Raskaaksi 2025

Hei kiitti tästä! 😊
Mulla kans sama. Viivat heittelee jatkuvasti kun mennään plussaa kohti ja iltapäivän tulos on aina ns vahvempi. Saattaa olla tosi iso ero aamun ja iltapäivän testeissä 😬

Tässä esim viime kierrosta yksi aamutestikin. Sunnuntaina testasin tässä plussan

1000017601.jpg

Tänä aamuna tehty.. 😅 vaikka oli ihan kunnon menkat tossa kesäkuun alussa. Nii pitäisikö tähän jo uskoa ja siirtyä la puolelle pikkuhiljaa 😅

Vai sit aina palautua takaisin tänne🫣

Liitteet

• IMG20250613074026.jpg
    IMG20250613074026.jpg
    762.4 KB · Katsottu: 59
Mulla kans sama. Viivat heittelee jatkuvasti kun mennään plussaa kohti ja iltapäivän tulos on aina ns vahvempi. Saattaa olla tosi iso ero aamun ja iltapäivän testeissä 😬

Tässä esim viime kierrosta yksi aamutestikin. Sunnuntaina testasin tässä plussan

View attachment 145012
Joo!
Mulla kävi eilen niin, että iltapäivällä 4h pidätyksellä testattu oli tosi vaalea. Eli kuitenkin aamun testi oli vahvempi. 🤭 Testit loppuikin kaikenlisäks, pitää yrittää tänään ehtiä hyvissä ajoin kaupoille ja ostaa lisää. Ens kierrossa kyllä ostan clearbluen, en kestä näitä viivoja. 😂

Clearbluet on kyllä lahja jostain ylempää, kun menee moti viivojen lukemiseen. 🫣 Ennen edellistä raskautta tuli tutustuttua tähän ovulaatioiden tikutteluun ja jos ja kun joskus tässä menkat taas alkaa, niin pitää kyllä alkaa taas seurailemaan. Itse noilla liuskatesteillä ensin jahtailin ovista ja sit cbllä varmistin. 😄

Heippa kaikki, täällä uus liittymässä joukkoon!

Kuukauden verran olen lueskellut tämän ketjun viestejä, nyt kun yritys aloitettu niin ehkä on itselläkin jotain "annettavaa" tai vertaistuen tarvetta 😅

Yk1 vasta menossa, eli uutta ja jännää! En tiedä kuin luotettavat Ouran lämmöt on, mutta vähän enteilee normi kiertoa ja kk alkamista? Dpo nyt ehkä 8-9, en ole tehnyt vielä mitään testiä eikä se ole niin kuumotellutkaan, kun olo on sellainen ettei tärpännyt vielä tästä ensimmäisestä 😄
Koitin myös tuota ovulaation tikuttamista, kylläkin 1 krt päivässä ja jatkuvasti oli suht samanlaisia haaleita viivoja, tunnen kyllä ovulaatiokivun melko selkeästi ja sen perusteella sitten laskin dpo päivät.. Tummemman olisi varmaan saanut paremmin kiinni jos olisi kahdesti päivässä testannut?

Kuukauden verran olen lueskellut tämän ketjun viestejä, nyt kun yritys aloitettu niin ehkä on itselläkin jotain "annettavaa" tai vertaistuen tarvetta 😅

Yk1 vasta menossa, eli uutta ja jännää! En tiedä kuin luotettavat Ouran lämmöt on, mutta vähän enteilee normi kiertoa ja kk alkamista? Dpo nyt ehkä 8-9, en ole tehnyt vielä mitään testiä eikä se ole niin kuumotellutkaan, kun olo on sellainen ettei tärpännyt vielä tästä ensimmäisestä 😄
Koitin myös tuota ovulaation tikuttamista, kylläkin 1 krt päivässä ja jatkuvasti oli suht samanlaisia haaleita viivoja, tunnen kyllä ovulaatiokivun melko selkeästi ja sen perusteella sitten laskin dpo päivät.. Tummemman olisi varmaan saanut paremmin kiinni jos olisi kahdesti päivässä testannut?
Ekalla kerralla kun testasin ovulaatiotesteil testailin kerran päivässä, mut nyt pari kertaa testaillut kaks kertaa päivässä ja joo kyllä sillä tavalla saa paremmin kiinni milloin tumma viiva, esim tällä kierrolla testasin aamupäivällä todella tumman mutta illalla se oli jo huomattavasti haaleampi. 😅

Mutta itse dpo6 ja onneksi on huomiselle ja sunnuntaille tekemistä, jotta en piinaile liikaa. 🤣Mutta sitten alkuviikko ens viikon alku voi olla vaikea kun yritän olla mahdollisimman pitkään olla testaamatta. Ajattelin jospa "jaksaisi" odotella ainakin torstaihin eli dpo12:sta asti... Mutta pieni epäilys itseni tuntien että maanantaina jo sorrun testaamaan. 🙈

Onkohan ovulaatiokivut aina peräisin juuri siitä munasolun irtoamisesta? Onko kukaan tutkinut asiaa tarkemmin jostain järkevästä lähteestä? 😅 Mietin että voiko siitä vetää jotain johtopäätöksiä viimeistään, jos ei testeillä saa kiinni.

Kivut mulla tuntuu aina tosi kovaa. Vielä tässä kierrossa ei oo tuntunut muuta kuin pientä juilintaa. Limaisuus tosin on lisääntynyt tänään!

Tälle päivälle on siis ovulaation ennustus mutta testit ei oo vahvistanu vielä mitään. En saanut miestä eilen petipuuhiin mutta toivon, että jos tänään saan, niin ajoitus olisi hyvä. 🥺 Lähinnä se, että jos vaikka tässä päivällä alkaisi ne kovat oviskivut, niin onko illalla tallettelu jo myöhäistä.

Esikoista yrittäessä en testaillut mitään ennen kuin siinä kierrossa, jossa tärppäsi - oli mennyt sen verran monta kuukautta, että halusin tietää, onko ovulaatio vai ei. Suosittelen miettimään, onko itselle testaaminen jännittävää vai stressaavaa - itseä se stressaa, toki taustalla on nyt jo useampia menetyksiä, joten stressaisi joka tapauksessa, mutta testaaminen tuo jotain kontrollin tunnetta. Jos kroppa tuntuu toimivan ns. normaalisti ja säännöllisesti, voi olla rennompaa olla testailematta 😊 Tsemppiä yritysaikaan, toivottavasti se jää lyhyeksi!

Onkohan ovulaatiokivut aina peräisin juuri siitä munasolun irtoamisesta? Onko kukaan tutkinut asiaa tarkemmin jostain järkevästä lähteestä? 😅 Mietin että voiko siitä vetää jotain johtopäätöksiä viimeistään, jos ei testeillä saa kiinni.

Kivut mulla tuntuu aina tosi kovaa. Vielä tässä kierrossa ei oo tuntunut muuta kuin pientä juilintaa. Limaisuus tosin on lisääntynyt tänään!

Tälle päivälle on siis ovulaation ennustus mutta testit ei oo vahvistanu vielä mitään. En saanut miestä eilen petipuuhiin mutta toivon, että jos tänään saan, niin ajoitus olisi hyvä. 🥺 Lähinnä se, että jos vaikka tässä päivällä alkaisi ne kovat oviskivut, niin onko illalla tallettelu jo myöhäistä.
Munasolun irtoamisen jälkeen munasolu on noin vuorokauden hedelmöittymiskykyinen, että ei oo muutaman tunnin päölle, hyvin ehtii illasta.

En ole asiaa googlaillut kipujen osalta, mutta limojen osalta kyllä! Limoja tulee 1-2 pvää ennen ovulaatiota. Limathan itsessään johtuvat estrogeenitason noususta, ja estrogeenin määrä nousee jokin päivä ennen LH-piikkiä.

Viime kierto mulla oli letrokierto +inssi ja siinä sain LH-piikin kiinni ekaa kertaa. Kipuja oli ennen ovista runsaasti, samoin myös kutinaa alavatsassa. LH-piikki päivänä ei ollut kipuja eikä ovis ollut vielä inssissä tapahtunut kun ultralla katsottiin, lääkäri kuitenkin sanoi "hyvä ovulaatio menossa" eli niillä näppäimillä oli. Luulen oviksen tapahtuneen joko LH-piikkipäivänä tai sitä seuraavana. Kuitenkin mulla oireet vähentyivät tuon LH-piikin jälkeen. Luulen omalta osaltani sen kierron kipujen johtuneen follikkelin kasvusta tms. Kipuja oviksen aikana voi kyllä tulla siitäkin, että munasolun vapautuessa follikkeli jotenkim "repii" ympäristöään ja aiheuttaa kipua.

LH-piikki ei tarkoita että ovulaatio tapahtuu välittömästi (osalla toki tapahtuu heti, mutta useimmilla menee pitempi aika). Mun ymmärtääkseni paras hetki talletteluille on ovulaatiotestiplussa, mutta plussaa seuraavanakin päivänä ehtii hyvin talletella. Munasoluhan säilyy irtoamisen jälkeen vielä 24h. Toki pitää muistaa että siittiöt pitävät taukoa uituaan kohtuun ja jotenkin valmistautuvat hedelmöittämiseen niin niilläkin kestää oma aikansa. Toisaalta siellä munanjohtimessa on jo valmiiksi odottelemassa aiemmin talletellut siittiöt, nehän säilyvät siellä muutaman päivän.

Pohdin tätä myös joskus ja itse olen tullut siihen tulokseen, että itselläni ne kovimmat kivut tulevat juuri siitä kun munasolu irtoaa, se alkaa sellaisella paineen tunteella ja useamman tunnin kestää se paineen tunne ja kivut.
Ennen ovulaatiota on kaiken maailman nippailuja munasarjoissa, mutta ne eivät ole kivuliaita.

Eli en usko että on myöhäistä talletella illalla jos päivällä kivut alkavat 😊

Ja itsellä testeissä viivat on aika haaleita aina, mutta sitten yhtäkkiä päivä ennen ovista tulee testiin selkeä plussa.

Ja vielä limoista, itsellä limaa tulee 5 päivää joista viimeisenä päivänä on ovulaatio. Ensin lima on sellaista kiinteämpää ja pikkuhiljaa muuttuu liukkaammaksi ja päivä ennen ovulaatioita sitä tulee paljon, ei voi olla huomaamatta 😁

Itsekin tätä pohtinut kun mulla tulee ovulaatioplussa aina vasta sillon kun on ne kovimmat kivutkin. Ja sit ku jokapaikassa lukee, että ovulaatio tulee vasta seukki päivänä plussasta🤔

Hei vaan! Täällä uusi kirjoittelija :) olen 31-vuotias, puolison kanssa on edellisestä kierrosta viimein alettu yrittämään ensimmäistä lasta. Nyt näyttäisi siltä, että ensimmäinen yritys päättymässä kuukautisiin. Jotain alavatsatuntemuksia olin tuntevinani loppukierrosta, mutta näyttää tosiaan siltä että menkat alkamassa.. Tarkoitus olisi varmaan ainakin tässä alussa ettei aleta ovulaatiota tikuttamaan, vaan enemmän rennolla otteella. Mutta saa nähdä kuinka mieli muuttuu. Tässä kierrossa luulen, että yrityskerrat ei oikein osuneet parhaimmille päiville miehen reissun takia. Ensi kierrosta uutta yritystä kehiin. :)

Noniin eli ei ihan yksiselitteistä vastausta tähän oviskipuasiaan, kuten ajattelinkin! Oon siis yrittänyt googlailla mutta vähän lähteestä riippuen saanut erilaista tietoa. Joillakin se kipu voi olla siis sitä follikkelin kasvua ja joillakin irtoamisesta johtuvaa. Toisinsanoen siitä ei voi vetää johtopäätöksiä suoraan että mikä vaihe kropassa menossa. 🤔

Mulla se kipu on myös semmoista kovaa ja repivää, että oon aina olettanut sen tulevan nimenomaan irtoamisesta. Mutta mistäpä sitä tietää. 🧐 Just samallaista kuin @*mima* lla että ensin nippailuja ja myöhemmin kunnon kivut.

Oisko kokemuksia myo-inositolista?

Lähinnä hedelmällisyyden tukemiseen ylipäätään, mulla ei oo pcos, mutta oon lukenu että voisi silti olla hyötyä. Ei siis tarvii olla sitä chiro-jotain, pelkkä inositoli riittää. Puhdas+ merkillä näyttäisi olevan jauheena ja siitä oon joskus jotain suosituksia lukenut. Oon ollu vähän skeptinen muiden kuin perusvitamiinien ottamisen suhteen mutta alkaa nyt tuntua että pitäiskö kuitenkin tätä kokeilla

Takaisin