesken työpäivän. Omalle perheelle en ole sanonut asiasta. Pelkään kans mitä lisähormonit tekee mun päälle, kun tavallinen kuukautiskiertokin on välillä maailmanloppu.

Mutta ehkä labrassa on vaan helpompaa puhua näistä, kun ollaan osa terveydenhuoltoa.

Ilmeisesti mulla oli jotkut vuosisadan niukimmat menkat, ikinä ennen ei ole ollut tämmöstä. Nyt olen ihan pihalla mistä lasken kierron alkaneen. Olkoon tänään sitten vaikka kp8.
Ilmeisesti kierron alkupuolen ruokavaliomuutos ja painonputoaminen teki tepposet. Painoa ei ole varsinaisesti pudotettavaksi, halusin vaan hiilaripöhnästä ja sokeririippuvuudesta eroon.
Aloitin nyt foolihapon ja voisin syödä rautakuurinkin. Ostin aiemmassa raskaudessa epähuomiossa sellaisen vitamiinin, jota olisi pitänyt ottaa 3tbl päivässä. Ja mielestäni se valmiste aiheutti mulle pahoinvointia. Mitä merkkiä te syötte tai suosittelisitte?

Mä syön Multivita Raskaus & Imetys. Siinä on foolihappoa ja paljon muutakin, joten en ole syönyt sen lisäksi muuta paitsi talven ajan D-vitamiinia kylläkin vielä ekstraa. Mulle nää on toiminut hyvin, ei ole tullut huonoa oloa näistä.

Ja hei ihanaa, täällähän on paljon plussia! Aivan mahtava alku tälle viikolle :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Mä syön minisun mama monivitamiini ja lisäksi puolikkaan kapselin ferrodan rautaa eli 50mg, alkoi taas matalan ferritiinin oireet puskea ovista ja ikkunoista. Ensimmäistä tankattu tammikuusta asti ja rautaa pari viikkoa.

Mä syön erikseen tota Multivitan Fertility-vitskua ja sit rautaa lisäks vielä vaik siinä on vähän, ja omegaa, d-vitamiinia lisäksi.. Sekä ubikinonia ja vehnänalkioöljykapseleja 😁 tosta myo-inositolista saattaa olla apua painonpudotuksessa ym apua, vaikka sanoit ettei varsinainen tarve sille olekaan. Ite huomannu ku täs tiristelly kesää varten viitisen kiloa pois et nyt toi inositolin aloitus on ehkä boostannut! Mäkin oon ihan normaalipainoinen, ja raskauden jälkeenkin painoin vähemmän kuin ennen, et sinällään ei hätää, mut aattelin et joku "projekti" pitää pään kunnossa tän kaiken surun ja lapsettomuusasioiden keskellä niin aloin helmikuun alussa liikkua enemmän ja syödä entistä järkevämmin. On sit hyvät lähtökohdat lähteä uuteen raskauteenkin, jos sellanen meille suodaan 🥰

onnea @Edenn ! 😍😍🤗 Sulla taisi tosiaankin tulla poikkeuksellinen kierto ☺🥰
No siltä vahvasti vaikuttaisi, aamun testit olivat jo vahvistuneet hyvin eilisestä 🥹 Oon ihan puulla päähän lyöty tästä, toki yritän vielä toppuutella itseäni etten innostuisi ihan liikaa kun on kokemusta myös niistä ei onnistuneista tärpeistä. Mutta oli kyllä niin nollaluotto koko kiertoon, varsinkin kun tulin kipeäksi heti ovulaation jälkeen 😅 Ja esikoista yritettiin paaaaljon kauemmin, joten en tosiaan uskonut että näinkin nopeasti voisi tärpätä.

Onnea täältäkin plussanneille! 🥳

Minä oon nyt ollut vähän vähemmän aktiivinen kuumeilija, kun päässäni olen päättänyt jo ennen sitä aukkaria ettei ne munanjohtimet ole auki ja ettei tässä ole luomuna mahdollisuuksia onnistua. 🤦🏼‍♀️ No enää pari päivää ja saadaan selvyys asioihin. 😊

Onkohan suomessa mitään vastaavaa testiä ku jenkkien first response? Se on nimittäin tosi hyvä kun oikee herkkyys on 6 ja se viiva on ihan super helppo lukea. Eikä muuten oo viivan paikkaa tarjolla🤣

Ei varmaan olisi pitänyt alkaa testailemaan niin pieni dpo. Kun nyt dpo 12 ja alkaa toivo plussasta jo mennä. 😂 Ei tänäänkään näkynyt mitään häivähdystäkään toisesta viivasta apteekin omalla herkällä testillä. Tiedän kyllä että voihan se vielä vaikka ylihuomenna esim plussaksi muuttua mutta vähän epäilyttää ja taidan alkaa vain asennoitua että kuukautiset alkaa lauantaina. Luulin nimittäin jo että olivat alkaneet kun valkovuotoa aamulla niin paljon.

Oireilut tietty jatkuu, rinnat kipeät ja arat. Hajuherkkyys tosin tuntuu menneen pois kun nenä alkanut olemaan todella tukossa. 😅 Muuten kyllä väsynyt olo, nukuin tänäänkin myöhään. Vaikka muutaman kerran heräilinkin. Taidan vain alkaa odottamaan kuukautisia viikonlopulle koska olen epäileväinen etten jaksa enään testailla edes.

Muokkaan nyt tätä omaa tekstiä etten kirjoita uutta viestiä heti omani perään kun tuli lisää mieleen.

No ihan sellainen olo että kuukautiset alkavat ollut koko iltapäivän, alavatsaan sattuu ja nipistelee ja vähän tuntuu että ne alkaakin ja aikaisemmin kuin lauantaina. Vähän tyhmä olo jäi kun noin paljon kerkesin jo innostua ja oireitakin luulin jo saaneeni. 🥺Ja monta testiäkin tein... Itkuisa olo myös ollut muutaman tunnin tämän takia.

Muokattu viimeksi:
Ei varmaan olisi pitänyt alkaa testailemaan niin pieni dpo. Kun nyt dpo 12 ja alkaa toivo plussasta jo mennä. 😂 Ei tänäänkään näkynyt mitään häivähdystäkään toisesta viivasta apteekin omalla herkällä testillä. Tiedän kyllä että voihan se vielä vaikka ylihuomenna esim plussaksi muuttua mutta vähän epäilyttää ja taidan alkaa vain asennoitua että kuukautiset alkaa lauantaina. Luulin nimittäin jo että olivat alkaneet kun valkovuotoa aamulla niin paljon.

Oireilut tietty jatkuu, rinnat kipeät ja arat. Hajuherkkyys tosin tuntuu menneen pois kun nenä alkanut olemaan todella tukossa. 😅 Muuten kyllä väsynyt olo, nukuin tänäänkin myöhään. Vaikka muutaman kerran heräilinkin. Taidan vain alkaa odottamaan kuukautisia viikonlopulle koska olen epäileväinen etten jaksa enään testailla edes.

Muokkaan nyt tätä omaa tekstiä etten kirjoita uutta viestiä heti omani perään kun tuli lisää mieleen.

No ihan sellainen olo että kuukautiset alkavat ollut koko iltapäivän, alavatsaan sattuu ja nipistelee ja vähän tuntuu että ne alkaakin ja aikaisemmin kuin lauantaina. Vähän tyhmä olo jäi kun noin paljon kerkesin jo innostua ja oireitakin luulin jo saaneeni. 🥺Ja monta testiäkin tein... Itkuisa olo myös ollut muutaman tunnin tämän takia.
Voi kurjuus! Olisipa nuo oireet ollut merkki tärpistä teillä eikä menkat alkaisi. 🥺
Mutta tiedän niin tunteen, ku itelläkin oli niin varma olo raskaudesta oireiden takia ja sitten alkoikin menkat ja oon itkeny ihan liikaa tän asian takia 😮‍💨😭 Ja joo toki ollaan vasta nyt pari kiertoa yritetty, mutta pelottaa, että taas kestää ainakin vuosi tai enemmän tulla raskaaksi ja toki oon aika paljon vanhempi, kun edellisten raskauksien aikaan, niin sekin pelottaa, että tärppääkö enää edes! 🙄

Tsemppiä sinne kovasti! 💕

Onkohan suomessa mitään vastaavaa testiä ku jenkkien first response? Se on nimittäin tosi hyvä kun oikee herkkyys on 6 ja se viiva on ihan super helppo lukea. Eikä muuten oo viivan paikkaa tarjolla🤣
Mä mietin yks päivä ihan samaa ja sorruinki sit tilaamaan Amazonista muutaman first response testin ja samalla paketin jotain liuskatestejä. 🫣😅

Takaisin