Raskaaksi 2025

@Hillis @pilvikirsikka kipuja ei oo, silloin tuntuu vaan pienesti jotain jos nousen makuuasennosta pelkkiä vatsalihaksia käyttäen ylös.. hieronta on jäänyt vähemmälle, kun mulla on jotenkin henkisellä tasolla tosi vaikee koskee arpeen. Äitiysfyssari on sitä tunnustellut ja sanoi että se on yllättävän pehmeä siihen nähden miten vähän oon hieronut. Mulle tulee siis ihan fyysisesti huono olo, jos alan käsittelemään sitä. Siksi ne kerrat jää aika lyhyeen aina. 🥺
Ymmärrän, mäkään en pystynyt koskemaan arpeen, enkä halunnut edes nähdä sitä. Vieläkään 3,5 vuoden jälkeen en tykkää koskea.

En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, muuta kuin kärsivällisesti odotella ilmeisesti. 😆 Mutta ihan semmoinen olo että raskaana olisi, tai siis ei sillä että mulla muuta kokemusta onkaan kuin edellinen joka meni viikolla 6 kesken. Ja silloin huomasin senkin vasta kun kuukautiset myöhässä. Mutta jälkikäteen ajatellen samanlainen olo kuin silloin oli ennen kuin plussasin.

Mutta siis huomaan kyllä että erilainen olo kuin normaalisti näin ennen kuukautisia tai sitten ylianalysoin oloja. Joka kyllä hyvin mahdollista. Normaaleja ennen kuukautisoireita kuten päänsärkyä ja ala vatsaa vihloo. Joka tosin yleensä ennen alkanut kuukautisten kanssa kun vuoto on alkanut. Alaselkää tosin särkee jota normaalisti ei ennen kuukautisia tai edes kuukautisten aikaan ole koskaan ollut.

No ei tässä montaa päivää ole kuukautisten alkuun, laskin että jos alkaa niin perjantaina tai lauantaina pitäisi alkaa. Kun kierto yleensä ollut 27-29 päivää.

Vahingossa meni ensin väärään ketjuun tämä viesti mutta laitetaan tämä nyt tänne oikeaan ketjuun!

Kävin eilen ensikäynnillä yksityisellä. Tuttu gyne jolla olen käynyt aiemminkin. Paino asiasta puhuttiin, mutta hyvässä hengessä. Tavoitteena saada painoa alaspäin ja ideaali olisi sellainen noin 10kilon painon pudotus. Toki mitä enemmän putoaa sen parempi, mutta jo 5-10kiloa olisi hienoa.

Kierto on kuitenkin säännöllinen ja ovuloin. Ultrassa kaikki näytti hyvältä. Ei siis mitään pcos viitteitä tai muita. Ja follikeleita noin 10 kummallakin puolella eli gynen sanojen mukaan hyvä reservi 😅

Suunnitelma on jatkaa yrittämistä kesän yli ja jos ei tärppää niin sitten varataan uutta aikaa.

Mulla on vasta kp10 ja ovulaatiokivut jo alkaneet (eli ovulaatio on ehkä huomenna tai ylihuomenna). Yleensä ovulaatio on ollut kp14-16 niin en tiedä mikä nyt on. 🤔 Mietin olisiko viime kierrossa jotain sekoilua ollut, kun menkat olivat oudon niukat ja kivuttomat. Lisäksi tissiturvotus (luteaalivaiheen oire mulla) jatkui läpi menkkojen ja jatkuu vieläkin. Polin ultrassa kaikki oli kuitenkin kuulemma vaikuttanut kierron vaiheeseen sopivalta.

Muuten aika positiivisin mielin oltu. En usko tän kierron luomumahdollisuuksiin, mutta olen hyvin innostunut tulevista hoidoista. 🥰

Vihdoin ja viimein alkaa olla kierto siinä vaiheessa että sain mahdollisen ovisplussan tikutettua 👍 Yk 6 ja kp 17 siis meneillään, ja tämä on mulla nyt tämän puolen vuoden ajanjakson myöhäisin ovisplussa.Täytynee vielä huomenna seurata vahvistuuko viiva vai haalenee. Tallettelumahdollisuuksia ei enää juurikaan ole (kiitos päällekkäin menevien työvuorojen) ja edellisen kerran viikonloppuna seksiä harrastettu, joten näillä mennään 💁‍♀️ Mutta pääsenpähän ainakin soittamaan aikaa verikokeisiin kun ja jos tää ovisplussa tuli nyt tikutettua. Oli tosiaan tarkoitus ottaa kilpirauhaskokeet ja loppukierron progesteroni arvo.

Liitteet

• IMG_7558.jpeg
    IMG_7558.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 18
Milläköhän todennäköisyydellä kolme testiä näyttäisi haaleaa tai todella haaleaa viivaa mutta saman verran testejä puhtaasti negatiivistä jos onkin raskaana?

Testailin eilen illalla toisen merkkisellä testillä kuin pregcheck ja sain haalean viivan. Tosin tänään samalla testillä aamulla ei näkynyt mitään. Katsoin vielä varmuuden vuoksi testiajan jälkeen aamuista testiä koska epäilin olisiko eilinen illalla ollut viivanpaikka mutta tuossa ei näy mitään tuossa aamuisessa vieläkään. 🤔

Milläköhän todennäköisyydellä kolme testiä näyttäisi haaleaa tai todella haaleaa viivaa mutta saman verran testejä puhtaasti negatiivistä jos onkin raskaana?

Testailin eilen illalla toisen merkkisellä testillä kuin pregcheck ja sain haalean viivan. Tosin tänään samalla testillä aamulla ei näkynyt mitään. Katsoin vielä varmuuden vuoksi testiajan jälkeen aamuista testiä koska epäilin olisiko eilinen illalla ollut viivanpaikka mutta tuossa ei näy mitään tuossa aamuisessa vieläkään. 🤔

Voihan se olla, että on ollut jotain kiinnittymisyritystä, mutta ei sitten olekaan kiinnittynyt. 🤷‍♀️ Mistä näistä tietää. Miulla oli joskus tuollainen, että haamuili ja sitten seuraavana päivänä blankko ja sitten jo alkoi menkat. Tai sitten onko testissä jotain vikaa, kun joskus tulee ihme viivanpaikkoja joihinkin testeihin. Tai virtsa erilaista ja vahvistuukin myöhemmin. Paha sanoa. 😅

Okei, no pakko kai seurailla että jos ja kun ne kuukautiset alkaa vaikka olo tämmönen erilainen kuin normisti kuukautisia edeltävinä päivinä. 😅 Tosin voin kyllä ihan flunssassakin olla.

Outoo vaa et ekaks sunnuntaina illalla ja aamupäivällä maanantaina sain kaks positiivista tai luulen ainakin koska näky toises aika selvä toinen viiva ja toises luki että yes+. Sit testasin ja ei mitään pariin päivään. Kunnes eilen illalla sain taas haalean viivan. Erikoista pakko kyllä sanoa... 😆

Itse mietin että pitäskö mun sunnuntaina kun kuukautisten luultavemmin pitäs alkaa jo lauantaina, niin testailla vielä illalla eikä heti aamusta jos siis ei ala ennen sitä.

Miten aikaisin oot testannut? Kun joskus täällä on miusta puhuttu, että kiinnittyminen saattaisi näkyä testissä jonain pienenä hormoniryöppynä. Mutta onko urbaanilegendaa vai mitä niin en tiedä. 😅

Löytyyköhän jostain kuvia/kollaasia, että miltä ovistestit yleensä näyttää minäkin päivänä? Tänään se kp 9 ja ihan olematon haamuviiva vasta näkyy. Aikaistahan tämä vielä on, mutta pitäisikö edes jotain jo alkaa näkyä? Huomenna on ultra. Jotenkin masentaa, että entä jos ei vieläkään tule ovulaatiota. :sad-face: Mietin kyllä, että voiko yövuorot myös vaikuttaa? Tällä viikollakin jo neljä yövuoroa takana, ja kyllähän se sekoittaa kroppaa. 🤔

Löytyyköhän jostain kuvia/kollaasia, että miltä ovistestit yleensä näyttää minäkin päivänä? Tänään se kp 9 ja ihan olematon haamuviiva vasta näkyy. Aikaistahan tämä vielä on, mutta pitäisikö edes jotain jo alkaa näkyä? Huomenna on ultra. Jotenkin masentaa, että entä jos ei vieläkään tule ovulaatiota. :sad-face: Mietin kyllä, että voiko yövuorot myös vaikuttaa? Tällä viikollakin jo neljä yövuoroa takana, ja kyllähän se sekoittaa kroppaa. 🤔
En osaa sanoa löytyisikö, mutta ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa että ovistestit on mullakin tuossa vaiheessa kiertoa ihan haaleat. Ovisplussat tullut yleensä kp 13-15. Eikä välttämättä oo aina tullut sellaista tasaista vahvistumista ennen posia, vaan testit saattanut olla edeltävänä päivänä kaukana siitä ja tullut yllätyksenä itsellekin posi 😅 Että en olisi huolissani vielä, vaikka haaleaa näyttääkin. 😊

Tässä on mun viime kierron testejä. Toki nuo kp10-16 on kuivuneita ja ei täydellinen kuva, mutta ehkä ideaa saa ja siis vaihteli paljon viivojen vahvuus. 😅 Esim tuo kp10 esim tosi olematon kp11 tummempi ja seilaili nuo vahvuudet kunnes kp17 tuli nuo vahvat viivat ja sain samana päivänä vielä selvästi selkeämmän positiivisen, mutta ei vaan ole tässä kuvaa. Eli kai se on tosi yksilöllistä miltä ovistestit näyttää missä vaiheessa kiertoa 😊 Ja just laimee näyte, jos juo paljon tai ei oo pidättäny tarpeeks voi vaikuttaa ja voi varmasti nuo yövuorot sekoittaa kans kehoa. 🤔

Liitteet

• IMG_20250306_091249.jpg
    IMG_20250306_091249.jpg
    610.8 KB · Katsottu: 49
Ihanaa kun täällä on tullut plussiakin, onnea! 😍
Täällä vihdoin eilen kp 32 tuli ovulaatio. Johan sitä on odotettukin ja ihan liikaa testejä tuhlattu, vaikka järki sanoi ettei se viime kiertoa (ovis kp 31) aikasemmin ainakaan tule..
Huomenna ajattelin aloittaa illalla Terolutit, jännä nähdä millaisia oireita ne tekee 😬
Onko täällä Terolutia käyttäneitä, millaisia oireita tai tuntemuksia tuli? 😊

Ihanaa kun täällä on tullut plussiakin, onnea! 😍
Täällä vihdoin eilen kp 32 tuli ovulaatio. Johan sitä on odotettukin ja ihan liikaa testejä tuhlattu, vaikka järki sanoi ettei se viime kiertoa (ovis kp 31) aikasemmin ainakaan tule..
Huomenna ajattelin aloittaa illalla Terolutit, jännä nähdä millaisia oireita ne tekee 😬
Onko täällä Terolutia käyttäneitä, millaisia oireita tai tuntemuksia tuli? 😊
Huhhuh miten pitkiä kiertoja siulla! Onhan tuossa aina odottamista, jos ovis tulee noin myöhään. Toisaalta eipähän tarvitse olla menkkapyllynä jatkuvasti. 😅

Millaiset kierrot sulla yleensä on?

Itse kävin tässä kierrossa kp 11 (eli tasan viikko sitten) lääkärissä ja ultrattiin, suurin folli oli tuolloin 8mm. Follikkeli kasvaa päivässä n.1-2mm ja irtoaa noin 20-22mm kokoisena, lääkäri sanoikin että ei ole ihan heti ovulaatio tapahtumassa. No tänään sain vihdoin viimein ovisplussan testiin 😁

LH-tasot on yksilöllisiä, mutta ne nousee yleensä 1-2 päivää ennen ovista. Silloin rupeaa yleensä testissä viiva tummenemaan. Alla mun tämän kierron ovistestit, tänään siis o+ ja kp 16 alkoi tummenemaan.
IMG_7578.jpeg

Tässä mun tän kierron testit. Kp 17 huomasin et alko vahvistumaan ni siks tihensin testailua. Ja kp 19 varmistin et alko haalistua, et oli jo huippu, myös oireet ja lämmöt vahvisti et ovis oli kp 19 😊
1000152343.jpg

Takaisin