Raskaaksi 2025

Onnea @Evannu 💜⭐!!!

Toivotaan plussa-aaltoa todellakin!

Mulla hassu tilanne, en ole merkannut milloin ovis oli. Sen kyllä tikutin ja hyödynnettiin täydellisesti mutta en merkannut sitä flohon. En myöskään ekaa kertaa ole tehnyt seurantalistaa tuonne toiseen ketjuun. Eli vähän nyt rennompi kierto tämä. Nyt vähän taas palailee mieleen asia kun on jotakin dpo6-8 välillä. Pientä pistelyä jne mutta se on ihan normaalia. Hain tänään jopa erästä työpaikkaa joka olisi kyllä kaikin puolin mulle täydellinen työ. Sitä sitten joutuu myöhemmin pohtia onko fiksua ottaa vastaan työ jos sen saisin. Nyt toisaalta on niin paljon hakijoita liikkeellä niin eipä se mitenkään itsestään selvää ole.

Nyt kun tässä yrityksessä mennyt "jo" puoli vuotta niin vähän epävarma kannattaako muuta elämää pitää pausella kuten olen nyt esim työn etsinnässä pitänyt. Vaatii kyllä isoa pohdintaa. 👍

Tein eilen illalla vielä ovulaatiotestit ( 2 kpl ) ja ne oli positiiviset ja tänä aamuna kolme testiä (clearblue monitori, rfsu ja pregcheck) ja ne oli positiiviset kanssa 😊💕 Ilmoitin digihoitopolulle menkkojen alku ja ovulaatiopäivän ja nyt odotellaan mitä ne vastaa 🙈 onko meidän PAS todella tulossa nyt?

Menee tämä loppuloma ihan jännityksen vallassa kun ajattelin, että tän viikon saa vaan rentoutua ja levätä, että ovis ois ehkä la/su mutta nyt jännätään sitten 🙈 mutta odotetun ja ihanan asian takia, joten en valita ❤️

Tein eilen illalla vielä ovulaatiotestit ( 2 kpl ) ja ne oli positiiviset ja tänä aamuna kolme testiä (clearblue monitori, rfsu ja pregcheck) ja ne oli positiiviset kanssa 😊💕 Ilmoitin digihoitopolulle menkkojen alku ja ovulaatiopäivän ja nyt odotellaan mitä ne vastaa 🙈 onko meidän PAS todella tulossa nyt?

Menee tämä loppuloma ihan jännityksen vallassa kun ajattelin, että tän viikon saa vaan rentoutua ja levätä, että ovis ois ehkä la/su mutta nyt jännätään sitten 🙈 mutta odotetun ja ihanan asian takia, joten en valita ❤️
TsempiT odotteluun 🥰

Täällä kp8 ja eilen aloitettu talletukset varuiksi kun alkoi jo limoja näkyy, mitä mulla ei näy näin aikaisin. Muutenkin oli miehen tyhjennys että saadaan mulle laatua niin sama se hyödyntää itselle 😚 Harmi kun teinejä talo täys niin menee kuppitalletuksesi nyt usein kun ovat syyslomalla just.

Nyt sit yritän olla rentona tän loppukierron ajan.
Zen zen vaan 😂

Täällä kp8 ja eilen aloitettu talletukset varuiksi kun alkoi jo limoja näkyy, mitä mulla ei näy näin aikaisin. Muutenkin oli miehen tyhjennys että saadaan mulle laatua niin sama se hyödyntää itselle 😚 Harmi kun teinejä talo täys niin menee kuppitalletuksesi nyt usein kun ovat syyslomalla just.

Nyt sit yritän olla rentona tän loppukierron ajan.
Zen zen vaan 😂

Yritetään olla zen 😂😅 just tuossa oman teinin ja heidän kavereidensa hovikuskina jne ollut tämän viikon niin rentous on kaukana mutta tänään mennään kylpylään joten siellä saa omaa rauhaisaa aikaa 🙃

No tänään tuli peak lukemat mulle tohon clearbluen monitoriin. Ehkä pitäisi talletella koska kerran vaan tähän kiertoon talleteltu ja se oli sunnuntaina. 🤣 Ei oo jotenkin muistanu/kiinnostanu/kerenny/jaksanu. Koko viikko mennyt ajattelematta asiaa että pitäisi varmaan yrittää. Tai no eilen yritin miehelle ehdotella ei innostunut ideasta kun oli hirveän väsynyt. 🫣 Jos ei tänäänkään jaksa jota toivon ettei tapahdu niin en usko että noilla sunnuntain talletteluilla on edes mahdollisuuksia onnistua jos ovulaatio huomenna.

Paljon onnea @Evannu! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Toivotaan tosiaan, että tästä lähtee kunnon plussa-aalto liikkeelle!

Paljon tsemppiä PAS:iin @Saaruski!

Täällä on aika rauhallinen vaihe kierrosta, kp 5 ja alkaa menkat olla loppumaisillaan.
Työt on nyt tuoneet hieman stressin tuntua tähän viikkoon. Tähän toki vaikutti se, että kuopus on ollut kipeänä kotona, niin ei ole työteho ollut parhaimmillaan. Olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä stressin lieventämiseen? Toivon kyllä, että tilanne helpottuisi ennen kuin alkaa ovulaatio lähestymään...

Paljon onnea @Evannu! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Toivotaan tosiaan, että tästä lähtee kunnon plussa-aalto liikkeelle!

Paljon tsemppiä PAS:iin @Saaruski!

Täällä on aika rauhallinen vaihe kierrosta, kp 5 ja alkaa menkat olla loppumaisillaan.
Työt on nyt tuoneet hieman stressin tuntua tähän viikkoon. Tähän toki vaikutti se, että kuopus on ollut kipeänä kotona, niin ei ole työteho ollut parhaimmillaan. Olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä stressin lieventämiseen? Toivon kyllä, että tilanne helpottuisi ennen kuin alkaa ovulaatio lähestymään...

Päähieronta auttaa tai kasvohieronta on kans hyvä 👍🙂

Pahoittelut kaikille negoja saaneille! Aina yhtä ikävää😔

Onko täällä muita, jotka on käyttäneet lugesteronia luteaalivaiheen/alkuraskauden tukemiseen? Millaisia oireita teille on niistä tullut?

Oon täysin vakuuttanut itseni, että nyt näillä tärppäsi, kun turvottaa vatsaa ja rintoja, etoo ja on tunneherkkäfiilis. Lueskelin kuitenkin myös jotain jenkkireddit-juttuja, joissa osalla oli pahoinvointia yms. progesteronilisän oireena. Tarvis vähän reality checkiä nyt ennen kun toiveet liitelee liian korkealla ja sitte sieltä tullaan kovaa alas. Tänään dpo 8.
Olen käyttänyt viime vuonna (4 kiertoa käytin) ja valitettavasti mulle tekivät juurikin alkuraskausmaisia oireita joista aina heräsi toivo raskauden suhteen 😔

@Evannu paljon onnea ja tarrasukkia matkaan 🩷🩷🩷 otan plussa-aallokon vastaan mielelläni 🌊🌊🌊 antaa tulla vaan 🏊🏻‍♀️

@Saaruski isot onnittelut PAS:ista 😍 onnea ja menestystä siihen 🩷 p.s kiva huomata että muillakin isompia lapsia, omani täytti just 10 😊

Oma napuli: kyllä se maailmankaikkeus vaan osaa hoitaa tähdet kohdilleen 😭 huoletti vielä alkukierrosta miten meidän käy, päästäänkö inssiin vai meneekö viikonlopulle tai ensi viikolle, kun olisi tosi tärkeitä töitä VAAN ei mennyt! 😂

Yllätyin itsekin tuloksesta 😭😭😭🩷🩷🩷
Huomenna siis inseminaatio numero 3 ~ here we come!

Liitteet

• IMG-20251016-WA0004.jpeg
    IMG-20251016-WA0004.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 79
Kiitos taas kaikille onnitteluista 🥰

@gooseberry haha mä lähetän kunnon hyökyaallon 😅🌊🌊🌊🌊

@Lissu Lyhyt 5-10 minuutin happihyppely auttaa myös, jos työt vaan sellaisia että sallii. Pystyn keskittyy ulkona paljon paremmin esim mindfulness-harjoituksiin, jos työt meinaa kaatua niskaan. Myös suolakylpy jaloille iltaisin on 👌🏻

Onnea @Evannu 💜⭐!!!

Toivotaan plussa-aaltoa todellakin!

Mulla hassu tilanne, en ole merkannut milloin ovis oli. Sen kyllä tikutin ja hyödynnettiin täydellisesti mutta en merkannut sitä flohon. En myöskään ekaa kertaa ole tehnyt seurantalistaa tuonne toiseen ketjuun. Eli vähän nyt rennompi kierto tämä. Nyt vähän taas palailee mieleen asia kun on jotakin dpo6-8 välillä. Pientä pistelyä jne mutta se on ihan normaalia. Hain tänään jopa erästä työpaikkaa joka olisi kyllä kaikin puolin mulle täydellinen työ. Sitä sitten joutuu myöhemmin pohtia onko fiksua ottaa vastaan työ jos sen saisin. Nyt toisaalta on niin paljon hakijoita liikkeellä niin eipä se mitenkään itsestään selvää ole.

Nyt kun tässä yrityksessä mennyt "jo" puoli vuotta niin vähän epävarma kannattaako muuta elämää pitää pausella kuten olen nyt esim työn etsinnässä pitänyt. Vaatii kyllä isoa pohdintaa. 👍
Mulla myös työnhaku päällä vaikka on yrityskin käynnissä. Päädyin siihen että kun ei tiedä yhtään miten kumpikaan osuu kohdalle niin sama se on molempia yrittää yhtä aikaa. Kylläpä se elämä yleensä itsensä järjestelee siitä sitten :Relieved Face:

No tänään tuli peak lukemat mulle tohon clearbluen monitoriin. Ehkä pitäisi talletella koska kerran vaan tähän kiertoon talleteltu ja se oli sunnuntaina. 🤣 Ei oo jotenkin muistanu/kiinnostanu/kerenny/jaksanu. Koko viikko mennyt ajattelematta asiaa että pitäisi varmaan yrittää. Tai no eilen yritin miehelle ehdotella ei innostunut ideasta kun oli hirveän väsynyt. 🫣 Jos ei tänäänkään jaksa jota toivon ettei tapahdu niin en usko että noilla sunnuntain talletteluilla on edes mahdollisuuksia onnistua jos ovulaatio huomenna.
Meilläkin jäänyt tässä kierrossa tallettelut vähiin, ei oo kiinnostellu myöskään. Pitää tänään yritellä lämmitellä miestä kun lähdetään syyslomareissulle huomenna, siellä ei oikein ole mahdollisuutta kahdenkeskeiseen aikaan.

Mielialat on kyllä ollut maassa, jospa loma ja omalla perheellä oleminen toisi energiaa ja hyvää mieltä :Relieved Face:.

Olen käyttänyt viime vuonna (4 kiertoa käytin) ja valitettavasti mulle tekivät juurikin alkuraskausmaisia oireita joista aina heräsi toivo raskauden suhteen 😔
Kiitos vastauksesta! Kovasti halusin kuulla oliko muidenkin kokemus sama kuin omani. Tämän opin tässä kierrossa itsekin nyt. DPO 12 kirkas nega tänään ja kaikki oireet olleet poissa jo pari päivää. Muuten oli kyllä niin paljon kaikkea, että olin tosi toiveikas.

Nyt vain odotellaan, että lähete julkiselle menisi läpi vihdoin ja sitten toivottavasti ensikäynnin kautta IVF-jonoon. Sitä odotellessa jatkan luge-kiertoja. Felicitaksen lääkäri oli sitä mieltä että mun haasteilla (matala AMH, tosi matala AFC, endo, progesteronivaje) mikään vähempi ei meitä välttämättä auta, vaikka tokikaan ei ole mahdotonta luomuna onnistua kun raskauksia on aiemminkin alkanut.

Tsemppiä kaikille uusiin kiertoihin!😊

Hei vaan kaikille! 😊👋🏻

Olen keväästä asti lueskellut täällä, mutta päätin nyt vasta rekisteröityä mukaan keskusteluihin... josko löytäisi vertaistukea, tms.

Olen jo pitkään haaveillut omasta lapsesta ja äitiydestä, mutta vasta nyt olemme aloittaneet aktiivisen yrittämisen. Miehelläni on ennestään yksi lapsi, minulle tämä olisi ensimmäinen (olen kokenut yhden keskenmenon 2013) ja ikää on kuitenkin 36v.

Kiertoni on ollut 28 päivää, mutta ilmeisesti minulla on tavallista lyhyempi follikulaarivaihe, sillä olen varma että ovuloin jo noin viikko kuukautisista. En tiedä voiko iässä, kilpirauhasen vajaatoiminnassa ja lievässä ylipainossa olla syytä.

Aiemmin luotin sokeasti kalenteriin ja uskoin ovulaation olevan tarkalleen kaksi viikkoa kuukautisista, mutta viime kuussa ymmärsin että limaisuus, ym. ovulaatio-oireet alkoivat jo viikko kuukautisista ja olivat täysin päättyneet ja paikat kuivuneet oletetun ovulaatioajankohdan aikaan.

Nyt ostin Pregcheckin ovulaatioliuskoja ja vaikka laskennallisesti ovulaation pitäisi olla vasta vajaan viikon päästä 22.10, niin ovulaatiotestin mukaan 13.10 kp 6 aamulla oli selkeä nega, 15.10 kp 8 aamupäivällä testiviiva oli erittäin selkeästi näkyvissä, mutta ei kuitenkaan vielä yhtä vahva kuin kontrolliviiva ja tänään 16.10 kp 9 aamupäivällä oli jo paljon haaleampi kuin edellispäivänä. Mietinkin että onkohan LH-huippu voinut olla siinä välissä. Oireita on ollut limaisuus ja menkkamaiset kivut.

Jokatapauksessa tallettelimme miehen kanssa kp 9 iltapäivällä. Se on ainoa kerta tällä viikolla kun tähän on mahdollisuus. Seuraava tilaisuus on vasta kp 14, joka olisi laskelmien mukaan päivää ennen ovulaatiota, mutta edelleen uskon vahvasti ovuloivani jo paljon aiemmin.... Joten katsotaan kuinka käy.

Ääk, meinasi mennä eilen hääpäivä ohi, mut onneks muistin 🤣 Ja sit heti perään tänään juhlistetaan meidän 23 vuotista yhteistä taivalta 🩷 Ostin pihvit eilen tätä varten 😍

Tää aamu starttasi taas ajoissa, oikein odottaa 1veen päikköriaikaa kun pääsee itsekin nukkuu 🤣 Ei kai täs, vaipanvaihtohommat kutsuu ☺️

@iikku89 tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! 😊 oon kans miettinyt että mitenhän lyhyeen alkukiertoon tulis suhtautua (ovis monesti kp 11-12). Kiva että tulee aikaisin mutta onkohan se samalla huono merkki, ehkei kypsy kunnolla tms.. onko jollain tietoa tai kokemuksia tästä?

Takaisin