Raskaaksi 2025

Tuli mieleen että vaikuttaako punaviini siis ainakin uskomusten mukaan jotenkin positiivisesti missä vaiheessa kiertoa, oliko se ovulaation jälkeen ja minä dpo:na sitä pitäisi juoda? 🙊 Mietin uskallanko ottaa yhden tai max kaksi lasillista viikonloppuna kun mies osti punaviiniä. 🙈 Uskaltaakohan nyt kun dpo3 ja huomenna dpo4... Mietin vaikuttaako se jotenkin negatiivisesti vai voiko olla positiivisia vaikutuksia?
Muistaakseni punaviini kuuluu kansanviisauksiin, eli mitään tutkittua tietoa ei ole. Punaviinin sisältämien flavonoidien ja antioksidanttien hyödyistä oon lukenut, mutta pääsääntöisestihän alkoholia ei suositella missään vaiheessa raskautta yrittäessä ja pienikin määrä voi haitata elimistön normaalia toimintaa jossain määrin. En usko, että punkussa mitään terveyshyötyjä tässä vaiheessa on, korkeintaan rentoutumisen kautta, ei muuten. 🤷🏼‍♀️

En oo itsekään sylkenyt tässä vaiheessa kiertoa lasiin, oon ottanut yhden tai kaksi annosta jos siltä on tuntunut, kuitenkin tää yritysvaihe voi kestää vuosia.

Oliko se niin että lämmöt nousee kun ovulaatio ohi? Ajattelin että ois vasta tulossa ovis ku on sellaset kivut ollu pari päivää mut selvästi on jo lämmöt noussut korkeammalle. Ei hirveesti kyllä jääny tähän kiertoon mahollisuuksia sitten 🤔
Jep, lämmöissä pitäisi olla pomppaus kun ovulaatio ohi. Toki niiden lämpöjen tulee pysyä korkeammalla kolmen päivän ajan

Edit eli vielä en heittäisi kirvestä kaivoon vaan yrittäisin ensinnäkin nyt pika pikaa, kun se munasolu olisi nyt liikkeellä tai sit sulla on yksittäinen lämmönnousu, mikä voi tulla monesta syystä esim yhdestä huonommin nukutusta yöstä.

Muokattu viimeksi:
Tuli mieleen että vaikuttaako punaviini siis ainakin uskomusten mukaan jotenkin positiivisesti missä vaiheessa kiertoa, oliko se ovulaation jälkeen ja minä dpo:na sitä pitäisi juoda? 🙊 Mietin uskallanko ottaa yhden tai max kaksi lasillista viikonloppuna kun mies osti punaviiniä. 🙈 Uskaltaakohan nyt kun dpo3 ja huomenna dpo4... Mietin vaikuttaako se jotenkin negatiivisesti vai voiko olla positiivisia vaikutuksia?
Jotkut uskovat että punaviini helpottaisi kiinnittymistä, koska lisää veren virtausta. Tutkitumpi tieto kuitenkin osottaisi pienenkin määrän alkoholia lisäävän kesken menon riskiä. MUTTA kans se että ennen plussaa voi yleisohjeena elää normaalisti.

@gooseberry Pahoittelut negasta! :red-heart: Toivon kovasti, että saisit pian parempia uutisia ja muistathan että raskautuminen ei tosiaankan ole mikään hyvän äitiyden mittari. :Two-hearts:

Täällä ovistestit haalentuneet eilisestä ja sen verran kovat oviskivut on, että uskon ovuloivani tänään. Vatsa on myös kuin paisunut rantapallo. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Mutta oon kyllä iloinen siitä, että ovulaatio nyt todennäköisesti tapahtuu. Viimeksi oli niin kurjaa kun kierto vaan venyi ja venyi ja ovulaatiota ei vaan tullut... Että vaikka ei nyt tärppäisikään niin ainakin jotain kropassa tapahtuu.

Takaisin täällä, valitettavasti meidän meidän toinenkin positiivinen kääntyi sitten kuitenkin lopulta negatiiviseksi eikä edes päästy meidän varhaisultraan saakka. Tehnyt hyvää nyt olla vaan täältä poissa (enkä oo kerinnyt nyt edes lukea mitä täällä on keskusteltu, joten pahottelut oma napailu heti!) ja olla miettimättä koko raskaushaavetta. Mutta ei se auta kuin suunta kohti uutta yritystä :red-heart:

Saatiin onneksi neuvolasta nyt jo ohjeistusta, että jos vielä kolmas samanlainen tulee, todennäköisesti tätä ehkä lähdetään sitten jo tutkimaan vaikkei yritystä kauaa ole takana. Vaikka ei nää pettymykset helppoja pääkopalle oo ollut niin kai sitä jotain hopeareunusta tästä pitää etsiä. Eli ainakin ollaan saatu niitä positiivisia, että jotain siellä yrittää tapahtua. Molemmilla kerroilla oon jopa testannut niin, että kuukautiset on olleetkin kierrosta myöhässä, mutta jatkossa taidan uskaltaa testata vielä reippaasti myöhemmin. :No Evil Monkey:

Tsemppiä kaikille, tilanteesta riippumatta ❤️ tosi rankkoja hetkiä ollut monella täällä.

Niitä ollut tää viikko itselläkin täynnä. Toivost täyteen epätoivoon ja itkuun asti ovista metsästäessä. Hetkittäin olin ihan varma että se missattiin ja toisina hetkinä uskoin, että tulossa se vielä on. Maanantain ultrassa arveli lääkäri että ke tai to pitäs tulla positiivinen testi, samaa sanottiin klinikalta kun en siihen lääkärin tähän perjantaihin tarjoamaan siirtoaikaan suostunut. Sitten kun sitä ei kuulunut, aloin olla jo täysin valmis heittämään pyyhkeen kehään tässä kierrossa. Onneksi plussa tuli tänään aamulla, lopultakin! Kp 14, joten vähän miun normiin myöhässä, mutta kuitenkin suht aikataulussa. Ja ens keskiviikkona pas! 😭
Oon niin helpottunut et saadaan tässä kierrossa se siirto jos vaan ei esty niinkuin viime kierrossa. Onneksi siihenkin varaudutaan nyt ylimääräisellä ultralla ennen alkion sulatusta, jotta ei maksa meille taas 700€ ”tyhjästä”.
Viimeistä kertaa siis todennäköisesti nyt viedään tän suhteen 🤞🏻

Tsemppiä kaikille, tilanteesta riippumatta ❤️ tosi rankkoja hetkiä ollut monella täällä.

Niitä ollut tää viikko itselläkin täynnä. Toivost täyteen epätoivoon ja itkuun asti ovista metsästäessä. Hetkittäin olin ihan varma että se missattiin ja toisina hetkinä uskoin, että tulossa se vielä on. Maanantain ultrassa arveli lääkäri että ke tai to pitäs tulla positiivinen testi, samaa sanottiin klinikalta kun en siihen lääkärin tähän perjantaihin tarjoamaan siirtoaikaan suostunut. Sitten kun sitä ei kuulunut, aloin olla jo täysin valmis heittämään pyyhkeen kehään tässä kierrossa. Onneksi plussa tuli tänään aamulla, lopultakin! Kp 14, joten vähän miun normiin myöhässä, mutta kuitenkin suht aikataulussa. Ja ens keskiviikkona pas! 😭
Oon niin helpottunut et saadaan tässä kierrossa se siirto jos vaan ei esty niinkuin viime kierrossa. Onneksi siihenkin varaudutaan nyt ylimääräisellä ultralla ennen alkion sulatusta, jotta ei maksa meille taas 700€ ”tyhjästä”.
Viimeistä kertaa siis todennäköisesti nyt viedään tän suhteen 🤞🏻
Oi että, niin ihanaa että ovis löytyi! :red-heart: Hurjan paljon tsemppiä ja myötätuulia nyt tulevaan viikkoon 🌈:folded:

@gooseberry ja @Kali ette ole yksin. ❤️ Tää yrittäminen on henkisesti raskasta. Itsesyytökset, huonommuuden tunne ja muut negatiiviset tunteet ovat mun mielestä normaaleja. Ja niistäkin saa puhua ja myös nuo "negatiivisemmat" kirjoitukset tuovat vertaistukea samassa tilanteessa oleville. Mä ymmärrän teitä hyvin. Mä toivon sydämestäni teille plussatuulia ja tarrasukkia, kun plussan aika on. Halaus teille ❤️

Ja sit omanapailen :
Kp 27/29. Eilen pc antoi viivanpaikkaa, tänään negaa. Ovistesti plussa. Mitähän tästä nyt sit ajattelisi. :/

Hei! Help! Onko kellään muulla tämmöstä joskus ollut? (Kysymys pienen alku-ramblingin jälkeen)
Laitan nyt ensimmäistä kertaa viestiä tähän ryhmään, vaikka olenkin teidän muiden tarinoita seuraillut jo jonkin aikaa. 26 v, esikoinen syntynyt 2024 tammikuussa, ja nyt alkaisi toista tehdä mieli!
Ongelma vaan että erittäin epäsäännölliset kuukautiset eivätkä ole vieläkään kunnolla palanneet, koska imetän vielä. Nyt kuitenkin vajaa viikko sitten oli todella sellainen fiilis et ois ovis 🙈

Mut elikkäs! Se mitä haluaisin kuulla: onko teillä koskaan tullut kuumia aaltoja ovulaation jälkeen/ implantaation yhteydessä? Nyt tänään nimittäin tuli ensimmäistä kertaa elämässä kuumia aaltoja! Ja oon tosiaan 26v 🙈🙈 et menopaussista tuskin on kyse. En edes edellisessä raskaudessa tai muuten imetysaikana ole kokenut ainoatakaan kuumaa aaltoa, niin olipas kyllä aika outoa!

Hei! Help! Onko kellään muulla tämmöstä joskus ollut? (Kysymys pienen alku-ramblingin jälkeen)
Laitan nyt ensimmäistä kertaa viestiä tähän ryhmään, vaikka olenkin teidän muiden tarinoita seuraillut jo jonkin aikaa. 26 v, esikoinen syntynyt 2024 tammikuussa, ja nyt alkaisi toista tehdä mieli!
Ongelma vaan että erittäin epäsäännölliset kuukautiset eivätkä ole vieläkään kunnolla palanneet, koska imetän vielä. Nyt kuitenkin vajaa viikko sitten oli todella sellainen fiilis et ois ovis 🙈

Mut elikkäs! Se mitä haluaisin kuulla: onko teillä koskaan tullut kuumia aaltoja ovulaation jälkeen/ implantaation yhteydessä? Nyt tänään nimittäin tuli ensimmäistä kertaa elämässä kuumia aaltoja! Ja oon tosiaan 26v 🙈🙈 et menopaussista tuskin on kyse. En edes edellisessä raskaudessa tai muuten imetysaikana ole kokenut ainoatakaan kuumaa aaltoa, niin olipas kyllä aika outoa!

Onko imetysmäärät vähentyneen ? Imetyksen väheneminen/lopettaminen aiheuttaa hormonaalisia muutoksia, jolloin voi olla hyvinkin raskauden aikaisia oireita. Se voi olla yksi selittävä tekijä tai ovulaation aikaiset "oireet" ovat muuttuneet synnytyksen jälkeen. Näin itselle kävi, eli ovulaation lämpöjen nousu todellakin tuntui, lisäksi oli pahoinvoivaa oloa ym. Samaa aiheutti imetyksen lopettaminen ja lisäksi hiustenlähtöä 🫣

Toivottavasti en ole tulossa kipeäksi koska eilen palelin ja oli todella kylmä. Mies tosin valitti samaan aikaan että hänellä oli kuuma. 😂 Tänään jotenkin nuhainen olo ja päätä särkee ja vieläkin vähän kylmä olo. Dpo4 vasta joten ei varmaan voi kyllä olla oireitakaan mistään tärpistä, ellen sitten olisi väärässä dpo:sta jota epäilen etten voi olla... 😅

Olin myös väärässä että en piinailisi ja miettisi niin paljon nyt viikonloppuna kun mieskin kotona... 🤣

Toivottavasti en ole tulossa kipeäksi koska eilen palelin ja oli todella kylmä. Mies tosin valitti samaan aikaan että hänellä oli kuuma. 😂 Tänään jotenkin nuhainen olo ja päätä särkee ja vieläkin vähän kylmä olo. Dpo4 vasta joten ei varmaan voi kyllä olla oireitakaan mistään tärpistä, ellen sitten olisi väärässä dpo:sta jota epäilen etten voi olla... 😅

Olin myös väärässä että en piinailisi ja miettisi niin paljon nyt viikonloppuna kun mieskin kotona... 🤣
Mullakin vähän semmonen orastava flunssainen olo, lämmöt tosin 36.8 eli varmaan mitään ihmeellistä kuitenkaan :tears:
Muistelen, että mulla olisi suunnilleen dpo 4-6 ollut vähän päänsärkyä siinä kierrossa, mistä raskauduin. Voin toki nyt muistaa aivan väärin, nyt ei itsellä ainakaan ole mitään päänsärkyä ollut. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mullakin vähän semmonen orastava flunssainen olo, lämmöt tosin 36.8 eli varmaan mitään ihmeellistä kuitenkaan :tears:
Muistelen, että mulla olisi suunnilleen dpo 4-6 ollut vähän päänsärkyä siinä kierrossa, mistä raskauduin. Voin toki nyt muistaa aivan väärin, nyt ei itsellä ainakaan ole mitään päänsärkyä ollut. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mullakin muistelen ainakin että niissä kierroissa jossa plussan saanut olisi ollut päänsärkyä ovulaation jälkeen kyllä. En tarkemmin kyllä muista missä vaiheessa että olisiko näin aikaisilla päivillä ollut... 😆

Melkein alan jo toivomaan taas mutta yritän rauhoitella itseäni että se nega sieltä ensi viikolla varmaan tulee. En jaksa samanlailla olla ylipositiivinen kuin yritin ainakin olla viime kierrossa. 😔 Eihän se mitään auttanut. 🤣 Tuntui vain valehtelulta itselleni.

Omanapailen nyt törkeästi, koska on niin huono olla henkisesti ja fyysisesti, että on vain pakko purkaa tuntoja.

Mut tavoitti tänä aamuna ekaa kertaa asentohuimaus, en uskaltanut nousta sängystä ylös, kun maailma pyöri silmissä ja oksetti jo lepoasennossa. Piti laittaa puolisolle yövuoroon viestiä, että tulisi töistä suoraan pelastamaan mut ja esikoinen pois makkarista. Pääsin ylös ja samantien alkoi raju oksentaminen, oksensin tasaisin välein 7-11 välin, jolloin sain torkahdettua, lisäksi otin vielä parin päiväunet esikoisen kanssa.

Edelleen on todella paha olla, enää ei huimaa niin paljon ja ruoka pysyy jo sisällä. Mies ei ole saanut nukkua muuta kuin porukan päiväunet, on siis syyllinen olo siitäkin, kun hän on joutunut kantamaan vastuun lapsesta vähillä unilla.

Tää päivä on nostattanut pientä pelkoa raskauspahoinvointia kohtaan, vaikkei pelko olekaan ajankohtainen näin dpo4. Esikoisen raskaus oli helppo, en oksentanut kuin alle 10 kertaan, silloinkin suun yliherkkyyden takia. Jotenkin tähän asti sitä on uskonut seuraavan menevän samalla lailla, mutta eihän se niin mene. Ei ole siis piinaviikoista tietoakaan, päinvastoin ahdistaa, eikä tee mieli edes testata.

En tiedä mitä tällä avautumisella haen, ehkä vertaistukea ja sympatiaa. Pelko ei oo aiemmin kuulunut yritysvaiheeseen, oon vähän hukassa näiden tunteiden kanssa.

Omanapailen nyt törkeästi, koska on niin huono olla henkisesti ja fyysisesti, että on vain pakko purkaa tuntoja.

Mut tavoitti tänä aamuna ekaa kertaa asentohuimaus, en uskaltanut nousta sängystä ylös, kun maailma pyöri silmissä ja oksetti jo lepoasennossa. Piti laittaa puolisolle yövuoroon viestiä, että tulisi töistä suoraan pelastamaan mut ja esikoinen pois makkarista. Pääsin ylös ja samantien alkoi raju oksentaminen, oksensin tasaisin välein 7-11 välin, jolloin sain torkahdettua, lisäksi otin vielä parin päiväunet esikoisen kanssa.

Edelleen on todella paha olla, enää ei huimaa niin paljon ja ruoka pysyy jo sisällä. Mies ei ole saanut nukkua muuta kuin porukan päiväunet, on siis syyllinen olo siitäkin, kun hän on joutunut kantamaan vastuun lapsesta vähillä unilla.

Tää päivä on nostattanut pientä pelkoa raskauspahoinvointia kohtaan, vaikkei pelko olekaan ajankohtainen näin dpo4. Esikoisen raskaus oli helppo, en oksentanut kuin alle 10 kertaan, silloinkin suun yliherkkyyden takia. Jotenkin tähän asti sitä on uskonut seuraavan menevän samalla lailla, mutta eihän se niin mene. Ei ole siis piinaviikoista tietoakaan, päinvastoin ahdistaa, eikä tee mieli edes testata.

En tiedä mitä tällä avautumisella haen, ehkä vertaistukea ja sympatiaa. Pelko ei oo aiemmin kuulunut yritysvaiheeseen, oon vähän hukassa näiden tunteiden kanssa.
Sun pelko on ihan ymmärrettävä. Voimia sinne toipumiseen❤️.
Kyllähän sitä väkisin miettii itsekin että mitäs jos käykin huono tuuri ja seuraava raskaus onkin tosi rankka kun on pienet lapset lisäksi hoidettavana. Lohdun sanana: mulla kuopuksen raskaus oli huomattavasti helpompi kuin esikoisen. En oksentanut kertaakaan ja kipujakin oli vähemmän. Eli voi mennä noinkin päin, vaikka mitään ei voikaan ennustaa. Ja meilläkin on tällä hetkellä arki tosi hektistä ja välillä kyseenalaistan itseäni, mutta silti tiedetään kumpikin että tätä halutaan ja että asiat järjestyy kyllä. Eli yhtä aikaa odotan raskautta, että jännitän sitä että mitäs sitten kun ei voi tietää ennakkoon iskeekö hypermeesi ja tuleeko koliikkivauva. Eli et ole mietteinesi yksin.❤️

@ohdake kyllähän tuollainen kokemus laittaa miettimään asioita täysin ymmärrettävästä syystä. Itsellä on vasta toisen raskauden yritys päällä niin ei oo vielä kokemusta pienestä lapsesta ja raskaudesta. Esikoisen kohdalla mulla oli ongelmana että oksensin yllättäen. Saatoin kävellä ja sit yks kaks yrjö lentää pitkin seiniä kaaressa. Sit mulla oli yökkiminen aika äkäinen, mutta se harvemmin sai mua oksentamaan.

Itse aattelen asian niin että tulee mitä tulee niin jotenkin siitä selvitään. Eihän se varmasti hauskaa sit ole, mutta aika monesti jotain järjestelyitä löytyy minkä jälkeen asiat siedettävämpiä.

Ja voihan olla että sulla menee yhtä hyvin toka kuin eka tai ehkä jopa paremmin. Ei tiedä kuitenkaan ennen kuin tapahtuu.

Päänsärky voi johtua estrogeenitason laskusta mikä on normaalia ennen kuukautisten alkua 👍🏻

Mullakin muistelen ainakin että niissä kierroissa jossa plussan saanut olisi ollut päänsärkyä ovulaation jälkeen kyllä. En tarkemmin kyllä muista missä vaiheessa että olisiko näin aikaisilla päivillä ollut... 😆

Melkein alan jo toivomaan taas mutta yritän rauhoitella itseäni että se nega sieltä ensi viikolla varmaan tulee. En jaksa samanlailla olla ylipositiivinen kuin yritin ainakin olla viime kierrossa. 😔 Eihän se mitään auttanut. 🤣 Tuntui vain valehtelulta itselleni.

No mutta, toiveikas saa ja pitää olla :smiling-eyes: Itsekin muistan vielä elävästi edellisen yrityksen aikana ne pettymykset negakierroissa, mutta pysyin toiveikkaana ja sit kun se plussa pärähti testiin, niin mä itkin ilosta ja se plussa tuntui vaan niin paljon paremmalta sen tuskailun jälkeen :tears:
Mutta tosiaan, toki päänsärky voi johtua niin monesta asiasta, että tokkopa sitä ainakaan raskausoireena ensimmäisenä edes tohtii pitää. Mut pysytään toiveikkaina! :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Takaisin