Muistaakseni punaviini kuuluu kansanviisauksiin, eli mitään tutkittua tietoa ei ole. Punaviinin sisältämien flavonoidien ja antioksidanttien hyödyistä oon lukenut, mutta pääsääntöisestihän alkoholia ei suositella missään vaiheessa raskautta yrittäessä ja pienikin määrä voi haitata elimistön normaalia toimintaa jossain määrin. En usko, että punkussa mitään terveyshyötyjä tässä vaiheessa on, korkeintaan rentoutumisen kautta, ei muuten.Tuli mieleen että vaikuttaako punaviini siis ainakin uskomusten mukaan jotenkin positiivisesti missä vaiheessa kiertoa, oliko se ovulaation jälkeen ja minä dpo:na sitä pitäisi juoda?Mietin uskallanko ottaa yhden tai max kaksi lasillista viikonloppuna kun mies osti punaviiniä.
Uskaltaakohan nyt kun dpo3 ja huomenna dpo4... Mietin vaikuttaako se jotenkin negatiivisesti vai voiko olla positiivisia vaikutuksia?
En oo itsekään sylkenyt tässä vaiheessa kiertoa lasiin, oon ottanut yhden tai kaksi annosta jos siltä on tuntunut, kuitenkin tää yritysvaihe voi kestää vuosia.
Toivon kovasti, että saisit pian parempia uutisia ja muistathan että raskautuminen ei tosiaankan ole mikään hyvän äitiyden mittari. 
Mutta oon kyllä iloinen siitä, että ovulaatio nyt todennäköisesti tapahtuu. Viimeksi oli niin kurjaa kun kierto vaan venyi ja venyi ja ovulaatiota ei vaan tullut... Että vaikka ei nyt tärppäisikään niin ainakin jotain kropassa tapahtuu.

Itsekin muistan vielä elävästi edellisen yrityksen aikana ne pettymykset negakierroissa, mutta pysyin toiveikkaana ja sit kun se plussa pärähti testiin, niin mä itkin ilosta ja se plussa tuntui vaan niin paljon paremmalta sen tuskailun jälkeen