Raskaaksi 2025

Omanapaiöu ja ärsytyksen purku….

Mikä hitto siinä on että kun muut tulee vahingossa raskaaksi ympärillä ” oho hahah kävi vahinko noh ei se mitää”

Ja ite itkee ja yrittää aivan tuskassa… tuntuu niin väärältä…
Mä todellakin samaistun!! Oon kyllä melkeinpä sitä mieltä, että ihan tosi harvoin oikeasti vahingossa raskaaksi tullaan.. Tai toki on harvinaisia poikkeuksia, mutta en ite ajattele että jos esim. ilman ehkäisyä hommaillaan, niin silloin on vahingosta kyse. Ja jotenkin yleensä näissä vahingoissa on omassa tuttavapiirissä enemmän ollut kyse siitä, että ei niin yrittämällä yritetä, mutta ehkäisyä vaan ei sitten kuitenkaan ole ollut käytössä.

Mutta kuten sanottu, poikkeuksiakin on, ja ehkä vähän katkera ääni täältä huutelee :tears:

Omanapaiöu ja ärsytyksen purku….

Mikä hitto siinä on että kun muut tulee vahingossa raskaaksi ympärillä ” oho hahah kävi vahinko noh ei se mitää”

Ja ite itkee ja yrittää aivan tuskassa… tuntuu niin väärältä…
Tunnen tän tuskan vieläkin kahdesta lapsesta huolimatta. Me on saatu aina yrittämällä yrittää, niin se loukkaa aivan hirveästi, että joku sanoo kuinka helposti tulee vahingossakin raskaaksi…. ❤️

Huomasin tänään taas hajuaistin suhteen asian jota mies ei haistanut. Oltiin menossa kauppaan kun tulimme kotiin. Ja täällä satanut paljon ja sataa vieläkin, maassa oli kastematoja jotka haisi ihan ällöttäviltä. Ihan kuin mädältä kalalta. 😂 Sanoin miehelle joka ei mitään haistanut. Ja muita luulen että oireita on että rinnat vielä arat. Ja väsynyt olo. Sekä eilen tuntui että oksennus nousi kurkkuun muutamaan otteeseen sama kerran tänään. Ja varmaan vain närästystä kun netistä luin mitä se voisi olla. Joka tosin erikoista koska mua ei ole ikinä närästänyt mikään tai mistään syystä. 😅 Testi vielä nega tänään tosin ei ollut kuin herkkyydeltään se 25. Ehkä huomenna etsin onko mulla vielä herkempiä testejä ja testaan sellaisella. Tai sitten pitää apteekista tai kaupasta käydä ostamassa.

Onnea @Nöpön plussasta 😊

Täällä alkoi eilen menkat. Eli ei tule meille joulukuista eikä vauvaa vuodelle 2025 😥 Tänään tuli itselle ikää mittariin 29v ja tietysti sitä alkaa miettiä että.ä vähiin käy aika jos meinaisi sen esikoisen saada ennen 30v synttäreitä 😥 No ehkä kun menkat loppuu niin mielikin tästä paranee..

Onnea @Nöpön plussasta 😊

Täällä alkoi eilen menkat. Eli ei tule meille joulukuista eikä vauvaa vuodelle 2025 😥 Tänään tuli itselle ikää mittariin 29v ja tietysti sitä alkaa miettiä että.ä vähiin käy aika jos meinaisi sen esikoisen saada ennen 30v synttäreitä 😥 No ehkä kun menkat loppuu niin mielikin tästä paranee..
Tsemppiä @suvie96 :Heavy Black Heart: Toi oli itsellekin harmillinen paikka, kun se vuoden 2025 vauvamahdollisuus meni ohi, ja samoin aina kun alkaa ikää laskeskelemaan.. Mutta toivotaan että mieli kirkastuu kun kierto lähtee kunnolla vauhtiin ja pääsee taas pian odottelee ovulaatiota :Smiling Face With Smiling Eyes: Ja kivaa synttäripäivää kuitenkin :Hugging Face:

Mulla tänään kp 28/27-28 ja dpo 8. Normaalisti menkat olisi ihan viim. tänään jo alkaneet, mutta ei ole ollut yhtään sellaisia tuntemuksiakaan. Se on kai hyväkin asia, koska ovis oli odotettua myöhempään. Toisaalta harmittaa, kun ei yhtään osaa ennustaa millon ne menkat sitten voisi alkaa, koska ei mun kierto ole aiemmin venynyt (paitsi raskaana ollessa).

Huomenna voisi kai jo testailla olisiko voinut tärpätä, mutta jotenkin itsellä meni fiilis tän poikkeuksellisen kierron myötä kokonaan jo alun alkaenkin. Lisäksi olen nyt viimeisen viikon ollut flunssassa, niin eipä ole ehtinyt edes analysoimaan mitään tuntemuksia sen enempää. Toki sekin varmasti vain positiivista 🙈

Hyvä suunnitelma voisi olla sinnitellä loppu viikkoon ja odotella niitä menkkoja, ja sitten testailla jos ei ala kuulumaan. Kyllä tässä silti ajatukset alkaa itsellä olla enempi jo seuraavassa kierrossa, joka toivon mukaan olisi sitten taas normi kierron kaltainen.

@Edenn kuinka pitkä luteaali sulla yleensä on? 12-14 tai jotain sellaista? Sen perusteella voi vähän arvioida. Tsemppiä piinailuun 👍🏻
Niin kai. Mutta koska kierto ei oo koskaan venynyt niin ehkä jännittää että mitä jos tästä tulee kaikella tavalla poikkeuksellinen kierto, ja venyisikin ihan mahdottomasti. 😄

Kävin aamulla ensi töikseni hakemassa pari herkempää testiä, kahta eri merkkiä, joista toisen tein jo. Joka oli yllätys yllätys viallinen tällä kertaa... 😅Laitoin tuonne plussa vai ei ketjuun kuvan siitä ja vieläkin ihmettelen että onko nuo clearbluet välillä ainakin noin huonoja että tulee viivatkin ihan miten sattuu. Melkein tuli jo toivo voisiko se plussa olla mutta en usko koska sillä lailla väärin päin se viiva siinä näkyi. Heitin sen sitten pois kun alkoi ärsyttämään. Mutta onneksi on vielä se toisen merkkinen testi että voin sillä myöhemmin tänään tai huomiseen varmaan olisi parempi odottaa tietenkin ennen kuin teen sen.

Moikka! :smiling-eyes: Oon aktiivinen lähinnä toukokuisten -24 salaisella puolella, mutta tulin varovaisesti tänne jo esittäytymään.
Oon tosiaan 27 v. nainen ja saatiin mieheni kanssa meidän esikoinen toukokuussa -24. Meillä oli jo ennen ekaa vauvaa sellainen ajatus, että haluamme lapsia mahdollisimman pienellä ikäerolla. Tää helpohko vauvavuosi on vain vahvistanut tätä ajatusta!

Meidän tyttö syntyi rankan käynnistyksen ja pitkittyneen synnytyksen päätteeksi kiireellisellä sektiolla. Sektion takia on ilmeisesti suositeltua odottaa uutta raskautta vähintään vuoden ajan ja kohtahan sitä saisi alkaa peittoa heiluttaa jos niikseen tulee. Pohdintoja on käyty paljon esim. mun opiskelujen suhteen (koulu jäisi toistamiseen kesken jos tärppäisi tän vuoden puolella), mutta oon vähän kallistunu siihen että kyllähän se todistus siellä odottelee... Nyt viime päivinä oon alkanut pohtia vähän peloissani just sen sektion vaikutusta raskauteen ja synnytykseen. Mitä jos vuosi onkin liian lyhyt aika palautumiseen? Oon pohtinut täällä kaikki kauhuskenaariot kohdun repeämisestä ja muusta. Olisikin mielenkiintoista lukea kokemuksia raskautumisesta sektion jälkeen. Mutta joo, lueskelen täällä taustalla ketjua ja palailen kunhan oma yritys on ajankohtaista - mahdollisesti pian. :)
Jatkan tähän omaan viestiin, kun en viitsi esitellä itseäni uudelleen. 😂

Ajatukset on selkeytyneet tässä kuukauden aikana ja ollaan miehen kanssa molemmat kallistuttu siihen suuntaan, että aletaan heti toukokuussa yrittämään. Flon mukaan seuraava ovulaatio pitäis olla vajaan 3 viikon päästä. Aion tikutella sitä kuten esikoistakin yrittäessä!
Tuntuu tosi pelottavalta ja samalla tosi oikealta. 🤭

@Nöpön Onnea plussasta! 🩷

@suvie96 , @*Ninni* & @Hemppa123 Jaksamista odotteluun ja yrittämiseen 🤗 Itsellä otti myös jotenkin yllättävän koville se, ettei meille tullut 2025 vauvaa. Alkaa kisaväsymys painamaan yrittämisen suhteen alun innostuksen jälkeen ja vaikka tässäkin kierrossa (yk 7) edelleen kaikki vippaskonstit käytössä niin huomaan, etten ihan samalla tavalla ole enää jaksanut miettiä ja stressata. Vaikka ei 2025 vauvaa tullut, niin toivotaan että vuosi 2026 alkaisi kaikilla meillä ihanissa vauvantuoksuisissa merkeissä 🩷

@Stiinaliina Sanoit suoraan sen, mitä moni meistä varmasti ajattelee 😅 Tuntuu, että some on täynnä raskausuutisia ja lähellä ihmiset vaan 'poksahtelee' raskaaksi. Toki ei voi ikinä tietää mitä muilla on siellä taustalla, mutta itsellä kun ei tunnu onnistuvan ja odottavan aika on niin kovin pitkä, niin tuppaa itse ainakin katsomaan asioita harmillisen negatiivisten lasien läpi.. Lisää ahdistusta luo kun sukulaiset ovat alkaneet kyselemään että onko vauvakuumetta jne ja yritän aina kiertää aiheen vaan jotenkin, kun en ole valmis vielä kertomaan että yritetään kyllä, mutta ei vaan tunnu tulevan mitään 🥲

@aamusade Toivotaan, että seuraava testi antaisi jo selkeämpää vastausta 🤞

Täällä menossa dpo 4 eli piinaviikot alkamassa. Sinänsä jännittää, että olisiko tämä nyt ✨se✨ kierto, mutta sitten taas en halua nostaa itselle toiveita liian korkealle. Työkuvioiden suhteen on aika paljon mielen päällä nyt myös, niin vie ajatuksia vähän pois tästä asiasta, mikä voi olla ihan hyväkin asia toisaalta 🤭

Muokattu viimeksi:
Tänään on laskelmieni mukaan dpo 10 tai dpo 11. 😊
Joo! Mulla dpo 9. Tein kans tänään ekan testin, ja omaan silmään näkyi joku hailura…🫣 Oli jopa vähän väriäkin, joten olen aika varma ettei ollut viivanpaikka. Mulla esikoisesta vahvistui viivat nopeasti, joten luulisi huomenna olevan jo selkeämpi viiva jos on ollakseen.

Joo! Mulla dpo 9. Tein kans tänään ekan testin, ja omaan silmään näkyi joku hailura…🫣 Oli jopa vähän väriäkin, joten olen aika varma ettei ollut viivanpaikka. Mulla esikoisesta vahvistui viivat nopeasti, joten luulisi huomenna olevan jo selkeämpi viiva jos on ollakseen.
Mulla oli kans edellisenä päivänä pieni hailura, kun tein RFSU:n varhaisen testin. Kävin sit tosiaan hakemassa sen ClearBluen seuraavalle päivälle, jotta saan selkeän tuloksen. 😅

IMG_0670.jpeg

Tässä vielä kuva, jos joku haluaa analysoida…🙈 Oli hankala saada kuvaan, mutta livenä oli selkeä eikä tarvinnut tihrustaa

Takaisin