Raskaaksi 2025

Kivasti sain vastauksia sinne aukkarikokemuksia-ketjuun ja osallahan oli mennyt tosi hyvin, mutta osalla tosi kivuliaastikin. Mieluummin varaudun pahimpaan ja helpotun kuin menen luottavaisena omaan onneeni ja järkytyn. 😅
Mulla oli toinen puoli vähän tukkoinen ja se oli vähän kivulias, toisella puolella ei tuntunut mitään. Muistelen sillon lukeneeni kokemuksista, että tukossa olevat olisi kivuliaat, kun nesteellä menee kauemmin tulla läpi. Toivotaan, että sulla on tuubat auki.:folded:

Mulla ovis oireet loistaa poissaolollaan, heti ahdistus että ei mitään ovista edes tule. Ovistesti myös jatkuva nega, nyt olen harvemmin testannutkaan kun tunnistan oireet kuitenkin hyvin. Ja nyt niitä ei ole. Tuskaa odottaa!

Luojan kiitos on hyvin kiireistä tällä hetkellä että ei ehdi edes niin masentua aiheesta. 🙈 Flo povaa muistaakseni sunnuntaille vasta ovista.

Sain illalla itselleni nuo verikokeiden tulokset. Lääkäri ei vielä ole arvioinut niitä mutta ferritiini arvot nähtävästi vähän alhaiset kun 26 ja normi jotain 30 ylöspäin... Ja pari muuta arvoa perusverenkuvasta olivat sitten korkeat jotka ilmeisesti ihan vähän koholla olivat vain mutta voivat viitata tulehdukseen. 😵‍💫 No ei kai olisi pitänyt itse lukea ja alkaa analysoimaan noita. Nyt en varmaan saa unta kun alkoi huolestuttamaan. Ja pelottaa myös.. 😢

Sain illalla itselleni nuo verikokeiden tulokset. Lääkäri ei vielä ole arvioinut niitä mutta ferritiini arvot nähtävästi vähän alhaiset kun 26 ja normi jotain 30 ylöspäin... Ja pari muuta arvoa perusverenkuvasta olivat sitten korkeat jotka ilmeisesti ihan vähän koholla olivat vain mutta voivat viitata tulehdukseen. 😵‍💫 No ei kai olisi pitänyt itse lukea ja alkaa analysoimaan noita. Nyt en varmaan saa unta kun alkoi huolestuttamaan. Ja pelottaa myös.. 😢
Tuo ferritiini on kyllä aika alhainen. Miulla teki raudanpuute sitä, että sekoitti koko kropan toimintaa. Oli munuais- ja kilppariarvot päin honkia sen takia.

Kysymys ovulaatiotesteistä tähän väliin. Mulla on kokemusta vaan digitaalisesta enkä oikein tiedä miten näitä pitää tulkita. Tämän aamuinen on haaleampi kuin kahtena edellisenä aamuna. Kannattaako viivojen vahvuuksia edes vertailla keskenään ennen plussaa? Nuo on jokainen otettu aamuisin samaan aikaan.

1000039506.jpg

@Viherkasvi oman kokemuksen mukaan nuo viivat elää ihan omaa elämää ennen plussaa, ainakin pc:n markettiliuskoissa. Itsellä myös testi näyttää plussaa iltapäivisin/iltaisin, harvoin aamulla.
Joo... No näin epäilinkin. Ainakaan mitään merkkejä ei vielä ovulaatiosta ole niin vähän epäilyttää että huippukaan olisi vielä mennyt ohitse. 😂

Itse en ole tässä viiden vuoden aikana kertaakaan saanut ovisplussaa aamulla näkyviin testiin, vain iltapäivällä/alkuillasta.
Testaan klo 15-20 välillä ja sillä tavalla olen saanut plussan kiinni, joskus on tosi tummat viivat 2 peräkkäistä iltaa, useimmiten kuitenkin vain yhtenä iltana ja sitten heti taas seuraavana päivänä menee todella haaleaksi tai jopa katoaa kokonaan toinen viiva...
Suosittelen alkuun testaamaan kahdesti päivässä, että löytää itselle sopivan ajankohdan, täällä on monia, joilla ei aamusta testatessa tuu LH huippua testeihin ollenkaan näkyviin... 🤔
Ja minun käyttämät testit ohjeistaa testaamaan muutenkin myöhemmin päivällä, ei heti aamusta.. 🤔 ja niin käytän apteekin ovistestejä, välillä pitkillä korkeilla, aika isoja puikkotestejä ja sitten välillä pienempiä muistaakseni onestepin vihreällä korkeilla olevia... Riippuen missä apteekissa käyn... 😅

Muokattu viimeksi:
Itse en ole tässä viiden vuoden aikana kertaakaan saanut ovisplussaa aamulla näkyviin testiin, vain iltapäivällä/alkuillasta.
Testaan klo 15-20 välillä ja sillä tavalla olen saanut plussan kiinni, joskus on tosi tummat viivat 2 peräkkäistä iltaa, useimmiten kuitenkin vain yhtenä iltana ja sitten heti taas seuraavana päivänä menee todella haaleaksi tai jopa katoaa kokonaan toinen viiva...
Suosittelen alkuun testaamaan kahdesti päivässä, että löytää itselle sopivan ajankohdan, täällä on monia, joilla ei aamusta testatessa tuu LH huippua testeihin ollenkaan näkyviin... 🤔
Ja minun käyttämät testit ohjeistaa testaamaan muutenkin myöhemmin päivällä, ei heti aamusta.. 🤔 ja niin käytän apteekin ovistestejä, välillä pitkillä korkeilla, aika isoja puikkotestejä ja sitten välillä pienempiä muistaakseni onestepin vihreällä korkeilla olevia... Riippuen missä apteekissa käyn... 😅
Hei kiitti tästä! 😊

Kysymys ovulaatiotesteistä tähän väliin. Mulla on kokemusta vaan digitaalisesta enkä oikein tiedä miten näitä pitää tulkita. Tämän aamuinen on haaleampi kuin kahtena edellisenä aamuna. Kannattaako viivojen vahvuuksia edes vertailla keskenään ennen plussaa? Nuo on jokainen otettu aamuisin samaan aikaan.

View attachment 144989
Paras aika tehdä ovistesti on klo 10-20 välillä, jossain ohjeissa olen lukenut myös klo 12-16. Ensimmäisestä virtsasta ei kannata tehdä (näyte liian laimea), LH:ta on virtsassa eniten päiväsaikaan.

Itse teen ovistestit kahteen kertaan päivässä kun viivat alkaa vahvistumaan. Yleensä klo 12-15 ja sit joskus klo 20-22. Tosiaan ennen plussaa viivojen vahvuus vaihtelee aikalailla.

Kaikkea sitä taas oppii. 😂 Oon toki lukenut että porukka testailee päivällä/illalla mut en ajatellut että se voi olla noin tarkkaa. En jaksanut lukea testien käyttöohjeitakaan....😂😂

Kaikkea sitä taas oppii. 😂 Oon toki lukenut että porukka testailee päivällä/illalla mut en ajatellut että se voi olla noin tarkkaa. En jaksanut lukea testien käyttöohjeitakaan....😂😂
Ja siis miulla toimii vain pc noista viivatesteistä. Muilla ei tule plussaa koskaan vaan joutuu vertailemaan missä nyt oli se vahvin viiva. Ovis kyllä tapahtuu ultrienkin mukaan ja tunnen sen oireistakin, mutta hormonitasot vaan ei ilmeisesti ole riittävät testeille ja lisäksi se hormonipiikki on tosi lyhyt.

Mullakin ollut vaikeuksia saada ovis kiinni viivatesteillä, tosin olen ollut laiska testailemaan. Ajattelin seuraavassa inssikierrossa testata digitestin hymynaaman aikaan samasta näytteestä pregcheckin liuskalla että näkee millainen viiva siihen tulee.

Keskustelin Tilkassa lääkärin kanssa ovistestien ajoituksesta yövuorojen aikaan, ja hän sanoi tilastollisen LH-huipun olevan aamuyöllä ja Tilkassa ohjeistavatkin testaamaan aamulla. Yövuorojen aikaan olisin testannut päivällä unien jälkeen. Ilmeisesti sen huipun kiinnisaaminen heti ei ole niin kriittistä kunhan sen jossain vaiheessa saa kiinni.

Toisaalta inssissä oli mukana letrot, ja mulla ne aiheutti sen että pari päivää ennen ovista nännipihat vaihtoivat väriä. Johtui ihan hormonimuutoksesta (estrogeeni nousee pari päivää ennen LH-piikkiä), mutta helpotti huomattavasti kun sai esivaroituksen 🤣

View attachment 144989
Kuten pari muutakin jo kommentoi niin on tosiaankin yksilöllistä miten saa lh-huipun kiinni. Mulla esimerkiksi toimii parhaiten aamulla testaus, suureksi osin varmaan siksi että mun on tosi vaikea pitää sitä 4h väliä päivällä vessakäynneissä. Lisäksi aiemmin kun testasin päivällä suht samaan aikaan joka päivä niin en saanut plussaa kunnolla kiinni ollenkaan. Nyt oon kokeillu aamulla jo useammassa kierrossa ja löytänyt huipun sekä viivatesteillä että digillä.

Eli kokeile ihmeessä vaikka paria eri kellonaikaa vaikka aamu ja iltapäivä että löytyykö sulla jommallakummalla paremmin 😊. Ja se vielä et sillon kun testasin (ilta)päivisin niin sain usein enimmillään melkeen yhtä vahvat viivat eli huippu saattoi olla vain vähän tummempi ku sulla noi viivat kuvassa keskimmäisenä mutta nyt samutesteillä esim viimeks oli 2 aamua peräkkäin testiviiva selvästi kontrollia tummempi.

Sain tässä kierrossa otettua itseä niskasta kiinni ja aloin testaamaan ovista 3krt/pvä 2 päivää ennen flo:n ennustetta ovikselle ja jatkoin plussan jälkeen. Plussan sain testiin viime sunnuntaina (päivän myöhässä ennusteesta), eli ovikseen viittaavia oireita oli ti-ke. Nyt tullut muutaman kerran pyyhkiessä verta, jota ei normaalisti tapahdu. Odotuksia tälle kierrolle ei ole, sillä puoliso oli viime kuun lopussa viikon korkeassa kuumeessa... Kuitenkin yritettiin ajoittaa yhteiset jumppahetket optimaalisesti 😆

Takaisin