Raskaaksi 2025

Hui kun sulla oli @salainensydän karsea kokemus geleistä! Mä kahlasin tuon gelee ketjun aiemmin keväällä läpi, ja joillain oli kans kokemuksia siitä että kierto venyi, mutta erityisesti taisi olla luteaalin pidentymää, mikä monella voi olla ihan hyväkin.

Mä söin viime kierron geleitä kapselin päivässä ovikseen asti, sitten lopetin. Ei tullut plussaa, eikä varsinaisesti muitakaan "hyötyjä" mitä niistä mainostettiin. Oviskivut oli normaalia voimakkaammaat, tai alkoi tuntemukset jo viikkoa ennen ovista. Mutta ei kuitenkaan mitkään jäätävät, yleensäkään mulla ei ole. Mulle kierto oli jopa lyhyehkö, 34 päivää. Toisaalta ilman geleitä lyhin kierto keväältä on 33 päivää, mutta geleitä edeltävä oli taas 39, joten en sitten tiedä mistä johtui tai oliko geleillä vaikutusta kiertoa lyhentävästi.

Tässäkin kierrossa syön geleitä, mutta en niin säntillisesti. Olin 1,5 viikkoa reissussa, jossa tabletit ei ollut mukana. Joten ehkä tätä kiertoa ei voi kunnolla ottaa verrokiksi, kun en ole syönyt niitä koko alkukierron ajan. Mutta ajattelin tuon purkin kuitenkin syödä loppuun, ellei sitten tule plussaa tässä kierrossa ( :folded: ).

Siitä kaiketi on tutkimusta, että erityisesti miehille noista kapseleista olisi hyötyäkin - naisille ei niinkään todistetusti. Mutta mun mies ei vielä oo suostunut alkaa näitä luontaistuotteita syömään siltikään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Hei kanssakuumeilijat ☀️ onko kokemusta gelee royalesta? Napsitteko päivittäin vain lopetatteko ovikseen vaaai? ☺️ bongasin lifen loppuunmyynnistä halvalla ja meinasin testata :) ei varmaan haittakaan ole:)
Mulla mies söi noita gelee royaleita pari kuukautta. Tulin raskaaksi tokan kuukauden aikana mutta meni kesken. Oon yrittäny et jatkais niiden syömistä mut se aattelee nyt vaan et ei niistä mitään hyötyä ole. 🤣

Itsellä gleeistä aiemmissa yrityksissä yhden-kaksi kiertoa käytin vahvat ovulaatio kivut sain siitä ilman raskautta ja muu aika kans vatsa oireita kärsin niiden kanssa.

Kaikkille tsemppiä yrittämiseen ja piinailuun sekä missä vaiheessa kukanenkin on :)

Mitä luontaistuotteita teillä on käytössä ja katsoin joiltain sivuja siellä suositeltiin mangesiumin käyttöä raskautta yrittäessä mitä mielipiteitä tästä? Tällä hetkellä kalkki, foolihappo, d-vitamiini sekä donaverty menee itelle.

Mulla menee foolihappo, d-vitamiini jota normaalistikin oon käyttänyt ja magnesium sekä kalkki joita samoin normaalistikin käyttänyt ennen yrityksen alkua. Mutta jatkanut yrityksen alun jälkeen. Ainoa minkä lisännyt on tuo foolihappo ja yritin yhden kierron syödä vehnänalkionöljyä. Siitä en nähnyt mitään hyötyä olevan. 😆

Ja en kyllä tiedä miten tätä yrittämistä jaksaa kierrosta toiseen. Meillä "vasta" yk5... Ja kaksi kertaa tuona aikana keskenmenneen jälkeen saanut positiivisen testin ja keskenmenneet. Joten en varmaan osaisi edes iloita vaikka saisin plussan kun pelkäisin ja uskoisin senkin menevän kesken. Todella ristiriitaiset tunteet itsellä tähän yrittämiseen kyllä.

Minä en edes tiedä mikä yk meillä on, koska heitti nuo kierrot kyllä niin häränpyllyä koko talven. Mutta nyt letroilla menossa neljäs kierto ja yli puolivälin ollaan, nyt dpo 2 ja kp 17. Tämä kierto meni vähän "ohi", eli talleteltiin vaan ovispäivänä ja viisi päivää ennen. No, koitan ottaa rennosti asian kanssa. 🫠 Toisaalta ei kyllä ole odotuksetkaan korkealla (ainakaan vielä), koska tallettelut meni miten meni.

Käytin gelee royalea kaksi purkkia joskus talvella. En huomannut mitään vaikutusta ja alkoi kyllästyttää se lisäravinteiden määrä. Nyt menee raskausvitamiini, kalsium ja d-vitamiini, lisäksi otan kalaöljykapseleita aina muistaessani. Veikkaan, että sitten jos tulen raskaaksi, syön kalaöljyä koko raskauden ajan. Kun kala on niin saakelin kallista. 😅

Minä en edes tiedä mikä yk meillä on, koska heitti nuo kierrot kyllä niin häränpyllyä koko talven. Mutta nyt letroilla menossa neljäs kierto ja yli puolivälin ollaan, nyt dpo 2 ja kp 17. Tämä kierto meni vähän "ohi", eli talleteltiin vaan ovispäivänä ja viisi päivää ennen. No, koitan ottaa rennosti asian kanssa. 🫠 Toisaalta ei kyllä ole odotuksetkaan korkealla (ainakaan vielä), koska tallettelut meni miten meni.

Käytin gelee royalea kaksi purkkia joskus talvella. En huomannut mitään vaikutusta ja alkoi kyllästyttää se lisäravinteiden määrä. Nyt menee raskausvitamiini, kalsium ja d-vitamiini, lisäksi otan kalaöljykapseleita aina muistaessani. Veikkaan, että sitten jos tulen raskaaksi, syön kalaöljyä koko raskauden ajan. Kun kala on niin saakelin kallista. 😅
Hei oot saman ikänen ja tosi samassa tilanteessa ku mä 🥰 ihanaa vertaistukea!!! Me ollaan nyt käyty ensikäynnillä lapsettomuushoidoissa ja tästä jatketaan ensin luomuna 3 kiertoa ja sit alotetaan inseminaatiot ilmeisesti

Heippa! Oon taustaillut ja lueskellut teidän viestejä ahkerasti, mut nyt arvelin itsekin liittyä mukaan! Täällä siis löytyy tyttö 10/23 ja toinen olisi haaveissa. Juuri sain plussan viime viikolla mutta se päättyi heti alkuunsa eilen ja nyt jo testit reippaasti haalentuneet. Mieli on yllättävän rauhallinen kun jotenkin tuntui alusta asti siltä että ei tuu mitään. Saas nähdä kuinka keho tästä palautuu, toivottavasti nopeasti. Mulla on pcos ja hyvin epäsäännölliset kierrot, esikoinen saatu aikaan ovulaatioinduktiolla. 🌸😊

Vähän ikävä aihe tähän topikkiin mutta toivoisin kokemuksia noista kemiallisista jos kellään on jakaa? Kuinka nopeasti elimistö toipui yms? Mulla vuosi vain eilen hiukan kirkasta verta ja sen jälkeen ei ole mitään tullut 🥶🙏

Vähän ikävä aihe tähän topikkiin mutta toivoisin kokemuksia noista kemiallisista jos kellään on jakaa? Kuinka nopeasti elimistö toipui yms? Mulla vuosi vain eilen hiukan kirkasta verta ja sen jälkeen ei ole mitään tullut 🥶🙏
No mulla kemiallisissa joita kaksi ollut vuoto kesti normaali kuukautisten ajan eli noin 4-5 päivää tosin vuoto alkoi hitaasti ja sitten runsastui. Ovista aloin testaamaan pari päivää vuodon päätyttyä ja se tulikin normaaliin aikaan n. kp 13-14 kumpanakin kertana. Mulla siis keho yllättävän nopeasti palautui kemiallisista. 🤔

Mulla oli tammikuussa ja ensi tuli kaikki raskausoireet ja sitten sain plussan testiin. No ne ei vahvistunut ja muutaman päivän päästä tehty digi oli negatiivinen ja sitten aikoihin vuoto joka paheni viikon jälkeen, sitten tuli kovat kivut ja vuotoa kesti aikalailla koko kuukauden. 🫣 Oli siis yllättävän raju vaikka niin nopeasti kaikki tapahtui ja hyvin nopeasti meni kesken. Ja kai se kemialliseksi lasketaan silti, ku viikkoja oli niin vähän. 🤷
Helmikuussa päästiin sitten yritys hommiin onneksi ja kierrot oli normaaleja yms. 🤗 Ja nyt olenkin taas raskaana ja viikkoja jo 9+3 😍

Hei oot saman ikänen ja tosi samassa tilanteessa ku mä 🥰 ihanaa vertaistukea!!! Me ollaan nyt käyty ensikäynnillä lapsettomuushoidoissa ja tästä jatketaan ensin luomuna 3 kiertoa ja sit alotetaan inseminaatiot ilmeisesti
Kuulostaa hyvältä, tsemppiä sinne! Jos et vielä ole tuolla salaisella lapsettomuuspuolella niin kannattaa liittyä, siellä on kivasti vertaistukea myös sitten. Toivotaan, että luomukierroissa alkaisi tapahtua tai insseissä viimeistään! Me ei päästä inssiin ollenkaan, koska lääkärin mielestä se ei meidän tilanteessa ole järkevää, eli kesä mennään luomuillen (ovulaatioinduktiohoito toki käynnissä) ja syksyllä sitten IVF-jonoon.

Mulla on nyt vähän erikoinen tilanne menossa tässä. Ovulaatio on siis yleensä kp 13-17. Hyvin säännöllisesti kuitenkin siinä 13-15 välissä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Nyt aloitin tikuttelun kp 11 ja tikku näytti siltä, että varmaan seuraavana päivänä olisi jo plussa eli ovis olisi sitten kp 13. Seuraavana päivänä se oli kuitenkin jo ihan haalea ja pysynyt haaleana edelleen. Nyt on juuri se kp 13.

Limoja huomasin jo kp 9-10 ja kp 11 illalla bongasin oikein sellaisen kananmunan valkuaista muistuttavan klöntin. (Suuret pahoittelut yksityiskohdista) Nyt on ollut aika kuivaa sen klöntin jälkeen..

Niin tässä mietin, että voiko ovulaatio oikeasti olla ollut jo tuolloin kp 11 ja kp 10 olisi tullut tikkuun plussa, mutta en sitä tajunnut olla tikuttamassa, koska vastaavaa tapahtumaa ei tässä yli vuoden jaksolla ole koskaan ollut, että se tulisi noin ajoissa.

Onko täällä siis muita, joiden ovulaatio olisi joskus yllättänyt aikaisella tulemisella, vaikka muutoin on hyvin säännöllinen kierto?

Mulla on nyt vähän erikoinen tilanne menossa tässä. Ovulaatio on siis yleensä kp 13-17. Hyvin säännöllisesti kuitenkin siinä 13-15 välissä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Nyt aloitin tikuttelun kp 11 ja tikku näytti siltä, että varmaan seuraavana päivänä olisi jo plussa eli ovis olisi sitten kp 13. Seuraavana päivänä se oli kuitenkin jo ihan haalea ja pysynyt haaleana edelleen. Nyt on juuri se kp 13.

Limoja huomasin jo kp 9-10 ja kp 11 illalla bongasin oikein sellaisen kananmunan valkuaista muistuttavan klöntin. (Suuret pahoittelut yksityiskohdista) Nyt on ollut aika kuivaa sen klöntin jälkeen..

Niin tässä mietin, että voiko ovulaatio oikeasti olla ollut jo tuolloin kp 11 ja kp 10 olisi tullut tikkuun plussa, mutta en sitä tajunnut olla tikuttamassa, koska vastaavaa tapahtumaa ei tässä yli vuoden jaksolla ole koskaan ollut, että se tulisi noin ajoissa.

Onko täällä siis muita, joiden ovulaatio olisi joskus yllättänyt aikaisella tulemisella, vaikka muutoin on hyvin säännöllinen kierto?
Mulla on aina tullut ovulaatio aikalailla samaan aikaan, mut viimevuonna tulikin yllättäen myöhässä ja siitä sitten tämä meidän esikoinen yllätyksenä alkoi🙈

Mulla on aina tullut ovulaatio aikalailla samaan aikaan, mut viimevuonna tulikin yllättäen myöhässä ja siitä sitten tämä meidän esikoinen yllätyksenä alkoi🙈
Mullakin joskus ollut myöhässä, että voihan se sitä olla tälläkin kertaa, mutta ihmetyttää, että kaikki enteilevät oireet loppui jo siihen kp 11. Harmittaa vaan, kun tässä kierrossa olisi sitten ainoastaan silloin kp 11 ollut teoriassa mahdollisuus onnistua, jos se ovulaatio on ollut vasta kp 11, jos jo kp 10, niin ei toivoakaan onnistumisesta tässäkään kierrossa. 😩 Varmaan syytä jo kohta hakeutua hoitoon.

Mulla ollut nyt kaksi putkeen. Eka keskenmeno oli huhtikuussa ja vuosin kolme viikkoa, ei kipuja. Sitten yritettiin uudelleen ja tein positiivisen testin 14.5. Menin varhaisultraan ja gyne ei löytänyt mitään kohdusta, eli taas kemialline. Ainoa ongelma tässä, että mulla ei vieläkään ole tullut verenvuotoa. Aloitin siksi nyt terolutin taas ja periaatteessa ensi viikolla pitäisi alkaa menkat, toivottavasti. Alkaa masentaa tää ”epäonnistuminen” kokoajan🥺🙈

Pakko jakaa tänne fiiliksiä 11 vuoden takaa. Samana iltana tein sitten plussan 🤭
1000020220.jpg

Täällä sellanen jännä fiilis, että en uskalla testata vielä. Perjantaina olis dpo 10. Pitäisköhän odottaa vaan sinne menkkapäiviin asti tällä kertaa. Tää tunne voi tosin vielä muuttua, heh. Ja juurikin on tuollaiset @Yrittäjä83 kuvailemat menkkajuilinnat päällä, alaselkäkivut myös eli odotukset ei kovin korkeella. Mutta hienoa, jos voi tarkoittaa plussaa.:Victory Hand:

Täällä dpo7 ja viime kierron valeraskausoireet ovat täysin poissa. Eli ei niin minkäänlaista oireilua, pientä nippailua mutta sitä oli viime kierrossa kymmen kertaisesti joten nämä pikkutuntemukset ei mulle nyt merkkaa mitään. Toki tän saa niinkin käännettyä että oireettomuus on joillain ollut raskautumiskierrossa läsnä. 🤣

Takaisin